Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Kedves forum társ talán azért látsz tőlem ennyi írást mert csak ennek a témának a kedvért regisztráltam magamat. Én egy másik forumon vagyok tag és onnnan hallotam erröl a témárol.
De a meghívásomra még mindig nem jeleztél vissza peddig komollyan gondoltam.
attól meg hogy valaki mennyi ideje van egy forumon az nem jogosítja fel semmire sem. attól még lehet ugyanolyan tuskó mint más okoskodó ember(bocsi a tuskoért).
ha valaki esztelenöl haszálja agépét azt természetesen nem normális dolog és ezt ellnesúlyozni kellne valahogy.
Rendszám: egyse tipusok kiváltságban vannak másokkal szemben. egyeseknek van megfelelő tipusbizonyítványa másoknak nem.
azt hogy meg melyik hatóság hogyan foglakozik a témával az meg embertöl függ. valahol így valahol máshol.
a gyík rossz példa, város közepén is megélnek. a nagyobb emlősök, vagy a madarak nem szeretik az ilyesmit. igazából fajonként különböző melyik mennyit tűr, de elég sok van amelyik nagyon félénk. és hirtelen erős hanghatásra sok otthagyja a kölykét/fiókáját. ritka madarak esetén, amelyekből pár 10 darab van az országban, ez pl. elég gáz.
Igen, de én egy mások által kitaposott úton megyek, és nem fogok csak azért, hogy ne menjek bele a pocsolyába a fák között bóklászni. Úgyis azzal van bajotok, nem?
"Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. "
Aha, és amig pörög a kerék, addig nem üvölt a motor. A másik, amit nem nagyon értek, hogy minek mész bele? Mert le akarod küzdeni. Hát ezt csinálják terepjárókkal, meg patakokkal, keresztben és hosszában. Nem akranak ők rosszat, csak kitaposnak mindent.
Megyek az atv-mel. Egyszercsak előttem egy nagy pocsolya, amit le akarok küzdeni. Belemegyek, de már el is akadok. Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. Ennyi a nagy sarad története. A nagy sár nem száguldozás közben fog rádragadni. Egyszer próbáld ki!
Véletlenül nem azért nincs rendszám a kvadokon mert nem felel meg a Kresz előirásainak? Gondolok itt pl az indexre.
NEM. Ha ez lenne, szerinted nem venne MINDEN quad-os 2000 Ft ért indexet, az 50 ezres bírság helyett?
Lentebb már írtam erről : itthon rendszámos a nem "E" homológ USA autó, a házilag kendácsolt ROCSÓ (demizsontartóval) , a quad az nem. Ugyanaz a quad nem, amelyik tőlünk nyugatra közúti jármű.
Hiába tépitek itt a szátokat mert a helyzet az, hogy az erdő tulajdonosa határozza meg kit enged be és kit nem. A természet védelmi terület állami tulajdon tehát az állam mondja meg a tutit. A magán erdőkkel nem tom mi a helyzet. Tehát amig nincs engedélyezve a használat addig tilos. Ilyen egyszerű ez.
Egy biztos én eddig sem álltam félre az útból ezútán sem fogok.
Speciel ismerek néhány terepjáróst. Igen, mind állat. Kimennek terepre, felszaggatják a gyepet, patakokon kelnek át, Urallal rángatják ki-be egymást a mocsárba. Mindezt kb. 100 méterre egy borzvártól, de erről ők nem tudnak.
A lánctalpas traktor is baromi jó munkagép, meg vezetni is királyság lehet, de nem kell azzal menni kirándulni. Mint ahogy nem kell quaddal, terepjáróva, motorral se. És bizonyos helyek sajnos a montenbike-ot se viselik el, ha nagy a forgalom. Miért nem lehet ezt megérteni. Itt nem jogokról van szó. Egyszerűen tönkreteszi az erdőt. Nem az, ha az erdész naponta végigmegy egyszer, hanem az, ha csapatostól vonulnak. Tudom, ti csak egyszer egy hónapban, de mindenki más is. Nem oda való. Ennyi!
Ha kell ilyne céklra Quad, a helyi illetékes majd beszerzi - ahol ilyen segítség kell, ott azért kell MERT NEM TUDJÁK beszerezni, egyszerű anyagi okok miatt.
Amikor Bulldog-ék eltakarították 2005-ben a Smokovec-i ösvényről a fákat, mi egy héttel később motoroztunk arra : jóleső érzés volt, hogy valaki tett a természetért, nem csak papolt róla. Én meg felmentem, és készítettem szintén pár fényképet.
Azt hiszem, aki elolvassa a tavaly készült írásomat, nagyjából megsejtheti milyen viszonyban ÁLLOK ÉN A QUAD-OS a természettel...
Nem általánosítok, csak tényként közlöm, hogy nyugis quadost még nem láttam. Persze sokmindent nem láttam még a világból. Persze láttam olyan quadot, ami lassan hajtott egy úton, de az is tökig sáros volt. Azt meg nem lehet összeszedni olyan mennyiségben semmilyen földúton, ha ésszel hajt az illető.
ebben a kerdesben teljesen igazad van - a sotetzoldek jellemzoje a szelsoseges sarkitas - "egyfele motoros letezik a rosszmotoros es a termeszet olyan csodas dolog hogy rajtunk kivul senkinek nincs oda joga kijarni" - a termeszetet pedig csak egyfele modon (termeszetesen altaluk definialva) lehet elvezni . ahogy latom a quad melle felkerult a terepjaro , tank es a monti is . mar varom hogy mikor jut el a turabakancsig es a ruhaig mint uldozendo dologig . az ilyen velemenyek tettek olyan hitelesse a legelo munkacsoportot is amilyen most . megoldast kene talalni ami az embereket a sokfelesegukben fogadja el - es nem hangulatot kelt - meg mindig nem hallottam esszeru valaszt arra a kerdesre hogy mitol kizart az hogy a szalajka volgyben jaro quadok , atv-k nagy resze a helyi emberek - vadaszok , vadorok , erdeszek tulajdona - szolgalati gep . mert ha egy vadulo gepet latnak attol kezdve mindegyik ellenseg , onthetjuk kifele a csecsemot a furdovizzel egyutt . a csekely fogyasztasa , terhelese , zaja szerint szeritem ezek a gepek igenis realis alternativai a jelenleg hasznalt terepjaroknak , fustolo , haldoklo roncsoknak . angliaban juhaszok is jarnak ilyenekkel - az ATV munkagep is lehet - sot , annak a legjobb
Túl dühödt indulatokat vált ki ez a téma. Természeti értékeink kevesek, védelemre szorulnak. Ez tény. A quadok megjelenéséig is léteztek technikai sportok, olyanok is amiknek űzése földutat, terepet igényel. Mégsem lehetett rally autót vagy cross motort látni az erdőkben.
A quadnak nyilvánvalóak az előnyei és egy csomó helyen abszolút létjogosultsága van a használatának. Kis méretű, terepen jól elmegy, olyan helyeken is ahol a terepjáró a méreténél fogva nem. Kiváló munkagép és haszonjármű. Viszont pusztán a vezetés élményéért nem igazán látom be, hogy miért nem lehet a meglévő pályákat használni vagy miért nem lehet akár a mezőgazdasági utakra engedélyt kérni ?
A quadok terjedése ellen nyilván nem lehet tenni semmit. Nem is volna értelme. Én csak abban bízom, hogy a quadot használók közössége indít el valamiféle önszabályozó, önkorlátozó tevékenységet, amire buldog által citált etikai kódex ad némi reményt.
Endurod van, nagyszerű, az nem barmolja szét a talajt, nem zajos. Miért nem lehet felfogni, hogy az erdő rekrációs célja nem úgy működik, hogy kimegy az ember örjöngeni.
Igen, de te általánosítasz. Én még nemigen mentem le azokról az utakról az erdőkben, amelyeket előttem már igencsak kitapostak. Ha pedig már a teherautók nyomtak egy 2 méter széles utat, akkor ne zavarjon már a TÉNYLEG túrázó quados! (nem azokról beszélek, akiket már kilóméterekről hallasz!)
"Igenis ragaszkodom ahoz, hogy kedvemre kóvályogjak úttalan utakon!"
Így van! De GYALOG! Amerre én lakom, ott nem sok szép természetes hely van, inkább csak nemesnyarasok. Egy szép rész volt, de az ma már crosspálya. Az erdő tele van felszántott ösvényekkel, a patak, és a mellett lévő mocsaras terület keresztül kasul teherautó(!) nyomokkal, a domboldal felét már lemosta az eső, mert a quadokkal teljesen feltépték a gyepet. És persze minden quad használó tiszteli a természetet, de én miért mindig csak olyanokkal találkozok, akik nyélgázon üvölttetik a motort, és egy órával előbb hallom, mint látom őket.
Érdekes módon, a 330-340 hsz-ből alig van néhány, ami személyes gőgöt, és infantilis görcsösséget mutat. Pláne fura, hogy ennek nagy része Tőled származik.
Vagy befejezed az idióta "WWf ismerős-képviselő ismerős (erre nem lennék büszke, bármilyen színű is a lelkem) - rendőr ismerős" dumát - vagy a további beszélgetést agyonhallgatásunk és a moderátorok haragja fogja irányítani...
Nem a személyeddel van bajom (egyenlőre) de ez a topic azért jött létre (és azért is ilyen sikeres talán) mert az ide látogató - álljon bármely oldalon - vitapartnerekre talál. Ha meg a Te h.sz.-eidet olvassa elsőre, akkor meg elszelel innen, anélkül hogy értelmes véleményét leírná.
Helyette meg a Tiédet hallgathatjuk - nem hiányzik ez senkinek, a saját "oldalad" sem örül majd, ha a magad fajtával azonosítják...