Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34978
Van több helyen kocsmába kitelepült jegypénztár.

Vicces lenne azzal bemenni, h kérek egy üveg Borsodit, egy doboz kék Viceroy-t és egy 33%-os jegyet Pécsig. :)
Előzmény: Törölt nick (34976)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34977
Pécs felsőn nem lehet keresztezni? Ez nekem új...
Előzmény: Törölt nick (34976)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34976

Szerintem már nincs más hely, ahol személyzet is lenne hozzá. Pécsváradon sem volt személyzet az utolsó időben, ha jól emlékszem, ezért is nem volt jegyeladás, bár itt csak visszafordultak a jellemzően szóló Bz-s vonatok. (Ha emlékeim nem csalnak, akkor mintha olyasmire emlékeznék, hogy a közeli kocsmában lehetett vonatjegyet venni. Csak kérdés, hogy pl ott IC-pótjegyet tudtál-e volna venni, sztem nem, de aki vett még ott jegyet az nyugodtan írja le, hogy milyen is volt)

 

Azért mondjuk Te is jól kifogtad ezt a vonalat, dilemmás egy eset. Alapból a keresztezési helyek hiánya miatt eleve nem lehet olyan menetrendet csinálni, amivel pl. patentra csatlakozol a Pécs-Bp IC-khez, mert ahhoz valahol Pécs-felső, Pécsújhegy magasságában kéne lennie a vonatkeresztnek, de ugye ott nem lehet.

 

Így marad a Pécs-Külváros, ami meg már majdnem Pécs nagyállomás, tehát néhány percen múlik a dolog... Ebből akár azt a következtetést is le lehetne vonni, hogy inkább egy olyan menetrendet kéne csinálni, ami takarékos, tehát csak 1 Bz pörög oda vissza, így nem kell keresztezned sem. Így viszont nincs jó IC-csatlakozás...

 

Szóval mindkettőnek van hátránya. Bár azért szerintem fel kéne tenni a kérdést, hogy van-e komoly értelme Pécsvárad felől egyáltalán IC-csatlakozást erőltetni Bp irányába, hiszen Pécsvárad Budapest közt autóbusz is van hasonló menetidővel.

Előzmény: Törölt nick (34974)
sínbohóc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34975
Ha nincs utas, teljesen mindegy, hogy hol készítik a menetrendet.
Előzmény: Törölt nick (34973)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34974
Hamár itt tartunk:A vonalon valahol még van lehetőség keresztre?(lehetne-e)
Előzmény: Törölt nick (34971)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34973
De ez ugyan az volt mintha a Könyves Kálmán Krt,.i irodámból csináltam volna Máv-Start Zrt menetrendszerkesztőjeként....
Ott sincs ez másképp....
Előzmény: sínbohóc (34972)
sínbohóc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34972
Aztán mérgemben csináltam rá én,aki Zalában lakom többszáz kilóméterre onnét.
Úgy könnyű, onnan nem látod, hogy milyen a vonal, s emiatt a kutya sem utazik arra vonattal...
Előzmény: Törölt nick (34961)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34971

Szabyka5:

 

A két kifogásolt vonat így már jogos, valóban fel sem tűnt, hogy az utolsó Pesti IC korábban indul, megtévesztett az ütemesnek látszó 40-es vonali menetrend :) (A délutáni ütemen felüli Bp-Pécs Tubes IC miatt verték ki az ütemből a bükkösdi kereszttel. Mondjuk jövőre hál' Istennek már talán nem lesz kiverve)

 

Igazából az még továbbra is zavar, hogy rövid az átszállási idő a személy-IC közt. Ha megnézzük, egyik irányba 5 perc, a másik irányba pedig majdnem 35 perc az átszállási idő, tehát kissé asszimmetrikus a dolog. (óra:14-es szimmetria).

 

Ugye a Pécs-külvárosi keresztet továbbra is szűkösnek tartom, gondolom nem hiába mellőzik mostanában a 65-ös vonalon sem az ottani keresztet. Szerintem, ha vannak régebbi menetrendjeid nézz utána bennük, hogyha Pécs-külvároson volt vonatkereszt, akkor mennyi időbe tellt az egyik vonat félreállása a másik elől, és a másik bahaladása után mennyivel tudott továbbindulni.

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34970
Azt nem tudtam,hogy Pécsen kívül nincs máshol jegykiadás(Pécsvárad?)
20:22-es vonat.Aki Pécsen dolgozik és éjszakai műszakos(22:00-06:00)
az be tudjon érni.
Az ütemes menetrendről.
mostanában mindenki ezt hajtja.
Én nem mondtam hogy ez ütemes menetrend.
Jó, tény és való hogy az ütemes indulások nagyon jók.
Én szívemszerint minden mellékvonalon 2 órás üteműt vezetnék be DE,az mindenhol kell,hogy a hivatásforgalmat lebonyolító vonatok az igényekhez igazodjanak.
mert sokat érsz akkor,ha ütemes a menetrend,de nem lehet vele dolgozni,isklába és hazajárni.
Mindig az volt a baj MO-on (90-es évektől)hogy hagyták lerohadni a nem olyan nagy utasforgalmat lebonyolító vonalakat,aztán mivel egyre kevesebb lett az utas,ritkították a menetrendet.
És ugye akkor már mindjárt nem kínálati menetrend volt.
Meg ugye 38011-esnél érdekes lenne 18-as érkezés IC meg 19 kor indul.:D
Előzmény: Törölt nick (34968)
espectador Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34969

Több mellékvonalon a jegyárbevétel a kalauz költségét nem hozza be.
Tehát, ha mindenki ingyen utazna és nem lenne kalauz, a MÁV jobban járna.

-------------------

 

A 22-es vonal utolsó két évében volt egy reggeli vonat Körmendre és egy délutáni Körmendről ahol a csillagásati magasságú 20 fő plusz-mínusz 5 fő utaszámot is sikerült elérni.

 

A napi többi (12-14) vonaton bár kalauz sem volt az utasszám 0-6 fő között alakult.

Pedig igazán nem birizgálták az utasokat holmi : kérem a jegyeket felszólítással.

 

A legutolsó évben visszahoztak vmiféle jegyellenőr rendszert ami azt jelentette, hogy nem állandóan, de elég sűrűn lett jv.

Amikor a jv. leüllt és el sem mozdult Körmendtől Zalalövőig a helyéről (nem is menesztett) akkor azt mondta:

 

.....".....Mit nézzek ? Ennek a háromnak (ennyi utasunk volt éppen) fejből tudom a sorsát. A néninek már nem kell jegy. A diáknak az anyja megveszi a bérletet. Az a csöves meg Nádasdra jön, de már 20 éve nincs jegye..........."

 

Speciel igaza volt.

 

----------------------------------

 

Ahol csak szóló Bz közlekedik ott nagyon hamar be kellene vezetni a jv. nélküli közlekedést.

Az sem baj ha emiatt vonatonként pár fő - jogosulatlanul - ingyen utazik.

Előzmény: manhattani (34960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34968

Hát, ahhoz képest, hogy utas sem nagyon volt, elég sok vonata volt a vonalnak. És akkor ugye ehhez még tegyük hozzá azt is, hogy teljesítménykorlátok is repkedtek, még szép, hogy nem az ilyen utolsókat rúgú nem túl szép (utasforgalmi) perspektívájú vonalakba fektette a Start a teljesítményét.

 

Nade, hogy azért már bele is kössek a dologba.

 

1. Mi ez a 38018-as vonat, óra:10 helyett óra:06-kor indul?? Hát bazz, ez így nem ütemes, kapásból -10% utas :)))) Nameg mi az a 20:22-es pécsváradi indulás?

 

2. Nagyjából a Pécsi érkezési időpontok tetszenének is, ha nem csak 5 perc maradna az IC-re átszállásra. A vonalon jegykiadással rendelkező állomás nemnagyon van, ha jól tudom, a jegyvizsgáló IC pótjegyet sztem nem tud kiadni, így pedig az 5 perc kissé soványka a Pécsre beérkezés, begyaloglás a pénztárhoz, kivárni a sorodat, IC pótjegyet venni, visszamenni az IC-hez combóra. Tehát sztem kicsit szűk az átszállási idő.

 

3. Ahogy elnézem a Pécsről visszaindulási időt és a keresztezési helyet ugye a Pécsre érkezési idő, és a vonalon lévő keresztezési helyek korlátozott volta predesztinálta Pécs-Külsvárosba. Namost ide nekem kicsit soványnak tűnik a kereszteztésre fordított normaidő. Az állomás egyik végén 1 perc, a másikon 2...

 

4. Előbbiből adódóan frankón megdupláztad a vonalon közlekedő járművek számát. Eddig 1 motorral operált a menetrend, most 2 Bz motorral. Ami ugye a bérköltség megkétszereződését eredményezi, csak ha nem tudod kiküszöbölni a motorkocsik majdnem 2 órás pécsi láblógatását....

Előzmény: Törölt nick (34961)
v_peti Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34967
Eszembejutott Laci bácsi egy régi története.

A történet egy adott városban történt, ahol a műszakos helyijáratú buszon, ahol viszonylag jó volt a kihasználtság, és az utasok többsége jól ismerte egymást. A volán sok társcégéhez hasonlóan bevezette az elsőajtós felszállást. A következő hónapban drasztikusan megnőtt a bérletvásárlók száma.

Amúgy meg a németeket sem kell félteni! Amúgy is, ha megnézzük néhány nagyváros elővárosi utasait, akkor látjuk, hogy a nemzetiségiek is eléggé jelentős százalékot képviselnek, és ők már nem arról híresek, hogy mindig váltanak jegyet. Nem mintha a németek a becsületesség szobrai lennének, mert ott is sikknek számít egyeseknek, ha átverik a kalauzt.
Előzmény: rutthin (34959)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34966

akár előre be is lehetne programozni a dolgokat megállók szerint és akkor már csak a megfelelő megálló gombját kell nyomnia majd beütni a célmegállót majd a kedvezmény mértékét és kész.

 

A buszokon ez kb így működik...

Előzmény: Törölt nick (34964)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34965

Na ja, csak ugye az ötszöröződés (már, ha ezt reálisnak tekintenénk) az kizárólag kallermentes időben (tehát a végtelenül kicsi jegyárhoz tartozó utasszámnövekedés esetén) történne meg, tehát az így elérhető 400%-os (bevétel) többletet a valóságban nem tudnád sehogysem megfogni. Amint odarakod a kallert, akkor visszaesik az utasszám az ötödére és ott tartasz, ahonnan indultál > Utasszám a kaller bérét sem termeli ki. (mondjuk ebből elég egyszerűen levonható a következtetés az adott vonal értelméről is...)

 

Nade ne mondjunk ilyen köszöbszámot. Először is fel kéne mérni a dolgokat. Pl egy Kőszeg-Szombathely vonalon van most valószínűleg X% bliccelőnk. Jegyvizsgáló beiktatásával az X% bliccelőből maradna Y% fizető utas (A jelenleg meglévő fizető utasok számát tekintsük állandónak az átmenetben). A jegyvizsgáló költsége Z ft. Innen a relációnk úgy néz ki, hogy az Y% utashoz rendelhető jegyárbevétel hogyan viszonyul az Z ft-nyi jegyvizsgáló-bérköltséghez képest. Ha Z nagyobb, akkor nem éri meg a jegyvizsgáló bevezetése.

 

Hogy melyik vonalon mi éri meg az különböző lehet. De sztem belátható, hogy a jelentősebb potenciállal, utasforgalommal rendelekező vonalakon megérhetné a jegyvizsgálós rendszer bevezetése, a kis utasforgalmún viszont valószínűleg nem. Csakhogy a hazai ilyen vonalakat is belevegyük, a Körmend-Zalalövő sztem nagy valsózínűséggel az utóbbi csoportba esne, a Szombathely-Kőszeg már viszont nála nagyobb valószínűséggel esne inkább az első csoportba.

 

(Persze attól most tekintsünk el, hogy milyen erkölcsi és morális megfontolásokkal is lehetne lényegileg legalizálni bizonyos utasrétegek bliccelését, holott máshol meg mindenkitől bevasaljuk...vagy legalábbis megpróbáljuk)

Előzmény: rutthin (34963)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34964
Olyan vonalon, ahol szóló Bz jár meg lehetne oldani ,h a vezér adjon jegyet. Felszállás csak az első ajtón, vezér a jegykiadó géppel nyomtat jegyet, akár előre be is lehetne programozni a dolgokat megállók szerint és akkor már csak a megfelelő megálló gombját kell nyomnia majd beütni a célmegállót majd a kedvezmény mértékét és kész.
Előzmény: rutthin (34963)
rutthin Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34963

Több mellékvonalon a jegyárbevétel a kalauz költségét nem hozza be.
Tehát, ha mindenki ingyen utazna és nem lenne kalauz, a MÁV jobban járna.

 

Ha hozzáadod, hogy akkor legalább meg 5x-öződnének az utasok a vonatokon, akkor már nem biztos!


Előzmény: manhattani (34960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34962
Ehhez kapcsolódva, a Rédicsi vonalon úgy tudom,hogy részben az önkormányzat fizeti a forgalmisták bérét Lenti állomáson, a közműveket is ők fizetik az állomáson.
Így kéne máshol is.
Csakhát pénz-pénz-pénz
Előzmény: Rbatka (34940)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34961
Sziasztok!
nemrég nézegettem a votl[:( ] 64 -es vonal tavalyi menetrendjét.
Amikor megláttam,egyszer dühös lettem,aztán elgondolkodtam azon hogy ki a tud ilyen sz-r menetrendet összehozni?
Aztán mérgemben csináltam rá én,aki Zalában lakom többszáz kilóméterre onnét.
Várom a véleményeket.
manhattani Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34960
>Sokkal olcsóbb kalauzt fizetni, mint amennyit buknánk a hiánya miatt.

Több mellékvonalon a jegyárbevétel a kalauz költségét nem hozza be.
Tehát, ha mindenki ingyen utazna és nem lenne kalauz, a MÁV jobban járna.
Előzmény: rutthin (34959)
rutthin Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34959

Előbb-utóbb az élet rá fogja kényszeríteni a vasúttársaságokat, hogy növeljék a jegyvizsgáló nélkül közlekedő vonatok számát. Németországban egyébként 100 méter hosszú, csatolt motorvonatok is vígan elmennek a regionális vonalakon jegyvizsgáló nélkül, eseti jegyellenőrzéssel.

 

Nem fogja!

Sokkal olcsóbb kalauzt fizetni, mint amennyit buknánk a hiánya miatt.A magyar polgár jegyvásárlási hajlandósága nem egyenlő ám a németével...nagyon nem!

Előzmény: Charleston (34958)
Charleston Creative Commons License 2010.07.26 0 0 34958

Előbb-utóbb az élet rá fogja kényszeríteni a vasúttársaságokat, hogy növeljék a jegyvizsgáló nélkül közlekedő vonatok számát. Németországban egyébként 100 méter hosszú, csatolt motorvonatok is vígan elmennek a regionális vonalakon jegyvizsgáló nélkül, eseti jegyellenőrzéssel.

 

Előzmény: JabyGabi (34936)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34957

Nem értem, miért kell/hogyan lehet egy tanuló és az iskola viszonyát egy regionális vasút vezetőjének és alvállalkozójának viszonyához hasonlítani... ez megint a tőled már megszokott csűrés-csavarás, aminek úgyis az a vége, hogy a másik elveszti a fonalat, és kiszáll a vitából...

Én itt a magam részéről be is fejezem az itt egyébként erősen OFF hazai közlekedésmérnök-képzésről a vitát.

Előzmény: hmsoft (34956)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34956
Dehogy leszel közellenség. Tehát van egy konkrét követelményed az alvállalkozónak a ... hümm ... gyakorlatilag a személyét illetően. Ez bizony alaposan megnehezíti a dolgot, de lehetetlennek nem nevezném. Magántulajdonú regionális vasútra lefordítva ez úgy fest, hogy az alvállalkozód ugyan trehány, az emberei komoly kívánnivalókat hagynak maguk után - és nem a Merkur meg a Vénusz problémás együttállása miatt, hanem azért, mert az alvállalkozó évtizedeken át megszokta, hogy ennyi is elég -, de te mégis velük akarsz dolgoztatni. Viszont ahhoz, hogy a te kuncsaftjaid elégedettek legyenek (és ennek eredményeként bevételed legyen), az alvállalkozód nem maradhat meg abban az állapotban, amiben van. Úgymond "meg kell nevelned". Vagy ezt teszed, vagy megvárod, míg az adott alvállalkozó másik megrendelője teszi ezt. De utóbbi esetben közben elúszhat az üzleted.

hm
Előzmény: gbeatle (34955)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34955

OFF

Mindjárt én leszek itt az első számú közellenség meg a szélsőséges, de:

Magyarként itthon, a hazámban szeretnék tanulni és dolgozni.

ON

Előzmény: hmsoft (34954)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34954
Csak egy ország van? :) (A "csak állami képzés van?" lenne a következő kérdés, de az adott szak esetében, ha jól tudom, az állami dominál.)

hm
Előzmény: gbeatle (34953)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34953
Na most... pl. közlekedésmérnök-képzés van két helyen az országban (ez a mennyiség véleményem szerint messze nincs összhangban a szak jelentőségével), úgyhogy nincs nagy válogatási lehetőség...
Előzmény: hmsoft (34951)
Rbatka Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34952
Mi a bajom a csuklóssal? Az, hogy Usgyi lett belőle! Pedig Desironak indult! :D

Összegezve egy rakás szerencsétlenség, ráadásul abban az amortizációs fázisban különösen visszataszító (sorozatgyártás esetén sem lenne jobb a helyzet).
Csak egy példa a sok közül: a motor hangosabb, mint a sima Bz-ben..
Előzmény: v_peti (34945)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34951
a képzés nem az embernek saját magának a feladata

Így van, ezt a folyamatot rendszerint "outsourcing-olják", erre vannak az oktatási intézmények. Csakhogy lehetőséged van megválasztani a megfelelőt, ha pedig sokat vársz magadtól, akkor ez kutyakötelességed. A helyzet az oktatási intézménnyel ugyanaz, mint bármely más alvállalkozóval. Például, ha a tulajdonodban lévő regionális vasút beszállítója folyamatosan késve és rossz minőségben szállít (kenőanyagot, WC-papírt, vagy bármi mást), mit teszel? Azt mondod, hogy neki időben és jó minőségben kellene szállítania, majd napirendre térsz a dolog felett? Vagy az első késésnél beszélsz az alvállalkozó tulajdonosával, a másodiknál elgondolkodsz a cserén, a harmadiknál pedig lépsz?

hm
Előzmény: gbeatle (34950)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34950
Előző hozzászólásomat úgy értettem, hogy a képzés nem az embernek saját magának a feladata (autodidakta szakembert én még nem sokat láttam, persze az iskola befejezése után még többet tanul a munkája során a diplomás, de az alapokat akkor is az iskolának kell megadnia ehhez, a féltudás pedig veszélyesebb a tudatlanságnál), hanem ezért vannak az oktatási intézmények. Ha pedig azok nem látják el a feladatukat, az nem az átlag tanuló/hallgató miatt van.
Előzmény: hmsoft (34949)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.25 0 0 34949
Szóval "valaki másnak" legyen a feladata? Szerintem meg nem: magának a közlekedésmérnöknek (cukrásznak, papnak, zoknihámozónak) a feladata. Az egy dolog, hogy az oktatási intézmény olyan, amilyen: lehet választani másikat. (Tudom, nem minden esetben lehet, anyagiak és hasonlók miatt, de ez egy ilyen szar világ. Nincs esélyegyenlőség, csak a mesében.) Aztán kijön a közlekedésmérnök az oktatási intézményből, tele akarattal, és mit csinál? Várja - valaki mástól -, hogy majd úgy alakulnak a dolgok, hogy neki pont jó legyen? Szerintem aki annyira tele van akarattal, az a saját kezébe veszi a dolgokat, nem vár semmit senkitől. Az is igaz, hogy amint nekigyűrkőzött ennek a műfajnak (amelynek során bizony csúnya dolgokat is művelhet, a helyzet függvényében), már korántsem "csak" műszaki szakember, hanem kőkeményen vállalkozó.

hm
Előzmény: gbeatle (34948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!