Keresés

Részletes keresés

M47-1239 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 35008
Kőszegen van teherforgalom?
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35007

Köszönöm a linket!

 

Jó, hogy a wikipediara is felkerült a cikk. Sajnos az egykor volt gazdasági vasutak jó részéről viszont nemnagyon találni adatokat, leírásokat, térképeket. Még szerencse, hogy néhány komolyabb hálózat, vagy egy-egy vonal történeti elírása megjelent pl az indóházban, vagy egyéb más helyen.

 

Sokra becsülöm azon emberek munkáját, akik idejüket és erejüket arra használják fel, hogy adatokat, történetekt gyűjtsenek ezekről a "letűnt korok"vasutjairól, hogy létük ne merüljön a feledés homályába.

Előzmény: Törölt nick (35005)
manhattani Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35006
>a sodronypálya "kocsijait" is csillének nevezik? Szerintem nem biztos.

Komlón úgy hívták. De utánanéztem az értelmező szótárban is (komolyan ajánlom mindenkinek, sokan meglepő dolgokat találhatunk benne! :-)) )

csille: keskeny vágányon vagy kötélpályán futó teherkocsi. Tehát stimmel :-)
Bocs az OFFért! :-)
Előzmény: D55 (35002)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35005
És ha esetleg részletesebben is érdekel, akkor itt olvashatsz róla.
Előzmény: Törölt nick (34997)
koller andor Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35004
A hajdani kisvasút az állomásépülettel átellenben indult. Egy darabig párhuzamosan haladt a vonallal, majd déli irányba fordult. Bede András leírta a történetét, és felkutatta a még fellelhető tárgyi emlékeket.

Nem is gondoltam volna, hogy tudomással bírsz a hajdani csongrádi gv.-ről.
Előzmény: Törölt nick (34997)
vrobee Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35003
persze, mi másnak.
sőt, ha a átakasztják a sínről a kötélpályára, akkor se nevezik át ;)
Előzmény: D55 (35002)
D55 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35002
Az sem most lehetett :)

Amúgy a sodronypálya "kocsijait" is csillének nevezik? Szerintem nem biztos.
Előzmény: manhattani (34994)
Wsz Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35001
Lehet, hogy nem jól látom de a tények ezek!
Ha meg a vasút annyira elönyös lenne akkor építsük vissza az összes kb 40 éve bezárt vonalat, szüntessük meg a buszjáratokat aztán örömködjünk, hogy így sincs utas!
Előzmény: hmsoft (34999)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.28 0 0 35000
fedvény: -ebben a hozzászólásban :)
Előzmény: hmsoft (34999)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.28 0 0 34999
Nem-nem, nem jól látod. A tutit ebben a hozzászólásban ebben a hozzászólásban olvashatod. Egy ideje ez viszi el nálam a pálmát (nem a Pálmateret). Tíz éve milyen radikálisan mániás dolognak tűnt a NOHAB-mánia. Pedig ehhez képest az csak szolíd műszaki szakemberek kakaópartija... :)

hm
Előzmény: Wsz (34998)
Wsz Creative Commons License 2010.07.28 0 0 34998
Meg esetleg az autóbusz közelebb áll meg az indulási és a végcélhoz,
meg esetleg az utazási célok átalakultak megszüntek,
A személyszállítás leépülese hasonló mint a darabárú fuvarozás megszünte, ha van kedvezőbb megoldás akkor a szolgáltatást igénybe venni óhajtók azt választják ez a folyamat sok vonalnál már 35-40 éve lezajlott.
Előzmény: hmsoft (34996)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 34997

Hol az iparvágány?

Hol a kisvasút?

Pedig ősszel lenne min vinni gazdaságosan a cukorrépát is :))))

Előzmény: koller andor (34995)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.28 0 0 34996
Csak ha nincs utas,régen meg volt,annak 3oka van

Én a 3 "szar"-hoz hozzátennék egy "jót" is:
4. jó az autószalonok választéka

Sorrendben egyébként ez az első, a másik három csak utána jöhet jelentőség szerint.

hm
Előzmény: Törölt nick (34981)
koller andor Creative Commons License 2010.07.28 0 0 34995
Nemrégiben kérdezte Kirándulás olvtárs, hogy mi módon fuvarozták a 451.-s csongrádi elkerülő úthoz az alépítményt.

Az első képen látható bekötőúton hozták kb. 1000 méterre található bányából és a második képen látható un. Kéttemető úton vitték a kb. 5-600 méter távolságra található építkezésre.








manhattani Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34994
>A vasasi Petőfi aknáról sodronypályával ment a szén Hosszúhetényig, onnan tovább vasúton.

Komlón is volt ilyen, Sikondán egész éjjel hallgattuk, ahogy a csillék kerekei kattogtak a kábel vastagításán. No meg a keskennyomközű bányavasút...
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34993
Bár gondolom a nagy pécsi szénbányászatnak is lehetett benne némi szerepe :)
Lehet. A vasasi Petőfi aknáról sodronypályával ment a szén Hosszúhetényig, onnan tovább vasúton.
Előzmény: Törölt nick (34991)
manhattani Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34992
4 az utas mással megy :-))
Előzmény: Törölt nick (34981)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34991

Köszi.

Vasas-Hírdről vagy a környékről emlékszem valami tekerős sorompóra a vonal utolsó napján arra utazva :) Azért érdekes, hogy ezen a szakaszon vannak az egész "jó" biztberek. Bár gondolom a nagy pécsi szénbányászatnak is lehetett benne némi szerepe :)

Előzmény: D55 (34989)
kozma555 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34990
Na akkor ezt vezesd be Nagyatád-Somogyszob közt,ahol van olyan szóló BZ,hogy 60 ember van rajta.Nem a fizetős népekből,elhiheted.Na most ha ők megszagolják,hogy nincs kalauz,akkor bizony elég mínuszos lesz a bolt pillanatok alatt.A magyar kultúra,mentalitás,még nem tart ott,hogy meg lehessen ezt lépni.
Előzmény: espectador (34969)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34989
Mármint Pécs-Vasas :)
Vasas-Hirden szerintem mindig csak iparvágány-kiágazás volt (meg egy tekerős sorompó).
Előzmény: D55 (34988)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34988
Amúgy Vasas is vonóvezetékes volt (hogy hány központos volt, azt nem tudom), de már régóta megállóhelyként használták.
Előzmény: Törölt nick (34986)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34987
Külváros helyszíni. Pécsen a legkorszerűbb bizt. ber. a mecsekaljai D55 :)
Előzmény: Törölt nick (34986)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34986

Ez egész jó, azt hittem Pécs-felső helyszíni állítású...

Pécs-külváros is vonóvezetékes? (mondjuk elég rövid egy állomás)

Előzmény: D55 (34983)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34985
Hát jóh én tényleg nem ott élek és ha ennyien mondjátok akkor megértem.
De egy vasútbarát nem szívesen hallja ezt.Dehát akkor ezekszerint ez van.
UI:Én nem is akartam 300 kmről okos lenni.
Amúgy lehet tudni,hogy kb hány ember használta a vonatokat egy átlagos nap?
Előzmény: D55 (34984)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34984
Szerintem annak a vonalnak jelenlegi formájában semmi értelme...
Előzmény: Törölt nick (34981)
D55 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34983
Hát, egyközpontos SH van (ha lehet így mondani). Vonóvezetékes állítású váltók, van feloldóblokk, stb., mindez egy készülékről.
Előzmény: Törölt nick (34980)
sínbohóc Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34982
Látod ezért írtam, hogy könnyű olyan messziről okosnak lenni. Legalább a térképet vennéd elő, és néznéd meg, hogy merre megy a vasútvonal, hol vannak a települések.
Ebben a formában életképtelen a vonal.
Előzmény: Törölt nick (34981)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34981
Csak ha nincs utas,régen meg volt,annak 3oka van.
1 szar a menetidő
2 szar a menetrend
3 szar a MÁV
Namost a Mávval nemtudunk mit kezdeni,a pályával sem tehát marad a menetrend.
Előzmény: sínbohóc (34975)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34980

Utánanéztem, és a HÜSZ szerint volt ott 1 fő. Azóta is van szolgálat?

Mert ha igen, akkor lehet valami szuperszónikus normaidejű keresztet odatervezni.

Előzmény: D55 (34977)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 34979
Kész az átjavított változat.
Akit érdekel dobjon egy malit és küldöm.
(szabyka5@hotmail.com)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!