Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 35038
Nálam inkább a 6 órás ütem csapta le a biztosítékot...

Szerintem inkább nézz utána a dolgoknak, gondolkodj és akkor majd nem fogsz ilyen szamárságokat gondolni és írni.
Előzmény: Wsz (35037)
Wsz Creative Commons License 2010.08.02 0 0 35037
Persze!
Tegnap írta egy társ, hogy az "alváz örök" akkor mi a probléma?
A Ganzok utolsó korszakában Rába motorokkal mentek mint manapság a Bz, az, hogy formailag más ez nézőpont kérdése, egyebekben itthon is lehetett volna gyártani Bz jellegű megoldást.
Előzmény: D55 (35036)
D55 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 35036
Te ezt komolyan gondolod?!
Előzmény: Wsz (35035)
Wsz Creative Commons License 2010.08.02 0 0 35035
Hát akkor ide a Ganz kell a 3 tengelyes, légkondit majd beszerelnek Dunakeszin, a motor zajszigetelését is meg lehet oldani és akkor itt is lehet ütemes menetrend, pl 6órás ütemben!
Előzmény: RR68 (35034)
RR68 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 35034
"...nyugodtan közlekedhetik a Sellye-Közöprigóc vonalon, kb 20+al de vannak 10-es lassú jelek is!"

Sőt vannak járhatatlan pályarészek is a Drávafok-Középrigóc szakaszon, de ez már az Usgyinak is komoly kihívás. :(
Előzmény: Wsz (35025)
Wsz Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35033
Néhány beiró folyamatosan szidalmazza ezen megoldásokat, szerelvény tipusokat, kb az elmúlt 3 napban is találsz ebből írásokat!
Előzmény: Törölt nick (35032)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35032
A 2-es vonal valójában nem fővonal. Papíron az, de a valóságban elővárosi vonal.

Ki volt az, aki azt mondta, hogy a mellékvonalakra (ex HÉV vonalakra) ne járjon légkondis jármű?
Előzmény: Wsz (35031)
Wsz Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35031
Pl mert jár a 2-esen ami fővonal vagyis a felsorolásod ilyen szempontból nem következetes, a másik pedig, hogy légkondi van benne ami sok beíró szerint hülyeség a Bz sokkal jobb, vagyis légkondis szerelvény nem való HÉV vonalra!
Előzmény: Törölt nick (35030)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35030
Miért kellett volna a 99 %-ban fővonali használatú járművek (Desiro, Flirt, Talent) felsorolásába belevennem az Uzsgyit?
Előzmény: Wsz (35029)
Wsz Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35029
Mert az elöbb kijelentetted!, hogy ebben a topicban nem lesz téma a felsorolt járművekből csak az Usgyit kihagytad ami ebbe a sorba beillett volna!
Előzmény: Törölt nick (35028)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35028
Nem én vagyok a topicgazda hanem V43 1177 topiktárs. De most számít ez?
Előzmény: Wsz (35027)
Wsz Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35027
Talán ha a témához szólnál!
Egyebekben mások hibáit miért nem teszed szóvá?
A topic gazda te vagy itt?
Előzmény: Törölt nick (35026)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35026
Figyelj oda a helyesírásra:

"tengely nyomása" -> tengelynyomása

"lassú jelek" -> lassújelek (ugyanis nem a jel lassú:)
Előzmény: Wsz (35025)
Wsz Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35025
Ezek szerint Usgyi lehet, ez is több mint a semmi!
Ez is légkondis, nem Jacobs forgóvázas mint a felsoroltak, a tengely nyomása kisebb mint a ki nem ejthetőnek, így nyugodtan közlekedhetik a Sellye-Közöprigóc vonalon, kb 20+al de vannak 10-es lassú jelek is!
Előzmény: Törölt nick (35024)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35024
"- Desirokat,
- Talenteket,
- FLIRT-ket,"

Ezek az érdeklődési körömön kívül esnek, mert fővonalon közlekedtetik őket. Majd ha megjelennek mellékvonalakon, akkor lesznek nálam és a topikban is ON.
Előzmény: espectador (35020)
D55 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35023
Sajnos az igaz (manhattani jól írta), hogy a piaci ár FELETTI összegért bérli a járműveket.
Amennyivel kevesebbért bérelné a Start a MÁV-tól, annyival lenne több a MÁV vesztesége...
Már megint csak a számokkal játszunk.
Előzmény: espectador (35020)
espectador Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35022

Utóbbi.

 

Cégalapítási kötöttség miatt maradtak MÁV Zrt. tulajdonúak.

 

 

Előzmény: rm40 (35021)
rm40 Creative Commons License 2010.08.01 -1 0 35021
Azért ez úgy kerek történet, hogy e vonatok vásárlásakor még nem volt START.

De meg lettek véve, hitelt vettek fel rá. Hajlandó lett volna a START tulajdonba venni ezeket a járműveket, illetve a törlesztést átvállalni? Vagy kellett inkább egy hótiszta, adósságtól mentes céget alapítani?
Előzmény: espectador (35020)
espectador Creative Commons License 2010.08.01 0 0 35020

Biztos vagy abban, hogy a motorvonatokat a Start BÉRLI a MÁV-tól?

 

------------------

 

Egy részét igen.

 

Nem bérli a Start a MÁV Zrt-től :

 - A Bz-ket,

 - az MD-ket,

 - az Usgyikat,

 

 

Bérli :

 - Desirokat,

 - Talenteket,

 - FLIRT-ket,

 

 

Nem tudom :

 - BDv-ket.

 

Sajnos az igaz (manhattani jól írta), hogy a piaci ár FELETTI összegért bérli a járműveket.

 

A MÁV Zrt. több "oroszlán"szerződést kötött, köttetett saját leényvállalataival illetve kötelezte a leányokat, hogy egymással több, nagyon ésszerűtlen, célszerűtlen és előnytelen szerződést kössenek.

 

 

Előzmény: Törölt nick (35015)
mdbz Creative Commons License 2010.07.31 0 0 35019

"csille: keskeny vágányon vagy kötélpályán futó teherkocsi. Tehát stimmel :-)"

Hasogassuk kicsit a szőrszálat: a kötélpályán csak a keskeny vágányon futó teherkocsi egy része közlekedik, tehát nem ugyanaz!

 

(ettől még persze mindenki csillének hívta, én is!)

 

 

Előzmény: manhattani (35006)
M47-1239 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 35018
A nyugdíjas vasutasok sem tévedhetetlenek...

Előzmény: Törölt nick (35017)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.31 0 0 35017
A HVG nevű fél-bulvárból meríted az információidat?
Hát akkor azért írsz rendre olyan butaságokat.
Előzmény: manhattani (35016)
manhattani Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35016
Te, nem voltam ott a szerződések aláírásakor. A HVG írta, amelyik heti magazin ilyesmiben nagyon ritkán téved, ezért elhiszem neki.
Előzmény: Törölt nick (35015)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35015
Biztos vagy abban, hogy a motorvonatokat a Start BÉRLI a MÁV-tól?
Előzmény: manhattani (35014)
manhattani Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35014
>Az is hülye volt aki a MÁV-ot szétszervezte pályavasútra, máv-startra meg a sok többi ágra.

Azért ez ennyire nem egyszerű.
Volt egy óriási MÁV, egy magát túlnőtt dinoszaurusz, amibe akármennyi pénzt lapátoltak, az úgy eltűnt, mint a bükki búvópatak. Oszt' a pénznek semmi látszatja nem lett.

Azt gondolták, hogy független egységekre bontva látszik, hogy melyik független egységben mennyi pénz tűnik el, és kisebb egységekben talán még az is, hogy hova...

Erre a MÁV kialakított egy olyan rendszert, hogy a személyszállító vasútnak az anyakirálynő MÁVtól kell bérelnie a motorvonatokat, mert az egyedül csak a személyszállító vasútnak kell... Bezzeg a Sziliket nem a MÁVtól kell bérelnie. Egyébként a motorvonatokat a piaci árnál drágábban bérli, külföldről olcsóbban kapna...

Úgyhogy a szándék érthető volt, de nincs olyan jó intézkedés, ami ki nem csorbul a MÁVon :-)
Amúgy a darabolás nem magyar spec, az ÖBB több egységből áll, mint a MÁV.
Előzmény: M47-1239 (35012)
manhattani Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35013
>Egyébként is hogyan jött ki a 2000 Ft/megállás?

Megkérdezték Kohn bácsit, hogy a falusi vegyesboltjában miért emelte fel kétszeresére a bolhapor árát?
"Mert többet akarok keresni."
Előzmény: Törölt nick (35011)
M47-1239 Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35012
Az is hülye volt aki a MÁV-ot szétszervezte pályavasútra, máv-startra meg a sok többi ágra.

Ezt mind visszakéne csinálni. Vagy a pályavasút vezetőségét és a vezetőséget támogató illetőket azonnal kirúgni.

Előzmény: Törölt nick (35011)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35011
Ki volt az a nagyon ügyes közúti lobbista, aki javasolta a döntéshozóknak, hogy a mellékvonali feltételes megállások helyett horribilis - 2000 Ft/vonat/megállás - megállóhelyhasználati díjjal büntessék január 1-től a MÁV Startot?
Miért kell a kis megállókból elűzni a maradék utast is?
Mi lesz akkor, ha a busz által nem - vagy csak ritkán - kiszolgált tanyás településeken (mint a Csongrád melletti Kettőshalom, Kónyaszék) a Start nem vállaja a személyvonatok megállítását?

Van-e köztetek, aki tudna és akarna lobbizni a döntéshozónál, hogy megállóhely használati díj helyett a feltételes megállásokat vezessék be?

Egyébként is hogyan jött ki a 2000 Ft/megállás? Ha az adott megállóban megáll napi 10 vonat (ez csak 5 pár, ami nagyon minimál-szolgáltatás!), akkor az már 20.000 Ft, 365 napon keresztül az több mint 7 millió forint! Ez bizony extra profit a Pályavasútnak, amikor tudvalévő, hogy az évi kétszeri kaszáláson és egy-két hótakarításon kívül a táblás megállókban semmilyen fenntartási tevékenységet nem végeznek. Ugyanis se személyzet, se épület, se váróterem, se utastájékoztatás, se jegykiadás, se semmi...
GKappa Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35010
Úgy értem, hogy nagy volt a váltás hirtelen.

Ugrottunk egyet keletről.
Előzmény: GKappa (35009)
GKappa Creative Commons License 2010.07.30 0 0 35009
Ez most hogy jön ide?
:D

Egyébként ritkán, de van. Legalábbis régebben volt.

Főleg aratási szezonban szoktam látni gabonaszállító kocsikat. Néha a tüzép-telepre jön áru.
Sajnos a téglagyár, ami közvetlenül az állomás mellett van, nem szállít vasúton már régóta, pedig külön oldalrakodója van.
Előzmény: M47-1239 (35008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!