Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Fordítva. A hyperloop esetében nagyobb a fajlagos talajnyomás, azaz ott kell komolyabb alapozás. Ráadásul olcsó földmunka helyett drága magasépítészetet kell elvégezni.
6 milliárdot számolt Musk LA-SF közé, lehet, hogy annyiból nem jön ki, de az a nagyságrend nagyjából elég lesz hozzá, még az USA TGV ugyanazon a távon 68 milliárdba kerül, majd, szóval ha a TGV jegy 45 euró, akkor a Hyperloopnak elég lesz 4.5 is.
Elolvastam a linket. De minek :) Egy darab normális ellenérv nem hangzik el, kb. csak annyi, hogy de hát ez nem lesz olyan olcsó, mint azt Mr. Musk gondolja.
Valaki felhozta a kisajátítandó földek értékét, az dobja meg nagyon a normál vasút árát is. Viszont egy fikarcnyi számolgatás sincs benne.
Japánok ugye elég régóta használják a Shinkanzent. Beépítettek egy földrengésre leállító mechanizmust. Ezt csak azért hozom fel, mert hyperloop csövet is elég könnyedén lehet "smart"-á tenni, ha akarjuk.
Nekem is tetszene ha egy metróval 3 óra alatt Párizsban lehetnék megspórolva a reptéri macerát. De praktikusan nézve annyira drága lenne hogy nem éri meg. Túl kicsi rá a fizetőképes kereslet.
Az alagút ásás pedig még ötödáron is aranyárban van.
A polgári repülés közben meg napról napra egyre olcsóbb...