Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 246

A NASA féle korrupciót és pénzszórást nehéz überelni az tény :) 

 

Mint már írtam nem vagyok ellenére az értelmes állami céltámogatásoknak, viszont nevezzük nevén a gyereket.

 

Előzmény: Törölt nick (244)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 245

Egyaltalan nem veletlenul alltak ugy, mar 2006-2007 tajan latszott hogy erdemes foglalkozni a villanyautokkal, mert egyreszt sokat javult az akkutechnologia, masreszt a CO2-celok egyre szigorubbak lesznek. A BMW is akkor kezdte az i projektet, a Nissan is ebben az idoben kezdhette a Leaf fejleszteset, a PSA-Mitsubishi meg valoszinubb elorebb volt az ion-i-miev parossal.

 

De a PSA-nak hamarabb is volt mar kereskedelemben kaphato villanyautoja. 

 

Csak a kronologia kedveert: Musk 2008ban dobta piacra a Roadstert, ami egy Lotus Elise atirat volt. A Model S 2012-tol kaphato. 

Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 244

Állami feladatot, állami forrásból nálunk is elvégeznek piaci cégek, csak az nálunk sajnos többe kerül és nem kevesebbe.

Előzmény: Platon (242)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 243

Lehet, hogy a Tesla megjelenésétől függetlenül véletlenül álltak úgy a nagy hagyományos autógyárak 2010-ben, hogy tömegcikket csináljanak az elektromos autókból. Sajnos a robogóknál ez máig nem következett be, pedig az könnyebbnek tűnne.

Előzmény: Törölt nick (240)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 242

Hát.... Bizonyára nálatok ez szolgáltatás :))))

 

Nálunk ha pénzt kapsz azért hogy amit fejlesztesz belőle azt megtarthasd és pénzért árulhasd azt állami támogatásnak hívják.

 

Szívesen eladom neked szolgáltatásként hogy kifizetheted a legújabb UAV-om fejlesztési költségeit, sőt, még méltányos bérleti díjért - ami másfélszer több lesz mint bárki másnak - még használhatod is, ha kész lesz.

 

Igazi bomba üzlet, kiváló szolgáltatás... ;)))))

 

Komoly fogalomzavarban vagy :)

Előzmény: kamov (233)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 241

Nem egészen. A Falcon 1 re 2004-ben a DoD 40 milliót fizetett ki előre, ami a teljes fejlesztési költség durván fele volt, plusz használhatták a légierő létesítményeit. 

Előzmény: ShaReRe (234)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 240

" valamit elindított, egyébként meg a hagyományos vonatok fejlesztése lenne a cél, meg lennének elektromos tanulmány autók."

 

Nade ezt mar bebizonyitottuk hogy hulyeseg. De lathatoan tovabbra is ragaszkodsz hozza. Na ezt hivjak vallasos hitnek.

Előzmény: Törölt nick (232)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 239

De az, pont állami támogatás. Nem ez a baj, hanem pl. az hogy azóta sem sikerült a saját lábukra állni.

Előzmény: Törölt nick (232)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 238

Az állami támogatás kifejezés a magyarban azt a szájízt hozza,

 

Persze, mert a nagyhatalom vagyunk a korrupcióban, de az állami támogatás nem ördögtől való, ahogy már írtam önmagában értelmes célra állami támogatást adni vagy igénybe venni egyáltalán nem baj. Lásd mondjuk rákkutatás pl. ami főleg állami pénzekből megy. 

Előzmény: ShaReRe (236)
kamov Creative Commons License 2017.01.30 0 0 237

A Falcon-1 fejlesztésére már nyert pénzt USAF pályázaton.

 

A lényeg viszont tényleg az, hogy 2002-től 2007-ig hajlandó volt felköhögni bagatell 100 millió dollárt.

Kíváncsi lennék, hogy a nagy pofával szarozók közül hányan lettek volna erre hajlandóak és képesek.

 

Semmi akadálya nem volt hogy más is utána csinálja (Bezos meg is tette és szintén nem eredménytelenül).

Előzmény: ShaReRe (234)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 236

Az állami támogatás kifejezés a magyarban azt a szájízt hozza, hogy a semmiért kap pénzt vmi cég. De itt ugye erről szó nincs. Kifejezett leírt mérföldkő célok után kaptak pénzt a cégek. Meg is lett az eredménye; mind Orbital, mind SpaceX viszi (és hozza) a terheket ISS-re (ről).

 

Előzmény: Platon (231)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 235

Mindazonáltal nem hiszem, hogy akár egy fillér állami pénzt kellene Mars utazásra költeni, mert abból valóban csak flag&footprint misszió lenne.

A cél - mint a bevezetőben is írtam - az emberiségnek megadni a lehetőséget az élettér kiterjesztésére. Ha már bolygó, akkor a Mars a leglogikusabb lépcső. A céllal értek egyet és úgy látom, hogy Elon valóban tesz is azért, hogy rögeszméi valóra váljanak.

 

Előzmény: ShaReRe (234)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 234

2008-ban nyerte az első állami megrendelést. Az első 6 évben magántőkéből ment a dolog, és ugye F1 sikere után (talán épp a megrendelés hatására) kihagyták az F5-öt és egyből az F9-nek mentek neki. Ugyanakkor, mint írtam Orbital több pénzt kapott kevesebb szolgáltatásért, mert ha jól tudom 20 tonna cuccot kell mindekettő cégnek ISS-re vinni, de amit SpX vissza is hoz, az grátisz.

Lehet mocskolódni, de minek is?

Előzmény: Platon (229)
kamov Creative Commons License 2017.01.30 0 1 233

Az indításokon kívül ( gyengébbek kedvéért fellövés):

 

Kifejlesztette a teherszállító rakétát tesztrepülésekkel.

Kifejlesztette a teherszállító űrhajót tesztrepülésekkel.

Fejleszti és építi az emberes űrhajót tesztrepüléssel (Pad Abort).

 

Többször is s szádba lett ez rágva.

 

A végeredmény az lett hogy a saját egyéni vágyaid alapján amit akartál hozzászámoltál, amit nem akartál az meg nem.

Minden más magasról le volt sajnálva. Tipikus "post Truth" módszer volt.

 

Az meg szintén nem véletlen, hogy a nagy SpaceX megvilágosodásod pont egy bizonyos SpaceX ellenérdekelt hatalomhoz és ideológiához való feltétlen elköteleződéssel esett egybe...

 

Előzmény: Platon (228)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 232

Az nem állami támogatás, hanem állami feladat állami pénzből amit a versengő piaci cégek olcsóbban és gyorsabban megcsinálnak mint a nagy állami NASA csinálná.

Az pénzügyi sikerrel törődjenek a részvényesek, nekem csak annyi a fontos, hogy valamit elindított, egyébként meg a hagyományos vonatok fejlesztése lenne a cél, meg lennének elektromos tanulmány autók.

A Mars elérésére alkalmas rakéta nem önálló lépés, hanem a fejlesztési irány egy állomása.

Előzmény: Platon (231)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -2 0 231

Nézd, semmi baj a lelkesedéssel, elég sokáig én is lelkesedtem ezért a történetért, aztán szépen lassan rájöttem hogy bűzlik az egész. 

 

Nem az állami támogatással van baj, nem a SpaceX technikai megoldásaival, vagy a hype-al. Még azzal is kibékülnék ahogy Elon Musk kóklerkedik és más tollával ékeskedik.

 

Az igazi zseni és látnok a történetben nem Elon Musk, ő csak pénzt szerzett, hanem Tom Mueller.

 

Az egyik probléma hogy be fog dőlni az egész előbb utóbb Teslástól, SpaceX-estől, de addig is megölik a versenyt. Aztán majd a Google stb. jól megveszi őket.

 

A másik probléma hogy irreális elvárásokat generálnak. Ha az Elon Musk féle Mars tervet valaki komolyan veszi és abba tolják az állami pénzeket egy megvalósítható program helyett, akkor  a mi életünkben már nem lesz Mars utazás, mert amikor összedől, és össze fog, akkor nem az lesz hogy mekkora szélhámos ez az Elon Musk, hanem az hogy lám túl korai még a Marsra menni. 

 

Előzmény: mica-r (230)
mica-r Creative Commons License 2017.01.30 0 0 230

Így nehezebb felnézni RÁ :-)

Előzmény: Platon (229)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 229

Amúgy tényleg nem értem miért nem akarod elfogadni a nyilvánvalót. Mindenki tudja, és kb. senki nem is tagadja hogy a COTS és társai az állami támogatás.

 

Pl:

 

http://www.forbes.com/sites/forbesleadershipforum/2013/10/02/houston-we-have-a-market-privatizing-space-launches-pays-off-big/#92fd19e57f52

 

Starting in 2006 under the flexibility of the Space Act Agreements, our national space agency subsidized the development and testing of commercial replacements for the aging and expensive Space Shuttle by rewarding firms for attaining certain milestones.

 

Nem értem miért fontos úgy feltüntetni, mintha Musk saját pénzéből fejlesztett volna, nem pedig 95%+ állami támogatásból. 

Előzmény: ShaReRe (226)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 228

Azt meghagyom neked, mert sima imho terelés.

 

A lényeg:

 

SpaceX által nyújtott szolgáltatások:

NASA által nekik kifizetett pénz.

 

Ami mellé nem tudsz felbocsájtást tenni az támogatás. Ilyen egyszerű. 

 

Neked kéne sorolni azokat a visszterhes szolgáltatásokat, amiket a SpaceX a NASA-nak nyújtott a fellövéséken kívül.

 

Tudsz ilyet mondani?

 

Az hogy a SpaceX saját magának teherszállító kapacitást fejleszt állami pénzből, az semmilyen univerzumban nem szolgáltatás, az az állami céltámogatás tipikus esete. 

 

Kíváncsi vagyok arra is, hogy mondjuk a Texas államtól kapott tíz éves adómentesség vajon miért nem állami támogatás?

Előzmény: ShaReRe (226)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 227

Hogy a fenébe nem hallottam erről a csőről eddig? :)

 

 

Előzmény: ShaReRe (223)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 226

Egyelőre 13 hozzászóló van a topikhoz, talán 30-an olvassák is. A többiek kedvéért szerződés érték és követelmény számokat lécci tűzd már ide!

Előzmény: Platon (225)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 225

25 NASA indítással számoltam.

 

Szerinted több lett leszállítva vagy előlegezve? 

 

És igen kaptak mindenféle jogcímen pénzt amiért nem nyújtottak cserébe realizált szolgáltatást.

 

Ha pénzt kapsz az államtól arra hogy teher vagy személyszállító kapacitást fejlessz ki, azt úgy hívják hogy állami céltámogatás.

 

Komolyan nem értem ezt nagy tiltakozást.

 

Bárhogy is próbálgatod címkézni, az bizony támogatás, mert a SpaceX egyetlen termékét a pályára állítást NEM vagy a piaci ár sokszorosáért nyújtották érte. 

 

Előzmény: ShaReRe (222)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -2 0 224

Beraktad Elonék reklámját az 5000 ciklus garanciáról. Meg lett cáfolva, ennyi történt.

 

 

Az hogy te most itt összehordasz hetet havat atomerőműtől ICE-ig nem változtat ezen a tényen. 

 

Az ICE motorját igen kis százalékben kell cserélni 10 év alatt. Az akkut meg igen nagyban az EV-ben ennyi a történet.

Az atomerőműveknél pedig teljesen értelmetlen dolgokat hablatyolsz, ott CDF van nem fogyasztói garancia.

 

 

Ilyenkor kellene elismerni, hogy tévedtél az 5000 ciklussal a személyeskedő kirohanások helyett. 

 

Előzmény: Auralianus (219)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 223

Az LHC utáni második legnagyobb vákumos teret építették össze a hyperloop pod verseny kedvéért SpaceX főhadiszállás mellett.

 

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.01.30 0 0 222

Nagyon jól tudod, hogy a teherszállításért mennyi pályázati pénzt kaptak. Kevesebbet, mint Orbital. Leosztva mennyire jön ki?

Ugyanígy tisztában vagy a személyszállítási szerződéssel. Itt is kevesebbet  kapnak, mint Boeing. Leosztva mennyi?

Na ugye!

Akkor most olvasd vissza a saját 6 milliárdos hsz-d. fogalmazhatnék keményebben is, csúsztatás igazán kultúrált körbeírási módja annak, amit már többtizedszer rágsz le teljesen feleslegesen.

Előzmény: Platon (218)
Rangun Creative Commons License 2017.01.30 0 1 221

Azok még annyira sem bírják.

Előzmény: Törölt nick (220)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.30 0 0 220

Szerencsere a Priusomban meg nem litiumos akku van, ezek birjak :)

Előzmény: Platon (217)
Auralianus Creative Commons License 2017.01.30 0 0 219

Izé...

... igen...  gondolom az atomerőműnél is élethosszig tartó garancia van a balesetmentességre....az ICE motornál meg van 
10 év garancia a motorra.... 

... jajj hagyjuk már a parasztvakítást... beégtél... nem először.. nem megy neked ez az adok-kapokosdi ha a tények szembejönnek :)


ui: NEM még MINDIG nem szeretem Elon Muskot... :) 

Előzmény: Platon (211)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 218

Mond már el mi ebben a csúsztatás?

 

Vagy kaptak érte valamit, vagy állami támogatás nem?

Előzmény: ShaReRe (212)
Platon Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 217

Nyilván ők is ismerik a technológia korlátait. Pláne a Teslánál használt kutya közönséges olcsó cellákét. Csak a vevőiket felejtik el kiokosítani róla. Mondjuk szerintem a Toyota sem siet az orrodra kötni. 

Előzmény: Törölt nick (215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!