Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
nearly 300 MWh of Tesla batteries had been deployed in 18 countries
Ez mind Powerwall, vagy autókkal együtt?
Nekem elég meghökkentő, hogy a Powerwall-t el lehet adni.
Számolgatok:
A 14kWh Powerwall a Tesla honlap szerint szereléssel együtt 7000 usd, és 1000-1500 ciklus az élettartama. Vegyük, hogy 90%-ot vesznek ki egy ciklusban (ennél jobban lemeríteni rövidíti az élettartamát), és a maximális 1500 ciklust veszem, akkor teljes élettartama során összesen:
14kWh * 0,9 * 1500 = 18 900kWh-t ad le.
Nálunk 1kWh kb. 40 Ft,
vagyis az akku teljes életciklusa során
18 900kWh * 40Ft = 756 000 Ft
értékű áramot ad le
Maga az akku kerül:
7000usd * 291.5 = 2 040 500 Ft
Ez azt jelenti, hogy ha teljesen ingyen töltenék fel, akkor is csak harmad annyi értékű áramot ad le a teljes élete során, mint amennyibe kerül. Ez azért durva szerintem. Persze ha nincs kiépített hálózat, az más.
"The Model X was developed from the full-sized sedan platform of the Tesla Model S; both are being produced at the Tesla Factory in Fremont, California. First deliveries of the Model X began in September 2015.[8] As of December 2016, global deliveries totaled more than 25,000 units."
Mivel az S és X egy kategória (árban, illetve egy alvázra épülnek) ez nem rossz eladási arány kicsit több, mint egy évre. A jóval olcsóbb és nem versenytárs Leaf ugye átlagban 30 ezer körüli eladással dicsekedhet.
S és X eladási számait nem a kereslet szabályozza egyelőre, hanem a gyártási kapacitás, azon belül is a drága Panasonic akku. Gigafactory ezen is fog javítani, de a gyártási kapacitás akkor is "csak" félmillió autó lesz egy évre. Kérdés, hogy Powerwall és Powerpack gyártás mennyire befolyásolja a Tesla modelek gyártását.
"The 10 kWh battery as originally announced has a nickel-cobalt-aluminum cathode, like the Tesla Model S, which was projected to be used as a backup/uninterruptible power supply, and had a projected cycle life of 1000–1500 cycles.
In October 2016, Tesla announced that nearly 300 MWh of Tesla batteries had been deployed in 18 countries."
Amúgy nem kell ám minden számot elhinni amit Elon Musk bedob ha éppen a rogyadozó részvény árfolyamot akarja megtámogatni. A Model X-re pl. anno 30 ezer feletti előrendelést hazudott be. Talán ha 25 ezret eladtak belőle a mai napig összesen. Előrendelés + a teljes forgalom azóta.
A Model X megrendelések egy igen jelentős százalékát visszamondták. Olyanok is akik nem előrendeltek, de a teljes vételárat kifizették már, mégpedig 4-5% ban, márpedig az a vételár kifizetése UTÁN nem igazán jellemző az autóiparban.
Ráadásul roppant baráti húzással Elon Musk kivette a model 3-at az ingyen tankolós körből, mégpedig az UTÁN hogy előrendeltek az ügyfelek. Ha még árat is emel addig - fog - akkor aztán pláne sokan fogják visszamondani.
Domborzatilag kérdéses, hogy ekkora sebességnél mennyire kanyaroghat, de pont nem nálunk. Pénzügyileg elvileg olcsóbb és ez végre egy értelmes cél lenne a sok hülyeség után. Azt meg meglátjuk, hogy hol mi lesz, de nyilván nem nálunk.
A Hyperloop itthoni társadalmi hatásai lennének érdekesek, amikor egy nyíregyházi dolgozhatna Bécsben mert csak egy fél óra az út. A Budapest-Esztergom vasútvonal tragikus felújítása helyett ilyesmi, csak ez a finanszírozás már kifut.
Vasárnap volt/lesz hyperloop versengés a SpaceX saját 1200 méteres vákumcsövében. Ebben nekem csak ez a meglepő, ezexerint Elon mégiscsak tett pénzt a dologba.
Gigászi méretekben fogják művelni a dolgot, tehát olyan olcsó lesz amennyire csak lehetséges. Ami nem tudom mennyi :) Munkadíj leginkább. Elektromos energia ingyen lesz nekik Nevadában.
Bérlés, vonat, repülő, nem muszáj a horvát tengerpartot választani csak azért mert ott áll a pénz a drágább autóban, stb., át lehetne ezt gondolni, jó lenne-e Szicíliában vagy Namíbiában vezetni, stb.