Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 311

Igazad van valószínűleg pont ugyanaz lenne. Akkor meg inkább a repülő,  ott kilátás is van és gyorsabb is. 

Előzmény: szocske_ (308)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 310

A Shinkanzen az a japán TGV igaz?

 

A TGV-re 45 Eur egy kedvezményes London Párizs jegy. Fapadossal meg 20 font. 

 

A Hyperloop pedig tuti drágább lesz mint a TGV. 

 

https://bits.blogs.nytimes.com/2013/08/15/could-the-hyperloop-really-cost-6-billion-critics-say-no/?_r=0

Előzmény: ShaReRe (307)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 309
Előzmény: Törölt nick (289)
szocske_ Creative Commons License 2017.01.31 0 0 308

ha létezne ilyen, miből gondolod, hogy kevésné lenne macerás a beszállás és a szeku, mint a repülésnél?

Előzmény: Platon (306)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 307

Japánok ugye elég régóta használják a Shinkanzent. Beépítettek egy földrengésre leállító mechanizmust. Ezt csak azért hozom fel, mert hyperloop csövet is elég könnyedén lehet "smart"-á tenni, ha akarjuk.

Előzmény: Platon (280)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 306

Nekem is tetszene ha egy metróval 3 óra alatt Párizsban lehetnék  megspórolva a reptéri macerát. De praktikusan nézve annyira drága lenne hogy nem éri meg. Túl kicsi rá a fizetőképes kereslet. 

 

Az alagút ásás pedig még ötödáron is aranyárban van. 

 

A polgári repülés közben meg napról napra egyre olcsóbb...

Előzmény: ShaReRe (304)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 305

Ez micsoda szerinted?

 

Előzmény: Rangun (302)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 304

A repülő létjogosultsága megmarad. Viszont 500km-en belül két nagyvárost összekötni egy pár csővel nem olyan rossz ötlet.

 

Ja, a vasárnapi versenyen persze megjelent Elon is és bejelentette, hogy különösebb célja még nincs, de elkezdett alagutat is ásni. Úgy gondolja, hogy egy-két ügyes technikai megoldás segítségével 5x-ni lehetne az alagútfúrás sebességét.

Előzmény: Platon (271)
mmormota Creative Commons License 2017.01.31 0 0 303

Szerintem teljesen megbízhatatlan árbecslést adni a Hyperloopról úgy, hogy még rendes tervrajz formájában sem létezik.

Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 302

360km/h-s pályákon nincs hézag.

Előzmény: Platon (301)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 301

Akkor nagy a baj lenne....

 

Előzmény: Rangun (299)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 300

:)))))))) 

 

A fajlagos talajnyomás számít. Akarsz fogadni hogy a Hyperloopnál sokkal magasabb lesz? 

Előzmény: Rangun (296)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 299

Nincs hézag a TGV pályán.

Előzmény: Törölt nick (298)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 298

Igy van, de ott nem gond a mozgo diletacios hezag, mert nem kell tomiteni. De gyanitom hogy a TGV/ICE palya epites sem trivialis mutatvany, de tuti olcsobb mint a hyperloop. 

Előzmény: Rangun (297)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 297

A vasúti sín is mozog, mégis megoldják.

Előzmény: Törölt nick (294)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 296

A vonat a nehéz, nem  a sín, már írtam.

Előzmény: Platon (295)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 295

Nem kell földmunka? :)

 

Az ugye megvan hogy a vákuumcső nehezebb mint a sínek, és sokkal érzékenyebb az elmozdulásra?

 

Pont hogy jóval több földmunka kell, mert a pálya össztömege sokszorosa a sínpályának sokkal komolyabb tűrésekkel, és magasépítészetre van szükség a sima töltés helyett. 

 

Sokkal többe kerül mint egy vasúti pálya. Kezdve mondjuk olyan finomságokkal mint a rés nélküli, (légmentes) dilatációs hézagok.

Előzmény: Rangun (292)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 294

Ahhoz hogy ne deformalodjon es logjon eleg sok helyen ala kell tamasztani. Ez nem sima vizvezetek, hanem egy tomitett cso, amiben raadasul kurva gyorsan kell kozlekedni, azaz par centis szintelteres ket csodarab kozott is katasztrofat okozhat. Egy ekkora cso csak a hodeformacio miatt is mozog centiket, hogy melyik iranyba mennyit az attol fugg hogy eppen milyen kedve van es melyik resze mennyire meleg. 

 

Szoval nem olyan trivialis ez.

Előzmény: Rangun (292)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 293

Szóval egy gyorsvasútnál egy több 100 tonnás szerelvény mozog a pályán, a csővasútnál meg egy 10 tonnás fog egy csőben futni.

Előzmény: Rangun (292)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 292

A csövet sokkal ritkábban kell alátámasztani, felső vezeték sem kell hozzá, nagy földmunkát sem igényel az alap, ellentétben a vasúttal, ahol hatalmas tömegeket kell mozgatni.

Előzmény: Törölt nick (291)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 291

Gepeszmernokkent mondom neked hogy kizartnak tartom, hogy ez a csorendszer olcsobb legyen mint a sima betonpilonokra vagy hagyomanyos talapzatra epitett gyorsvasut. 

 

Eleve ezt a csorendszert is tenni kell valamire, tehat a pilonok vagy a talapzat itt is megvan, csak meg baromi pontosnak is kell lenni, tomiteni is kell neki, es nem artana ha a normal napi hoingadozas nem tenne tonkre. 

Előzmény: Rangun (290)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 290

Bizony csövet olcsóbb építeni, mint gyorsvasutat, és nem 500-al, hanem 1200-a fognak közlekedni.

Előzmény: Törölt nick (289)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 289

" a hyperloop olcsóbb lesz a gyorsvasútnál"

 

Nyilvan egy tobb szaz kilometer hosszu vakuumcsovet sokkal olcsobb epiteni :) Amiben raadasul 500zal akarnak majd kozlekedni, tehat a meretpontossag is kritikus.

Előzmény: Rangun (286)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 288

Én kíváncsi leszek az olcsóságára. 

Előzmény: Rangun (286)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 287

Én várom! Ráérek!

(egyébként az nagyon fontos útvonal?)

Előzmény: Rangun (285)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 286

A mágnesvasút drága, és nincs sok előnye a gyorsvasúthoz képest, a hyperloop olcsóbb lesz a gyorsvasútnál, és négyszer gyorsabb, miközben kevesebb energiát fogyaszt.

Előzmény: mica-r (284)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 285

Pozsony Brno lesz az első a kontinensen.

Előzmény: mica-r (283)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 284

Szerintem annyi sem lesz belőle, mint mágnesvasútból. 

Előzmény: Rangun (282)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 283

Akkor Svájc-Luxemburg Hyperloop hamarosan lesz?

Előzmény: Rangun (281)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 282

A repülő lassú lesz a csővasúthoz képest, és nem repülhetsz sokat, ha ilyen hülyeségeket írsz.

Előzmény: Platon (278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!