Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 33

Hát, a termék ipari hulladék szintjén áll.

Előzmény: ShaReRe (20)
mica-r Creative Commons License 2017.01.29 0 0 32

Nem az ott élők számolják, ne játszd a tudatlant. A geológiai vizsgálat a tervezés része, ha úgy minősítik a szakemberek, hogy kockázatos, akkor a befektetők is eszerint állnak a kérdéshez.

Előzmény: ShaReRe (27)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 31

A felét sem értük el, az elvi határoknak, és akkor még a levegős aksikról nem beszéltünk, egy nagyságrenddel többet tudnak.

Előzmény: Platon (30)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 30

Az elektromos jet az valószínűleg lesz is szerintem, csak nem akkumulátorral, hanem hidrogénes üzemanyagcellával. Az akkumulátorok energiasűrűségének kemény kémiai korlátai vannak, és kb elértük a lehetőségek határát. 

Előzmény: ShaReRe (14)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 29

Szerintem a beruházók fogják számolgatni hogy adjanak e pénzt olyan projektre ami jóval a megtérülés előtt majd jól összedől.

Előzmény: ShaReRe (27)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 28

A Gigafactory megtérülési pontja az valahol 10 év távlatában van ha egyáltalán, tehát abból középtávon csak kiadás van. 

 

A Model 3-al meg az a baj hogy alul van árazva. Minimális profit van rajta még a környezetvédelmi támogatásokkal együtt is. 

 

Másrészt meg minden évben ezt halljuk.

 

Majd a Model X majd a Model S, majd a gigafactory, majd ez, majd az.Aztán nyereség meg sehol. Ráadásul most már a Solar City veszteségeit is ki kell gazdálkodni valamiből. 

 

Miért pont most változna meg ez a trend? 

 

A 2015 ös 888 milliós veszteséghez képest 2016-ra 2.15 milliárd veszteséget várnak. A részvénykibocsájtással felhajtott 6 milliárd hamar elfogy ám ebben az ütemben, pláne hogy a Solar Cityre is jó sokat kell még költeni. 

 

http://investorplace.com/2017/01/tesla-stock-tsla-elon-musk-risky/#.WI3ZutcrK71

 

Úgyhogy idén vagy nagyot villant a Tesla, vagy kivásárolja valaki Elon Muskot 1-2 éven belül. 

 

 

Előzmény: ShaReRe (20)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 1 27

Ja, és hogy földrengésveszélyes a környék. Igen. Az ott élők majd számolgatják, hogy mekkora eséllyel halnak meg az összeroskadt alagútban. Gondolod?

Előzmény: ShaReRe (25)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 26
Előzmény: ShaReRe (14)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 25

LA-ben még nem jártam, de a közlekedési helyzetről hallottam sokat. Alagútrendszer tuti segítene rajta. Ha 20 milliárdba kerülne, lehet hogy a dugóban elpuffogtatott benzin ára "bejön" egy év alatt. Majd kiszámolod! :)

Előzmény: Platon (17)
mica-r Creative Commons License 2017.01.29 0 0 24

Neked találták ki ezeket. 

Mondjuk jónak egyiket sem nevezném, de mindenképpen érdekesek.

Előzmény: ShaReRe (20)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 23

Mint, minden technológia cég, de amíg Musk a főnök, nem lesz baj, mert ő az élvonalat képviseli, a többiek őt követik.

Előzmény: Platon (21)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 22

Nyugat tele van alagutakkal, de már Pozsony alatt is át lehet autózni, csak neked szokatlan ez.

Előzmény: Platon (17)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 1 21

A TSLA kifejezetten kockázatos papír.

 

http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/risk

Előzmény: Rangun (16)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 20

Tesla a Gigafactory és Model 3 segítségével lesz profitábilis. Ezt a befektetők és a vevők is tudják. Ezen a téren nem lesz gondja. Ha nem is idén, de talán már jövőre eléri a nyereséget. Sőt ha jól emléxem volt már egy negyedévük 2016-ban, ami szintén pozitívan zárt. A termék jó, sőt kiváló (magam is kipróbáltam már egy Model X-et:), ha hisz benne a vevősereg, márpedig igen, akkor ez sikertörténet lesz. Titkos célom egy Model 3, kár hogy már nem lehet ingyen tölteni. De majd az otthoni saját napelem-mezőről, ami persze szintén a jövő zenéje :)

Előzmény: Platon (4)
mica-r Creative Commons License 2017.01.29 0 0 19

Menekülni csak előre!

Előzmény: Platon (17)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 1 18

Te várod 300 fölé.

 

A piac buktára számít.

 

 

Előzmény: Rangun (16)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 1 17

Szerintem végleg elment az esze.

 

Alagúthálózatot építene a Szent András törésvonalra. 

 

A metró nagyon jó dolog, a forgalom föld alá vitele is, de a költségek csillagászatiak. Az ötlet nem új, a Big Dig et meg is csinálták Bostonban. 16 évbe és 15 milliárd dollárba került. 

Előzmény: jee_c (12)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 16

Jó sokat bukhatott, ha shortolta a Teslat, 180-ról 250 dollár fölé ment a részvény azegyesülés óta, az elemzők 300 fölé várják, ebben az évben.

Előzmény: Platon (15)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 15

 

Előzmény: Rangun (13)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 14

Erre lennék nagyon kíváncsi!

Elon mondott olyat, hogy a mostani legjobb akku potenciálját kellene duplázni és máris megvalósítható lenne a dolog! Helyből fel és leszálló szuperszónikus repülőgép. Persze a hadseregek csapnának le rá először. De milyen lenne már ha a saját kertemben lenne az ultimate közlekedési eszköz! Nem lenne szükség utakra, repterekre, vasútvonalakra sem!

Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 13

Én tényeket közöltem, tetszik, vagy sem, és az erre az évre várható eseményeket, kilátásokat.

Előzmény: Platon (10)
jee_c Creative Commons License 2017.01.29 0 0 12

Rákerestem Platon által írt üzleti helyzetre, de ezt találtam helyette: https://www.yahoo.com/news/m/d68e58df-be3f-3132-95e4-dc1ea61c5881/ss_elon-musk-is-ready-to-bore.html

 

Avagy: alagutakkal a nagyvárosi dugók ellen. Erdekessége nekem, hogy ez az ötlet már bennem is megfigalmazódott. :) szerintem egy több szintű ( áthidalt távolságok szerint) alagút rendszer lenne a legfrankóbb.

Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 1 11

Nézd, 15 éve mindig jövőre lesznek nyereségesek Elon Musk cégei....

Előzmény: Rangun (6)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 10

A Z index mást mond, teszik neked vagy sem. A számok makacs dolgok ám ;)

Előzmény: Rangun (6)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 9

Úgy ,hogy a másik oldalon már pénzt keresnek.

Előzmény: mica-r (7)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 8

A hyperloop ötlet halad előre. Ebben nincs Musk management vagy pénz, csupán az ötlet és annak viszonylag nagy részletekig történő kidolgozása.

 

http://www.theverge.com/2017/1/28/14399030/spacex-hyperloop-pod-competition-elon-musk

 

mica-r Creative Commons License 2017.01.29 0 0 7

Hogyan lehet pozitív a mérleg valójában, ha főként invesztálni kell a programok elindításába?

Előzmény: Rangun (6)
Rangun Creative Commons License 2017.01.29 0 0 6

A Solar City, és a Tesla egyesülése után kb. 28 milliárdot ért a Tesla, ami azóta 40 milliárd dollár fölé emelkedett, ennyit a közvetlen csődveszélyről.Ebben az évben áttörés várható a Tesla életében, beindul a Gigafactory, és a Model 3 tömegtermelése, miközben a solar Gigafactory is elkészül, és nagy valószínűséggel nyereséggel zárják az évet.

 

A SpaceX életében is fontos év lesz az idei, megindul a rakéták újrafelhasználása, elkészül az FH, és a Drgaon V2 is kipróbálásra kerül.

Előzmény: Platon (4)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 5

+1 Meg a topiclakók is még :) 

Előzmény: Diótörő (3)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 2 4

Akkor hogy legyen kritika is meg pénzügy is :)

 

A Solar City mint első dominó már bedőlt. Gyakorlatilag csődbe ment, Elonnak a Teslával kell megmentenie, ami viszont saját jogán is gyengén áll Cash Flow terén, ezért szépen a vörös vonal alá (Z<1,8) löki a cég Altman Z indexét ezzel a manőverrel Musk. Tudja ezt a piac is, a Tesla piaci kapitalizációja több mint 4 milliárd dollárral csökkent az ajánlat hírére.

 

Mivel Elon Musk cégei pénzügyi eredményt nem, csak a karizmatikus Muskot tudják felmutatni, ezért a nevéhez kapcsolt cég látványos bukása könnyen láncreakcióként vihetné le a többi vállalkozását is, ezért a Tesla által történt megmentése logikus döntés a részértől, mi több a Tesla részvényesek részéről is, hiszen Musk bukása a Teslát is bedöntené.

 

Persze a Z index alapján a Tesla most sem remekel, szürke zónában vannak és rengeteget költöttek, miközben a Musk betegség, a pénzügyi racionalitásokat nélkülöző gigantománia és a minőségbiztosítás hiánya őket is keményen sújtja. A veszteségek hatalmasak. 2015 pénzügyi évet a Tesla 888 millió dollár veszteséggel zárta. A 2016 os még ennél is sokkal sokkal rosszabb lesz, hála a Model X nek, és garanciális problémáinak. Kérdés hogy a Solar City kimentésére költött 2 milliárd melyik évben fog megjelenni. Ha 2016 ban akkor az akár 4 milliárdot közelítő mérleg szerinti veszteséget is elérheti, ami hatalmas összeg a cég értékéhez képest.

 

Mindemellett a SpaceX is padlón van, szintén a minőségi problémák és a gigantománia miatt, ráadásul az állami támogatások, Musk fő támaszai is veszélyben vannak, hiszen Trump elnök megígérte a környezetvédelmi szubvenciók megszüntetését, amik eddig a Tesla fő versenyelőnyét adták.

 

Úgy gondolom hamarosan majd dönteni kell, melyik céget adja el olyan befektetőnek aki meg tudja menteni a csődtől, és a befolyt pénzből - legalább ideiglenesen - rendbe tudja tenni a másikat.  

 

Összefoglalva Elon Musk szerintem egy kalandor, aki csak karizmájának és kivételes szerencséjének köszönheti eddig is hogy a konstans módon a csőd szélén táncoló cégei nem dőltek be.  Látni kell viszont hogy a csőd nem a vég, hanem egy új biztosabb kezdet, mivel USA viszonylatban ezek kis cégek, értékes tulajdonokkal, lesz aki felvásárolja és megmentse őket és normál üzleti logika mentén prosperáló vállalkozásokat csináljon belőlük.

 

Tudom hogy a csillogó űrhajók, meg gigafactory mellett a csúnya pénzügy tények kevésbé vonzóak, de egy üzleti vállalkozás nem akkor sikeres ha szép űrhajókat vagy autókat épít, hanem ha ezt fenntartható módon teszi és profitot termel. Ha ez tartósan nem sikerül - márpedig a profit Elon Musk cégeinél mitikus élőlénynek számít -  akkor a szerencse végül elfogy és óhatatlanul megy a levesbe. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!