Aixamnál megnézheti esetleg, hogy az üzemanyag tartály levegőztető gumicsöve (bubi), nincs-e átrepedve, mert ott meg víz kerülhet bele. Ha még nem volt, akkor érdemes kicserélni.
Nekem arra van adatom , hogy ez viszonylag gyorsan újratermelődik , nem kell hozzá 20 év . Az előző hozzászólásban említett Casalinit 2013 decemberében vettük , akkor volt (többek között) olyan hibája is , hogy a leglehetetlenebb helyzetekben állt le . Akkor még nem ismertem annyira a japán motorokat ( ez konkrétan Mitsubishi ) ezért elég nehezen találtam meg a hiba okát ; pedig nálam tapasztaltabb barátom mondogatta , hogy ő a leállító tekercset és vezérlőjét szaglászná körbe . Mindenesetre akkor a hibakeresés lendületében leszedtem és kitakarítottam a tartályt . Persze fölöslegesen , mert a hiba a leállító-elektronikában volt . Pontosabban annyiban nem volt fölösleges a tartályleszedés , mert legalább kitakarítottam . Aztán tavaly (2018) februárban megint csak leállt a masina -- ekkor már rutinosabban ugrottam neki , vagyis hamar rájöttem , hogy nem kap üzemanyagot . A tartályt levéve a szívócsőre ( gyárilag nincs a tartályban szűrő ) rászívta magát egy ilyen valami .
Bátyám pedig az elmúlt napokban kínlódott a Microcar Patikkal -- a nyári keszthelyi találkozó képein látható ez a ritka masina . Eléggé nyugtalanította az üzemképtelenségig fajuló helyzet , én nyugtatgattam telefonon , hogy nem lesz az olyan komoly probléma , egy dízelmotor nem romlik el csak úgy egyik napról a másikra . Igazam is lett , az útmutatásom alapján kibogarászta , hogy nem kap üzemanyagot a motor , illetve levegőt is szív . Elodázva a tartály leszerelését a gyorssegélyként alkalmazható levegővisszafújásos módszerrel próbálta tisztítani -- állítása szerint első nekifutásra a 4 Bar nem tudott bebugyborékolni a tartályba . Aztán végülis csak sikerült , és most egyelőre üzemel a járgány -- persze előbb-utóbb meg kell ejteni a rendes tisztítást .
Párszor említettem egyik barátom 400-as Aixamjét ( amit 90 ezerért vett osztrák papírral , leharcolt állapotban ) , nos azzal nagyon durván étolajoztak a jelekből ítélve . A tartály alján puding állagú , narancssárga (!) színű anyag volt jelentős mennyiségben . Az adagolóban pedig viasz szerű kemény lerakódás .
Nem olyan bonyolult ez a dízelmotor , de az üzemanyag-ellátást tudni kell végigellenőrizni az üzembiztosság érdekében .
Ugyanilyen szörny volt a donornak vásárolt Ligieremben. A szívóág csövét levettem az AC pumpáról, majd megpróbáltam szájjal megfújni levett tanksapkánál. Rendes esetben fel kellene buborékolni a levegőnek a tartályban, hát semennyire nem tudtam rajta átfújni. És jött az általad is bemutatott tartálytisztítás.
Mondjuk tőbb mint húsz év után bármi lehet a tankban ami kiválik a gázolajnak mondott üzemanyagból. Én arra gondoltam hogy ez a trutymó még a gázolajhamisításos korszakból kerülhetett bele, ami akkor még nem okozott problémát.Kivált, megült, majd később a jobb minőségű gázolajban némileg oldódva a szívóhatás révén a szűrőn lerakódott, de azon nem tudott átmenni -szerencsére.
A nagyját lehámoztam, majd kromofágos(még volt a régifajtából) , hideg zsíroldós kezelést kapott, ezután vizes öblítés következett több lépcsőben. Persze utána szárítás, benzines őblítés. A szörnyecskét egy darabig őrizgettem, másoknak tanulságul-de egy idő után meguntam szaglászni- így kidobtam.
mooedautónk ami menet közben fogja magát és egyszerűen lassulni kezd úgy, hogy a gázpedálról nem veszem le a lábam. Ha megengedem a pedált és ujra gázt adok gyorsul de egy idő után ez ismétlődik.
Szerintem dugulás van az üzemanyag-ellátó rendszerben , vagy az üzemanyag-szűrőnél . Ki kell tisztítani , a tartályban levő szűrőt kitakarítani. Nagyon gyalázatos esetben kimosni a tartályt is .
Barátom hozta pár hónapja azzal a Casalinijét , hogy erőtlen a verda . Padlógázon ment olyan 20 km/órával , a kisebb emelkedőkön pedig lépésben robogott fel . Ha hirtelen lépett oda neki akkor nagyon nem ment , de nagyon óvatos gázadással kicsit magasabb sebességre lehetett noszogatni .
Meg volt törve a szívócső -- ezen a típuson gyárilag elektromos pumpa van . A kép az elülső lökhárító résén befotózva készült , az a felső kerek valami az elektromos üzemanyagpumpa , alatta látszik a fékcső takarásában a gumicső törése . Mivel ez a szívott ágon van , ezért nem kell sok a zavarhoz .
Üdv mindenkinek. Érdeklődnék, hogy van egy Aixam 500.4-es mooedautónk ami menet közben fogja magát és egyszerűen lassulni kezd úgy, hogy a gázpedálról nem veszem le a lábam. Ha megengedem a pedált és ujra gázt adok gyorsul de egy idő után ez ismétlődik. Nyáron egyszer megtörtén azóta csak mikor beállt a hidegebb idő. Minél hidegebb van annál sűrűbben fordul elő egy úton. Tudna valaki tanácsot adni, hogy mi lehet vele a gond. Köszönöm előre is.
"Már jól kezdődik az elején",hogy se a név,se a lakhely nem valós,amit ez a maglódi kereskedő megad.Még el se utaztál hozzá,de már átver.Ezek után,ez a sok rém történet nem meglepő. Ilyen cég,csoda hogy még működik.
Nehéz ügy mopedautó kereskedést ajánlani , főleg ha figyelembe veszem , hogy olykor-olykor mi is eladunk egy-egy járgányt .
Amit én eladok azt lehetőség szerint előtte hetekig használom , hogy legalább a durva hibák nálam jöjjenek ki . Meg is van a következménye : nagyon ritkán adok el kocsit -- kész szerencse , hogy nem ebből élek . Még nagyon régen WooDoo írta : nem panaszkodnak rá akik megvették egy-egy kocsiját , mert ő se ebből él , nincs rákényszerülve arra , hogy kozmetikázott és túlárazott masinákat sózzon rá balekokra .
Nálunk még így is volt glikszer : a bátyám által eladott szürke Microcar szekunder variátora esett szét pár hét használat után . Mivel amúgy is levittem ugyanoda lábon egy Tasso-t ( két mopedautót vásárolt ugyanaz a család ) ezért akkor leszereltem és elhoztam variátort a Microcarról , aztán megjavítva visszapostáztam . Leszedéskor elmutogattam hogyan kell majd felrakni -- a dolog sikeres volt , az eltelt másfél évben komoly problémáról nem értesültünk . Bár a fent említett Microcar lett több mint fél év után hengerfejes , akkor küldtem beszerzési áron tömítést és leírást a meghúzási nyomatékokról , azóta úgy tűnik az is rendben van . A Tasso vásárlásakor kérdezte a vevő , hogy miképp kapja meg a járgányt . Hát eljön (busszal-vonattal) és lábon hazamegy vele ... Dehát 170 km ! Na és , 4-5 óra , legalább meglesz a tesztút . A használhatónak -- tehát nem javításra -- árusított masináknál szerintem ebben az (trianoni) országban tudnia kell a hazautat . Ha nem akkor annak az árban is tükröződnie kellene . Nyilván kemény mutatvány bevállalni egy idegen járgánnyal a Celldömölk -- Orosháza túrát , de ha az eladó sem tartja alkalmasnak a portékát a 8-10 órás útra akkor miről beszélünk ? Egyébként a Tasso tesztje sikeres volt ( a vevő nem merte lezavarni a túrát ezért én vittem le és jöttem haza délután busszal ) , mert azóta csak egy villamos hibát produkált : elment az összes világítás és ott a Nagy Magyar Alföld közepén égre-földre alig találtak valakit aki kibogarászta volna a kontakthibát . A Microcart bátyám adta el , ő még Szlovéniát is megjárta néhányszor a kis mopeddel -- részint praktikumból , részint a tesztelés okáért . Mégis kibabrált velünk a variátor , csak második nekifutásra sikerült tartósra összelapátolni . Bár a Microcar is lábon hidalta át az eladó-vevő több mint 300 km-ét : bátyám félútig elautózott vele , odajöttek busszal a vevők , megvették és hazaberregtek vele , bátyám pedig hazabuszozott .
De nem óhajtom magamat itt dicsőíteni , csak példát írtam arra , hogy igazából nem kellene sok a normális vevő-eladó kapcsolathoz . Nyilván a mi vevőink tisztában voltak azzal , hogy nem új járművet vesznek , a közel 20 éves masinákkal lehetnek-lesznek majd gondok ; teszem hozzá műszakilag alulképzett emberekről van szó .
Ez persze utópia : a piacon fennálló minimális kínálat ( ha egyáltalán annak lehet nevezni ) , a választék teljes hiánya szemérmetlenül kedvező helyzetbe hozza az eladókat . És van aki él is ezzel . Ez azért bosszantó mert normális hozzáállással is elég tisztes hasznot tudna hozni a mopedipar .
Ettől függetlenül tudok olyan viszonteladóról , akitől vettek egy nem túlárazott és jó állapotban levő mopedautót . A masinában több hónapi használat után eltört a difinek a gumibakra támaszkodó füle és az egész motor egyszerűen bedőlt és letámaszkodott a féltengelyekre ... én mentem ki szegény öreg tulajhoz a város szélére bediagnosztizálni a hibát , hát nem túl rózsásan nézett ki a helyzet . Az eladó szó nélkül utánfutót kerített , aznap eljött a hibás járműért , hazavitte , szétszedte , meghegesztette a gyári hibás (!) alkatrészt , összerakta a kocsit és azt lábon haza lehetett hozni -- nem tudom az egész javítás tartott-e hétig . A javítás barátilag , tkp. garanciában történt , ingyen. Lehet így is , és van is ilyen -- ez konkrét eset volt , létező járművel .
Mielőtt kérdések özönét kapnám jelzem , hogy nem kívánok senkit megnevezni konkrétan ebben az ügyben . Ahogyan a panaszáradathoz is igyekeztem nem hozzászólni -- nem mártogatok senkit -- úgy reklámozni sem fogok senkit .
A reklamációk többsége úgy tűnik jogos , de mivel a pártatlan ítéletalkotás feltételei nincsenek meg azért én ebben nem vennék részt .
Nemrégiben az Ape fórumon volt egy ilyen kellemetlen marakodás , nehezen kideríthetően , ki kinek mit ígért , mit mondott és mit nem tartott be .
Nehéz ügyek . Ennél már csak normális mopedautót venni nehezebb . De igyekszünk segíteni benne .
Igen . az látható a képen . Ha hajlandó lennél kicsit visszaolvasni -- alig 5 évet , vagyis piti 10 ezer hozzászólást -- akkor tudnál róla .
Egyelőre működik , meglátom mennyire lesz tartós . Ehhez annyit tennék így utólag : amikor bő hónapja beröffentettem a járgányt akkor még mért az óra , egy elemcserére emlékszer , és talán 1-2 alkalommal kellett a rögzítésen igazítani .
Lehetséges hogy a becsületes mopedautó kereskedő olyan mint a szlovák király? Sajnos ilyen király nem volt, nincs, és valószínűleg nem is lesz?
De viccet félretéve: már annyi negatív tapasztalat gyűlt össze a témában itt a fórumon, hogy igazán beszámolhatna valaki egy mopedautó kereskedővel kapcsolatban tapasztalt pozitív dolgokról. Vagy legalább korrekt adás-vételről.
A segítségkérés is úgy szólt: kitől-honnan lehetne korrekt állapotú mopedautót reális áron vásárolni, úgy hogy nem később derülnek ki a hibák?
Megmondom őszintén a mopedautós dolgaim nekem sem kezdődtek igazán jól. Azóta megismertem sok részét belülről is kénytelen kelletlen a javítások miatt. A fórumon viszont általában segítségre leltem, Péter(Bakancs4) , Lá He (Hetényi László) de még sorolhatnám tovább hogy kik segítettek.
Én remélem hogy a továbbiakban is megmarad e fórumon az egymást segítő hozzáállás, tapasztalatok megosztása, a pozitív gondolkodás.
maglódi kiss péter az becsapott engemet is vigyázzatok vele most kamu néven nagy józsef néven hírdet a facebokon és a jóárak oldalon ne vásárolljatok tőle jó tanács üdv józsi
Mikor én akartam tőle venni egy 400-as aixam-ot még Gyömrőn volt a székhelye. De a pontos címet, ahol meg lehetne nézni a kocsikat,hatalmas titok övezte. Kb 10x hívtam telefonon mire fel vette. Nagy nehezen sikerült egyeztetni egy időpontot. Az indulás reggelén sms-ben lemondta (még jó hogy szólt..) Utána lehetetlen volt elérni. A hirdetést is leszedte. Később vissza tette a jófogásra de már drágábban árulta ugyan azt autót. Több néven hirdeti a cuccait a már említett községekből.
Óva intem a maglódi kereskedőtől kerülje nagy ívbe már most megvezette önt a nagy francokat szervízeli le az autóit . Friss vizsgáról vizsga képtelen és nem biztonságos állapotba adta oda a hibátlanul elmesélt autóját,ezt szerelő meg mondta aki Kis úr felháboritó magyarázatával ellentétben többmint 30éve barátom és segétkezett hogy minél olcsóbban helyre hozzuk Kis úr hibátlan autóját .Ne dőljön be neki hazudik .
Decemberben beszêltünk a túlságosan pörgős JDM-ről, most lett fél órám hogy leszedjem a primer variót és kivegyem a hézagolót a rugó alól. 2 db lemez volt alatta, úgy 1.5 mm volt összesen, még a Gázos Sanyi rakta bele. Szuper lett, megoldotta a problémát, azóta lecsökkent több mint 500 fordulattal az üzemi fordulata a motornak 50-60-as tempónál, azaz "feljebb vált" a variátor.
Gyorsulásra is jó, ha odalépek felpörög 3000-ig és húz mint a fene (eddig elment leszabályzásig és ott szerencsétlenkedett).
2500-as fordulaton repeszt mint a szélvész, holnap elviszem egy hosszabb körre is kipróbálni.
Szóval ilyen gond esetén êrdemes erre is gondolni. Szerencsére a JDM-ben jól hozzáférhető, és le se kellett venni az egészet csak a nagy anyával a külső felét a variátornak.
A Jófogás oldalon lévő Sülysápi mopedautó kereskedőt érdemes-e venni mopedautót amit Ausztriából hozott és ő is szervizeli le a mopedautóit is nekem ez közelebb van mint sok más mopedautó ami messze eladó akkor érdemes oda benézem arákból is jó típusok és új is belőle ad hozzá téli gumit lemezfelnivel meg nyár gumit alufelnivel miden mopedautóhoz is.