Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Nyilván ők is ismerik a technológia korlátait. Pláne a Teslánál használt kutya közönséges olcsó cellákét. Csak a vevőiket felejtik el kiokosítani róla. Mondjuk szerintem a Toyota sem siet az orrodra kötni.
A másik topicban bent volt a Tesla szerviz statisztikája. Három éves korára az eladott autók 80% már átesett egy garanciális fődarabcserén.
Autók esetében ugye vannak független szerviz statisztikák Power-wall esetében csak Elonék becsületszava van szerintem, de nem hinném hogy jobb lenne a minőségbiztosításuk mint az autóknál.
Kimaradt egy nulla. Szóval tíz évre garantálják hogy működik, de azt nem hogy a kapacitása nem megy le mondjuk 10% ra. A korábbi verzióban volt rá - egy elég szánalmas - vállalás, de a jelek szerint még azt sem tudták tartani.
Mennyit fizetett ki a NASA/hány indítást kapott érte cserébe.
Majd hat milliárd egy tucat indításért az elég csücskös. De ha feltesszük hogy a piacra nem jellemző módon a NASA előre kifizetett még ugyanennyit (ez is állami támogatás egy formája ám) akkor is azt kapjuk hogy 240 millió per indítás.
Nem mondanám olcsónak..... Persze amikor a NASA ilyen szinten tolja beléd a pénzt, akkor könnyű dömping áron értékesítve piacot szerezni. Betettem amúgy már a másik topicba a NASA kalkulációt mennyibe is kerül egy egy indítás valójában.
Ami állami támogatáson, versenyben megnyert pályázati pénzt értesz. Könyvelésbe nem látsz bele, előleget nem tudsz számolni. Fölösleges ezen pörögni. A tavalyelőtti 6 és a tavalyi 8 indítás vitte őket pirosba, nem volt elég.
Senki sem gyart mar raktarra. Minden egyes auto egyedi megrendeles alapjan keszul. A 3 honap egy teljesen atlagos szallitasi ido, a BMW pl. aprilis 15-re szallit aktualisan az USAbol X5ost.
Nemetorszagbol pl. marcius 31-re szallitanak 3as BMWt, i3-at meg aprilis 30-ra.
Ha valoban a gyartasi kapacitas lenne a korlat, akkor lenne legalabb 6 honap varakozasi ido, vagy tobb.
Kösz a linket :) de ott, mintha nem egy év állna :P
Effective Date: June 21, 2016
Applies to: 6.4kWh Powerwall with part numbers 1067000-00-B, 1067000-00-C, 1067000-00-E, 1067000-01-E
Ten Year Limited Warranty
Tesla Motors, Inc. warrants that your Powerwall will be free from defects for ten years following the date it was installed for the first time. If you only use your Powerwall for self-consumption of solar energy generated by an onsite array and for storing that solar energy for use as backup power, there is no limit on the number of times that you can cycle your battery in this ten year period. Note that this Limited Warranty is subject to a number of important exclusions and limitations, which are set out in detail below. It also includes a mandatory arbitration provision and waiver of your right to request a jury trial or make a claim through a class action, which you should read carefully.
Megnéztem, USA-ban is március vége a legkorábbi időpont. Szóval semmiképp sem raktárról történik a szállítás :) A kapacitásról én annyit hallottam, hogy egy évben (amíg még nem működik a Gigafactory) 60 ezer db-ot gyártanak S és X-ből. Gondolom ezzel próbálják korlátozni a veszteséget.
Itt nem lopják el az adófizetők pénzét, mint az oroszoknál, ezért ilyen olcsók, nem a támogatások miatt, és hamarosan még olcsóbbak lesznek, az újrafelhasználás beindulásával.
És igen. Az F9 is dömping áron megy, de ezt már számtalanszor átbeszéltük. lassan eléri a 6 milliárdot az USA állam által kifizetett támogatások összege.
nezd meg a Tesla honlapjat. Nemetorszagba a majusi szallitast vallalnak az USAbol, ha most rendeled az autot, az 3 honap, azaz a megrendelt auto azonnal gyartasba is kerul, kvazi nincs kapacitasproblema. Nem azert gyartanak ennyit mert nem tudnak tobbet, hanem azert mert nem rendelnek tobbet.
Valaki fog vele járni, a személy mindegy. Illetve a technikai fejlődés és a szabályozás változása miatt valószínűleg senki sem, akkor pedig kérdés, hogy milyen élettartamra gyártjuk a mai autókat és ez mekkora környezeti pazarlás.