Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 335

Tesla 3 árát, meg gyártását sem tudta jól megsaccolni!

Előzmény: Rangun (332)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 334

Fordítva. A hyperloop esetében nagyobb a fajlagos talajnyomás, azaz ott kell komolyabb alapozás. Ráadásul olcsó földmunka helyett drága magasépítészetet kell elvégezni. 

Előzmény: Rangun (329)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 333

Számolni csak Elon Musk tudna, mert ő tervezi, ő tudja mit hogyan oldana meg.

 

De tőle igazából semmi konkrétumot nem láttunk.

 

Ez meg egy újságcikk, ami kételyeket fogalmaz meg, se több se kevesebb. 

Előzmény: ShaReRe (331)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 332

6 milliárdot számolt Musk LA-SF közé, lehet, hogy annyiból nem jön ki, de az a nagyságrend nagyjából elég lesz hozzá, még az USA TGV ugyanazon a távon 68 milliárdba kerül, majd, szóval ha a TGV jegy 45 euró, akkor a Hyperloopnak elég lesz 4.5 is.

Előzmény: Platon (310)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 331

Elolvastam a linket. De minek :) Egy darab normális ellenérv nem hangzik el, kb. csak annyi, hogy de hát ez nem lesz olyan olcsó, mint azt Mr. Musk gondolja.

Valaki felhozta a kisajátítandó földek értékét, az dobja meg nagyon a normál vasút árát is. Viszont egy fikarcnyi számolgatás sincs benne.

Előzmény: Platon (310)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 330

Az egyik nagyobb metrócsomópont alá is be tud futni a hyperloop...

Előzmény: Platon (314)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 329

Ja, meg 30-szor akkora tömegre kell a vasutat méretezni, Musk eleve azért találta ki az egészet, mert sokkal olcsóbb, és gyorsabb, mint a gyorsvasút.

Előzmény: Platon (328)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 328

Ez sincs gyakrabban alátámasztva...

 

 

Apró különbség hogy a pálya 90% nem magasépítészet szemben a Hyperloopal. 

Előzmény: Rangun (324)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 327

Ok. Akkor szerinted a gyorsvasúti sínen nincs dilatációs szakasz ugye? :)))))

 

Ne röhögtesd már ki magad.

 

Amúgy de. Az bizony a TGV pályája. 

 

 

Előzmény: Rangun (326)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 326

Az sem gyorsvasút.

Előzmény: Platon (325)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 325

Tudod mi az a hőtágulás?

 

Nyugodj bele a gyorsvasút pályán is megvan a dilatációs szakaszolás, mert meglepő módon az is tágul ha emelkedik a sín hőmérséklete. 

 

Előzmény: Rangun (321)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 324

Ja, vmax 60km/h-s vonal.

Előzmény: Platon (320)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 323

Azt te csak képzeled, a vasúti töltés 160-ra jó csak.Egy gyorsvasút gyakorlatilag alagutakból és viaduktokból áll.

Előzmény: Platon (322)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 322

Ugye érted hogy hidat vagy felüljárót építeni sokkal sokkal drágább mint vasúti töltést?

 

A hyperloop meg egy darab giga hosszú híd/felüljáró.

Előzmény: Rangun (319)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 321

Így a villamosoknál használják, vmax 50km/h-ra.

Előzmény: Platon (316)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 320

Szerintem ez ritkábban van alátámasztva.

 

Előzmény: Rangun (317)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 319

Előzmény: Rangun (318)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 318

A gyorsvasutat a németek már folyamatos betonvályúba vezetik.

Előzmény: Rangun (317)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 317

A vasúthoz képest, láttál már vasutat?

Előzmény: mica-r (315)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 316

De. Ez a TGV-nél is alkalmazott dilatációs szakaszolás

Előzmény: Rangun (313)
mica-r Creative Commons License 2017.01.31 0 0 315

Rangun szerint ritkán kell alátámasztani...

Előzmény: ShaReRe (309)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 314

Ez is igaz.

 

Mondjuk a kétlem hogy a Hyperloop bemenne a városba. Iszonyatosak az ingatlan árak Londonban, szóval az se a belvárosba érkezik. 

Előzmény: Rangun (312)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 313

Hát nem gyorsvasút, az biztos.

Előzmény: Platon (305)
Rangun Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 312

A fapados London mellé visz, még onnan bejutsz a városba, már ár hátrányba vagy.

Előzmény: Platon (310)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 311

Igazad van valószínűleg pont ugyanaz lenne. Akkor meg inkább a repülő,  ott kilátás is van és gyorsabb is. 

Előzmény: szocske_ (308)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 310

A Shinkanzen az a japán TGV igaz?

 

A TGV-re 45 Eur egy kedvezményes London Párizs jegy. Fapadossal meg 20 font. 

 

A Hyperloop pedig tuti drágább lesz mint a TGV. 

 

https://bits.blogs.nytimes.com/2013/08/15/could-the-hyperloop-really-cost-6-billion-critics-say-no/?_r=0

Előzmény: ShaReRe (307)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 309
Előzmény: Törölt nick (289)
szocske_ Creative Commons License 2017.01.31 0 0 308

ha létezne ilyen, miből gondolod, hogy kevésné lenne macerás a beszállás és a szeku, mint a repülésnél?

Előzmény: Platon (306)
ShaReRe Creative Commons License 2017.01.31 0 0 307

Japánok ugye elég régóta használják a Shinkanzent. Beépítettek egy földrengésre leállító mechanizmust. Ezt csak azért hozom fel, mert hyperloop csövet is elég könnyedén lehet "smart"-á tenni, ha akarjuk.

Előzmény: Platon (280)
Platon Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 306

Nekem is tetszene ha egy metróval 3 óra alatt Párizsban lehetnék  megspórolva a reptéri macerát. De praktikusan nézve annyira drága lenne hogy nem éri meg. Túl kicsi rá a fizetőképes kereslet. 

 

Az alagút ásás pedig még ötödáron is aranyárban van. 

 

A polgári repülés közben meg napról napra egyre olcsóbb...

Előzmény: ShaReRe (304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!