Persze! Tegnap írta egy társ, hogy az "alváz örök" akkor mi a probléma? A Ganzok utolsó korszakában Rába motorokkal mentek mint manapság a Bz, az, hogy formailag más ez nézőpont kérdése, egyebekben itthon is lehetett volna gyártani Bz jellegű megoldást.
Hát akkor ide a Ganz kell a 3 tengelyes, légkondit majd beszerelnek Dunakeszin, a motor zajszigetelését is meg lehet oldani és akkor itt is lehet ütemes menetrend, pl 6órás ütemben!
Pl mert jár a 2-esen ami fővonal vagyis a felsorolásod ilyen szempontból nem következetes, a másik pedig, hogy légkondi van benne ami sok beíró szerint hülyeség a Bz sokkal jobb, vagyis légkondis szerelvény nem való HÉV vonalra!
Ezek szerint Usgyi lehet, ez is több mint a semmi! Ez is légkondis, nem Jacobs forgóvázas mint a felsoroltak, a tengely nyomása kisebb mint a ki nem ejthetőnek, így nyugodtan közlekedhetik a Sellye-Közöprigóc vonalon, kb 20+al de vannak 10-es lassú jelek is!
Ezek az érdeklődési körömön kívül esnek, mert fővonalon közlekedtetik őket. Majd ha megjelennek mellékvonalakon, akkor lesznek nálam és a topikban is ON.
Sajnos az igaz (manhattani jól írta), hogy a piaci ár FELETTI összegért bérli a járműveket. Amennyivel kevesebbért bérelné a Start a MÁV-tól, annyival lenne több a MÁV vesztesége... Már megint csak a számokkal játszunk.
Azért ez úgy kerek történet, hogy e vonatok vásárlásakor még nem volt START.
De meg lettek véve, hitelt vettek fel rá. Hajlandó lett volna a START tulajdonba venni ezeket a járműveket, illetve a törlesztést átvállalni? Vagy kellett inkább egy hótiszta, adósságtól mentes céget alapítani?
Biztos vagy abban, hogy a motorvonatokat a Start BÉRLI a MÁV-tól?
------------------
Egy részét igen.
Nem bérli a Start a MÁV Zrt-től :
- A Bz-ket,
- az MD-ket,
- az Usgyikat,
Bérli :
- Desirokat,
- Talenteket,
- FLIRT-ket,
Nem tudom :
- BDv-ket.
Sajnos az igaz (manhattani jól írta), hogy a piaci ár FELETTI összegért bérli a járműveket.
A MÁV Zrt. több "oroszlán"szerződést kötött, köttetett saját leényvállalataival illetve kötelezte a leányokat, hogy egymással több, nagyon ésszerűtlen, célszerűtlen és előnytelen szerződést kössenek.
>Az is hülye volt aki a MÁV-ot szétszervezte pályavasútra, máv-startra meg a sok többi ágra.
Azért ez ennyire nem egyszerű. Volt egy óriási MÁV, egy magát túlnőtt dinoszaurusz, amibe akármennyi pénzt lapátoltak, az úgy eltűnt, mint a bükki búvópatak. Oszt' a pénznek semmi látszatja nem lett.
Azt gondolták, hogy független egységekre bontva látszik, hogy melyik független egységben mennyi pénz tűnik el, és kisebb egységekben talán még az is, hogy hova...
Erre a MÁV kialakított egy olyan rendszert, hogy a személyszállító vasútnak az anyakirálynő MÁVtól kell bérelnie a motorvonatokat, mert az egyedül csak a személyszállító vasútnak kell... Bezzeg a Sziliket nem a MÁVtól kell bérelnie. Egyébként a motorvonatokat a piaci árnál drágábban bérli, külföldről olcsóbban kapna...
Úgyhogy a szándék érthető volt, de nincs olyan jó intézkedés, ami ki nem csorbul a MÁVon :-) Amúgy a darabolás nem magyar spec, az ÖBB több egységből áll, mint a MÁV.
Ki volt az a nagyon ügyes közúti lobbista, aki javasolta a döntéshozóknak, hogy a mellékvonali feltételes megállások helyett horribilis - 2000 Ft/vonat/megállás - megállóhelyhasználati díjjal büntessék január 1-től a MÁV Startot? Miért kell a kis megállókból elűzni a maradék utast is? Mi lesz akkor, ha a busz által nem - vagy csak ritkán - kiszolgált tanyás településeken (mint a Csongrád melletti Kettőshalom, Kónyaszék) a Start nem vállaja a személyvonatok megállítását?
Van-e köztetek, aki tudna és akarna lobbizni a döntéshozónál, hogy megállóhely használati díj helyett a feltételes megállásokat vezessék be?
Egyébként is hogyan jött ki a 2000 Ft/megállás? Ha az adott megállóban megáll napi 10 vonat (ez csak 5 pár, ami nagyon minimál-szolgáltatás!), akkor az már 20.000 Ft, 365 napon keresztül az több mint 7 millió forint! Ez bizony extra profit a Pályavasútnak, amikor tudvalévő, hogy az évi kétszeri kaszáláson és egy-két hótakarításon kívül a táblás megállókban semmilyen fenntartási tevékenységet nem végeznek. Ugyanis se személyzet, se épület, se váróterem, se utastájékoztatás, se jegykiadás, se semmi...
Egyébként ritkán, de van. Legalábbis régebben volt.
Főleg aratási szezonban szoktam látni gabonaszállító kocsikat. Néha a tüzép-telepre jön áru. Sajnos a téglagyár, ami közvetlenül az állomás mellett van, nem szállít vasúton már régóta, pedig külön oldalrakodója van.