Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Fent: az újonnan gyűjtött műanyagkerekű 275-ös. Ebből lesz az elektromosra átépített modell. Felette óraműves Zeuke gőzös-ezt egy gyűjtőnek felajánlottam. Alatta fém Zeuke személykocsi. Az alvázát meg fogjuk pucolni a rozsdától és feketére-gyári színével egyezőre-fogjuk festeni, a tetőt és a kapcsolókat pótolni fogjuk. Marad a gyűjteményünkben.
Középütt: a fémkerekű, korai 275-ös. Vitrinmodellnek lesz összerakva, ebből lett volna megépítve az elektromos modell.
Alul a személyvonati készletünk (dobozos, pálya is megvan, felhúzókulcsa hiányzik). A gőzös már műanyagkerekű.
Komoly hibájuk, hogy az óraszerkezet fogaskerekei vetemedésre hajlamos műanyagból készültek. Felhúzós szerkezettel-fém fogaskerekkel nem szándékozzuk felújítani ezeket, ha nem megy, úgy is jól néz ki, maradnak gyári vagy ha nem lesz pótolva hiányzó alkatrész-fellelt állapotban. Kocsikból csak a készlet két bordó személyvagonja van. Egyelőre. Jó volna összerakni egy képes katalógust egymás gyűjteményeiből, hirdetésekben feltett képekből. Ugyanez a terv a H0-ás elektromos kétsínes tatabányai Mikrolin vasúttal is.
Nézzetek szét ebben a fórumban, van már egy kisebb kezdemény fotókkal a pénzverdein kívüli hazai vasútmodellekről.
Tegnap megjött egy újabb Görgőkészítős 275-ös rom. Mivel a már meglevő két 275-ös modellünk eltér egymástól, így reményeink szerint mindkettőt szoborként (vitrinmodel, esetleg fűtőházi javítás alatt álló modell) megpróbáljuk rendbe hozni és a visszamaradt romokból lesz elektromosra átépített, működés közben is bemmutatható darab. Hajtóműve és kasznija, alvázkerete (fémlemez) már megvan, rudazat és hengerötvénye ennek nincs. Ha nincs vagy nem kerül elő eredeti alkatrész, igyekszünk valahogy pótolni.
Eltérés a két óraműves 275-ösünk között: az egyik műanyagkerekű, a másik öntött fémkerekű, nem szigeteltek a tengelytől, két sínes pályára csak feszmentes szakaszon rakható fel. Kisebb eltérés van a fém alvázkeretek között is. A mostani szerzemény műanyagkerekű, az egyik olalon a két kereket összekötő csatlórúd megvan, jó alap újragyártáshoz. Kéne ebből az elemből három db, illetve négy dugyattyúrúd.
A hétvégén hozzám került egy dobozos Pannónia készlet amilyennel eddig még nem találkoztam.
A készlet vas sínes, de nem "sima" hanem réz biztosítókkal van ellátva a csatlakozásoknál. A váltók és a kocsikapcsoló is vas sínes elektromos változat. A készlet így került ki a boltból az eladó édesapja kapta 54-56 táján. Sajnos a trafót szétbontották ezért nincs infó a pontosabb évjárathoz. A mozdony II. szériás tehát hosszú korlát "keresztvas" az áramszedőn, kocsik két kék egy zöld. Hamarosan teszek fel képeket a sínek csatlakozási végeiről a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/ ra. Ha esetleg van még vkinek hasonló komplett dobozos készlete kérem írja le kb mikori lehet az övé.
Nem adjátok el a maradványokat? A gyári állapotban megőrzendő 275-ös hiányait pótolnánk belőlük. Pl. a teljes rudazatait, mert mindkét oldalon hiányzik.
Háhh, a második képen Apám van :) A mozdony le lett ejtve, a kasznija eltörött, sajnos még a '60-as években kidobták. A rudazat, valamint pár, alig felismerhető alkatrésze megmaradt. Köszi az infókat, továbbítom felé!
Görgőkészítő KTSZ Villám óraműves kisvasút mozdonya Előre kocsikkal (így nem gyári ez a szerelvény :XD). A MÁV 242-es alapján készült felhúzhatós, 0-ás műanyagmodell. Láttam élőben ilyet, üzemképtelen szerkezettel, nagyon klassz darab. Nekem két, szintén üzemképtelen 275-ösöm van. Az egyik még idén életre fog kelni, persze elektromosan és korhű hajtással. Korábban volt itt szó és képek is vannak ezekről, lapozz vissza ebben a fórumban.
Egyetértek azzal , amit az érzelmi dolgokról írt viszont szeretném magam "ekszkuzálni" is rögtön.
Utánanéztem én is egy kicsit a szóban forgó kisvasút forgalmának.
Legutóbb 130.000,-Ft ért láttam elmenni az egyik aukciós oldalon hasonlót, nagyon szép állapotban és dobozában.
Ott valószínű a hangsúly a korabeli dobozán (is) lehetett.
Ennek fényében a 175.000,-Ft-os értéket nem tartom már reálisnak, elnézést kérek , hogy butaságommal beleszóltam a kisvasút "forgalmazásának" történetébe !
Nálam még a lelkesedés nagyobb annál, hogy a realitások talaján mozogjak.
Ennek fényében bocs mindenkitől az okvetetlenkedésért !
Eladó 'Úttörövasút" készlet. Van 7 különféle mozdonyom. 1 Félét eladok! Vidd azzal amelyikkel tetszik. Ajánlj valamit! Csere-bere lehetséges. Fényképet ne kérj mert nincs kedvem állandóan fotózni! CSAK komoly érdeklődőnek válaszolok!