Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Amikor 10, 20 euro egy fapados repülőjegy akkor teljesen halott ötlet a mágnesvasút és a hyperloop pénzügyileg. Ráadásul műszakilag is nagy problémák vannak vele biztonság terén.
Pont a tervezett kaliforniai nagysebességű vasút árán és "sebességén" akadt ki Elon, illetve sokat áll LA és SF között a dugóban. Jött a hyperloop-os ötlet. Az ötlet leírásában vannak pénzügyi számítások is, nem tudom azokat cáfolta-e vki már hitelt érdemlően?
Sztem nagyforgalmú közlekedési csomópontok között lehet létjogosultsága a dolognak.
Nem szívesen mondom, de túl sok dologba fogott bele. A kevesebb több lenne. Az elektromos autó, napelemgyártás, akkumulátorgyártás, űrhajózás, Hyperloop...
Ha valamelyik bedől, viszi magával a többit is. Pedig szurkolok neki...
Musk megmondta, a hidrogén harmad akkora hatásfokú, mint az aksis EV, innentől nem nyerhet a szarabb, az aksik meg még fejlődnek, nem ez a csúcs, sem teljesítményben, sem árban, sem töltés sebességben.
A nagy gyartok tobb vasat tartanak a tuzben, mert egyaltalan nem lehet meg tudni hogy mi lesz a nyero. Sokak szerint a nagy meretu, nagy hatotavu utazoautoknal az uzemanyagcella sokkal jobb es eletkepesebb megoldas lehet mint a sima akkus villanyauto. Csak hat a franya infrastruktura ott is hianyzik.
Viszont a Tesla azt is megmutatta hogy aktualisan nem igazan lehet fenntartahto modon ilyen autokat gyartani, csak oriasi vesztesegek aran, amit viszont a hagyomanyos autogyartas nem tud kigazdalkodni.
A Model 3 lesz a vizvalaszto, ha az nem lesz nyereseges, a Tesla megy a levesbe. Persze addig is ki kell huzni valahogy.
Én meg Hyperloopot szeretnék Magyarországra. Lehet, hogy Észtország is úgy nőtt ki, hogy komp visz át Helsinkibe. Ha a kelet-magyarországiak is fél óra alatt elérnék Bécset az esetleg generálna valamit.
Mindenesetre nagyra értékelem a kezdeményezéseit, Olyasmi szerepet tölt be a technika fejlesztésében, mint mondjuk a Medici család a művészetekben.
Pl. nagyon örülnék, ha még az én életemben sor kerülne Mars utazásra. Ha nem is feltétlenül tudja céges alapon megvalósítani, az is előre visz, ha felkelti az emberek érdeklődését, kíváncsiságát. Akkor a politikusok is könnyebben fordítanak erre pénzt, és ha kialakul egy új űrverseny, az nagyon jó lenne szerintem.
Megbízást adok neked egy 45-ös automata pisztoly kifejlesztésére adott összegből, adott paraméterekkel.
Utána ha akarom megveszem adott darabáron, ha ugyanannyiért a versenytárs fejleszt jobbat, akkor meg így jártál, csinálj vele amit akarsz. Ha képes vagy rá eladod sportfegyvernek vagy más szövetséges szervezetnek, ha nem sikerül akkor ismét csak IJ.
Az önkényes, kalapból előrántott definícióid miatt nem igazán vagy abban a helyzetben hogy bárkit fogalmakról oktass...
A Hyperloop eredetije is ősrégi ötlet, csak a Hyperloop indulásánál is úgy nyilatkoztak a hozzáértők, hogy kivitelezhetetlen. Musk nélkül ezt így lezárnánk.
Musk 2008ban dobta piacra a Roadstert, ami egy Lotus Elise atirat volt.
Kár hogy abbahagyták a gyártását, nekem nagyon tetszett. Ha még gyártják, lehet hogy elcsábultam volna mikor legutóbb autót cseréltem. Az S nekem túl nagy és túl családi autó kinézetű, családi haszonjárműnek pedig túl drága.
Pl. a Toyota már 1997-ben kijött a RAV4-gyel, ami NiMH akkuval működött, és nagyon bevált. A mai napig van működő példány.
A Toyota Kalifornia akkor bevezetett környezet-terhelési törvényére alapozott, az autó ráfizetéses volt, befektetés a jövőbe. Kalifornia kénytelen volt visszavonni a törvényt, mivel az autógyártók többsége nem volt képes megfelelni a követelményeknek, ezzel kihúzta a szőnyeget a RAV4 alól.
Szerintem a Tesla mindenképpen meggyorsította a többi gyártó fejlesztéseit. Megmutatta, hogy van fizetőképes kereslet a tisztán elektromos, jó hatótávolságú autókra akkor is, ha drágák. A többiek fokozatosabban haladtak volna, hibridek, plug-in, kis hatótávolságú de olcsóbb stb. Így hamarabb beszállnak a versenybe nagy hatótávolságú autókka, mint enélkül tették volna.
Igy van, de a fejlesztest a szeriagyartas elott minimum 3 evvel el kell kezdeni, az errol szolo dontes pedig kabe 3-4 evvel a szeriagyartas beindulasa elott megtortenik.
A BMWnel meg tovabb is tartott, mert ok csinaltak egy komolyabb kiserletet a szeriagyartas elott.
Egyaltalan nem veletlenul alltak ugy, mar 2006-2007 tajan latszott hogy erdemes foglalkozni a villanyautokkal, mert egyreszt sokat javult az akkutechnologia, masreszt a CO2-celok egyre szigorubbak lesznek. A BMW is akkor kezdte az i projektet, a Nissan is ebben az idoben kezdhette a Leaf fejleszteset, a PSA-Mitsubishi meg valoszinubb elorebb volt az ion-i-miev parossal.
De a PSA-nak hamarabb is volt mar kereskedelemben kaphato villanyautoja.
Csak a kronologia kedveert: Musk 2008ban dobta piacra a Roadstert, ami egy Lotus Elise atirat volt. A Model S 2012-tol kaphato.