Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
November 14-étől sikerült úgy átírni a menetrendet, hogy az első szoboszlói busz érkezése előtt megy el a 3-as troli, amivel sok ember továbbutazott volna a Kassai út felé. Az 5-ös trolira pedig több mint 15-20 percet kell várni...
Amúgy ha a menetrenddel foglalkoznának egy picit, akkor lehet, hogy még értelmezhető számú utas is lenne, de ez így vicc, hogy pl a Segner térről elindul 2 troli és 2 busz kb azonos irányban, aztán jó ideig megint semmi... Ja, meg ugye még büszkén ki is jelentik, hogy csatlakozás nincs, ha az orrod előtt megy el a jármű, akkor így jártál. Ha ezt a jóval nagyobb Budapesten meg lehet oldani, akkor itt miért nem?
Természetesen az utolsó pillanatban bejelentve az egészet. Menetrend meg minek is hozzá? Még a végén fel tudnának készülni az utasok az egész szarságra.
Kicsit off: Vicc az egész. Enyhén szólva ciki és gáz a városra nézve, hogy Nyíregyházán a két nagy lakótelepről (Jósaváros, Örökösföld), amik fele akorra lakosságúak, mint a Tóci meg az Újkert már kb. sűrűbb közelekedés van a nyíregyi belvárosba, mint itt mondjuk a Tóciból a Belváros felé. Kiemelném, hogy ez nem Nyíregyháza érdeme, hanem Debrecen szégyene.
Nyilván így lenne a logikus, de van jópár trolivezető, akiket nem képeztek át buszra, és nekik is kell valamit melózni. Meg műszaki oka is van, például ha a vezeték jeges lesz, mindenképp kell töretni, mert ha sokáig meg vagy fagyva, az nem tesz jót neki. Meg az elmúlt időszakban összeírták, hogy melyiknek milyen hibái vannak, és most majd tudnak velük foglalkozni, hogy hétköznap nem kell jóformán az összeset kiadni.
Az óránkénti 4 induláshoz egyáltalán hány troli van kiadva? 4-el is meg lehetne csinálni, kiadnak mondjuk 6-ot?
Ha "javarészt" betesznek pl. 4 buszt és 2 trolit, akkor már teljesen értelmetlen a trolikat is használni, legyen inkább busszal kiadva a két vonal. Vagy rosszul gondolom?
Menetrend még nincs (nem is kell azt elkapkodni), de azt nagyon remélem, hogy mind a két pótló a Nagyállomástól fog indulni. Nehogy eszébe jusson valami nagyokosnak, hogy a 2-es pótló elég lesz a Kölcsey-től is.
A Csokonai giminél már új, térkövezett megállót is csináltak egy fb komment szerint. Ez is jelent valamit.
Hát ez zseniális 😃 Gondolom, ez a "javarészt" pótlóbusszal kiadott troli egyelőre csak elméletben létezik, ugyanannyi troli volt ma kiadva, mint eddig bármelyik hétvégi napon. Mondjuk az is igaz, hogy a mostani vezénylés akkor készült, amikor még nem volt szó erről. Az eredeti tervet kicsit elkapkodák pl. úgy számoltak, hogy a nyugdíj mellett dolgozó járművezetőket elküldik, de ezt nem engedték végül.
Nem marad így, csak kicsit csúszik. 14.-től jön a hétvégi villamospótlás, már fent van a weboldalukon. Legalább a tanszünetes átszállós baromságot elfelejtették, legalábbis a téli szünetre.
Pont néztem én is az oldaluk, de semmi hír. Valszeg rájöttek, hogy ez a változás a szokásosnál erősebb nem tetszést váltott volna ki. Gondolok itt elsősorban a villamospótlóra. Meg gondolom megnézték, hogy a negyed órás követésre ritkított 2-esek erősen tele vannak egész hétvégén, negyed órás követésű pótlóbusz ezt a forgalmat egyszerűen nem bírná.
A trolipótlózás meg gondolom menni fog, az utasszemszögből nézve igazából nem sokat számít.
Bár ki tudja mit hoz még a január. De ez a csend most kivételesen pozitív. Reméljük így is marad.
Igen ezt már sejtettem egy ideje én is, mert a menetrendi kereső sem mutat semmit ha dátumot átállítunk, illetve a dkv oldalán is már kinn lenne a hír.
Bár csak messziről követem az állományt, de időnként szoktam kérdezni. Most rászántam magam, és végigfutottam a JSZP-n LMG-001-100-ig. Az ottani infók alapján a következők selejtek, vagy nem járnak már (beleértve a Hatvanba és az évekkel ezelőtt Bp-re került példányokat is):
Ezek közül a 003, 004, és a 100 (valamint természetesen a leégett 033) azok, amik nemcsak kérelemre ideiglenesen vannak kivonva, hanem végleg eltűntek a rendszerből, jól gondolom, hogy elbontva ezek lettek?
Így van, párat már elbontottak és az alkatrészeiket felhasználják a még forgalomban lévő buszokhoz. Szerintem a többire is ez a sors vár, esetleg a tanker pályázhat más városok helyi járataira, és oda kerülhetnek a jobb állapotban lévő példányok.
A csuklósokról utoljára azt mondták, hogy Budapest helyire fognak kerülni, csak azóta ott elindítottak egy nagy beszerzést + a metrópótlás is véget ér hamarosan, úgyhogy ez bizonytalan egyelőre. Egyébként jövő év végéig a szólók lesznek lecserélve teljesen, aztán 2024 októberig szállítják le a maradék 40 csuklóst, úgyhogy a C18-ak még maradnak szerencsére.
Budapesten és Hatvanban közlekedik összesen kb 25 szóló, illetve 1-2-t már fizikailag is elbontottak, a többi csak áll vagy alkatrésznek használják. Hogy mi lesz a felesleggel azt jelenleg szerintem még ők se tudják, de gondolom igyekeznek a legtöbb pénzt kisajtolni belőlük, így jó eséllyel még feltűnhetnek valahol...
azt lehet tudni mi lett/lesz a leállított kb 55db C12 és a kb 20db C18 sorsa?tudom a szólok félresikerült sorozat, így lehet nem lesz további életük, de talán a csuklosoknak igen.
legjobb tudásom szerint 45 db van még állományban, a rendszámokat pontosan nem tudom.
Volvo C18:
38 db, LMG-113 és 133 selejt (utóbbi a homlokfalán lévő DKV ZRT. felirat miatt volt egyedi, nagyon kár érte), az új mercik miatt egy részük már csak tartalék
"norvég" Volvo 7700A:
5 db
RWZ-941-945
Mercedes Con. G:
15 db
RMD-051-055 - flottoaszínűek lettek
SZS-601-607
AADR-608-610 (ex. AAAT-973-975)
Mercedes R500 le:
31 db
RFM-500
SVE-901-930
MAN L.City:
1 db
RZX-400 - papíron tartalék, de sosem használják, a Déli soron lakik
A DKV tulajdonában lévő kocsik:
Mercedes eCitaro:
12 db
STZ-875-886
Mercedes R501 le:
1 db
RFM-501 - mivel távolsági kivitelű, jóformán csak Halápra, Szepesre és a reptérre jár
A DKV-nak és a tankernek is van még pár busza, amik menetrend szerinti jarton nem közlekednek, ezért nem tekinthetők a helyi járatos járműállomány részének.
Valaki le tudja írni jelenleg mi a dkv+Itk autóbuszos állománya? A tavaly óta érkező új Mercedes conecto, E-citaro ill Itk Reform buszok közül mennyi állt forgalomba, és a velük egyidőben kivont Volvo csuklosok,alfa cívis 12-kel mi lett? Egyáltalán szükség lesz-e annyi buszra, mint amennyit megrendeltek? Tudom, a trolik és villamosok helyett is - átmenetileg- busz fog járni Januártól nagyobb mértékben, mint mar most.