Keresés

Részletes keresés

jazso Creative Commons License 2006.11.20 0 0 373

Látom nem változott semmi.

Kedves forum társ talán azért látsz tőlem ennyi írást mert  csak ennek a témának a kedvért regisztráltam magamat. Én egy másik forumon vagyok tag és onnnan hallotam erröl a témárol.

De a meghívásomra még mindig nem jeleztél vissza peddig komollyan gondoltam.

attól meg hogy valaki mennyi ideje van egy forumon az nem jogosítja fel semmire sem. attól még lehet ugyanolyan tuskó mint más okoskodó ember(bocsi a tuskoért).

ha valaki esztelenöl haszálja  agépét azt természetesen nem normális dolog és ezt ellnesúlyozni kellne valahogy.

Rendszám: egyse tipusok kiváltságban vannak másokkal szemben. egyeseknek van megfelelő tipusbizonyítványa másoknak nem.

azt hogy meg melyik hatóság hogyan foglakozik a témával az meg embertöl függ. valahol így valahol máshol.

 

igen7 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 372
itt a tulajjal kell megegyeznetek.
Előzmény: BX_thomas (292)
igen7 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 371
a gyík rossz példa, város közepén is megélnek. a nagyobb emlősök, vagy a madarak nem szeretik az ilyesmit. igazából fajonként különböző melyik mennyit tűr, de elég sok van amelyik nagyon félénk. és hirtelen erős hanghatásra sok otthagyja a kölykét/fiókáját. ritka madarak esetén, amelyekből pár 10 darab van az országban, ez pl. elég gáz.
Előzmény: kutya. (286)
Brunc Creative Commons License 2006.11.20 0 0 370
Igen, de én egy mások által kitaposott úton megyek, és nem fogok csak azért, hogy ne menjek bele a pocsolyába a fák között bóklászni. Úgyis azzal van bajotok, nem?
Előzmény: Ahmet (367)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 369
Ja, egyébként nem a száguldozással van a baj, de látom nem érted. Zaj, erózió, zavarás. Nem csak engem, hanem mindent ami él.
Előzmény: Brunc (364)
igen7 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 368
ez sajnálatos, mert ez lenne a legjobb megoldás.
Előzmény: soonó (279)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 367
"Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. "

Aha, és amig pörög a kerék, addig nem üvölt a motor. A másik, amit nem nagyon értek, hogy minek mész bele? Mert le akarod küzdeni. Hát ezt csinálják terepjárókkal, meg patakokkal, keresztben és hosszában. Nem akranak ők rosszat, csak kitaposnak mindent.
Előzmény: Brunc (364)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 365
És ha meghatározta, akkor meg kikerülik a sorompót. Mer joguk van hozzá!
Előzmény: csanya. (362)
Brunc Creative Commons License 2006.11.20 0 0 364
Megyek az atv-mel. Egyszercsak előttem egy nagy pocsolya, amit le akarok küzdeni. Belemegyek, de már el is akadok. Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. Ennyi a nagy sarad története. A nagy sár nem száguldozás közben fog rádragadni. Egyszer próbáld ki!
Előzmény: Ahmet (355)
kutya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 363

Véletlenül nem azért nincs rendszám a kvadokon mert nem felel meg a Kresz előirásainak? Gondolok itt pl az indexre.

NEM. Ha ez lenne, szerinted nem venne MINDEN quad-os 2000 Ft ért indexet, az 50 ezres bírság helyett?

Lentebb már írtam erről : itthon rendszámos a nem "E" homológ USA autó, a házilag kendácsolt ROCSÓ (demizsontartóval) , a quad az nem. Ugyanaz a quad nem, amelyik tőlünk nyugatra közúti jármű.

Előzmény: csanya. (356)
csanya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 362
Hiába tépitek itt a szátokat mert a helyzet az, hogy az erdő tulajdonosa határozza meg kit enged be és kit nem. A természet védelmi terület állami tulajdon tehát az állam mondja meg a tutit. A magán erdőkkel nem tom mi a helyzet.
Tehát amig nincs engedélyezve a használat addig tilos. Ilyen egyszerű ez.

Egy biztos én eddig sem álltam félre az útból ezútán sem fogok.

csanya
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 361
Speciel ismerek néhány terepjáróst. Igen, mind állat. Kimennek terepre, felszaggatják a gyepet, patakokon kelnek át, Urallal rángatják ki-be egymást a mocsárba. Mindezt kb. 100 méterre egy borzvártól, de erről ők nem tudnak.
Előzmény: viti2 (358)
kutya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 360
Köszönjük - talán ez már hatni fog...
Előzmény: Nebáncs!virág (354)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 359
A lánctalpas traktor is baromi jó munkagép, meg vezetni is királyság lehet, de nem kell azzal menni kirándulni. Mint ahogy nem kell quaddal, terepjáróva, motorral se. És bizonyos helyek sajnos a montenbike-ot se viselik el, ha nagy a forgalom. Miért nem lehet ezt megérteni. Itt nem jogokról van szó. Egyszerűen tönkreteszi az erdőt. Nem az, ha az erdész naponta végigmegy egyszer, hanem az, ha csapatostól vonulnak. Tudom, ti csak egyszer egy hónapban, de mindenki más is. Nem oda való. Ennyi!
Előzmény: caponord (353)
viti2 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 358

Ez a gond.

Ha valakiról tudjátok,hogy endurózik,quadozik vagy terepjáróval jár szerintetek csak barom lehet aki szétb... mindent.

Ezt értsétek már meg!

Nekünk is elegünk van abból,hogy pár barom miatt útáljanak minket.

Erre találjatok valami okosat.

Oké legyen rendszám(nekem speciel van)

 

Előzmény: Ahmet (350)
kutya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 357

Ha kell ilyne céklra Quad, a helyi illetékes majd beszerzi - ahol ilyen segítség kell, ott azért kell MERT NEM TUDJÁK beszerezni, egyszerű anyagi okok miatt.

 

Amikor Bulldog-ék eltakarították 2005-ben a Smokovec-i ösvényről a fákat, mi egy héttel később motoroztunk arra : jóleső érzés volt, hogy valaki tett a természetért, nem csak papolt róla. Én meg felmentem, és készítettem szintén pár fényképet.

 

Azt hiszem, aki elolvassa a tavaly készült írásomat, nagyjából megsejtheti milyen viszonyban ÁLLOK ÉN A QUAD-OS a természettel...

Előzmény: eke (342)
csanya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 356
Kutya

Véletlenül nem azért nincs rendszám a kvadokon mert nem felel meg a Kresz előirásainak? Gondolok itt pl az indexre.

csanya
Előzmény: kutya. (330)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 355
Nem általánosítok, csak tényként közlöm, hogy nyugis quadost még nem láttam. Persze sokmindent nem láttam még a világból.
Persze láttam olyan quadot, ami lassan hajtott egy úton, de az is tökig sáros volt. Azt meg nem lehet összeszedni olyan mennyiségben semmilyen földúton, ha ésszel hajt az illető.
Előzmény: Brunc (349)
Nebáncs!virág Creative Commons License 2006.11.20 0 0 354

Nem fogom naponta kétszer elmondani, hogy a személyeskedés nem tartozik a kultúrált fórumozás ismérvei közé.

 

 

Vagy moderáljátok magatokat, vagy én moderálok.

 

 

caponord Creative Commons License 2006.11.20 0 0 353
ebben a kerdesben teljesen igazad van - a sotetzoldek jellemzoje a szelsoseges sarkitas - "egyfele motoros letezik a rosszmotoros es a termeszet olyan csodas dolog hogy rajtunk kivul senkinek nincs oda joga kijarni" - a termeszetet pedig csak egyfele modon (termeszetesen altaluk definialva) lehet elvezni . ahogy latom a quad melle felkerult a terepjaro , tank es a monti is . mar varom hogy mikor jut el a turabakancsig es a ruhaig mint uldozendo dologig .
az ilyen velemenyek tettek olyan hitelesse a legelo munkacsoportot is amilyen most .
megoldast kene talalni ami az embereket a sokfelesegukben fogadja el - es nem hangulatot kelt - meg mindig nem hallottam esszeru valaszt arra a kerdesre hogy mitol kizart az hogy a szalajka volgyben jaro quadok , atv-k nagy resze a helyi emberek - vadaszok , vadorok , erdeszek tulajdona - szolgalati gep . mert ha egy vadulo gepet latnak attol kezdve mindegyik ellenseg , onthetjuk kifele a csecsemot a furdovizzel egyutt . a csekely fogyasztasa , terhelese , zaja szerint szeritem ezek a gepek igenis realis alternativai a jelenleg hasznalt terepjaroknak , fustolo , haldoklo roncsoknak .
angliaban juhaszok is jarnak ilyenekkel - az ATV munkagep is lehet - sot , annak a legjobb
Előzmény: kutya. (337)
NJani Creative Commons License 2006.11.20 0 0 352

Túl dühödt indulatokat vált ki ez a téma. Természeti értékeink kevesek, védelemre szorulnak. Ez tény. A quadok megjelenéséig is léteztek technikai sportok, olyanok is amiknek űzése földutat, terepet igényel. Mégsem lehetett rally autót vagy cross motort látni az erdőkben. 

 

A quadnak nyilvánvalóak az előnyei és egy csomó helyen abszolút létjogosultsága van a használatának. Kis méretű, terepen jól elmegy, olyan helyeken is ahol a terepjáró a méreténél fogva nem. Kiváló munkagép és haszonjármű. Viszont pusztán a vezetés élményéért nem igazán látom be, hogy miért nem lehet a meglévő pályákat használni vagy miért nem lehet akár a mezőgazdasági utakra engedélyt kérni ?

 

A quadok terjedése ellen nyilván nem lehet tenni semmit. Nem is volna értelme. Én csak abban bízom, hogy a quadot használók közössége indít el valamiféle önszabályozó, önkorlátozó tevékenységet, amire buldog által citált etikai kódex ad némi reményt.

 

Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 350
Endurod van, nagyszerű, az nem barmolja szét a talajt, nem zajos. Miért nem lehet felfogni, hogy az erdő rekrációs célja nem úgy működik, hogy kimegy az ember örjöngeni.
Előzmény: viti2 (343)
Brunc Creative Commons License 2006.11.20 0 0 349
Igen, de te általánosítasz. Én még nemigen mentem le azokról az utakról az erdőkben, amelyeket előttem már igencsak kitapostak. Ha pedig már a teherautók nyomtak egy 2 méter széles utat, akkor ne zavarjon már a TÉNYLEG túrázó quados! (nem azokról beszélek, akiket már kilóméterekről hallasz!)
Előzmény: Ahmet (346)
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 348
Hihi-huhuh-haha!!! : )))))
Eke!
Te is csak tömöd a jégmadarat? : ))))
Ahmet Creative Commons License 2006.11.20 0 0 346
"Igenis ragaszkodom ahoz, hogy kedvemre kóvályogjak úttalan utakon!"

Így van! De GYALOG! Amerre én lakom, ott nem sok szép természetes hely van, inkább csak nemesnyarasok. Egy szép rész volt, de az ma már crosspálya. Az erdő tele van felszántott ösvényekkel, a patak, és a mellett lévő mocsaras terület keresztül kasul teherautó(!) nyomokkal, a domboldal felét már lemosta az eső, mert a quadokkal teljesen feltépték a gyepet.
És persze minden quad használó tiszteli a természetet, de én miért mindig csak olyanokkal találkozok, akik nyélgázon üvölttetik a motort, és egy órával előbb hallom, mint látom őket.
Előzmény: H.Laci (321)
mazsolafoto Creative Commons License 2006.11.20 0 0 345
Igen, de ha megindul az északi szél el sem hagyja a kikötőt. Persze néhány 100 LE-s motor van a "ladikon".
Előzmény: eke (342)
eke Creative Commons License 2006.11.20 0 0 342
Pades. Volt szerencsém. Szerintem nem a Román természetvédelemnek kéne lenni a példának, de a jelzett helyre személygépkocsival is fel lehet jutni.

Ha kell ilyne céklra Quad, a helyi illetékes majd beszerzi. Olyan ez tudod mint a sok mentőhajó a Balatonon...
Előzmény: Törölt nick (333)
Brunc Creative Commons License 2006.11.20 0 0 338
Bizony tévedsz. Megvan a módja a rendszámozásnak. De ne légy csalódott emiatt, Én nem fogok NP-ban mászkálni!
Előzmény: eke (331)
kutya. Creative Commons License 2006.11.20 0 0 337

Érdekes módon, a 330-340 hsz-ből alig van néhány, ami személyes gőgöt, és infantilis görcsösséget mutat. Pláne fura, hogy ennek nagy része Tőled származik.

 

Vagy befejezed az idióta "WWf ismerős-képviselő ismerős (erre nem lennék büszke, bármilyen színű is a lelkem) - rendőr ismerős" dumát - vagy a további beszélgetést agyonhallgatásunk és a moderátorok haragja fogja irányítani...

 

Nem a személyeddel van bajom (egyenlőre) de ez a topic azért jött létre (és azért is ilyen sikeres talán) mert az ide látogató - álljon bármely oldalon - vitapartnerekre talál. Ha meg a Te h.sz.-eidet olvassa elsőre, akkor meg elszelel innen, anélkül hogy értelmes véleményét leírná.

Helyette meg a Tiédet hallgathatjuk - nem hiányzik ez senkinek, a saját "oldalad" sem örül majd, ha a magad fajtával azonosítják...

Előzmény: eke (331)
Brunc Creative Commons License 2006.11.20 0 0 335
Tök igazad van! A NP-ok területén tényleg nem lenne szabad, de te összekevered a quadot az ATV-vel, a túrázást a sporttal. Pedig nagy különbség.

Az erdőbeni rekreáció pedig mindenkié. Ebben egyezzünk meg.
Előzmény: eke (329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!