Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A reklámban igen. Aztán ha elolvasod a garanciális feltételeket jön a hideg zuhany. Eleinte még volt rá egy elég szánalmas garancia, de ma már egyáltalán nincs rá kapacitás garancia.
Annyit garantálnak hogy 1 évig nem hibásodik meg és slusz passz. Hogy 10% tud a 10. év végén vagy 90% arról egy szó nincs benne.
Ez már jellemzően hazai megközelítés, hogy az autó nem egy racionálisan választott használati tárgy. Így lett tavaly a Suzuki Vitara a legkívánatosabb 6538 darabbal.
Ugyan SB... a Teslát max Geekek veszik... a "jó nőknek" aem nedvesedik rá... nem státusszimbólum...a konditermi srácok, akiknek a sok gyurmázós segédanyagtól 3cm-esre ment össze... ezek után is BMW-t fog majd venni :) :) :)
Érdekes ez egyáltalán nekünk ha nem vagyunk potenciális Tesla vásárlók vagy részvényesek? Nekem csak az a lényeg, hogy valaki egyszemélyben felforgatja a világot. Az iPhone ugyanez, tök mindegy a véleményem a konkrét termékről, lényeg, hogy lett a mindennapokban tettenérhető eredménye.
Mindezt 35e dollarert. Namost ezek kozul egyik sem lesz benne az alaparban. Csak az autopilot fog vagy 7-8e dollarba kerulni. Az alap kivitel pedig spartai felszereltsegu lesz, 90es evekbeli nemet autoipart megszegyenito modon, amikor az alap 3as BMWben nem volt klima es mechanikus volt az ablaktekero :)
Ez mind aremeles, raadasul eleg kicsi lesz az alap akksi is, nem lesz 60KWh. Mire eler Europaba, csak az alapar lesz 38-39e euro. Konkretan olvastam hogy sok europai elorendelo azzal szamolt, hogy 35e dollarert -> 32e euroert fullextras villanyautot kap onvezetessel, ingyenes tankolassal, uvegtetovel, bologato Musk-figuraval a hatso ablakban...
Maga a Tesla is 20-30%-os lemorzsolodassal szamol, de lesz az tobb is. De nyilvan ez Muskot nem zavarja, kaptak 4-500 millio dollar ingyen hitelt.
tehát még a garanciális ideje alatt visszahoz 14KWh*0,9*40Ft= 2.520.000... azaz a garancia ideje alatt visszahoz 500 eFt-t... onnantól kezdve meg mindent töltés ajándék....
Az autók átlagos életkora nálunk valami ilyesmi, tehát 20 évig ezek a paraméterű autók maradnak, ha ki nem tiltják őket az utakról. Helyette ugyanilyen távon lehetne máson is gondolkodni, hogy az önvezetés, autómegosztás, hyperloop, elektromos bicikli, stb. hogyan szabhatná át teljesen a városképet.
az emberek 99,999%-a nem 10-20 évre vásárol autót, szóval attól, hogy 14 év múlva lesz esetleg önvezető autó, addig egy átlagember (el)használ 3-4 egyéb autót, és ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy az ICE, hibrid, plugin hibrid vagy elektromos.
éppen ezért nem jó politika szerintem, hogy "megvárom a tesla 3-at", addig meg járok a koromokádó dízellel, és közben az ember azt hiszi ő mennyire környezettudatos.
Aki környezettudatos, az nem vár, hanem ma megteszi amit lehetőségei engednek:
Inkább az a kérdés, hogy mi a végleges optimális megoldás a közlekedésre 10-20 éves távon. Szerintem nem egy Tesla paraméterű autó, amivel 5 személlyel, 600 km-t akarsz 130-cal saját magad vezetni.
attól, hogy beépíted a ház költségébe, egy megfelelő méretű akku még egyrészt duplázza az építkezés költségeit, másrészt nem leszel vele környezetbarát, csak annak hiszed magad. Amíg van lehetőség kábellel kielégíteni a pillanatnyi fogyasztást, addig egy ormótlan akkut odatenni minden házhoz, nagyon nem zöld megoldás.
rengeteg hibrid inverter van, ami áramszünet esetén napelemről + akkuról ellátja a ház bizonyos fogyasztóit.
a gond, hogy Magyarországon egyelőre 0 ilyen rendelkezik áramszolgáltatói engedéllyel.
viszont kiépíthetsz egy napelemtől független UPS kört. amilyen ritkán van áramszünet, nem csak olcsóbb, de sokkal környezetbarátabb megoldás is lesz a szigetüzemtől, mert nem kell irdatlan méretű akku
azért a dízel az igazi tömeggyilkos, nem a benzines. de az volt a kiindulás, hogy nem vesz prius plugint, mert az hosszú távon benzint használ.
erre kérdeztem, hogy akkor mi az átmeneti megoldás a következő néhány évre, ül otthon a lakásban, amíg nem lesz model3, vagy közlekedik mással?
szerintem sokkal rosszabb pár évig dízelezni majd elektromosra váltani, mint helyette végig plugin hibriddel járni, amivel városokban nem szennyez, tud elektromosan menni. amíg nem csak megújulóval termelnek áramot, addig az elektromos is szennyez, az előnye, hogy a szennyezés a belvárosból a babakocsik magasságából átkerül a városon kívül erőműbe. ugyanezt megteszi a plugin hibrid is.
Nyilván olyan helyre való ahol a távvezeték kiépítését is bele kell számolnod és akkor is a régi lignites hőerőmű termel. De egyébként is vonzónak tűnik egy villanyoszlopok és kémények nélküli vidék.
Így van, Viszont van egy bazi nagy hátránya a mostani invertereknek. Nemtom van-e olyan típusa, ami kiküszöböli a problémát? Ha elmegy a hálózati áram, akkor hiába süt esetleg a nap és lenne felhasználható energia, mégsem működik az egész rendszer, merthogy kell a hálózat a szinkronizáláshoz...
Nálunk ingyen akkuként lehet használni a hálózatot, így a külön akku tisztán gazdaságosság szempontjából kidobott pénz. Ha van hálózat is meg akku is, akkor is olcsóbb a hálózatból vásárolni az áramot, mint az ingyen töltött akkuból kivenni (mert egy ciklus akku árban több mint az áram ami kijön belőle).
Szóval ha van hálózati áram, akkor biztos ráfizetés az akku.
Nos, igen. Ezt én úgy számolnám, hogy házat építek, teszek rá napelemet, veszek hozzá akksit is. Szóval ház költségként nem "fáj" annyira, sztem. Ha a fűtést és mondjuk elektromos autó töltését kiveszem az egyenletből, akkor az elektromos energiám ingyen van.
Az 1500 ciklus elég könnyedén elmegy 10 évig is, nyilván függ a ráterhelt fogyasztó mennyiségtől.
nearly 300 MWh of Tesla batteries had been deployed in 18 countries
Ez mind Powerwall, vagy autókkal együtt?
Nekem elég meghökkentő, hogy a Powerwall-t el lehet adni.
Számolgatok:
A 14kWh Powerwall a Tesla honlap szerint szereléssel együtt 7000 usd, és 1000-1500 ciklus az élettartama. Vegyük, hogy 90%-ot vesznek ki egy ciklusban (ennél jobban lemeríteni rövidíti az élettartamát), és a maximális 1500 ciklust veszem, akkor teljes élettartama során összesen:
14kWh * 0,9 * 1500 = 18 900kWh-t ad le.
Nálunk 1kWh kb. 40 Ft,
vagyis az akku teljes életciklusa során
18 900kWh * 40Ft = 756 000 Ft
értékű áramot ad le
Maga az akku kerül:
7000usd * 291.5 = 2 040 500 Ft
Ez azt jelenti, hogy ha teljesen ingyen töltenék fel, akkor is csak harmad annyi értékű áramot ad le a teljes élete során, mint amennyibe kerül. Ez azért durva szerintem. Persze ha nincs kiépített hálózat, az más.