Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Helyes! Vajon a miskolciak mikor lesznek arra képesek, hogy átszámozzák az 1/1A/2-es buszaikat, vagy a szegediek a 7F jelzésű buszjáratukat és a 19-es trolibuszt?
Már azt hittem, hogy erről a lépésről megfeledkezik a DKV, szerencsére kellemesen csalódtam. :)
Sajnos a fényképező frissítése, meg a kijelző frissítése miatt nem jól látszik, de a valóságban a kijelző egy 5-ös számot mutatott!Valamiről lemaradtam?
Úgy gondolom, hogy a trolihálózat fejlesztése első körben -amennyiben szükséges és indokolt - akkor a jelenlegi állományból kell hogy kiinduljon.
Ezzel az a baj, hogy ahhoz nincs elég jármű. Amikor beszerezték az új járműveket, "csak" 2, 2A, 3, 3A viszonylatok voltak, és még a régi követést sem tudták tartani.
Arra semmi kapacitás nincs, hogy még új viszonylat is induljon.
Úgy gondolom, hogy a trolihálózat fejlesztése első körben -amennyiben szükséges és indokolt - akkor a jelenlegi állományból kell hogy kiinduljon. A lenti példákban jelentős mértékű járműbeszerzés lenne indokolt.
Szerencsére (?) a debreceni eszközpark lehetővé tesz rugalmasságot.
Nem hinném, hogy a trolikat fel akarnák számolni, mert már megtehették volt a Ziu-k kiöregedése idején.
Meg is akarták a 4A megszüntetése idején, az alpolgármesterünk még a felsővezetéket is le akarta szedetni. Csak egyrészt választás jött, másrészt nagy volt a társadalmi ellenállás.
Aztán - csodák csodájára - a következő választásokra új trolik érkeztek.
Ettől függetlenül semmi terv, vagy szándék nincs arra, hogy megmaradjanak a trolik. Vagy éppen fejlesszék.
Pedig az EU erre is adna pénzt, lásd Szeged példáját. És a villamossal ellentétben itt még közműkiváltás vagy útépítés sem kellene.
A Derék utcán állnak a trolivezeték tartására képes oszlopok, a Pesti utcán szintén, és még a Széchenyi utcán is.
Nem hinném, hogy a trolikat fel akarnák számolni, mert már megtehették volt a Ziu-k kiöregedése idején. Inkább fejleszteni kellene a vonalhálózatot. A 3E egy speciális vonal volt, mely vagy zsúfolt volt, vagy kongott az ürességtől.
Én a következőként alakítanám át a trolivonal hálózatot:
3- Vincellér utca - Csapó utca - Egyetem- Doberdó utca
3A- Vinvellér utca - István út - Egyetem- Doberdó utca 4- Doberdó utca - Dobozi Lakótelep 5: Vincellér utca - Petőfi tér - Egyetem - Doberdó utca 5A: Vincellér utca - István út - Köztemető Főkapu 6: Vincellér utca - Bethlen utca - Móricz Zsigmond körút - TEVA
Helyzetjelentés: Veres Péter utcán ma reggelre az összes megállóban a megfelelő menetrendek kihelyezésre kerültek. Kár, hogy csúsztak vele 1 egész napot.
Ma reggel már láttam 125 és 125Y kijelzőt is a Derék utcán. Tegnap pedig láttam a józsai buszokat is, ha már ennyire furcsa útvonalat sikerült nekik csinálni, legalább a kijelzőt sikerült ehhez mérten jól megcsinálni. A Segner tér és Józsa felé is jelzi a buszállomást is, így talán kevesebb lesz az értetlenkedés miatta, hogy miért megy el a Hatvan, Tisza István utcák felé. Ettől még kíváncsi leszek, mennyire lesz életképes ez az útvonal.
Debrecenben elsőajtós felszállás van a villamosokon???
Nem utaztam még Debrecenben villamoson, szóval nem láttam a saját szememmel, de senki nem említett nekem olyat, hogy a villamosokon elsőajtózás van.
Ez elég gáz, ha valóban így van, gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Ha csak nem képes a villamosvezető 180 fokos szögben hátrafordulni, hogy ellenőrizze a bérleteket.
Igaz, hogy még a Kondorosi csárda utazóközönsége biztos, hogy nem használta ki.
Nem is lenne mire. Aki a Vámospércsi végén lakik, az pont nem a külvárosi Veres Péteren és Sámsoni úton akar végigutazni, hanem mihamarabb be akar jutni a központba. Ez a 23Y egy "lightos" formája annak az eszement ötletnek, amikor a 11-est akarták kivinni a Széna térre.
Egyébként jó ötlet, hogy onnan is el lehet jutni az Egyetemek felé, de nem biztos, hogy muszáj lenne, a Veres Péteren járnia.
Akkor ott a lehetőség, hogy a 23Y közlekedjen a Mák utca - Vámospércsi út felé. Bár akkor kaphatna egy értelmesebb viszonylatszámot, mert már a mostaninak sincs köze a 23-ashoz.
az induló 125Y simán 25Y jelzést kapott a sofőrtől, csak merem remélni, hogy a Veres Péter végén balra kanyarodott.
Sokat nem veszt vele, maximum nem tartja a követési időt.
Az első nap volt szerencsém kipróbálni a 2-es villamost. Ráadásul úgy, hogy Pestről jöttem haza, ott meg az új Alstom metrókocsikkal is utaztam.
Kellemes meglepetés volt számomra az új villamos, tényleg nagyon modern, tetszik. Sőt, azon is elgondolkoztam, hogy szívesen járnék ilyen körülmények között suliba, ha erre járna a villamos :)
Remélem minél hamarabb meg tudják oldani a menetidő problémát.
Mint mondtam, már nem igazán közlekedek busszal, csak nagy ritkán, leginkább esténként havi 4-5x, illetve reggeli csúcsban havi 1-2x.
Annyi biztos, hogy a 23Y rendkívülien kihasználatlan a Veres Péteren. Most délután kb 2 embert láttam rajta. Igaz, hogy még a Kondorosi csárda utazóközönsége biztos, hogy nem használta ki. Egyébként jó ötlet, hogy onnan is el lehet jutni az Egyetemek felé, de nem biztos, hogy muszáj lenne, a Veres Péteren járnia.
11-es az reggel 7 környékén teljesen tömött, csuklós is indokolt lenne. 25, 25Y amikor én utaztam rajta, szintén kihasználtnak tűnt. Kiváncsi leszek, hogy ez a 125 / 125Y mennyivel fogja növelni az utasszámot, de gondolom el kellhet majd hétvégén is a csuklós.
Egyébként direkt kisétáltam a Veres Péter utcai végállomáshoz, hogy lássam, mi a helyzet, nagyon ráértem: az induló 125Y simán 25Y jelzést kapott a sofőrtől, csak merem remélni, hogy a Veres Péter végén balra kanyarodott.
Egy a csárdától jövő 25Y pedig teljesen sötét kijelzőkkel közlekedett, a végállomástól viszont rendben volt minden. Szóval nem láttam se 125, se 125Y jelzést.
11-es, 23Y-s kijelző képek pedig teljesen rendben voltak, 5(?) év alatt csak egységes lesznek a kijelzőképek.
Nem is kell elterelni onnan, de talán néhány járat mehetne a Mátyás Király felé. Kezd olyan lenni a helyzet, mint a Tóciban. A Derék utca tele, az István úton pedig egy (két fél) viszonylat.
Meg kellene osztani a forgalmat a két utcán. Nem hiszem, hogy ennyire felül kellene reprezentálni a Veres Péter utcát.
Nem belevau, de. A 11-es nagyrészt a Veres Péter utcán szedi össze az utasait, onnan is leginkább a kollégiumból. A kolit köti össze leggyorsabban a jogi, közgazdasági és műszaki karral.