Nem akarok beleszolni, de én a múlt héten csináltattam, mondjuk nem az exploreren, BP. XIX. M5 bevezető Nagykörösi út csak autó klímások, talán 7000 volt a töltés R134-el.
Nemigen látszik elhanyagoltnak, legalábbis eddig nem értek meglepetések. Ami van vele az az első fotóműben néhány dolog, de az első kerékagy csapágy( csak aggyal eggyütt van 68e,) lengőkarok jobb bal, meg egy gömbfej. De azt tudtam. Az alkatrészek ügyében ahogy visszaolvastam, voltak néhányan akik parádés árakról beszéltek Őket mindenképpen megvárnám a beszerzésekkel kapcsolatban, végül is megy így is, csak van egy kis hangja.
Azért lecserélek mindent amiben nem vagyok biztos, viszont a váltó gyönyörűen vált, szép az olaj színe, szaga, nincs horog a kocsin nem vontattak vele, meg az is lehet, hogy volt már felújítva.
Tegnap vettem egy bőr garnitúrát bele, minden stimmel csak a vezető ülés fekete elektromos csatija nem, pedig az anyósé jó volt. Van valakinek ötlete ? Van ott egy szürke csati is két dróttal annek pedig nincs helye, az a középkonzolban lehetett hátsó valami ?
Ma megnézem jobban, mert az ülésváz is szétszerelhető, lehet, hogy átrakom a vezetékeit a réginek. Mondjuk az újban motoros a deréktámasz meg ülésfűtés is van, de az anyósülésen minden működik.
Tegnap tempomattal az új M0-son mentünk, hátul a kölykök futkároztak, hatalmas feeling, senki nem akar letolni. Élvezet minden perc amit eggyütt tölthetünk vele.
"Elméletileg az autó légkondícionáló bírja a strapát. A szakszervizek szerint legkorábban 3 év után jelentkezhetnek tömítettségi problémák, de általában 7-8 évig gond nélkül üzemel a rendszer. Később sem kell feltétlenül várni az utolsó leheletet, a szerelők találkoztak már 17 éves hibátlan klímával. Persze az autósok tapasztalata rendszerint más. A klíma hamar büdöset fúj, majd elfelejti a hideget, csak lanygosít, vagy hülye hangot ad.A klímák meghibásodásakor a szakaszos hűtés, vagy a hűtőteljesítmény csökkenése egyértelműen szivárgásra utal. A légkondicionáló rendszerekben a hűtőközeg nagy nyomású gáz, még a legkisebb réseken is szökik. Rendszerint nem kell mechanikai sérülés a szivárgáshoz, a klímaberendezés minőségétől függően 3-8 év eltelte után a csővezetékek porózussá válhatnak az alumínium és a gumi egyaránt. "
Ha nincs benne gáz akkor a nyomáskapcsoló miatt nem kapcsol be a kompresszor.
A rendszeren nitrogénnel próbanyomást végeznek(16-20bar) és a nyomásesés idejéből lehet következtetni, hogy lukadás vagy tömítetlenség okozza a hibát.
Amikor feltöltik az autót gázzal kérj bele jelzőfolyadékot, uv lámpa fényénél látható a szivárgás helye.Egy feltöltés 8-12ezer körül lehet. Kontárokat kerüld el (pl.:hütőgépszerelők) nagyobb hibát is tudnak csinálni!
valtoolajat cserelni kell elvileg 30.000 Miles kb 40.000 km utan.
ha jot akarsz csereled . nekem van egy 445.000 km-t futott automata bmw-m. abban is rendesen csereltem az olajat es qrvara eszre lehet venni olajcsere utan hogy finomabban valt.
akkor megoldodott a problemad... a leiras nem ir semmi extrat hozza a elvileg kezzel siman hozza lehet ferni mindenfele bontas nelkul. (nalam igy is van 99') en anno a parklightete -csereltem ott kellet par dolgot szetszedni
Váltóolajcsere az használat függő. Én cserélném 50 ezrenként inkább, a trutyi kimosása egy faszság. Ha előtte el volt hanyagolva, akkor csere, majd 2 ezer km múlva újra!! Így nem kering benne éveki a szar tovább..
A kontakt:
Bitó József, 70/5058362.
Mondd meg, hogy az a tag küldött, akinek az Olds Silhoeutte-je nála van kémény javítás miatt.
Materover, nekem nem ment az izzocsere, pedig hidd el, kurvara szetbontottam az elejet. De ma, szervizben meglestem a technikat! Meg megutiztak alaposan, hogy hogyan is van benne a foglalat a lampatestben, meg a csati, meg ilyenek.
A váltó olajcserével kapcsolatban hallottam olyat, hogy 50ezrenkét illik cserélni, meg olyat is, ha már olyan 180-200 e körül van a kicsiban akkor nem szabad mert az új olaj kimossa amit nem kellene és akkor fog behányni. Utobbit Ford bontó explorereket behozógatók mondták.
a klima szepen lassan kifigyott a kocsibol, szerintem valahol ereszt
mennyiert es hol lehet ezt legbizhato szakemberrel orvosolni aki nem kamuzik bele az ember arcaba hogy maarpedig itt az egesz klimat ki kell cserelni, es amugy van pont egy bontott 100 ezerert...:(
Most vagyok itt elöszőr, nemrég lettem Explorer tulajdonos, szükségem volna 99-es hez futómű alkatrészekre, meg szerelőre aki a váltó olaj cseréjét megcsinálja mert annak nem szívesen állnék neki.
Elso fenyszoroban megadta magat a tompitott. Nekem csak a User Manual van meg, abbol probaltam melozni. Sikerult kiszednem a helyzetjelzo-iranyjelzo lampatestet, de meg igy sem fertem hozza a fenyszoro hatuljahoz, stb, mert ott van egy kurva nagy zartszelveny :)... Szoval a konkret kerdes az az, hogy hogy a malnaban lehet kicserelni a fenyszoroizzot, mik a lepesek, stb...
Egyszerű mert ott dolgozom, és ha vidékre kéne lemennem az esetleges alkatrészért, vagy kipostáznák , ugyanott lennék mintha pesten venném meg a motyót......