Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
..véleményem szerint, valaminek az értékét meghatározhatja sok minden! reális értéket ill. árat a tár vagy szolgáltatás máshol kínált ára, vagyis a követőár határozhatja meg leginkább. Ezeknél a játékoknál úgy gondolom nincs követőár. nem lehet a nagykerbe elszaladni még egyért, ha valakinek sikerült "nagyhaszonnal" eladni. Ezért mindenkinek, ha kitudja zárni az érzelmi alapot(pl.: Ah! ..gyerekkorom kedvenc, áhított,.. stb. játéka volt), akkor a tárgy természeténél fogva kell és lehet meghatározni az árat. Persze az is mérvadó, hogy szüksége van-e az eladónak pénzre vagy csak a kontraszelekció miatt adja el a tárgyat. Igen nehéz meghatározni és tartani az ésszerűség és az "érték" határát mert ez nagyon a helyzet és az Ember függvénye...
Mindkét készletet erősen felülértékeltnek tartom. Az úttörővasút majdnem egy éve nem kell senkinek, időnként lejjebb is viszik az árát. Amikor a sínbuszt megvettük, igazából az eladó és mi sem tudtuk, mivel üzletelünk. Valamilyen olcsóbb kategóriás játéknak véltük, nem is gondoltuk volna egykor, hogy milyen régiség cserélt gazdát.
3. változat, sínbusz/villamos, ez gyakrabban kerül elő, mint az első kettő.
Nekünk is ebből van egy hiányos készlet. Se doboza, se trafós épülete nincs, illetve az egyik sínt is pótolni szeretnénk. Ha sikerül, akkor működőképesen be tudnánk mutatni.
Szép kortársa - sőt, ezek még régebbiek 1952 körüliek, mint a Pénzverdei Vasút.
Ennél a változatnál az irányváltó karja már nem a jármű oldalából, hanem áramszedő-szerűen a tetejéből áll ki, de ugyanúgy a motor forgórésze egyben a hajtott kerékpár és ugyanúgy az állórész átbillentésével váltható a menetirány, melyet automatizálni is lehet, ha nem körpályát rak össze a játékos, hanem kacskaringósat: a leírások szerint a készletekben volt két rugós ütköző, melybe a motorkocsi beleakadt és átbillentette az állórészt a kallantyúval együtt. 50Hz-es kimenettel megy szépen, bár elmegyeget egyenfeszről is, de nem az igazi. FZ1 trafó 16 V-os oldalról próbálgattuk. A pálya mindegyik készletnél vaslemez sínek valódi talpfákon. A csatlakozó sínhez két, textilszigetelésű vezeték van illesztve, másik végükön fiberszigetelésű banándugóval. Szeretnék egyszer kézbe venni és lemérni egy ilyen készlethez való kis épületet. Jó lenne építeni egyet ugyanígy, fából.
Mindegyik kép az internetről származik, részben aukciós oldalakról.
Eddig azt hittem, hogy ez is Sándor Béla játékkészítő terméke volt, mint az öntött alu. vonatkészlet. de ezek szerint máshol is gyártottak hasonlót..
Ami nekem van: 30mm. nyomtávú, 10db. ívelt sín; + 1db. a betáp.pal.
A trafó műszaki paramétereiről nem tudok pontos adatokat, mert benne van a 16x12x11cm.-es, dörzspapírtetejű kis házban, aminek az aljára korabeli feljegyzések szerint, ceruzával és talán zsírkrétával, a 220v. van ráírva.. Más adatot nem találtam
Szakmai hozzánemértésem miatt, a pályába menő feszültséget nem tudom, bár gondolom nagy nem lehetett, mert hiszen az ezzel játszó gyerekek túlélési százalékát csak így lehetett növelni...:)
Ez egy magyar, S méretű, 22 mm nyomtávú készlet. Gyártó: Fénycső KTSZ és háromféle kiadása létezik. Holnap írok részleteket róla fotókkal.
Érdekelne ennek a készletnek a pontos tartalma és műszaki részletei, vezérlő-szabályzó adatai (pl. trafó adattábla, mennyi és milyen fesz megy a pályába, épület méretei. Megvan nekünk egy ugyanilyen motorkocsi, egy elem híján egy komplett kör (megvan a hiányzó sín is, de az szétrohadt egy darabon). Egyenes van-e benne. Várom-várjuk a az Ön által eladni kívánt csomag leírását.
..de ha bármit megtudhatok, olyat amit eddig még nem tudok, ill. látnék képeket a "majdnem u.i." úttörő vasutakról, megköszönném, és örömmel fogadnám, mielőtt ez elhagyja a házamat, talán végleges helyére kerülve, egy arra érdemesebb "gazdához"...
A Pannónia teherkocsik annyiban térnek el az Előre-hez kínáltaktól, hogy más a kuplung és forgóvázasok. Ez egy Pannónia/Helikon személykocsialváz, rajta egy tartállyal. Az nem derül ki nálam a képről, hogy a tank valódi pénzverdei-e. Ez így biztosan nem gyári. A Vasúttörténeti Park modellgyűjteményében látható eredeti PV tartályvagon, kéttengelyes, Előre kiadású.
Nem hiszem, hogy túl sokat segítek vele, de azért leírom...
Nekem van egy hasonló 4 tengelyes tartálykocsim, a színe teljesen azonosnak tűnik, a forgócsaptávja kicsit kisebb (sacc kb. 2 cm-rel), fékbódés (volt eredetileg), kapcsolója kampós (nem Marklin), valamikor a 40-es évek elejéről való. Ja, és SHELL feliratú.