Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
az allami teruletek nem vedettek mind . csak nem lehet tudni hogy mi vedett es mi nem . elkezdodott egy olyan gps terkep keszitese ami jeloli ezeket - hogy elkerulhessuk - a topo guide ala terveztek - nem tudom most hol all , de nagyon jo otletnek tartom - bar a rendszamot nem potolja - ha a felelosseggel motorozok rendszamosak lennenek akkor konyu lenne kiszurni a renitenseket - de erre nincs akart - csak a globalis betiltas az elfogadhato a sotetzoldek szamara
az erozio csak tomegben jelentkezik . egy ember , egy motoros nem okoz kart . de nem hiszem hogy el lehet itelni a kerekparosokat emiatt . hagyni kene oket is elni . olyan ez a szalajka volgyeben mint egy olajcsere a viragoskertben - ha ot liter olajat egy hektaron teritesz szet , semmi hatasa . ha egy tenyernyi teruleten hathat akkor ott pusztitani fog . minnek tobb terulet nyitott , annal kevesbe akadunk egymasba . annal konnyebb meglenni egymas mellett .
Na jó, de gondolj bele. A magánterületekért túl sokat kérnek, az állami területek pedig védettek. Ti pedig szeretnétek túrázni quaddal. De a védett területek nem véletlenül védettek. Ott igenis előfordulhatnak ritka növénytársulások, állatok miegyéb. Amik netán tényleg azt igénylik, hogy ne zavarják meg őket. Mi lehet a megoldás ?
Még szerencse,hogy a lovak nem húznak mostanság szekeret,az a vékony kerék milyen nyomot hagyna.Egyszerűen nem értem,miért nem pusztult ki a föld már a középkorban...
Te kevered a két dolgot. A sport és a túra külön világ. A túragépekkel nincs semmi értelme a crosspályára kimenni, mert nem arra való. És azért vettünk túragépet, mert túrázni szeretnénk. Ha pályázni akarnánk, akkor ott lennénk.
A mi közösségünk egyik baja az, hogy a nem odavaló egyedek meg sem próbálnak közénk állni, mert tudják, hogy nincs helyük közöttünk. Egyébként pedig az autós társadalom normális része is megveti azokat az elemeket, akik pofátlan módon szabálytalankodnak, mégsem tudnak ellene tenni. Ennek ellenére gondolom nem tőlük várod a renitensek megváltoztatását?!
Hát veled és kutyával még nem találkoztam terepen. Örülök, hogy a quadot másra is lehet hasznáni (és használjátok is), mint amire eddig én láttam példákat. Viszont az általam látott példák is léteznek. A TI közösségetek bír akkora belső erővel, hogy egy önszabályozó mehanizmussal korlátozza és visszaszorítsa a rátok is rossz fényt vető garázda tevékenységet?
Kedves forum társ talán azért látsz tőlem ennyi írást mert csak ennek a témának a kedvért regisztráltam magamat. Én egy másik forumon vagyok tag és onnnan hallotam erröl a témárol.
De a meghívásomra még mindig nem jeleztél vissza peddig komollyan gondoltam.
attól meg hogy valaki mennyi ideje van egy forumon az nem jogosítja fel semmire sem. attól még lehet ugyanolyan tuskó mint más okoskodó ember(bocsi a tuskoért).
ha valaki esztelenöl haszálja agépét azt természetesen nem normális dolog és ezt ellnesúlyozni kellne valahogy.
Rendszám: egyse tipusok kiváltságban vannak másokkal szemben. egyeseknek van megfelelő tipusbizonyítványa másoknak nem.
azt hogy meg melyik hatóság hogyan foglakozik a témával az meg embertöl függ. valahol így valahol máshol.
a gyík rossz példa, város közepén is megélnek. a nagyobb emlősök, vagy a madarak nem szeretik az ilyesmit. igazából fajonként különböző melyik mennyit tűr, de elég sok van amelyik nagyon félénk. és hirtelen erős hanghatásra sok otthagyja a kölykét/fiókáját. ritka madarak esetén, amelyekből pár 10 darab van az országban, ez pl. elég gáz.
Igen, de én egy mások által kitaposott úton megyek, és nem fogok csak azért, hogy ne menjek bele a pocsolyába a fák között bóklászni. Úgyis azzal van bajotok, nem?
"Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. "
Aha, és amig pörög a kerék, addig nem üvölt a motor. A másik, amit nem nagyon értek, hogy minek mész bele? Mert le akarod küzdeni. Hát ezt csinálják terepjárókkal, meg patakokkal, keresztben és hosszában. Nem akranak ők rosszat, csak kitaposnak mindent.
Megyek az atv-mel. Egyszercsak előttem egy nagy pocsolya, amit le akarok küzdeni. Belemegyek, de már el is akadok. Összkerék be, és pörgő kerekekkel, a fejem búbjáig sárosan kijövök a 'sártengerből'. Ennyi a nagy sarad története. A nagy sár nem száguldozás közben fog rádragadni. Egyszer próbáld ki!
Véletlenül nem azért nincs rendszám a kvadokon mert nem felel meg a Kresz előirásainak? Gondolok itt pl az indexre.
NEM. Ha ez lenne, szerinted nem venne MINDEN quad-os 2000 Ft ért indexet, az 50 ezres bírság helyett?
Lentebb már írtam erről : itthon rendszámos a nem "E" homológ USA autó, a házilag kendácsolt ROCSÓ (demizsontartóval) , a quad az nem. Ugyanaz a quad nem, amelyik tőlünk nyugatra közúti jármű.
Hiába tépitek itt a szátokat mert a helyzet az, hogy az erdő tulajdonosa határozza meg kit enged be és kit nem. A természet védelmi terület állami tulajdon tehát az állam mondja meg a tutit. A magán erdőkkel nem tom mi a helyzet. Tehát amig nincs engedélyezve a használat addig tilos. Ilyen egyszerű ez.
Egy biztos én eddig sem álltam félre az útból ezútán sem fogok.
Speciel ismerek néhány terepjáróst. Igen, mind állat. Kimennek terepre, felszaggatják a gyepet, patakokon kelnek át, Urallal rángatják ki-be egymást a mocsárba. Mindezt kb. 100 méterre egy borzvártól, de erről ők nem tudnak.
A lánctalpas traktor is baromi jó munkagép, meg vezetni is királyság lehet, de nem kell azzal menni kirándulni. Mint ahogy nem kell quaddal, terepjáróva, motorral se. És bizonyos helyek sajnos a montenbike-ot se viselik el, ha nagy a forgalom. Miért nem lehet ezt megérteni. Itt nem jogokról van szó. Egyszerűen tönkreteszi az erdőt. Nem az, ha az erdész naponta végigmegy egyszer, hanem az, ha csapatostól vonulnak. Tudom, ti csak egyszer egy hónapban, de mindenki más is. Nem oda való. Ennyi!