Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Még szerencse, hogy a német autógyártó elitnek több esze van, mint neked, ők már követik a Teslat, nem kritizálják, csak kell még pár év nekik, mire felzárkóznak.
Itt nem a BMW-ről van szó, hanem egy olyan autóról, amit a német környezetvédelmi miniszter is megvásárolt, mert nem talált hazai gyártású , használható EV-t.
Nem az ott élők számolják, ne játszd a tudatlant. A geológiai vizsgálat a tervezés része, ha úgy minősítik a szakemberek, hogy kockázatos, akkor a befektetők is eszerint állnak a kérdéshez.
Az elektromos jet az valószínűleg lesz is szerintem, csak nem akkumulátorral, hanem hidrogénes üzemanyagcellával. Az akkumulátorok energiasűrűségének kemény kémiai korlátai vannak, és kb elértük a lehetőségek határát.
A Gigafactory megtérülési pontja az valahol 10 év távlatában van ha egyáltalán, tehát abból középtávon csak kiadás van.
A Model 3-al meg az a baj hogy alul van árazva. Minimális profit van rajta még a környezetvédelmi támogatásokkal együtt is.
Másrészt meg minden évben ezt halljuk.
Majd a Model X majd a Model S, majd a gigafactory, majd ez, majd az.Aztán nyereség meg sehol. Ráadásul most már a Solar City veszteségeit is ki kell gazdálkodni valamiből.
Miért pont most változna meg ez a trend?
A 2015 ös 888 milliós veszteséghez képest 2016-ra 2.15 milliárd veszteséget várnak. A részvénykibocsájtással felhajtott 6 milliárd hamar elfogy ám ebben az ütemben, pláne hogy a Solar Cityre is jó sokat kell még költeni.
LA-ben még nem jártam, de a közlekedési helyzetről hallottam sokat. Alagútrendszer tuti segítene rajta. Ha 20 milliárdba kerülne, lehet hogy a dugóban elpuffogtatott benzin ára "bejön" egy év alatt. Majd kiszámolod! :)
Tesla a Gigafactory és Model 3 segítségével lesz profitábilis. Ezt a befektetők és a vevők is tudják. Ezen a téren nem lesz gondja. Ha nem is idén, de talán már jövőre eléri a nyereséget. Sőt ha jól emléxem volt már egy negyedévük 2016-ban, ami szintén pozitívan zárt. A termék jó, sőt kiváló (magam is kipróbáltam már egy Model X-et:), ha hisz benne a vevősereg, márpedig igen, akkor ez sikertörténet lesz. Titkos célom egy Model 3, kár hogy már nem lehet ingyen tölteni. De majd az otthoni saját napelem-mezőről, ami persze szintén a jövő zenéje :)
Alagúthálózatot építene a Szent András törésvonalra.
A metró nagyon jó dolog, a forgalom föld alá vitele is, de a költségek csillagászatiak. Az ötlet nem új, a Big Dig et meg is csinálták Bostonban. 16 évbe és 15 milliárd dollárba került.
Elon mondott olyat, hogy a mostani legjobb akku potenciálját kellene duplázni és máris megvalósítható lenne a dolog! Helyből fel és leszálló szuperszónikus repülőgép. Persze a hadseregek csapnának le rá először. De milyen lenne már ha a saját kertemben lenne az ultimate közlekedési eszköz! Nem lenne szükség utakra, repterekre, vasútvonalakra sem!
Avagy: alagutakkal a nagyvárosi dugók ellen. Erdekessége nekem, hogy ez az ötlet már bennem is megfigalmazódott. :) szerintem egy több szintű ( áthidalt távolságok szerint) alagút rendszer lenne a legfrankóbb.