Tarlós István főpolgármester Dörner György színművészt nevezte ki az Új Színház új igazgatójának a teátrumot eddig vezető Márta István helyett. A szinhaz.hu értesülései szerint a szakmai bizottság többsége Márta újbóli kinevezését javasolta, és két minisztériumi delegált voksolt Dörner Györgyre. A színész pályázatában intendánsának Csurka Istvánt nevezte meg.
Nem mindenki akar színházat igazgatni, egszerűen azért, mert nem erre érez ambíciót.
Viszont vannak, kik szeretik ezt csinálni, Az idő eldönti ki teszi ezt sikeresen.
Egy biztos feltünően kevés magyar darbot játszanak a klasszikus szerzők közűl, pedig pl. Gyurkovics Elektrája el kellene a mai nehéz, rothadó etikájú társadalomban. Valószínüleg ér annyit egy ilyen darab, mint mondjuk a Miniszter félrelép, egyébként szórakoztató, ultrakönnyű bohózat.
Eszenyi pl. nem sok jót tett a Vígszínházzal, az amúgy is, jó, határozott rendező nélkül ripacskodásra hajlamos színésznő tevékenysége összehasonlítva mondjuk Várkonyival siralmas képet nyújt. Ő is ott van a tiltakozók között, hiszen ezért ül most a székében.
Alföldi sem a Nemzeti élére való, ő vezethetne egy rétegszínházat. Hát most színesebb lesz a színházi élet, ideje.
Még valamit. Annak idején a rendszerváltás idején Sinkovits Imre (MDF) és Bessenyei Ferenc (FKgP) is nyíltan színt vallott politikailag. Érdekes, hogy hiába voltak a pártjaik kormányon, mégsem jutott eszükbe, hogy igazgatói széket tarháljanak maguknak. Tegyük hozzá, hogy ugyanez a szabad demokrata Darvas Ivánt sem jellemezte 1994 után. Pedig ők VALAKIK voltak.
Sajnos tömörebben nem tudtam véleményezni sommás véleményedet.
Itt inkább arról van szó, a pesti színi életet egy belterjes csapat irányítja, akik megrettentek attól, hogy csökken a húsosfazék vagy a rájuk jutó tortaszelet mérete.
Ezeket az eseményeket láttuk már vidéki színiigazgatók kinevezésénél is.
Láttam már az egyébként civilizált Jordánt magából kikelve öklendezni (nyilván némi súgásra - csak azt nem értem mért hagyta magát?) egy vidéki kinevezésen - színház azóta is jól működik.
Amellett ez a náci szitokszó nálam egyenértékű a kommunistával. Sok kommunista színirendező, igazgató tevékenykedik még manapság.
Érdekes néha számbavenni a köztudottan jobboldali nézeteket valló színészeket:
A legtehetségesebbeknek, pl. Blaskó Péternek, Sasvári Sándornak, Reviczky Gábornak, Rudolf Péternek vagy Szarvas Józsefnek esze ágában sincs színházat igazgatni. Ők inkább teszik a dolgukat és játszanak (nem egyszer nagyon is jól együtt dolgozva mindenféle istentelen, elfajzott liberális kollégával).
Vannak olyanok, akiknek valamivel kevesebb tehetséget adott a jóisten, ám ugyanakkor a józanság és az értelem erényét is bírják. Ők már szeretnek igazgatni, de attól, amit csinálnak, senkinek nem fordul fel a gyomra. Ide sorolnám Cseke Pétert, Forgács Pétert, Rátóti Zoltánt és némi jóindulattal Balázs Pétert.
És vannak az idióták, aki egy-egy szinkronszerepet vagy szappanoperát leszámítva semmi értelmes dolgot nem tettek le az asztalra, ámde ... (és itt most nem folytatom, úgyis tudja mindenki).
Eperjes Károly külön kategória. Neki van tehetsége, nem is akármilyen, ámde valami fura agyrágólény súlyos kárt tett ott belül.
"Ennyit a "valódi" irodalomról, a magyar kultúra ápolásáról.
Ha pedig neked az a "valódi" színház, ahol Gyurcsányról szóló darabokat játsznak a busszal odaszállított közönségnek, háááát, tiszteltetem az ízlésedet."
Értem, te már láttál Gyurcsányról szóló darabokat a színházban, és azt is láttad, hogy az előadásokra busszal "ODASZÁLLÍTOTTÁK" a közönséget.
Ha ennek az állításodnak olyan szilárd alapjai vannak, mint a többinek akkor nem szilárdabbak, mint a megbírált pályamű állítólagos keresztnév tévedései (Azért a programban Gyurkovicsot és Németh Lászlót is láttam, igaz ők nem érnek el a brodwayi szerzőkig....)
Mindamellett sokan mondják, hogy a színháznak tükröznie kell napjainkat, ezért játszanak Sexpírt ballonkabátban, és a polgárpukkasztó darabokban tojnak a színészek a színpadon...
Talán helyesebb darabot írni a rendszerváltásról, hiszen valóban drámai, hogy miért csesztük el a rendszerváltást, és hogyan mentette át magát a kommunista hatalom, miért tudott támaszkodni pl199-től az úgynevezett rendszeváltó (ballib) értelmiségre, mi volt a gulyáskommunizmus, amely miatt hihetlen mélységbe süllyedtm az az etikai szint, melyből a magyar nép olya jelesen vizsgázott még 1956-ban.
Az is érdekelne, hogy mi vezetett odáig, hogy egy Gyurcsány nevű, kádári-kommunista családi kapcsolataira támaszkodó milliárdos tolvaj hogy téveszthetett meg százezreket addig, hogy a baloldali szavazók segedelmével választást nyerhetett 2006-ban. No, ha valaki ezeket a dolgokat jó drámaként megírja, szívesen megnézem (asszem nem csak én), elmegyek - akár busszal is.
Erre jó példa a saját unokabátyám, aki azért nem hallgat KISS-t, mert Gene Simmons az énekes, zsidó, vagy azért nem rakja fel az Ubuntu linuxot, mert olyan négeres neve van.
Megmondom őszintén, én is voltam náci, 12 éves koromban. Aztán ahogy nőttem és fejlődtem szellemileg, úgy jöttem rá hogy ez egy embertelen ideológia. Vannak akik megrekednek egy 12 éves gyerek értelmi szintjén felnőtt korukban is.