Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 96

Model S és Model X évi 50-60 ezer készül belőlük, de ezek nem egy katagóriában vannak a Nissan Leaf-el, szóval teljesen felesleges összehasonlítani.

 

Chevy Bolt és Model 3 lesznek egy kategóriában, ennek lehet utánanézni :)

Előzmény: Platon (84)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 95

Hidrogén gondjait ismered Te is. Tárolás csak az egyik. A másik, hogy szabadon nem fordul elő, szóval az előállítása sem olcsó.

Előzmény: Platon (79)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.29 0 0 94

Ne káromkodj, ne személyeskedj! Veterán nick vagy, azt meg is kell becsülni!

Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 93

Gyorsan elfogy a lítium utána vége a villanyautózásnak. :-)

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 92

Mostanában a marsutazással hülyíti a nagyérdeműt, amikor 50 év óta még a holdra sem voltunk képesek visszamenni.

Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 91

Pedig a kereslet megvan.

 

:)))

 

Ahogy a Ferrarira (vagy a Lotusra ;) ) is.

Ki ne szeretne egyet...

 

A fizetőképes kereslet, az hiányzik.

 

 

Nem véletlen hogy a Tesla próbál a Leaf koncepció mentén valamit kihozni, és nem a Nissan másolja a Tesla Roadstert.

 

Ami nem mellesleg valójában sokkal inkább volt elektromos Lotus sportkocsi mint Tesla. Nem is volt annyi nyűgje mint a Tesla saját modelljeinek. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (90)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 90

Ez a Teslánál sem így működött. Sőt, van egyáltalán a Teslával egyenértékű tömegtermék? Pedig a kereslet megvan.

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 89

" mégsem lesz belőle semmi,"

 

Amire van valos kereslet arra lesz hamarosan kinalat is.

Előzmény: Törölt nick (87)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 88

"Ha valami felkavarta az állóvizet az a Nissan Leaf volt."

 

Egyetertek. 

Előzmény: Platon (80)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 87

Itt van a Toyota i-Road, remek városi kategória lenne és már nagyon régóta demózzák, mégsem lesz belőle semmi, ha más sem mozdul a tömeges értékesítés irányába, pedig mások is készülnek.

Előzmény: Platon (84)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 86

Az autogyartok teljesen massal vannak elfoglalva, minthogy Musk-kal versenyezzenek. Tudom hogy a sajto egy resze ezt igy akarja lattatni, de a valosag mas.

Előzmény: Aws (77)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 85

"A Samsung új prismatic cellái lehetővé teszik, hogy egy rövid, mindössze 20 perces villámtöltés alatt 500 km-re elegendő energiát töltsünk az autóba." Mindezt itt Gödön. De rengeteg hír van a témában.

Előzmény: Platon (83)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -2 0 84

Teslánál nagyon örülnének ha hozni tudnák a Nissan számait. Szóval nem. 

 

Messze a Nissan a piacvezető, és ő az aki tömegterméket csinált belőle. A Tesla a kanyarban sincs.

Előzmény: Törölt nick (82)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 83

Nézd két módja van a nagyságrendi áttörésnek.

 

I, Alapkutatásbeli áttörés (revolució)

II, Mérnöki technológiai fejlesztés (evolúció)

 

Revolúció évtizedek óta nem volt a kémiai akkumulátorok terén, és elvi okok ki is zárják hogy legyen. Az evolúcióban rejlő lehetőségeket pedig nagyjából kimerítettük az elmúlt pár évtizedben. 

Előzmény: Törölt nick (81)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 82

Lehet, hogy elindult és lehetett mutogatni és limitált szériában lízingelni, de nem biztos, hogy lett volna ebből tömegtermék, ha nincs a Tesla mint kívülről jövő külső kényszer.

Előzmény: Platon (80)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 81

Folyamatosan jönnek a tudományos hírek mindenféle biztató megoldásról, ez pörög és a pénz is egyre több benne, tehát itt lesz nagy változás és nem a belsőégésű motorok sokévtizedes finomításában.

A tévedést inkább abban látom, hogy a mai autó elektromosítására van igény miközben változik a környezet. Minek autóznál messzire amikor a hyperloop tízszer gyorsabb, minek vinnéd a gyereket az 5 üléses autóval iskolába amikor az önvezető egyszemélyessel elmegy maga, stb.

Előzmény: Platon (79)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 80

Hát.... Ez csak Musk önfényezése. Valójában a nagy autógyárak elektromos auto projektjei mind 2008 előtt indultak. 

 

Pl. a piacvezető Nissan Leaf fejlesztése már bőven a tesla roadster előtt elindult, és ellentétben azzal nem a szuper gazdagok játékszere, hanem egy használható autó a felső középosztálynak. Ha valami felkavarta az állóvizet az a Nissan Leaf volt.

 

Még meggyőzőbb ha megnézed a TCO-kat. A Tesla autók TCO-ja felülről veri a luxus szegmenst, míg a Nissan Leaf a középkategória élbolyában versenyez.

 

 

Előzmény: Aws (77)
Platon Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 79

Csak az a baj, hogy nem véletlenül választották a lítiumot.

 

Érdemi használható áttörés nem nagyon várható a kémiai akkuk területén. Némi energiasűrűség javulás még belefér de semmi drasztikus. Ugyanis innentől már minden a tartósság, tölthetőség és ciklusszám rovására megy.

 

De nincs ezzel semmi baj, sőt. Az akkumulátor amúgy is egy környezetszennyező technológia. A tiszta, hidrogén üzemanyag cellába kellene inkább ezeket a pénzeket tolni. 

Előzmény: Aws (74)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 78

130 vagy 200 km, ennél azért sokkal szélesebb tartományban változnak a kívánságok. Van aki Hamburgig menne, más meg a napi 20 km-t is ketté osztaná 8 órányi munkával.

Előzmény: Törölt nick (76)
Aws Creative Commons License 2017.01.29 0 0 77

Musk kavarta fel az állóvizet. Előtte csak maszatoltak az autógyártók, most meg nem akarnak lemaradni. A Tesla (cég) lehet hogy porszem egy BMW-hez képest, de gondolj pl. az óriás Kodak-ra, hol van most a fotós piacon.

Előzmény: Törölt nick (72)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 76

Vegyel Leaf-et. Vagy i3at kis akkuval. 

Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 75

Legjobb lenne, ha konfigurálhatnád az adott autót bármekkora akkucsomaggal, ha kell a 350 km-es vagy más hatótáv akkor ott az ára és egyéb adata, vedd azt, nincs vita. Én tizedannyit fizetnék és megoldanám a ritka hosszútávú utazásaimat máshogyan.

Előzmény: Törölt nick (73)
Aws Creative Commons License 2017.01.29 0 0 74

Az NiMH-nál és a Li-ionnál lehet. De elég komoly kutatások mennek a témában más technológiájú akksikkal. Ezen kívül ott vannak még a kondenzátor alapú energiatárolók, amikben ugyancsak elég komoly potenciál van.

Előzmény: Platon (30)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 73

nekem igen. Es sokan masoknak is. Birom amikor a villanyautot ero jogos kritikakra az a valasz hogy hat menj vonattal.

 

Az ember ilyenkor azt gondolja hogy menj vonattal te, es nem vesz villanyautot :)

Előzmény: Törölt nick (70)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 72

szerintem tedd melle te. En guglizzak helyetted?

 

Sot hogy mondjak meg valamit: a BMWnel a projekt i is sokkal hamarabb kezdodott mint ahogy Musk komolyan veheto dolgott tett volna le az asztalra.

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 71

Hoffmann Rózsa országában tényleg az.

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 70

Érdemes ennyi alkalomért egy ilyen autót birtokolni, értékvesztéssel?

Előzmény: Törölt nick (67)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 69

A megjelenési dátumokat tedd mellé.

Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 68

Ugye te 13 eves vagy?

Előzmény: Törölt nick (62)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.29 0 0 67

en legalabb 5x mentem 350km-nel messzebre...

Előzmény: Törölt nick (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!