Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
SpaceX mellett pikk-pakk megépítettek 1200 méter csövet. Jó, hogy nem ezerrel száguldoznak benne, de vákumkörnyezet 1200 méter hosszan! Nos, milyen illesztéseket és hőtágulásokat számoltak, terveztek, valósítottak meg? Vihar egy pohár vízben! :)
Ja, és a sebesség ilyen szempontból irreleváns, ugyanis a megvalósítandó cucc lebegni fog a csőben.
Nem vitatom, hogy mérnöki kihívás, de megoldható. Ez a szál abból indult ki, hogy olvastátok-e magának az ötletnek a leírását és mi lenne az, amitől esetleg megvalósíthatatlanul drága lenne? Kezdem úgy érezni, hogy felesleges ezen gyötrődni, megcsinálják előbb-utóbb. Lásd, az arabok sem sajnálnak 160millió dollárt beletenni az előkészítő tanulmányba.
Tegyél, már egy vasúti viaduktot, meg egy Hyperloop csövet egymás mellé, hogy lásd a méretek hatalmas eltérését, a vasút javára.A vasúton több 100 tonnás szerelvények száguldoznak, a csőben meg néhány tonnás szerkezet fog.
"De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok."
Egyertelmu. Ez marhara nem annyi, hogy epitunk egy sor pilont, rarakjuk a vascsoveket aztan viszlat.
Amugy akik nem jaratosak muszaki temakban azok egyszeruen nem erzik a tureseket es a meretpontossagot, hogy az mit jelent a valosagban, es mekkora oriasi muszaki problema megoldani + talajmozgas + hotagulas.
Ez egy hid, vedd észre. Per definitionem magasépítészet.
Olyan mintha viaduktra tennéd a vasutat egész vonalán. A pilont építheted részben előregyártott elemekből, ahogy szokták is hidaknál, felüljáróknál, de mm tűréssel szintbe kell tenned az egészet, olyan módon hogy úgy is maradjon, úgyhogy jóval több az előregyártott pilonnál, gondold már végig. De nem vagyok építész úgyhogy megkérdezem ma majd egy építész barátomat. De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok.
Lucid Motors és Faraday Future jönnek ki a Model S és Model X kategóriájú autókkal a közeli jövőben(?), épp csak jóval drágábbak lesznek azoknál.
Másik említésre méltó hírmorzsa; Tesla ezek után már nem 18650, hanem 2170 típusú saját gyártású cellákkal fog dolgozni (mármint akksi). Ezek csak picit vastagabbak és hosszabbak, mint a 18650 (18.6x65.2mm), értelemszerűen 21 mm átmérőjű és 70mm hosszú. Tipikus kapacitás értéke 4500mAh!
Köszönöm a képeket a dilatációs megoldásokról! Szeretném kérdezni, milyen esetekben szokták ezeket alkalmazni? Arra gondolok, hogy többnyire nem engedik a hőmérséklet változások miatti dilatációs elmozdulásokat síneknél (hőtágulás miatti deformáció helyett mechanikus feszültségek keletkeznek a megfelelő sínleszorítások kialakításával). Talán ott van szükség hőtágulásból eredő elmozdulások megengedésére, ahol valami okból el akarják kerülni az axiális feszültségek miatt fellépő jelentős axiális erőket? Mondjuk hidak, felüljárók esetén, váltók közelében, ahol tehermentesíteni akarják a sínleszorításokat a hőtágulásból adódó vízszintes erőktől? Még egyszer köszönöm a képeket, nekem újdonság volt, eddig úgy tudtam, már régen nincsenek hőtágulást engedő megoldások (és ezen a képen is olyan hiba történt, ami a nem megfelelő -vagy inkább, nem megfelelően karbantartott- sínleszorítás miatt történt, mivel nincs hőtágulást engedő szakasz).
Már bocs, de a drága magasépítészet parasztvakítás. Igazán remélem, hogy itt senkit nem tudsz vele félrevezetni. Pilon, legyen az 5-8 méter magas, egy darab előregyártott betontömb. Semmi magasépítészet.
Fordítva. A hyperloop esetében nagyobb a fajlagos talajnyomás, azaz ott kell komolyabb alapozás. Ráadásul olcsó földmunka helyett drága magasépítészetet kell elvégezni.
6 milliárdot számolt Musk LA-SF közé, lehet, hogy annyiból nem jön ki, de az a nagyságrend nagyjából elég lesz hozzá, még az USA TGV ugyanazon a távon 68 milliárdba kerül, majd, szóval ha a TGV jegy 45 euró, akkor a Hyperloopnak elég lesz 4.5 is.
Elolvastam a linket. De minek :) Egy darab normális ellenérv nem hangzik el, kb. csak annyi, hogy de hát ez nem lesz olyan olcsó, mint azt Mr. Musk gondolja.
Valaki felhozta a kisajátítandó földek értékét, az dobja meg nagyon a normál vasút árát is. Viszont egy fikarcnyi számolgatás sincs benne.