Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Japánok ugye elég régóta használják a Shinkanzent. Beépítettek egy földrengésre leállító mechanizmust. Ezt csak azért hozom fel, mert hyperloop csövet is elég könnyedén lehet "smart"-á tenni, ha akarjuk.
Nekem is tetszene ha egy metróval 3 óra alatt Párizsban lehetnék megspórolva a reptéri macerát. De praktikusan nézve annyira drága lenne hogy nem éri meg. Túl kicsi rá a fizetőképes kereslet.
Az alagút ásás pedig még ötödáron is aranyárban van.
A polgári repülés közben meg napról napra egyre olcsóbb...
A repülő létjogosultsága megmarad. Viszont 500km-en belül két nagyvárost összekötni egy pár csővel nem olyan rossz ötlet.
Ja, a vasárnapi versenyen persze megjelent Elon is és bejelentette, hogy különösebb célja még nincs, de elkezdett alagutat is ásni. Úgy gondolja, hogy egy-két ügyes technikai megoldás segítségével 5x-ni lehetne az alagútfúrás sebességét.
Igy van, de ott nem gond a mozgo diletacios hezag, mert nem kell tomiteni. De gyanitom hogy a TGV/ICE palya epites sem trivialis mutatvany, de tuti olcsobb mint a hyperloop.
Az ugye megvan hogy a vákuumcső nehezebb mint a sínek, és sokkal érzékenyebb az elmozdulásra?
Pont hogy jóval több földmunka kell, mert a pálya össztömege sokszorosa a sínpályának sokkal komolyabb tűrésekkel, és magasépítészetre van szükség a sima töltés helyett.
Sokkal többe kerül mint egy vasúti pálya. Kezdve mondjuk olyan finomságokkal mint a rés nélküli, (légmentes) dilatációs hézagok.
Ahhoz hogy ne deformalodjon es logjon eleg sok helyen ala kell tamasztani. Ez nem sima vizvezetek, hanem egy tomitett cso, amiben raadasul kurva gyorsan kell kozlekedni, azaz par centis szintelteres ket csodarab kozott is katasztrofat okozhat. Egy ekkora cso csak a hodeformacio miatt is mozog centiket, hogy melyik iranyba mennyit az attol fugg hogy eppen milyen kedve van es melyik resze mennyire meleg.
A csövet sokkal ritkábban kell alátámasztani, felső vezeték sem kell hozzá, nagy földmunkát sem igényel az alap, ellentétben a vasúttal, ahol hatalmas tömegeket kell mozgatni.
Gepeszmernokkent mondom neked hogy kizartnak tartom, hogy ez a csorendszer olcsobb legyen mint a sima betonpilonokra vagy hagyomanyos talapzatra epitett gyorsvasut.
Eleve ezt a csorendszert is tenni kell valamire, tehat a pilonok vagy a talapzat itt is megvan, csak meg baromi pontosnak is kell lenni, tomiteni is kell neki, es nem artana ha a normal napi hoingadozas nem tenne tonkre.
Nyilvan egy tobb szaz kilometer hosszu vakuumcsovet sokkal olcsobb epiteni :) Amiben raadasul 500zal akarnak majd kozlekedni, tehat a meretpontossag is kritikus.
A mágnesvasút drága, és nincs sok előnye a gyorsvasúthoz képest, a hyperloop olcsóbb lesz a gyorsvasútnál, és négyszer gyorsabb, miközben kevesebb energiát fogyaszt.