Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 355

SpaceX mellett pikk-pakk megépítettek 1200 méter csövet. Jó, hogy nem ezerrel száguldoznak benne, de vákumkörnyezet 1200 méter hosszan! Nos, milyen illesztéseket és hőtágulásokat számoltak, terveztek, valósítottak meg? Vihar egy pohár vízben! :)

Ja, és a sebesség ilyen szempontból irreleváns, ugyanis a megvalósítandó cucc lebegni fog a csőben.

Előzmény: Platon (349)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 354

Nem vitatom, hogy mérnöki kihívás, de megoldható. Ez a szál abból indult ki, hogy olvastátok-e magának az ötletnek a leírását és mi lenne az, amitől esetleg megvalósíthatatlanul drága lenne? Kezdem úgy érezni, hogy felesleges ezen gyötrődni, megcsinálják előbb-utóbb. Lásd, az arabok sem sajnálnak 160millió dollárt beletenni az előkészítő tanulmányba.

Előzmény: Törölt nick (352)
Rangun Creative Commons License 2017.02.02 0 0 353

Tegyél, már egy vasúti viaduktot, meg egy Hyperloop csövet egymás mellé, hogy lásd a méretek hatalmas eltérését, a vasút javára.A vasúton több 100 tonnás szerelvények száguldoznak, a csőben meg néhány tonnás szerkezet fog.

Előzmény: Platon (349)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.02 0 0 352

dehogy, koze sincs hozza.

Előzmény: ShaReRe (351)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 351

Híd?? Barátság II. kőolajvezeték, inkább.

Előzmény: Platon (349)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.02 0 0 350

"De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok."

 

Egyertelmu. Ez marhara nem annyi, hogy epitunk egy sor pilont, rarakjuk a vascsoveket aztan viszlat.

 

Amugy akik nem jaratosak muszaki temakban azok egyszeruen nem erzik a tureseket es a meretpontossagot, hogy az mit jelent a valosagban, es mekkora oriasi muszaki problema megoldani + talajmozgas + hotagulas.

 

 

Előzmény: Platon (349)
Platon Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 349

Ez egy hid, vedd észre. Per definitionem magasépítészet.

 

Olyan mintha viaduktra tennéd a vasutat egész vonalán. A pilont építheted részben előregyártott elemekből, ahogy szokták is hidaknál, felüljáróknál, de mm tűréssel szintbe kell tenned az egészet, olyan módon hogy úgy is maradjon, úgyhogy jóval több az előregyártott pilonnál, gondold már végig. De nem vagyok építész úgyhogy megkérdezem ma majd egy építész barátomat. De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok.

 

Előzmény: ShaReRe (341)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 348

Lucid Motors és Faraday Future jönnek ki a Model S és Model X kategóriájú autókkal a közeli jövőben(?), épp csak jóval drágábbak lesznek azoknál.

 

Másik említésre méltó hírmorzsa; Tesla ezek után már nem 18650, hanem 2170 típusú saját gyártású cellákkal fog dolgozni (mármint akksi). Ezek csak picit vastagabbak és hosszabbak, mint a 18650 (18.6x65.2mm), értelemszerűen 21 mm átmérőjű és 70mm hosszú. Tipikus kapacitás értéke 4500mAh!

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 347

Easter Egg, vagyis ajándék szoftver Model X részére. Hogy is lehetne körülírni? :) Meg kell nézni a videót!

 

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_147817209&feature=iv&src_vid=OKSmo987-5I&v=JHXSOInbroc

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 346
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 345
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 344

Model X ízelítő tulajdonostól:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Up0d0SY5Rpg

 

 

magyarpityu Creative Commons License 2017.02.01 0 0 343

Szia!

Köszönöm a képeket a dilatációs megoldásokról! Szeretném kérdezni, milyen esetekben szokták ezeket alkalmazni? Arra gondolok, hogy többnyire nem engedik a hőmérséklet változások miatti dilatációs elmozdulásokat síneknél (hőtágulás miatti deformáció helyett mechanikus feszültségek keletkeznek a megfelelő sínleszorítások kialakításával). Talán ott van szükség hőtágulásból eredő elmozdulások megengedésére, ahol valami okból el akarják kerülni az axiális feszültségek miatt fellépő jelentős axiális erőket? Mondjuk hidak, felüljárók esetén, váltók közelében, ahol tehermentesíteni akarják a sínleszorításokat a hőtágulásból adódó vízszintes erőktől? Még egyszer köszönöm a képeket, nekem újdonság volt, eddig úgy tudtam, már régen nincsenek hőtágulást engedő megoldások (és ezen a képen is olyan hiba történt, ami a nem megfelelő -vagy inkább, nem megfelelően karbantartott- sínleszorítás miatt történt, mivel nincs hőtágulást engedő szakasz).

Előzmény: Platon (325)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.01 0 0 342

Így jár az ember, ha túl sok atomenergetikai szakirodalmat olvas, vagy oda szocializálódik... 

 

... szinte a vérévé válik, hogy a gazdaságossági számítások csakis a"marketing részei" :)

Előzmény: Platon (336)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 341

Már bocs, de a drága magasépítészet parasztvakítás. Igazán remélem, hogy itt senkit nem tudsz vele félrevezetni. Pilon, legyen az 5-8 méter magas, egy darab előregyártott betontömb. Semmi magasépítészet.

Előzmény: Platon (334)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 340

Elég konkrét adatok és számolás van benne, csak venni kellene a fáradságot és végigolvasni!

 

http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha-20130812.pdf

Előzmény: Platon (333)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 0 0 339

Ja, azért olcsóbb egy nagyságrenddel.

Előzmény: Platon (334)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 0 0 338

Ja, előbb fognak, olcsóbban gyártani, mint az eredetileg tervezték.

Előzmény: mica-r (335)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 337

Egyébként nem is könnyű!

Előzmény: Platon (336)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 336

Most így semmi nem jut eszembe amit jól saccolt volna költségben. Pedig nagyon igyekszem....

Előzmény: mica-r (335)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 335

Tesla 3 árát, meg gyártását sem tudta jól megsaccolni!

Előzmény: Rangun (332)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 334

Fordítva. A hyperloop esetében nagyobb a fajlagos talajnyomás, azaz ott kell komolyabb alapozás. Ráadásul olcsó földmunka helyett drága magasépítészetet kell elvégezni. 

Előzmény: Rangun (329)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 333

Számolni csak Elon Musk tudna, mert ő tervezi, ő tudja mit hogyan oldana meg.

 

De tőle igazából semmi konkrétumot nem láttunk.

 

Ez meg egy újságcikk, ami kételyeket fogalmaz meg, se több se kevesebb. 

Előzmény: ShaReRe (331)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 332

6 milliárdot számolt Musk LA-SF közé, lehet, hogy annyiból nem jön ki, de az a nagyságrend nagyjából elég lesz hozzá, még az USA TGV ugyanazon a távon 68 milliárdba kerül, majd, szóval ha a TGV jegy 45 euró, akkor a Hyperloopnak elég lesz 4.5 is.

Előzmény: Platon (310)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 331

Elolvastam a linket. De minek :) Egy darab normális ellenérv nem hangzik el, kb. csak annyi, hogy de hát ez nem lesz olyan olcsó, mint azt Mr. Musk gondolja.

Valaki felhozta a kisajátítandó földek értékét, az dobja meg nagyon a normál vasút árát is. Viszont egy fikarcnyi számolgatás sincs benne.

Előzmény: Platon (310)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 330

Az egyik nagyobb metrócsomópont alá is be tud futni a hyperloop...

Előzmény: Platon (314)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 329

Ja, meg 30-szor akkora tömegre kell a vasutat méretezni, Musk eleve azért találta ki az egészet, mert sokkal olcsóbb, és gyorsabb, mint a gyorsvasút.

Előzmény: Platon (328)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 328

Ez sincs gyakrabban alátámasztva...

 

 

Apró különbség hogy a pálya 90% nem magasépítészet szemben a Hyperloopal. 

Előzmény: Rangun (324)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 327

Ok. Akkor szerinted a gyorsvasúti sínen nincs dilatációs szakasz ugye? :)))))

 

Ne röhögtesd már ki magad.

 

Amúgy de. Az bizony a TGV pályája. 

 

 

Előzmény: Rangun (326)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 326

Az sem gyorsvasút.

Előzmény: Platon (325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!