Jó, hogy a wikipediara is felkerült a cikk. Sajnos az egykor volt gazdasági vasutak jó részéről viszont nemnagyon találni adatokat, leírásokat, térképeket. Még szerencse, hogy néhány komolyabb hálózat, vagy egy-egy vonal történeti elírása megjelent pl az indóházban, vagy egyéb más helyen.
Sokra becsülöm azon emberek munkáját, akik idejüket és erejüket arra használják fel, hogy adatokat, történetekt gyűjtsenek ezekről a "letűnt korok"vasutjairól, hogy létük ne merüljön a feledés homályába.
A hajdani kisvasút az állomásépülettel átellenben indult. Egy darabig párhuzamosan haladt a vonallal, majd déli irányba fordult. Bede András leírta a történetét, és felkutatta a még fellelhető tárgyi emlékeket.
Nem is gondoltam volna, hogy tudomással bírsz a hajdani csongrádi gv.-ről.
Lehet, hogy nem jól látom de a tények ezek! Ha meg a vasút annyira elönyös lenne akkor építsük vissza az összes kb 40 éve bezárt vonalat, szüntessük meg a buszjáratokat aztán örömködjünk, hogy így sincs utas!
Nem-nem, nem jól látod. A tutit ebben a hozzászólásban ebben a hozzászólásban olvashatod. Egy ideje ez viszi el nálam a pálmát (nem a Pálmateret). Tíz éve milyen radikálisan mániás dolognak tűnt a NOHAB-mánia. Pedig ehhez képest az csak szolíd műszaki szakemberek kakaópartija... :)
Meg esetleg az autóbusz közelebb áll meg az indulási és a végcélhoz, meg esetleg az utazási célok átalakultak megszüntek, A személyszállítás leépülese hasonló mint a darabárú fuvarozás megszünte, ha van kedvezőbb megoldás akkor a szolgáltatást igénybe venni óhajtók azt választják ez a folyamat sok vonalnál már 35-40 éve lezajlott.
Nemrégiben kérdezte Kirándulás olvtárs, hogy mi módon fuvarozták a 451.-s csongrádi elkerülő úthoz az alépítményt.
Az első képen látható bekötőúton hozták kb. 1000 méterre található bányából és a második képen látható un. Kéttemető úton vitték a kb. 5-600 méter távolságra található építkezésre.
Bár gondolom a nagy pécsi szénbányászatnak is lehetett benne némi szerepe :) Lehet. A vasasi Petőfi aknáról sodronypályával ment a szén Hosszúhetényig, onnan tovább vasúton.
Vasas-Hírdről vagy a környékről emlékszem valami tekerős sorompóra a vonal utolsó napján arra utazva :) Azért érdekes, hogy ezen a szakaszon vannak az egész "jó" biztberek. Bár gondolom a nagy pécsi szénbányászatnak is lehetett benne némi szerepe :)
Na akkor ezt vezesd be Nagyatád-Somogyszob közt,ahol van olyan szóló BZ,hogy 60 ember van rajta.Nem a fizetős népekből,elhiheted.Na most ha ők megszagolják,hogy nincs kalauz,akkor bizony elég mínuszos lesz a bolt pillanatok alatt.A magyar kultúra,mentalitás,még nem tart ott,hogy meg lehessen ezt lépni.
Hát jóh én tényleg nem ott élek és ha ennyien mondjátok akkor megértem. De egy vasútbarát nem szívesen hallja ezt.Dehát akkor ezekszerint ez van. UI:Én nem is akartam 300 kmről okos lenni. Amúgy lehet tudni,hogy kb hány ember használta a vonatokat egy átlagos nap?
Látod ezért írtam, hogy könnyű olyan messziről okosnak lenni. Legalább a térképet vennéd elő, és néznéd meg, hogy merre megy a vasútvonal, hol vannak a települések. Ebben a formában életképtelen a vonal.
Csak ha nincs utas,régen meg volt,annak 3oka van. 1 szar a menetidő 2 szar a menetrend 3 szar a MÁV Namost a Mávval nemtudunk mit kezdeni,a pályával sem tehát marad a menetrend.