Azért mert az összeset megvették a románok sz@ré-hugyé és kivitték az országból(hál'istennek:o). Ott meg 0 pénzből felujitották őket.
Jano
p.s: Faternak is volt egy, nagyon király volt, jó sokáig megtartotta, 5sebességes TLX volt. Nem volt az rossz akkoriban, de én speciel vezetni nem szerettem...
A Dacia egy nagy 0! Ha négy ember beül és nincs betéve a pótrugó, amit gyárilag adtak hozzá, akkor már csak a szélvédő alatt lehet kilátni.
(Ez nullázás és hozzászólás is volt)
Szia!
Látom lányok is ide tévednek néha.:)) Van egy Dacias topic, Dacia Fan Club, vagy valami hasonló. Ott válaszokat is kaphatsz a kérdéseidre.
Különben nulláz0k.
Igaz en lany vagyok es csak kisse ertek a kocsikhoz, de nekunk 5-6 Daciank is volt es nagyon szerttem oket.
Mi a velemenyetek errol a kocsirol? Miert latni mostanaban olyan keveset beloluk?
Mostanában nekem is volt 1-2 hasonló tapasztalatom, de ez egyelőre nem általános. Szerencsére én az ilyeneken nem húzom fel magamat. Sajnos ilyen a nagy magyar közlekedési kultúra. Nemrég mentem a Balaton északi partján a 71-esen. Elvileg 90 a megengedett, de a kocsisor előtt haladt egy Wartburg és egy Zsiguli 60-70-el, közel 1 órán keresztül. Ennyi idő alatt összesen két magyar rendszámú autó előzte meg őket a rengeteg lehetőség ellenére, az összes többi német, dán, svájci rendszámú autós végig a sorban maradt, nem viselkedett agresszíven, nem tolta le őket az útról stb. Gondoltam is magamban, hát igen a közlekedési kultúra egy kicsit magasabb szinten van más országokban, mint nálunk. De ennyivel?!
1. BMW, Merci: mindenáron bizonyítani akar a szőke szukája előtt, hogy ő a Jani, ha már egyszer impotenskedik az ágyban, itt legyen sikerélménye.
2. Suzuki: örül, hogy az 500 kg-os kocsija megy mint a veszettbarom. Aztán arcára fagy a mosoly, ha karambolozik - összegyűrődik a kocsija, mint a sztaniolpapír.
3. Opeles: használt szarjával mindenképpen erősködik, de rendszeresen megszívja.
4. Nyugai autósok döntő többsége: önbizalma határtalan, kilő, mint az ágyúgolyó, gyorsulási versenyt rendez. Amin meg röhögök: hamar odaér a köv. piros lámpához belefékez, megáll. Én közben urasan odagurulok, piros-sárgára odaérek és még fékeznem sem kellett. Mivel megelőzte egy Dacia, iszonyatos haragra gerjed, 2-őt visszakapcsol és kipadlózza a motort. "Sikeresen" megelőz, s mire megint egymás mellé érünk, ő már "órák óta" áll a pirosban, megint elgurulok komótosan mellette ...
5. Skodás: amilyen szerencsés, mindig előttem forr fel a hűtővize hegymenetben, a hülye nem húzódna félre, úgy áll meg, hogy nehogy ki lehessen kerülni.
6. Zsigulis: elindulni nem tud, hintázik a kocsiszekrény, a motor erőlködik.
Epesszel lehet tolakodni. En is megteszem, hogy megszuno savban elozom a sort es a vege elott visszasorolok. Arra viszont erdemes figyelni, hogy nehogy a tobbiekre a fraszt hozzad. Erdekes, hogy a kispokban mindenaron le akartak tolni akkor is, ha eppen 70-el mentem a kulso savban, mostanaban pedig nem. Ki erti ezt?
Igen, de nem is tagadom, nagyon agresszíven vezetek, mindíg sietek valahova. És egy nyugati - budaörs utat csúcsban is megteszek max 15 perc alatt.. Viszont következetes vagyok, és vigyázok a gyalogosra, a gyereküléses kocsira. Tudom, hogy mikor van elsőbbségem, és meg is szerzem, még ha nem is akarják megadni, aki pedig tököl amikor elsőbbsége van, annak nem adom meg.. elmegyek a kocsisor mellett és beállok a legelejére. végigmegyek a kanyarodó sávon és a végén visszamegyek stb... de máshogy ebben a tömegben nem lehet előre jutni... viszont még sosem volt balesetem a saját hibámból, sőt amit lehetett kikerültem.. de velem is előfordúlt már 3x, hogy állok a lámpánál, és hátúlról egy bamba paraszt fékezés nélkül nekem jött..
Siman beletekertem 450 km-et ugy egy kolcson kispokba, hogy mar az elejen feltem beleulni, megis jobb volt, mint gyalogolni. Mondjuk a 6 lityi alatti fogyi tetszett benne.
Az, hogy ki kit tart fel az nem auto, hanem vezeto fuggo. Bar bizonyos autokat bizonyos tipusu emberek vesznek. Nalad pl. tokeletesen igazolodik a kilakult agressziv vezeto kep.
Tisztában vagyok vele, hogy vannak kivételek, de mivel magyar.o. 12000000 ember él és ebből mittudomén mennyi vezet, nehéz az egyéneket kiemelni..
A bmw-sek is van, hogy gyökerek, de általában, aki vesz egy bmw-t, az sportosan akar haladni, és nem tart fel..
Én pl mindenkit beengedek magam elé, aki elég erőszakos, mert tudom, hogy nem fog feltartani..
de egy maruti nen akarjon már elém jönni, mert én rendszerint sietek.. és nem érek rá azzal, hogy ha beengedem, akkor ő mindenkit maga elé enged és még az alárendelt útvonalnak is elsőbséget ad...
Na, én sem akarok megbántani senkit.
Nem tudtunk annyit összelopni, hogy egy "jobb" kocsink legyen. Azt ugyen nem értem, hogy mit eszik az a sok ember a kisautókban: csomagtartó konvergál a 0-hoz, hátsó ülés kényelme dettó.
Aztán meg jönnek azzal, hogy lehejtható hátsó ülés: akkor meg hova üljönk be 4-en + csomagok? Mert bizony a Zsiguliba, Daciaba, Wartburgba, Trabiba vígan lehet pakolni.
Hogy ezek nem mennek 180-at? És hányan döglenek meg a hülyeségük miatt, he?
Ha lehetne, becserélném egy új Daciára a mostanit - mivel már 6 éves múlt -, persze a gáztartályt átszereltetve. Tényleg, miért nem lehet kapni? (Nem a Dacia Nova-ra gondoltam! Peugeot 307 koppincs)
Először is: nem bántottál meg, mivel egyik megállapítás sem vonatkozik rám, hál' Istennek.
Azért részletezem is:
1. Nem vagyok régi komcsi, fiatal vagyok és nem volt kapcsolatom a Párttal.
2. A jogsimért anno 18 évesen megküzdöttem és így alaposan ismerem a Kreszt.
3. Garantálom, hogy ha beengedsz magad elé, nem fog lefulladni az autóm. Egyébként elég ritkán szoktam bekéredzkedni mások elé.
Az nem jut eszedbe, hogy azok a "komcsik" akik a régi rendszerben az általad felsorolt autótípusokban ültek átülhettek azóta Opelbe, Mazdába, Volkswagenbe és a többi modern autóba??
Vajh akkor ők nem ugyanazok az emberek, nem viselkedhetnek bunkó módon?
Szvsz lehet általánosítani - sok ember elköveti ezt a hibát, de ez előítéletekhez vezet, ami pedig ellentéteket szül. Nagyobb autó - nagyobb arc. Én azokat az embereket becsülöm igazán, akik még jómódjukban is tudják, hogy honnan jöttek és nem néznek le valakit csak ezért, mert kisebb, gyengébb az autója. Lehet, hogy ő nem ebben látja az értéket, hanem a házában, a hi-fijében stb, de ezt nem tudja nagyképűen az utcán mutogatni, mint az autót. Sajnos manapság elég kevés ilyen ember él Magyarországon.
Sajnos nekem is vannak előítéleteim a közlekedésben, de mindig megpróbálom őket elfelejteni, amikor autóba, motorra ülök, hogy kerüljem a veszélyes helyzeteket, amihez az ilyen "Ki ha én nem" típusú gondolkodásmód vezet.
Anélkül, hogy meg akarnálak bántani, vagy esetleg másokat..
Mivel a közlekedésben naponta az ember rengeteg kocsit/sofőrt lát, nehéz nem általánositani..
Az én tapasztalatom:
zsiguli: nem adja meg az elsőbbséget, mert nem lát a cigány feleségétől, aki 150kg.
dácia: régi komcsi , vette a jogsiát, sosem ismerte a kreszt, ha jóindulatból beengeded magad elé, akkor tuti lefullad és nem érsz oda a megbeszélt időpontba.
Skoda: lásd dacia, csak még hülyébb..
zastava: 0-50 km/h 50sec a legjobb idelye
taxi: ha beengeded, tuti akkor akar az utas kiszállni, a belső sávban meg melléd áll a busz és telinyomja a pofád füsttel..
Suzuki: feltört komcsi, régen dáciája volt, de befizetett egy buzukira.. párhuzamos közlekedésre alkalmas úton tuti, hogy beáll átlósan a másik sávban közlekedő ifa mellé, nehogy haladni tudjál..
kalapos ember:ez bármiben is ül, kerüld el, ha parkolóházban meglátod szaladj a kocsidhoz és nézd meg hátha nekiment. mindenhol érdemes távolból szemlélni..
Anélkül, hogy meg akarnálak bántani, vagy esetleg másokat..
Mivel a közlekedésben naponta az ember rengeteg kocsit/sofőrt lát, nehéz nem általánositani..
Az én tapasztalatom:
zsiguli: nem adja meg az elsőbbséget, mert nem lát a cigány feleségétől, aki 150kg.
dácia: régi komcsi , vette a jogsiát, sosem ismerte a kreszt, ha jóindulatból beengeded magad elé, akkor tuti lefullad és nem érsz oda a megbeszélt időpontba.
Skoda: lásd dacia, csak még hülyébb..
zastava: 0-50 km/h 50sec a legjobb idelye
taxi: ha beengeded, tuti akkor akar az utas kiszállni, a belső sávban meg melléd áll a busz és telinyomja a pofád füsttel..
Suzuki: feltört komcsi, régen dáciája volt, de befizetett egy buzukira.. párhuzamos közlekedésre alkalmas úton tuti, hogy beáll átlósan a másik sávban közlekedő ifa mellé, nehogy haladni tudjál..
kalapos ember:ez bármiben is ül, kerüld el, ha parkolóházban meglátod szaladj a kocsidhoz és nézd meg hátha nekiment. mindenhol érdemes távolból szemlélni..
Eddig nem értettem, hogy miért mondod, hogy a Daciasokat lenézik az útról, én - igaz, hogy autóztam sokat - ilyet eddig nem tapasztaltam. Valszeg az a bizonyos embléma lehet az oka nálad, de az is lehet, hogy én nem vezetek olyan sokat, hogy észrevegyem (3000 km/3 hónap).
A sebességhatárokat tekintve még a Dacia is hamar eléri az említett határokat, sokszor kell "visszafogni" magam, ezt nem nagyképűségből mondom!!
A "bika" erős kocsikkal az a baj, hogy a gazdájuk sokszor belemegy olyan veszélyes helyzetekbe, amit már nem tud az autó és a többi már nem rajtuk, hanem a többi jóhiszemű résztvevőn múlik.
Van erre motoros körökben egy aranyszabály:
Ha sietsz valahová, akkor soha ne a villámgyors mociddal menj, ülj be a sokkal lassabb autódba így valszeg nem mégy bele veszélyes helyzetekbe.
Látom, nem beszéltünk össze. Igazad van. Kösz, hogy vannak még olyan emberek, akiket nem vakított el a nyugati 20 éves roncsok imádata - többet költ a marhája alkatrészre, meg szervízre, de legyen neki nyugati kocsija!
A másik, amit meg nam értek, jó lenne megvitatni: ugye 130,90,50 km/h-val lehet a KRESZ szerint a megfelelő helyen menni. Akkor meg mi a francnak engadik be azokat a bika kocsikat, ha nem lehet menni?
1. Országúton, kanyar előtt - előjelző tábla van - mindenképpen megpróbálnak megelőzni. Aztán amikor beérünk egy balos kanyarba, 95%-ban lemarad a nagyokos, és még át is lépi a terelővonalat a kanyarban! Ha fél bejönni, akkor miért akar minden áron megelőzni?!
2. Ha meg megelőzött, ott tötyörög előttem. Engem nem zavar, ha megelőznek, ha elhúz, nem érdekel. Viszont az igen, hogy kanyar előtt megelőz, én meg kénytelen vagyok fékezni, mert Bátor Béla nem meri bevenni a kanyart, eszement nyomja a féket. Ezzel csak saját magát alacsonyítja le.
3. Sajnos szüleim mozgássérültek, ezért kint van hátul a kék-fehér kerekesszékes jelző. Ha valakit megelőzök, mert relatíve lassan megy, szinte biztos, hogy dacból visszaelőz. Rájöttem miért: "...a kocsija béna, a sofőr nyomorék, hát ezt nem hagyhatom annyiban!!! ..." gondolkogásmód miatt. Ugyan hogy is néz ki a barátnője előtt, hogy egy Dacia megelőzi?!
4. És én mindig röhgök a markomba: mivel nem játszom eszetlen barmot, kevesebbszer kell tankolnom, kevesebbszer kell fékbetétet cserélnem.
És egy rosszmájú megjegyzés: a sok duhajkodó őrült előbb-utóbb bevégzi egy frontális karambolnál. Fiúk! Megérte erősködni egy Daciassal szemben? ;<
Nekünk is volt Dáliánk és az akkori választék mellett és viszonyok között (90-es évek eleje) meg voltunk vele elégedve, persze akkor még nem volt oly sok "nem volt szocialista" autó az utakon. Az akkori palettáról szvsz ez volt a legjobb választás (pörgős motor, tűrhető fogyasztás, kényelmes stb.) Persze volt árnyoldala is a dolognak, nem is egy. Kb. 8 év használat után lakásvásárlás miatt eladtuk az autót.
Azóta nem sokat kocsikáztam, de az idén ismét kocsit kellett vennem mondanom sem kell igen kevés pénzből, amolyan kezdő családi autót. Két lehetőségem volt, mivel a lakáskölcsön miatt nem akartam újabb hitelt felvenni:
vagy veszek egy 20 éves lepusztult Fordot, Opelt stb. vagy veszek egy 10 év körüli volt szoci autót. Az utóbbi mellett döntöttem és vettem egy 12 éves Daciát 45E km-mel. Az elmúlt hónapok alapján nagyon jók a tapasztalataim, nem csalódtam benne. Igazából 3-5 éves távlatra terveztem az autót, ezután szvsz alig kevesebbért tudom majd eladni, mint most vettem. Kérem, hogy ne minősítgessük a - manapság igen kevés - Dacia, Wartburg stb. tulajdonost, mert ők is emberek és őket pontosan ugyanoda viszi el az autójuk, mint a "nyugati" autósokat. Szvsz az az autótulaj, aki tisztában van az autója képességeivel csak emelheti a béka feneke alatti közlekedési kultúrát kis hazánkban. Aki pedig csak nagyoskodni akar az autójával az nem a közutakra való, példákat a sajtóból nem mondanék, bár az utóbbi időben igencsak elszaporodtak az ilyen esetek.
P.S. Vezettem már több modern alsó- és középkategóriás autót de nem éreztem olyan egetverő különbséget a javukra.
Hát beleolvasgattam a topikodba, sajnos jópár viccesnek ható úriembernek fogalma sincs arról, hogy miről ír.
Valaki az első hozzászólások között Dacia WRC-t keres. Na, erre azt mond6om, hogy 1985-ben a Dacia az első 3 helyen végzett a Párizs-Dakar rallye-n. Azóta sajna ...
Nekünk már a második Daciánk van - sajna a papa nem tudott a húsos fazék közelébe férkőzni, azé' nem nyomattyuk' Merdzsóval.
Tehát, ez a Berlina névre keresztelt jószág. Tipikus ismertetőjele, hogy visszatért a szimpla lámpa - a régebbi ikerfényszórós volt - a lökhárítóra nagyobb műanyag került, mely fekete. A hűtőt jóval nagyobbra cserélték ki - a régebbiben örökké melegedett a hűtővíz -, illetve a hűtőventillátor nagyon helyesen ékszíj segítségével állandóan forog. (Ne izélj már! Hogy lesz üzemi hőm.-ű a hűtővít? Na, akkor minek van a termosztát?)
Az első ülések végre nem rugósak, hanem keménybetétet kaptak - ha tásó maradt amilyen volt. A váltó kissé hosszú úton jár - nem sportkocsit vettél. A kuplung sokkal puhább lett. Sajna' a hátsó rugók szarok maradtak, ezért csináltattam bele. Pótrugót nem lehet betenni, mert a fékcső pont olyan helyen van elvezetve, ahová be kéne akasztani a pótrugót.
Ja, gázüzeműre csináltattam. Beraktak egy 60L-es tartályt a csomagtartóba - max. 48L-t lehet bele tankolni. A motor kissé gyengébb lett tőle, de max. 145Ft/L-ért tankolsz, akkor az a 6-8 lóerő ugye nem számít? Egyébként gázból nagyon jó a fogyasztás: 600km-re 43L-t tankoltam, igaz, nem használtam városban a kocsit, csak országúton, 90-110km/h tempóval. Ugye nem olyan rossz ez egy 35 éves(!) konstrukciójú motortól! (Itt jegyzem meg, hogy eddigi csúcsomat benzinnel, 5.26l/100km-rel tartom. A másik, hogy lemérettem a kompressziót a motorban azonnal, amikor átvettem: 12.8-13.3 atm volt, 5 hónappal ezelőttről: 11.9-12.7 atm.)
A festék lepattogzik a tetejéről, viszont az alváz remek: semmi baja.
Ja, 1995 májusában vettünk a kocsit.
Meg tudná mondani valaki, hogy miért néznek le az utakról, minket Daciásokat?
Igen, de a motor nagyon sok tipusban szinte tok ugyanaz 1-2 kicsi modositassal pl. karburator, elogyujtas, esetleg vezermu tengely fok... a fo reszek nagy resze megegyezik.