Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LacEA211 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 513

Tudsz valamit?🤔😉

Előzmény: horvath2176 (512)
horvath2176 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 512

Nem az olaj miatt lesz vele gond az tuti. 

Előzmény: LacEA211 (510)
appache10 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 511

Nah én ma beletoltam a kocsiba 16.700km-nél 760ml olajat a kocsiba és most így majdnem maxon van a kocsi. Remélem 30e-es szervizig nem kell többet önteni rá.

LacEA211 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 510

Azzal nem.Mivel a szerviz töltötte bele.2év gyári gari,2év meg a márkaképviselet.Max garancián túl kiadja magát.De az már a tulaj problémája.Gondolom nem véletlenűl megy gyárilag a 0w20.

Előzmény: horvath2176 (509)
horvath2176 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 509

Ez is egy szempont. Meg az ügyfél ne rikácsoljon milyen drága az olaj. Egyébként meg nem jár garanciaveztéssel sem. 

Előzmény: LacEA211 (508)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 508

Ne keljen plusz egy hordót kerülgetni a szervizben?🤣🤣🤣

Előzmény: LacEA211 (507)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 507

Akkor miért?

Előzmény: horvath2176 (506)
horvath2176 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 506

Nem azért rakunk bele.

Előzmény: LacEA211 (505)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 505

Gyárilag 0w20 megy az 1.5tsi-kbe.Gondolom azért raknak a szervizbe 5w30at hogy kevesebb legyen a garancia alatt a reklamáció a túlzott olajfogyasztásra.Király!

Előzmény: horvath2176 (503)
horvath2176 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 504

Bocsánat.Az  507.00 helyett 504.00 szerettem volna írni.

Előzmény: horvath2176 (503)
horvath2176 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 503

Jó bele az 5w30.Nem tudom mijért. írják hogy az 5w30(507.00) csak egy év vagy 15000 km-er.A gyári javítási utasítás egyértelműen leírj,hogy a 5w30 is hosszú periódust tudja, csak a szennyezőanyag kibocsájtás valamint a fogyasztás megnövekedik.Valóban van olyan ,hogy a technológiai lap utalást ad hogy milyen olajat lehet beleönteni pl 1.8 tsi .ahol lehet választani  0w20 vagy 5w30 között.De a legújabbakba a  technológiai lapon  csak a 0w20 (508.00) szerepel.Az 1.5 tsi be a szakszervizbe mi is 5w30 ast rakunk.

Előzmény: Barangolo55 (501)
Blackslac Creative Commons License 2020.08.27 0 0 502

Változó csereperiódusra 0w20 (VW508.00 / ACEA C5), fix 15 eKm vagy 1 évesre jó a 5w30 (VW504.00 / ACEA C3) is

Előzmény: LacEA211 (499)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 501

Skoda márkaszervízben voltam.

A közbenső / 15000km/ is 5W 30 olajat töltöttek bele.

Szerintem ezt azért tudják, mi kell bele.

Előzmény: LacEA211 (499)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 500

Oz én Octaviámban már az első 800km-nél elfogyott 0.5liter olaj.Még jó hogy alámentem aknáról.Ki volt csipve gyárilag az turbó olajviszafolyó cső O-gyűrűje.🤬😠😂

Előzmény: www.octinfo.com (496)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 499

5w30?Nem 0w20 kell az 1.5-be?Részecskeszűrös már?

Előzmény: Barangolo55 (497)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 498

Kiegészítés.

Két év 30000km.

Átlag fogyasztás: 6,3liter/100km

Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI ACT

Barangolo55 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 497

Egy kicsit más.

Ma voltam a harmincezres szervízen, ami eléggé mellbevágó lett.

Nagyjából 60-70ezer körülire saccoltam, mert a levegőszűrőt csak 60 ezernél cserélik.

Ezzel szemben 97 ezer lett a vége.

Ami brutál az a több mint 18000ft/ óra óradíj.

Közvetített szolgáltatás 7800ft.

Valaki segítsen, ez mit jelent.

5W30 24 karátos olaj: 28300ft.

A hatvanezres után biztosan az ismerős szakihoz viszem, mert akkor már lejár nekem a négy év gari.

Az meg fele sem lesz ennek az összegnek.

Csak ez a szervízkölség 12 nap autóbérlés díja, mondja fiam, aki állandóan számol, és nem hajlandó autót venni, ikább bérel.

Ebbe autópálya, és biztosítás is benne van.

Persze belvárosban lakik Ő is.

Végeredményben a kritizálás vége akkor is az, hogy kell az autó, bármennyibe kerül is, mert iszonyú kényelmet biztosít.

Skoda 1.5 tsi

www.octinfo.com Creative Commons License 2020.08.27 0 0 496

Én is ilyesmiket olvastam anno, mikor 2005-ös Octavia2-m 1.6-os szívó motorjának olajszintje (LongLife olaj volt gyárilag, 0W-30 vagy 5W-30) az első 6000 km után a minimum alatt volt.

Meg nyugtatgattak a szervizben is hogy ez "víz olaj", persze hogy fogy. De sajnos nálam a motor is szar. Az elején már észre vettem, kb. fél év után, hogy kicsit mintha rázná a kasztnit, ez azóta csak rosszabb lett. Persze az volt a duma, hogy ez a motor ilyen.

 

Jó lenne egy olyan új autó amelyikben nem kell 1 liter olajat tartanom a csomagtartóban. A legalább negyedmillió km-t futott (valóságot senki sem tudta) 1985-ös Audi 80-asom 1.6 benzinmotorral tudta ezt, nem volt jó érzés egy több, mint 4 millás új autó esetében a visszafejlődést tapasztalni.

Az is gáz hogy míg az Audi-val megjártam Horvátországot olajfogyás nélkül (2000 km) addig a Skodánál már egy Budapest oda-vissza (500 km) után töltögethettem az olajat. Egy 20 évvel fiatalabb autóba.

Előzmény: Topacsenkó (478)
tarejos Creative Commons License 2020.08.26 0 0 495

Ok.
Alapvetően nem is a bevonat miatt írtam, hanem a "ránézés" miatt.   :-)

Előzmény: LacEA211 (494)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 494

Az 1.0tsi-d még nem a bevonatos fajta.Az még a sima ea211.Az ea211 evo ami ugyan olyan bevonatos mint az 1.5,ami az ea211 evo.Még csak most kezdik gyártani.

Előzmény: tarejos (493)
tarejos Creative Commons License 2020.08.25 0 0 493

Én még csak ~2700 km-nél tartok (igaz 1.0 Tsi motorral, de ez mindegy), de ha legalább ötször nem néztem az olajszintet akkor egyszer sem.
2-3 hetente, de min. havonta rámjön a dolog, és olyankor olajszint, bevilágítok a motortérbe mindenfelé, stb...
Az ablakmosót hetente utántöltöm, max. 2 hetente megmérem - és korrigálom ha kell - a guminyomásokat.
Rendszeresen alámegyek és alulról is végignézem az autót.

Előzmény: zéé72 (492)
zéé72 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 492

Szerintem az ember kb.5ekm-ként ránéz az olajra akkor nem érik meglepetések. Pár hozzászólással ezelött írtam az olajfogyasztásról.....

Előzmény: noybi (484)
zéé72 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 491

Tudtommal a japán autóknál már régóta van ez a hengerbevonatos (plasma) réteg....

Előzmény: LacEA211 (490)
LacEA211 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 490

Nem akarlak vigasztalni benneteket,lehet a hogy a 0w-20as olaj fogy csak ennyire.Az 1.4tsi-m 5w-30-at kap állandóan,és nem eszi.Van még egy nagy külömbség.Mindkettő az EA211 családba tartozik,de az 1.5 már APS bevonatos hengerfuratot kapott.Az 1.4 még acél hüvelyes.Az APS az aluminiumra bizonyos technológiával felvitt speckó fémpor.Hát szerintem nem egy örökkévalóság....Láttam már ilyet lepatanva.Lehet méretnék egy kompresziót,vagy összehasonlítanám a 4 gyertya képét  az megmutathatná ha az egyik henger esetleg bajos.

Előzmény: noybi (484)
kssbnc Creative Commons License 2020.08.25 0 0 489

Nekem egyszer sikerült 5,7 átlagot hozni. Csehországban főleg közúton, meg pályán 130-as tempó, tempomat. Amúgy máshogy  nem  nagyon lehet. Mondjuk én általában leszarom a fogyasztást csak haladjak, de azért szoktam figyelgetni, ha ésszel van az ember olyan 6-7 között simán el lehet létezni, de a 6 liter alatti fogyasztáshoz nagyon figyelni kell és ideális esetben van csak. Amúgy én elégedett vagyok a fogyasztással. Múltkor lenyomtam egy 100 as távot átlag 190-el és olyan 9 körül megállt a dolog, az előző 4-esnél már 150-nél 12-13 liter szóval ahhoz képest nagyon jó, nyilván nem egy dízel, de nem is olyan céllal vettem, hétköznapokra tökéletes motor szerintem. 

Előzmény: appache10 (467)
kssbnc Creative Commons License 2020.08.25 0 0 488

Valóban arra van hangolva az asszisztens, van ez a fogyasztásos valami a menüben ahol pontozza a vezetést és ott egyértelműen látszik, hogy arra van hangolva. 

Előzmény: tarejos (487)
tarejos Creative Commons License 2020.08.25 0 0 487

Én spec nem figyelem direktben és állandóan, viszont a váltás kijelzése nekem jobb fölül van, amit látok.
És jópárszor, amikor javasolja a fölfele váltást én meg úgy érzem, hogy túl korán, no olyankor néztem/nézem meg időnként a fordulatszámmérőt is.
Egyébként igen, nem műszer alapján, hanem hangra (már amennyit lehet hallani a Kamiq-ban felhúzott ablakoknál) ill. érzésre váltok.
De pont ezért (ill. a '81-től gyűlt tapasztalat miatt) tűnik fel, hogy a "váltás asszisztens" inkább fogyasztásra/kibocsátásra (?) van hangolva.

Előzmény: ikelemen5 (486)
ikelemen5 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 486

off, de ti nem hang alapján váltotok? Hogy van ideje egy sofőrnek a fordulatszámot figyelni vezetés közben? 

tarejos Creative Commons License 2020.08.24 0 0 485

Nem értek hozzá, nem is olvastam utána, de nem képzelhető el, hogy a "gyakran kikapcsolt" 2-3-as hengereknek köze lehet az olajfogyasztáshoz?
Mármint hogy esetleg ez egy tervezett, méretezett dolog emiatt a két henger miatt?

 

Ettől függetlenül persze nem jó, hogy ezzel kelljen foglalkozni.
Csak mindig időben jelezzen azoknak is, akik egyébként egyáltalán nem néznek rá a motorra, olajra, stb...!

Előzmény: noybi (484)
noybi Creative Commons License 2020.08.24 0 0 484

Biztos velem van a baj, de egyszerűen siralmasnak érzem egy 8 hónapos, 10.000 kíméletes km-t futott autón az alacsony olajszint jelzést.

Többek között azért is vettem új autót, hogy elvigyem évente egyszer olajcserére, és mondjuk az első 10 évben ne világítson semmi sárgán a műszerfalon.

Hát ez nem jött össze. De majd hozzászokok, hogy egy infúziós zacskóból csorgassam az olajat menet közben a motorba, mint az előző O1-en 230.000km után.

 

Előzmény: Topacsenkó (478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!