A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Nah én ma beletoltam a kocsiba 16.700km-nél 760ml olajat a kocsiba és most így majdnem maxon van a kocsi. Remélem 30e-es szervizig nem kell többet önteni rá.
Azzal nem.Mivel a szerviz töltötte bele.2év gyári gari,2év meg a márkaképviselet.Max garancián túl kiadja magát.De az már a tulaj problémája.Gondolom nem véletlenűl megy gyárilag a 0w20.
Gyárilag 0w20 megy az 1.5tsi-kbe.Gondolom azért raknak a szervizbe 5w30at hogy kevesebb legyen a garancia alatt a reklamáció a túlzott olajfogyasztásra.Király!
Jó bele az 5w30.Nem tudom mijért. írják hogy az 5w30(507.00) csak egy év vagy 15000 km-er.A gyári javítási utasítás egyértelműen leírj,hogy a 5w30 is hosszú periódust tudja, csak a szennyezőanyag kibocsájtás valamint a fogyasztás megnövekedik.Valóban van olyan ,hogy a technológiai lap utalást ad hogy milyen olajat lehet beleönteni pl 1.8 tsi .ahol lehet választani 0w20 vagy 5w30 között.De a legújabbakba a technológiai lapon csak a 0w20 (508.00) szerepel.Az 1.5 tsi be a szakszervizbe mi is 5w30 ast rakunk.
Oz én Octaviámban már az első 800km-nél elfogyott 0.5liter olaj.Még jó hogy alámentem aknáról.Ki volt csipve gyárilag az turbó olajviszafolyó cső O-gyűrűje.🤬😠😂
Én is ilyesmiket olvastam anno, mikor 2005-ös Octavia2-m 1.6-os szívó motorjának olajszintje (LongLife olaj volt gyárilag, 0W-30 vagy 5W-30) az első 6000 km után a minimum alatt volt.
Meg nyugtatgattak a szervizben is hogy ez "víz olaj", persze hogy fogy. De sajnos nálam a motor is szar. Az elején már észre vettem, kb. fél év után, hogy kicsit mintha rázná a kasztnit, ez azóta csak rosszabb lett. Persze az volt a duma, hogy ez a motor ilyen.
Jó lenne egy olyan új autó amelyikben nem kell 1 liter olajat tartanom a csomagtartóban. A legalább negyedmillió km-t futott (valóságot senki sem tudta) 1985-ös Audi 80-asom 1.6 benzinmotorral tudta ezt, nem volt jó érzés egy több, mint 4 millás új autó esetében a visszafejlődést tapasztalni.
Az is gáz hogy míg az Audi-val megjártam Horvátországot olajfogyás nélkül (2000 km) addig a Skodánál már egy Budapest oda-vissza (500 km) után töltögethettem az olajat. Egy 20 évvel fiatalabb autóba.
Az 1.0tsi-d még nem a bevonatos fajta.Az még a sima ea211.Az ea211 evo ami ugyan olyan bevonatos mint az 1.5,ami az ea211 evo.Még csak most kezdik gyártani.
Én még csak ~2700 km-nél tartok (igaz 1.0 Tsi motorral, de ez mindegy), de ha legalább ötször nem néztem az olajszintet akkor egyszer sem. 2-3 hetente, de min. havonta rámjön a dolog, és olyankor olajszint, bevilágítok a motortérbe mindenfelé, stb... Az ablakmosót hetente utántöltöm, max. 2 hetente megmérem - és korrigálom ha kell - a guminyomásokat. Rendszeresen alámegyek és alulról is végignézem az autót.
Nem akarlak vigasztalni benneteket,lehet a hogy a 0w-20as olaj fogy csak ennyire.Az 1.4tsi-m 5w-30-at kap állandóan,és nem eszi.Van még egy nagy külömbség.Mindkettő az EA211 családba tartozik,de az 1.5 már APS bevonatos hengerfuratot kapott.Az 1.4 még acél hüvelyes.Az APS az aluminiumra bizonyos technológiával felvitt speckó fémpor.Hát szerintem nem egy örökkévalóság....Láttam már ilyet lepatanva.Lehet méretnék egy kompresziót,vagy összehasonlítanám a 4 gyertya képét az megmutathatná ha az egyik henger esetleg bajos.
Nekem egyszer sikerült 5,7 átlagot hozni. Csehországban főleg közúton, meg pályán 130-as tempó, tempomat. Amúgy máshogy nem nagyon lehet. Mondjuk én általában leszarom a fogyasztást csak haladjak, de azért szoktam figyelgetni, ha ésszel van az ember olyan 6-7 között simán el lehet létezni, de a 6 liter alatti fogyasztáshoz nagyon figyelni kell és ideális esetben van csak. Amúgy én elégedett vagyok a fogyasztással. Múltkor lenyomtam egy 100 as távot átlag 190-el és olyan 9 körül megállt a dolog, az előző 4-esnél már 150-nél 12-13 liter szóval ahhoz képest nagyon jó, nyilván nem egy dízel, de nem is olyan céllal vettem, hétköznapokra tökéletes motor szerintem.
Valóban arra van hangolva az asszisztens, van ez a fogyasztásos valami a menüben ahol pontozza a vezetést és ott egyértelműen látszik, hogy arra van hangolva.
Én spec nem figyelem direktben és állandóan, viszont a váltás kijelzése nekem jobb fölül van, amit látok. És jópárszor, amikor javasolja a fölfele váltást én meg úgy érzem, hogy túl korán, no olyankor néztem/nézem meg időnként a fordulatszámmérőt is. Egyébként igen, nem műszer alapján, hanem hangra (már amennyit lehet hallani a Kamiq-ban felhúzott ablakoknál) ill. érzésre váltok. De pont ezért (ill. a '81-től gyűlt tapasztalat miatt) tűnik fel, hogy a "váltás asszisztens" inkább fogyasztásra/kibocsátásra (?) van hangolva.
Nem értek hozzá, nem is olvastam utána, de nem képzelhető el, hogy a "gyakran kikapcsolt" 2-3-as hengereknek köze lehet az olajfogyasztáshoz? Mármint hogy esetleg ez egy tervezett, méretezett dolog emiatt a két henger miatt?
Ettől függetlenül persze nem jó, hogy ezzel kelljen foglalkozni. Csak mindig időben jelezzen azoknak is, akik egyébként egyáltalán nem néznek rá a motorra, olajra, stb...!
Biztos velem van a baj, de egyszerűen siralmasnak érzem egy 8 hónapos, 10.000 kíméletes km-t futott autón az alacsony olajszint jelzést.
Többek között azért is vettem új autót, hogy elvigyem évente egyszer olajcserére, és mondjuk az első 10 évben ne világítson semmi sárgán a műszerfalon.
Hát ez nem jött össze. De majd hozzászokok, hogy egy infúziós zacskóból csorgassam az olajat menet közben a motorba, mint az előző O1-en 230.000km után.