A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ezért tettem rá egy teniszütő markolatvédő szalagot, amivel sokkal jobb a fogása, és nem is kopik. A markolatfűtés pedig úgy is elég hatékony marad.
Most, hogy van mellette az R 850 R, aminek a hagyományos körgyűrűs markolata van, tudom, hogy az milyen jó csak úgy magában, és még nem is kopik annyira. Tényleg tudatosan rontják a minőséget?
A szépség , ugye ízlés dolga :) Az R1200ST pedig szerintem igen csúnyácska :( Ami még tetszik , az a K1200RS-GT , a fekvő blokkosok . De azok ugye nem Boxerek... Lehet , még el dilemázgatok egy darabig , azt hátha összejön egy szép 1,2-es R , ára .
Köszönöm az infókat . Ezek szerint , tényleg egy saját teszt kellene , hogy konkrétan kiderüljön mennyi az annyi... Egyébként , én az R1150RS-t néztem ki , kimondottan a formája miatt . Az a modell elméletben ideális lenne , mert hosszú vég áttele van , és kb egy súlyban van az 1200RT-vel . 1,2-esből pedig az R - az alternatíva .
Ezt már mondták páran , de a K16-os marad ! :) Ami bevált nem adom el . Ez a mostani keresgélés csak a gyűjtögetésről szól , hogy legyen egy Boxer is , de kevés a pénzem az 1,2-esre...
Nem elbizonytalanitani akarlak, sem meggyőzni, csak leirom a tapasztalataimat:
Haverommal mentünk nyár elején egy Horvátországi többnapost, én a 2003-as 1150GSA-n nagy hátsó dobozzal, ő a 2004-es 1200G-en kis hátsó és gyári oldaldobozokkal. Egyik nap cseréltünk is (mentem ~150km-t szerpentinen az 1200-essel), a túra alatt mindig kattanásig és mindig egyszerre tankoltunk.
Az odaúton autópályatempónál egy kicsit többet evett az egyik, a szerpentinen kanyarogva alacsonyabb tempónál (itt már oldaldoboz nélkül jött az 1200 is) kicsit többet evett a másik, de nem volt jelentős egyszer sem a különbség, pár dl asszem, nem tulajdonitottunk neki jelentősséget, csak kiváncsiságból megnéztük. Nekem amúgy 90-es átlagtempónál 4.1l volt a legalacsonyabb fogyasztásom, minimális városozással túraátlagom inkább 5.2l szokott lenni, "csak városban" meg nem használom a motort.
A futóműve lehet csak a megszokás miatt, vagy h nem sima hanem Adventure, de érzésre kicsit kedvemrevalóbban lágy a sajátomnak.
Minden másban viszont éreztem már egy nap használat alatt is hogy miben fejlesztettek az 1200-re:
a motor érezhetően könnyebb, jobban fékezhető,
a gázkar egyenletes gázon tartásához és húzásához kissé kevesebb erő szükséges,
ez még a leggyengébb 1200-es ugye, de azért itt is érezni a lóerőtöbbletet.
Máshol, pl üléskomfortban nem vettem észre különbséget, és egyébként a fentiek sem akkorák a két motor közt, szinte pár perc után olyan volt érzésre mintha a sajátommal mennék, csak mindenhol tuningoltak volna rajta egy hangyafasznyit, hogy mégjobb legyen.
Ha fogyasztás a fő szempont akkor nézd meg mennyivel drágább egy 1200-es, és ha tudod mennyit mégy vele hamar kijön, hogy hány év után fog megtérülni. Én ha most vennék motort biztosan az 1200-est venném (fogyasztás nekem nem szempont csak az élmény), viszont ha most rá kéne fizetnem mondjuk akár csak 500e Ft-ot a sajátomra, akkor biztosan nem mennék bele.
Zöldi nem számolta bele a benzint. Mondjuk a hatósági árasat nem is érdemes.:)
A másodikból még jóváírok egy pályamatricát, végülis ingázásnál jól jöhet, bár én arra nem szoktam költeni. :)
(El nekem eddig egy gyújtáskapcsoló romlott, az 1150-eken semmi. Amiről tudom, hogy el fog kopni, azt meg beleszámoltam. 1200-nál nyilván másabb a helyzet, már azért is, mert minden drágább hozzá, de a téma az 1150.)
Mechanikailag is rengeteg különbség van a két blokk között egyébként. Nem beszélve az agyukról. Az 1100/1150 vezérlők egy kavrcjátékba is kevesek lennének, kopogásérzékelőjük nincs, a bemenő levegő hőmérsékletét meg kb. az érdeklődés szintjén mérik.