Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Itt van a Toyota i-Road, remek városi kategória lenne és már nagyon régóta demózzák, mégsem lesz belőle semmi, ha más sem mozdul a tömeges értékesítés irányába, pedig mások is készülnek.
Az autogyartok teljesen massal vannak elfoglalva, minthogy Musk-kal versenyezzenek. Tudom hogy a sajto egy resze ezt igy akarja lattatni, de a valosag mas.
"A Samsung új prismatic cellái lehetővé teszik, hogy egy rövid, mindössze 20 perces villámtöltés alatt 500 km-re elegendő energiát töltsünk az autóba." Mindezt itt Gödön. De rengeteg hír van a témában.
Revolúció évtizedek óta nem volt a kémiai akkumulátorok terén, és elvi okok ki is zárják hogy legyen. Az evolúcióban rejlő lehetőségeket pedig nagyjából kimerítettük az elmúlt pár évtizedben.
Lehet, hogy elindult és lehetett mutogatni és limitált szériában lízingelni, de nem biztos, hogy lett volna ebből tömegtermék, ha nincs a Tesla mint kívülről jövő külső kényszer.
Folyamatosan jönnek a tudományos hírek mindenféle biztató megoldásról, ez pörög és a pénz is egyre több benne, tehát itt lesz nagy változás és nem a belsőégésű motorok sokévtizedes finomításában.
A tévedést inkább abban látom, hogy a mai autó elektromosítására van igény miközben változik a környezet. Minek autóznál messzire amikor a hyperloop tízszer gyorsabb, minek vinnéd a gyereket az 5 üléses autóval iskolába amikor az önvezető egyszemélyessel elmegy maga, stb.
Hát.... Ez csak Musk önfényezése. Valójában a nagy autógyárak elektromos auto projektjei mind 2008 előtt indultak.
Pl. a piacvezető Nissan Leaf fejlesztése már bőven a tesla roadster előtt elindult, és ellentétben azzal nem a szuper gazdagok játékszere, hanem egy használható autó a felső középosztálynak. Ha valami felkavarta az állóvizet az a Nissan Leaf volt.
Még meggyőzőbb ha megnézed a TCO-kat. A Tesla autók TCO-ja felülről veri a luxus szegmenst, míg a Nissan Leaf a középkategória élbolyában versenyez.
Csak az a baj, hogy nem véletlenül választották a lítiumot.
Érdemi használható áttörés nem nagyon várható a kémiai akkuk területén. Némi energiasűrűség javulás még belefér de semmi drasztikus. Ugyanis innentől már minden a tartósság, tölthetőség és ciklusszám rovására megy.
De nincs ezzel semmi baj, sőt. Az akkumulátor amúgy is egy környezetszennyező technológia. A tiszta, hidrogén üzemanyag cellába kellene inkább ezeket a pénzeket tolni.
130 vagy 200 km, ennél azért sokkal szélesebb tartományban változnak a kívánságok. Van aki Hamburgig menne, más meg a napi 20 km-t is ketté osztaná 8 órányi munkával.
Musk kavarta fel az állóvizet. Előtte csak maszatoltak az autógyártók, most meg nem akarnak lemaradni. A Tesla (cég) lehet hogy porszem egy BMW-hez képest, de gondolj pl. az óriás Kodak-ra, hol van most a fotós piacon.
Legjobb lenne, ha konfigurálhatnád az adott autót bármekkora akkucsomaggal, ha kell a 350 km-es vagy más hatótáv akkor ott az ára és egyéb adata, vedd azt, nincs vita. Én tizedannyit fizetnék és megoldanám a ritka hosszútávú utazásaimat máshogyan.
Az NiMH-nál és a Li-ionnál lehet. De elég komoly kutatások mennek a témában más technológiájú akksikkal. Ezen kívül ott vannak még a kondenzátor alapú energiatárolók, amikben ugyancsak elég komoly potenciál van.
Pont fordítva. Nehéz ezt beláttatni az emberekkel, hogy mennyit és hogyan közlekednek valójában.
Ugyanígy tagadják, hogy az önvezető autó jobban vezetne. Elindulna a lámpánál, tartaná a követési távolságot, 2 sávban elférrnének hárman, vagy akár lámpa nélküli is fékezés nélkül átmenne a kereszteződésen. Ez a válasz a dugóra és nem a Musk javasolta alagútfúrás.
De miért akarna egyáltalán valaki 1000 km-t autózni amikor repülhet/vonatozhat is? Vagy hyperlooppal 1 óra. Lehet ilyen speciális foglalkozás vagy egyszeri élethelyzet, de ne állítsuk be mindennapos átlagos igénynek.
Különben sincs 15 órás csúcsforgalmi időszak, arról nem beszélve, hogy egy autó töltése max 30-40 perc, órákat eleve nem várakozhatsz, a jövőben jóval kevesebb lesz, mert minimum megháromszorozzák a gyorstöltők teljesítményét.