AZ utóbbi időben az érvényesség és a kategóriák érvényessége egy időben szokott lejárni , újabban csak ilyennel találkoztam . Gondolom nagyon sok félreértés volt abból , hogy az 5 évre megadott orvosi érvényesség lejárt 2016.08.24-én , de az okmányon volt egy 2021.08.29-i dátum is , ami a kiállítástól számított 10 évet jelezte . Így aztán a novemberben ( 2016) igazoltatott honpolgár azzal szembesült , hogy hónapok óta lejárt jogsival vezeti az Opel Astráját .
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
II. FEJEZET
JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK
1. Vezetői engedély
4. §23 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.
5. § (1)24A nemzetközi kategóriára, valamint a TR és V nemzeti kategóriára megszerzett vizsga a vezetői engedélybe bejegyzett kategória érvényességi idejének lejárta után is ha a közúti járművezetők egészségi alkalmasságáról szóló miniszteri rendelet egészségi alkalmasságot nem ír elő jogosít a 4. mellékletben meghatározott járművek vezetésére.
(2)25A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére nemzeti kategóriára érvényesített vezetői engedélyt állít ki, ha az ügyfél az (1) bekezdésben meghatározott vezetési jogosultságát kívánja gyakorolni.
Régen nem volt érvényességi ideje a jogosítványnak, de az újak a személyazonosság igazolására is használhatók, ezért kell 10 évente "újítgatni". Ha az orvos nem engedélyezi a B kategóriát, akkor csak a T, K, AM kategóriát írják be, amivel termnészetesen lehet mopedautót vezetni.
Azt nem tudom mi lesz az A1, A2, A kategóriával, ha kell hozzá orvosi igazolás, akkor azt is törlik.
Utána lehetne nézni, hogy ha lejár a jogosítvány érvényessége, akkor csak a személyazonosságot nem lehet vele igazolni, de esetleg lehet még segédmotort vagy kerti traktort vezetni vele. De nem olyan nagy összeg új jogsit csináltatni, én nem spórolnék ezen.
Néha vannak makacs fékdobok . Vagy a fékpofa szorul neki -- illetve kihúzáskor neki is ékelődik , tovább rontva a helyzetet ; vagy csak a csapágy ragaszkodik a helyéhez .
A Tasso-n normál menet volt , így ott a csavarboltban kapható toldóanyával tudtam fogást létesíteni rajta .
Központi csavart kiveszed, a lengéscsillapítót is ez fogja.
Általában lejön kézzel, de ha nem, akkor óvatosan gumikalapáccsal körbe körbe forgatva kocogtatva lecsúszik, a csapágyakkal együtt. A kocogtatással vigyázz, mert aluminium a dob.
A kézifék bowden cspját vedd ki előtte, hogy a pofák alaphelyzetbe menjenek vissza.
baloldali menüben tudsz választani jármű szerint, majd kategória (motor, karosszéria, futómű) szerint alkatrészt.
A kosárba tétel után látszik a szállítás de hollandiai címre. A magyarországi címre 20 euró, futár hozza.
Természetesen mindenben kedvesek, rugalmasak, és ráadásként még kedvező az ár is. 2-5 nap alatt megérkezik. Általában egy tétel rendelése esetén megspórolom a postaköltságet. (pl AIXAM talpas idehaza 10000Ft ott utángyártott 4100Ft eredeti 11500Ft) Az utángyártott alkatrésszel sem volt idáig problémám.
Sajnos van ami náluk sem olcsó, de legalább lehet kapni.
Lengőkar szilentet rendeltem tőlük, jelezték, hogy pár napot igénybe vesz mire legyártatják és küldik. Ez került 5 napba.
Sajnos úgy tűnik, eü. okok miatt már nem hosszabbítják meg az orvosi engedélyt. Ezzel a "lejárt" jogsival vezethetek mopedautót? Régen a segédmotorkerékpárhoz nem kellett újítgatni az orvosi vizsgát! (?) Az AM kategóriánál igen?
Maglódi "úri"emberről csatlakozom csak rosszat tudok mondani kerüljék . Leszállított friss vizsgával hibátlanként autót szerelő meg mondta nem mehetett volna át a vizsgán . 3 rossz kerék csapágy,hátsó lengés csillapító,féltengely,tócsába folyott lyukas hűtő,cafatokba porvédők,kézifék nem fogott . Na most Kis úr szerint csak a szerelő akart lehúzni és nem ért hozzá mert ez hibátlan 23000 kmerrel szerelő szerint inkább 123000 biztos nem ennyi van benne .Kerüljék nagy ívbe egy hantagép .
ahogyan Bigyo is írta, az az oldal, ki tudod választani az angol nyelvet. Angolul tudnak, kérdésre válaszolnak emailben. Fizetni bankkártyával tudsz, a szállítás nem olcsó, ezért érdemes összevárni dolgokat vagy összeállni valakivel.
Körül kell nézni olasz és francia oldalakon is. Ez a holland lap nem az olcsóságáról híres, de nagy a választék. A szállítási díj miatt pedig az ember meggondolja, hogy különböző helyekről rendeljen.e.
Az Aixam felújításához innen rendeltem a rugós tagokat, fékeket, perselyeket, tömítéseket, hengerfej csavarokat, gyűrűket, stb.
A vezethetősége rajtam kívül álló okból változott. A törvényt nem én változtattam meg.
Csak ugye itt fizetni kell, az a lényeg. Ma már, nem foglalkozom ilyenekkel, elvették az eszemet. Öntörvényű vagyok. Kösz az infót, legalább tudjuk mi a hivatal(os). Az élet gyönyörű.
Természetesen ott eszi a fene még most is a telephelyemen, csak azért nem nőtte még be a növényzet, mert rendszeresen körbekaszálják. Nemrég volt rá egy érdeklődő, 20e Ft-ot kértem érte, de azóta se válaszolt az ajánlatomra. Ha átvennék a méh telepen, már rég leadtam volna, de túl sok benne a műanyag, lehet még nekem kellene fizetni a veszélyes hulladék leadása miatt. Esetleg egy ovodában örülnének neki a gyerekek...
Van alatta 4 db 10"-os kerék, azokat esetleg még tudom majd használni valamire. Meg úgy látom ugyan olyan a kormányműve, és az első fékei mint a 400-as Aixamnek, azok esetleg még érhetnek valamit. De kiszedni lusta vagyok. A lápák is jók lehetnek még, de mivel ledes izzók voltak benne, a régi gazdája azt kiszerelte.
Aixam A540 Twin-hez bal első indexet keresek (Fehér búrás).Esetleg valaki tudna segíteni ,melyik autó indexével egyezhetne meg?
Ez egy régebbi és meglehetősen ritka típus -- én pl. még sohasem láttam élőben . Gyanítom a fórumlakók többsége is így van ezzel . Ebből kifolyólag úgy feltenni ezt a kérdést , hogy nem mellékel valaki képet ... hát nem tartom taktikailag helyesnek . Ugyanis gyanítom : valamelyik régebbi kisebb gépkocsinak a búrája lehet rajta , amit kép alapján esetleg valaki felismerne . Persze megoldható a dolog úgy is , ha a kérdést elolvasó , és a segítséget nyújtani akaró fórumtárs beüti a keresőbe a A540 Twin-t , majd elkezdi bogarászni a találatra feldobott képeket . De nem egyszerűbb , ha a többiek türelmével vissza nem élve , az akinél ott áll az udvarban a problémás jármű feltesz róla pár fotót ? Hogy ne a többieknek kelljen -- mindenkinek külön-külön egyesével -- kajtatni utána ?
Kép , kép kép . Millió kérdés jön erre a szerencsétlen fórumra , de a képekkel úgy spórol a kérdező , mintha fizetni kéne érte ...
Régebben WooDoo-nál hányódott egy ilyen karosszéria , nem tudom őrizgeti-e még ?
Sokmindennel találkoztam, foglalkoztam már de ilyen témával nem találkoztam még mint ez a mopedautós kupeckodás. Kivétel nélkül az összes ezzel foglalkozó kereskedő, képviselet, márkaszerviz, alkatrész áruház szélhámos disznó banda. Sosem az van a helyszínen mint a képen, pofátlanul drágán mást kapsz mint amit rendeltél, nem válaszolnak, a devecseri webshopban az asszony értetlenkedik a telefonban és sorolhatnám.
Nagyrészt emiatt nem is ajánlom a mopedautózást azoknak akik megállítanak az utcán hogy mi ez.
Alkatrészt a hollandoktól szoktam rendelni (minicar-parts), azonnal válaszolnak, értelmesek, olcsóbbak.
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
11. Előzetes eredetiségvizsgálat
52. § (8) A muzeális jellegű járművekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz, továbbá a négykerekű segédmotoros kerékpárok első magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési igazgatási eljáráshoz az előzetes eredetiségvizsgálatot nem kell elvégezni.
Üdv.. Ha az NKH-nál megvan a vizsga, vám és ami kell utána a kormány ablak ott még kérhetnek plusz eredetiség vizsgát? Kb 10 éve csináltattam egy kis járgányt és akkor már nem kellett újra eredet vizsgára vinni mert az benne volt az nkh-s procedúrában. Most szeretnék vinni megint egyet és kicsit tisztába akarok lenni a dolgokban. Ha valaki csinált mostanában ilyet írja meg nekem. Köszönöm.