Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A Tesla még ma is, amikor konkurencia nélkül van jelen a luxus EV piacon masszívan veszteséges, és forráshiányos, miközben hatalmas és tőkeerős konkurencia érkezik. A Model 3 pedig a legoptimistább kalkulációk szerint is darabonként $5000 veszteséget fog termelni, ami be is dönti a Teslát ha nem emeli meg az alapmodell árát $50.000 környékére. Amennyiért viszont nem fog kelleni töredékének sem a potenciális vásárlóknak.
Elon Musk minden létező alkalommal elmondta hogy minden Teslához jár az ingyen töltés. Aztán egyszer csak mikor már befutottak az előrendelések hirtelen bejelentette, hogy ja mégse.
Senki nem mondta pl. hogy ingyen lesz a gyorstöltés, azt mondták, hogy képes lesz a gyorstöltésre a Model 3 alap verzió is, de te telehazudod a netet azzal, hogy nem ezt mondták.
A reklámban igen. Aztán ha elolvasod a garanciális feltételeket jön a hideg zuhany. Eleinte még volt rá egy elég szánalmas garancia, de ma már egyáltalán nincs rá kapacitás garancia.
Annyit garantálnak hogy 1 évig nem hibásodik meg és slusz passz. Hogy 10% tud a 10. év végén vagy 90% arról egy szó nincs benne.
Ez már jellemzően hazai megközelítés, hogy az autó nem egy racionálisan választott használati tárgy. Így lett tavaly a Suzuki Vitara a legkívánatosabb 6538 darabbal.
Ugyan SB... a Teslát max Geekek veszik... a "jó nőknek" aem nedvesedik rá... nem státusszimbólum...a konditermi srácok, akiknek a sok gyurmázós segédanyagtól 3cm-esre ment össze... ezek után is BMW-t fog majd venni :) :) :)
Érdekes ez egyáltalán nekünk ha nem vagyunk potenciális Tesla vásárlók vagy részvényesek? Nekem csak az a lényeg, hogy valaki egyszemélyben felforgatja a világot. Az iPhone ugyanez, tök mindegy a véleményem a konkrét termékről, lényeg, hogy lett a mindennapokban tettenérhető eredménye.
Mindezt 35e dollarert. Namost ezek kozul egyik sem lesz benne az alaparban. Csak az autopilot fog vagy 7-8e dollarba kerulni. Az alap kivitel pedig spartai felszereltsegu lesz, 90es evekbeli nemet autoipart megszegyenito modon, amikor az alap 3as BMWben nem volt klima es mechanikus volt az ablaktekero :)
Ez mind aremeles, raadasul eleg kicsi lesz az alap akksi is, nem lesz 60KWh. Mire eler Europaba, csak az alapar lesz 38-39e euro. Konkretan olvastam hogy sok europai elorendelo azzal szamolt, hogy 35e dollarert -> 32e euroert fullextras villanyautot kap onvezetessel, ingyenes tankolassal, uvegtetovel, bologato Musk-figuraval a hatso ablakban...
Maga a Tesla is 20-30%-os lemorzsolodassal szamol, de lesz az tobb is. De nyilvan ez Muskot nem zavarja, kaptak 4-500 millio dollar ingyen hitelt.
tehát még a garanciális ideje alatt visszahoz 14KWh*0,9*40Ft= 2.520.000... azaz a garancia ideje alatt visszahoz 500 eFt-t... onnantól kezdve meg mindent töltés ajándék....
Az autók átlagos életkora nálunk valami ilyesmi, tehát 20 évig ezek a paraméterű autók maradnak, ha ki nem tiltják őket az utakról. Helyette ugyanilyen távon lehetne máson is gondolkodni, hogy az önvezetés, autómegosztás, hyperloop, elektromos bicikli, stb. hogyan szabhatná át teljesen a városképet.
az emberek 99,999%-a nem 10-20 évre vásárol autót, szóval attól, hogy 14 év múlva lesz esetleg önvezető autó, addig egy átlagember (el)használ 3-4 egyéb autót, és ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy az ICE, hibrid, plugin hibrid vagy elektromos.
éppen ezért nem jó politika szerintem, hogy "megvárom a tesla 3-at", addig meg járok a koromokádó dízellel, és közben az ember azt hiszi ő mennyire környezettudatos.
Aki környezettudatos, az nem vár, hanem ma megteszi amit lehetőségei engednek:
Inkább az a kérdés, hogy mi a végleges optimális megoldás a közlekedésre 10-20 éves távon. Szerintem nem egy Tesla paraméterű autó, amivel 5 személlyel, 600 km-t akarsz 130-cal saját magad vezetni.
attól, hogy beépíted a ház költségébe, egy megfelelő méretű akku még egyrészt duplázza az építkezés költségeit, másrészt nem leszel vele környezetbarát, csak annak hiszed magad. Amíg van lehetőség kábellel kielégíteni a pillanatnyi fogyasztást, addig egy ormótlan akkut odatenni minden házhoz, nagyon nem zöld megoldás.
rengeteg hibrid inverter van, ami áramszünet esetén napelemről + akkuról ellátja a ház bizonyos fogyasztóit.
a gond, hogy Magyarországon egyelőre 0 ilyen rendelkezik áramszolgáltatói engedéllyel.
viszont kiépíthetsz egy napelemtől független UPS kört. amilyen ritkán van áramszünet, nem csak olcsóbb, de sokkal környezetbarátabb megoldás is lesz a szigetüzemtől, mert nem kell irdatlan méretű akku
azért a dízel az igazi tömeggyilkos, nem a benzines. de az volt a kiindulás, hogy nem vesz prius plugint, mert az hosszú távon benzint használ.
erre kérdeztem, hogy akkor mi az átmeneti megoldás a következő néhány évre, ül otthon a lakásban, amíg nem lesz model3, vagy közlekedik mással?
szerintem sokkal rosszabb pár évig dízelezni majd elektromosra váltani, mint helyette végig plugin hibriddel járni, amivel városokban nem szennyez, tud elektromosan menni. amíg nem csak megújulóval termelnek áramot, addig az elektromos is szennyez, az előnye, hogy a szennyezés a belvárosból a babakocsik magasságából átkerül a városon kívül erőműbe. ugyanezt megteszi a plugin hibrid is.
Nyilván olyan helyre való ahol a távvezeték kiépítését is bele kell számolnod és akkor is a régi lignites hőerőmű termel. De egyébként is vonzónak tűnik egy villanyoszlopok és kémények nélküli vidék.
Így van, Viszont van egy bazi nagy hátránya a mostani invertereknek. Nemtom van-e olyan típusa, ami kiküszöböli a problémát? Ha elmegy a hálózati áram, akkor hiába süt esetleg a nap és lenne felhasználható energia, mégsem működik az egész rendszer, merthogy kell a hálózat a szinkronizáláshoz...