Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ezt a fajta motort úgy is hívják, hogy "univerzális motor". Alapvetően felkészítik a váltakozó áramú üzemre, ami azt jelenti, hogy a motor állórésze is szigetelten (szulfátozva) van lemezelve, de egyenáramról is vidáman mennek. Az irányváltás úgy lehetséges, hogy vagy az állórész, vagy a forgórész kivezetéseit megcserélik. Ha viszont az állórészt egy Graetz-hídba tesszük, akkor egyenáramúvá válik a mozdony; polaritásváltásra csak a forgórész polaritása fordul meg, az állórészé nem, tehát a forgásirány megváltozik...
Ennek a fajta váltóáramú motornak megfelel az egyenáram is...
Nekem a 18 V-os Marklin (háromsínes) és a PV is remekül megy az FZ1-es max. 12 V-jával. (Sőt! Az eredeti - max. 18 V - feszültséggel a Marklin úgy rohan, hogy inkább elszáll a kanyarban...)
Az áramnem-váltás csak fordítva okoz gondot: az egyenáramú motor valóban nem megy váltóárammal.
Ezek az előre mozdonyok olvasatom szerint 10-20V tartományban működnek. A mai trafók 12-14 V-ig adnak ki egyenfeszültséget. Vajon az terhelés alatt elég? (mai Piko trafóm és Fleischmann külön tápegységes menetszabályozóm van csak)
Le tudnátok írni nekem, hogy hogyan tud egyenáramról működni ez a motor? Jöhet magánba is, ha untatom a topikot.
Attól még megy, de irányt váltani csak az irányváltóval tudsz továbbra is. Vagyis bármerre tekered az egyenáramú trafót, a mozdony ugyanarra megy. De megy, ez a lényeg.
Nagy jóindulattal rá lehet fogni, hogy a Vörös szikra mozdony ihletője az akkor modernnek számító V55-is lehetett, de azért nagyon kevés a hasonlóság a két gép között. Az egyetlen ami erre utal az a háromszög alakú ezüstszínű orrdísz a mozdonyon, ez tényleg utalhat a V55-ös orrdíszére, de a V55-nek nem voltak oldalt ablakai (leszámítva a prototípust, de annak is kerek ablaka volt oldalt) és a mozdony orra is lekerekítettebb volt. Igazándiból kevés a hasonlóság. Ettől függetlenül nagyon bájos kis gép, én nagyon szeretem a szokatlan 3 tengelyes megoldásával. A kaszni alsó "szoknyás" kialakítása pedig egyáltalán nem hasonlít a V55 alsó részére. Konkrétan nem tudom melyik dobozon lévő mozdonyra gondolsz ami nagyon hasonlít a Vörös Szikrára, mert ott a képeknél én csak egy Vörös Szikra doboz tetőt látok amin ez a kis játékvonat van rajta egy szerelvénnyel.
Elég erősen hasonlít főleg a dobozon lévő a korai német villany mozdonyokra,de a V55 is szoba kerülhet,ha múzsáról beszélünk,mert a sínen lévő piros mozdony erősen hasonlít arra is.
Nem is értem miért szeretem a villany mozdonyokat amikor elektronikai analfabéta vagyok,a mechanikai dolgok sokkal jobban mennek,de gyerekkorom óta a villany mozdonyok a kedvencek,persze nem a maiak azok nem tetszenek.
Előbb eltűntek a képek a Vörös Szikráról, ha megint nem megy át akkor ha vissza keresitek, az előző oldalon megtaláljátok. Tehát én erre a gépre mondtam, hogy semmi köze a Kandókhoz...
Félreértések elkerülése végett, ha figyelmesen elolvasod amit írtam, abból kiderül, hogy a Tibi által felrakott zöld mozdonyról én is azt írtam, hogy meglepően hasonlít a Kandó-ra, tehát pont egyet értünk. Én a Vörös Szikrával kapcsolatban írtam -ami egy 3tengelyes játékvonat, és korábban, ha jól emlékszem Gondos Árpád felhasználó írta róla, hogy a Kandó V40/V60 asokról mintázták- hogy semmi köze hozzá, csak nem írtam két külön írásban.
Elnézést ha félreérthető voltam.
Üdv: R.
Vörös Szikra mozdony (szerintem nem volt hasonló gép a Máv állományában, de ha talál vki hozzá hasonló magyar mozdonyt amiről mintázhatták és felrakja én is örülnék neki)