Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 100

Itt van egy fontos dolog, ami fölött eddig átsiklottatok. Nissan is ICE motorokkal kezdett, mint a Tesla előtt minden egyes más autógyártó. Tesla az eddigi egyetlen, amelyik kifejezetten teljesen elektromos autókra tette a jövőjét. Ráadásul egy olyan amerikai piacon, ahol kb. 100 éve nem alakult sikeres autógyártó, mert a létező mammutok a piac minden szegmensét uralták. Szóval új szegmenst kellett nyitni, amit a Model S-el olyan szerencsésen tettek, hogy volt Év Autója is és biztonság szempontjából a világ legjobbja.

Előzmény: Törölt nick (88)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 99

Fordítva áll a dolog. Musk csupán szeretné, ha a többi autógyártó is átállna a full-elektromos autók gyártására. Tudja ő maga is, hogy Tesla egymagában nem fog tudni fordulatot hozni az autózásban. Nem véletlen ugye, hogy nyilvánosságra hozta Tesla-féle patent-eket (bocs, hirtelen nem jut eszembe a magyar szó).

Előzmény: Törölt nick (86)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 98

"As of December 2016, Tesla Motors has sold over 186,000 electric cars worldwide since delivery of its first Tesla Roadster in 2008, making the carmaker the second largest global pure electric car manufacturer after the Renault-Nissan Alliance."

 

A Roadster és 2008 kicsit félrevezető, hiszen abból kb összesen 2ezer darab készült.

 

"Tesla Model S is a full-sized all-electric five-door, luxury liftback, produced by Tesla Motors, and introduced in June 2012. It scored a perfect 5.0 NHTSA automobile safety rating. Global Model S sales passed the 150,000 unit milestone in November 2016."

 

Szóval ha csak a számokat nézzuk, igen eddig több Nissan Leaf került a piacra, mint Tesla. Viszont nincs nagyságrendi különbség (250 ezer vs. 186 ezer) és két éven belül nem is lesz ember aki Leaf-et vesz, ha Model 3-at is vehet. Mint alább írtam egyszerűen nem egy kategória az S, X és a Leaf.

 

Előzmény: ShaReRe (97)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 97

"Since its inception, more than 250,000 Leafs have been sold worldwide through December 2016, making the Leaf the world's all-time best-selling highway-capable electric car in history."  Forrás:Wikipedia  

Ez 7 év termése, mert 2010-ben került a piacra. Évi átlag kevesebb, mint 40 ezer.

Ehhez képest Model 3 bejelentése utáni egy héten belül érkezett 400 ezer megrendelés rá.

Előzmény: ShaReRe (96)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 96

Model S és Model X évi 50-60 ezer készül belőlük, de ezek nem egy katagóriában vannak a Nissan Leaf-el, szóval teljesen felesleges összehasonlítani.

 

Chevy Bolt és Model 3 lesznek egy kategóriában, ennek lehet utánanézni :)

Előzmény: Platon (84)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 95

Hidrogén gondjait ismered Te is. Tárolás csak az egyik. A másik, hogy szabadon nem fordul elő, szóval az előállítása sem olcsó.

Előzmény: Platon (79)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 94

Ne káromkodj, ne személyeskedj! Veterán nick vagy, azt meg is kell becsülni!

Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 93

Gyorsan elfogy a lítium utána vége a villanyautózásnak. :-)

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 92

Mostanában a marsutazással hülyíti a nagyérdeműt, amikor 50 év óta még a holdra sem voltunk képesek visszamenni.

Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 91

Pedig a kereslet megvan.

 

:)))

 

Ahogy a Ferrarira (vagy a Lotusra ;) ) is.

Ki ne szeretne egyet...

 

A fizetőképes kereslet, az hiányzik.

 

 

Nem véletlen hogy a Tesla próbál a Leaf koncepció mentén valamit kihozni, és nem a Nissan másolja a Tesla Roadstert.

 

Ami nem mellesleg valójában sokkal inkább volt elektromos Lotus sportkocsi mint Tesla. Nem is volt annyi nyűgje mint a Tesla saját modelljeinek. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (90)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 90

Ez a Teslánál sem így működött. Sőt, van egyáltalán a Teslával egyenértékű tömegtermék? Pedig a kereslet megvan.

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 89

" mégsem lesz belőle semmi,"

 

Amire van valos kereslet arra lesz hamarosan kinalat is.

Előzmény: Törölt nick (87)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 88

"Ha valami felkavarta az állóvizet az a Nissan Leaf volt."

 

Egyetertek. 

Előzmény: Platon (80)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 87

Itt van a Toyota i-Road, remek városi kategória lenne és már nagyon régóta demózzák, mégsem lesz belőle semmi, ha más sem mozdul a tömeges értékesítés irányába, pedig mások is készülnek.

Előzmény: Platon (84)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 86

Az autogyartok teljesen massal vannak elfoglalva, minthogy Musk-kal versenyezzenek. Tudom hogy a sajto egy resze ezt igy akarja lattatni, de a valosag mas.

Előzmény: Aws (77)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 85

"A Samsung új prismatic cellái lehetővé teszik, hogy egy rövid, mindössze 20 perces villámtöltés alatt 500 km-re elegendő energiát töltsünk az autóba." Mindezt itt Gödön. De rengeteg hír van a témában.

Előzmény: Platon (83)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -2 0 84

Teslánál nagyon örülnének ha hozni tudnák a Nissan számait. Szóval nem. 

 

Messze a Nissan a piacvezető, és ő az aki tömegterméket csinált belőle. A Tesla a kanyarban sincs.

Előzmény: Törölt nick (82)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 83

Nézd két módja van a nagyságrendi áttörésnek.

 

I, Alapkutatásbeli áttörés (revolució)

II, Mérnöki technológiai fejlesztés (evolúció)

 

Revolúció évtizedek óta nem volt a kémiai akkumulátorok terén, és elvi okok ki is zárják hogy legyen. Az evolúcióban rejlő lehetőségeket pedig nagyjából kimerítettük az elmúlt pár évtizedben. 

Előzmény: Törölt nick (81)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 82

Lehet, hogy elindult és lehetett mutogatni és limitált szériában lízingelni, de nem biztos, hogy lett volna ebből tömegtermék, ha nincs a Tesla mint kívülről jövő külső kényszer.

Előzmény: Platon (80)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 81

Folyamatosan jönnek a tudományos hírek mindenféle biztató megoldásról, ez pörög és a pénz is egyre több benne, tehát itt lesz nagy változás és nem a belsőégésű motorok sokévtizedes finomításában.

A tévedést inkább abban látom, hogy a mai autó elektromosítására van igény miközben változik a környezet. Minek autóznál messzire amikor a hyperloop tízszer gyorsabb, minek vinnéd a gyereket az 5 üléses autóval iskolába amikor az önvezető egyszemélyessel elmegy maga, stb.

Előzmény: Platon (79)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 80

Hát.... Ez csak Musk önfényezése. Valójában a nagy autógyárak elektromos auto projektjei mind 2008 előtt indultak. 

 

Pl. a piacvezető Nissan Leaf fejlesztése már bőven a tesla roadster előtt elindult, és ellentétben azzal nem a szuper gazdagok játékszere, hanem egy használható autó a felső középosztálynak. Ha valami felkavarta az állóvizet az a Nissan Leaf volt.

 

Még meggyőzőbb ha megnézed a TCO-kat. A Tesla autók TCO-ja felülről veri a luxus szegmenst, míg a Nissan Leaf a középkategória élbolyában versenyez.

 

 

Előzmény: Aws (77)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 79

Csak az a baj, hogy nem véletlenül választották a lítiumot.

 

Érdemi használható áttörés nem nagyon várható a kémiai akkuk területén. Némi energiasűrűség javulás még belefér de semmi drasztikus. Ugyanis innentől már minden a tartósság, tölthetőség és ciklusszám rovására megy.

 

De nincs ezzel semmi baj, sőt. Az akkumulátor amúgy is egy környezetszennyező technológia. A tiszta, hidrogén üzemanyag cellába kellene inkább ezeket a pénzeket tolni. 

Előzmény: Aws (74)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 78

130 vagy 200 km, ennél azért sokkal szélesebb tartományban változnak a kívánságok. Van aki Hamburgig menne, más meg a napi 20 km-t is ketté osztaná 8 órányi munkával.

Előzmény: Törölt nick (76)
Aws Creative Commons License 2017.01.29 0 0 77

Musk kavarta fel az állóvizet. Előtte csak maszatoltak az autógyártók, most meg nem akarnak lemaradni. A Tesla (cég) lehet hogy porszem egy BMW-hez képest, de gondolj pl. az óriás Kodak-ra, hol van most a fotós piacon.

Előzmény: Törölt nick (72)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 76

Vegyel Leaf-et. Vagy i3at kis akkuval. 

Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 75

Legjobb lenne, ha konfigurálhatnád az adott autót bármekkora akkucsomaggal, ha kell a 350 km-es vagy más hatótáv akkor ott az ára és egyéb adata, vedd azt, nincs vita. Én tizedannyit fizetnék és megoldanám a ritka hosszútávú utazásaimat máshogyan.

Előzmény: Törölt nick (73)
Aws Creative Commons License 2017.01.29 0 0 74

Az NiMH-nál és a Li-ionnál lehet. De elég komoly kutatások mennek a témában más technológiájú akksikkal. Ezen kívül ott vannak még a kondenzátor alapú energiatárolók, amikben ugyancsak elég komoly potenciál van.

Előzmény: Platon (30)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 73

nekem igen. Es sokan masoknak is. Birom amikor a villanyautot ero jogos kritikakra az a valasz hogy hat menj vonattal.

 

Az ember ilyenkor azt gondolja hogy menj vonattal te, es nem vesz villanyautot :)

Előzmény: Törölt nick (70)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 72

szerintem tedd melle te. En guglizzak helyetted?

 

Sot hogy mondjak meg valamit: a BMWnel a projekt i is sokkal hamarabb kezdodott mint ahogy Musk komolyan veheto dolgott tett volna le az asztalra.

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 71

Hoffmann Rózsa országában tényleg az.

Előzmény: Törölt nick (65)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!