Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Háhh, a második képen Apám van :) A mozdony le lett ejtve, a kasznija eltörött, sajnos még a '60-as években kidobták. A rudazat, valamint pár, alig felismerhető alkatrésze megmaradt. Köszi az infókat, továbbítom felé!
Görgőkészítő KTSZ Villám óraműves kisvasút mozdonya Előre kocsikkal (így nem gyári ez a szerelvény :XD). A MÁV 242-es alapján készült felhúzhatós, 0-ás műanyagmodell. Láttam élőben ilyet, üzemképtelen szerkezettel, nagyon klassz darab. Nekem két, szintén üzemképtelen 275-ösöm van. Az egyik még idén életre fog kelni, persze elektromosan és korhű hajtással. Korábban volt itt szó és képek is vannak ezekről, lapozz vissza ebben a fórumban.
Egyetértek azzal , amit az érzelmi dolgokról írt viszont szeretném magam "ekszkuzálni" is rögtön.
Utánanéztem én is egy kicsit a szóban forgó kisvasút forgalmának.
Legutóbb 130.000,-Ft ért láttam elmenni az egyik aukciós oldalon hasonlót, nagyon szép állapotban és dobozában.
Ott valószínű a hangsúly a korabeli dobozán (is) lehetett.
Ennek fényében a 175.000,-Ft-os értéket nem tartom már reálisnak, elnézést kérek , hogy butaságommal beleszóltam a kisvasút "forgalmazásának" történetébe !
Nálam még a lelkesedés nagyobb annál, hogy a realitások talaján mozogjak.
Ennek fényében bocs mindenkitől az okvetetlenkedésért !
Eladó 'Úttörövasút" készlet. Van 7 különféle mozdonyom. 1 Félét eladok! Vidd azzal amelyikkel tetszik. Ajánlj valamit! Csere-bere lehetséges. Fényképet ne kérj mert nincs kedvem állandóan fotózni! CSAK komoly érdeklődőnek válaszolok!
..véleményem szerint, valaminek az értékét meghatározhatja sok minden! reális értéket ill. árat a tár vagy szolgáltatás máshol kínált ára, vagyis a követőár határozhatja meg leginkább. Ezeknél a játékoknál úgy gondolom nincs követőár. nem lehet a nagykerbe elszaladni még egyért, ha valakinek sikerült "nagyhaszonnal" eladni. Ezért mindenkinek, ha kitudja zárni az érzelmi alapot(pl.: Ah! ..gyerekkorom kedvenc, áhított,.. stb. játéka volt), akkor a tárgy természeténél fogva kell és lehet meghatározni az árat. Persze az is mérvadó, hogy szüksége van-e az eladónak pénzre vagy csak a kontraszelekció miatt adja el a tárgyat. Igen nehéz meghatározni és tartani az ésszerűség és az "érték" határát mert ez nagyon a helyzet és az Ember függvénye...
Mindkét készletet erősen felülértékeltnek tartom. Az úttörővasút majdnem egy éve nem kell senkinek, időnként lejjebb is viszik az árát. Amikor a sínbuszt megvettük, igazából az eladó és mi sem tudtuk, mivel üzletelünk. Valamilyen olcsóbb kategóriás játéknak véltük, nem is gondoltuk volna egykor, hogy milyen régiség cserélt gazdát.
3. változat, sínbusz/villamos, ez gyakrabban kerül elő, mint az első kettő.
Nekünk is ebből van egy hiányos készlet. Se doboza, se trafós épülete nincs, illetve az egyik sínt is pótolni szeretnénk. Ha sikerül, akkor működőképesen be tudnánk mutatni.
Szép kortársa - sőt, ezek még régebbiek 1952 körüliek, mint a Pénzverdei Vasút.
Ennél a változatnál az irányváltó karja már nem a jármű oldalából, hanem áramszedő-szerűen a tetejéből áll ki, de ugyanúgy a motor forgórésze egyben a hajtott kerékpár és ugyanúgy az állórész átbillentésével váltható a menetirány, melyet automatizálni is lehet, ha nem körpályát rak össze a játékos, hanem kacskaringósat: a leírások szerint a készletekben volt két rugós ütköző, melybe a motorkocsi beleakadt és átbillentette az állórészt a kallantyúval együtt. 50Hz-es kimenettel megy szépen, bár elmegyeget egyenfeszről is, de nem az igazi. FZ1 trafó 16 V-os oldalról próbálgattuk. A pálya mindegyik készletnél vaslemez sínek valódi talpfákon. A csatlakozó sínhez két, textilszigetelésű vezeték van illesztve, másik végükön fiberszigetelésű banándugóval. Szeretnék egyszer kézbe venni és lemérni egy ilyen készlethez való kis épületet. Jó lenne építeni egyet ugyanígy, fából.
Mindegyik kép az internetről származik, részben aukciós oldalakról.