Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2017.02.09 0 0 393

http://www.portfolio.hu/vallalatok/belehuzott_a_tesla_indulhat_az_uj_modell_gyartasa.243824.html

 

A Tesla bejelentése szerint már ebben a hónapban megkezdődhet a Model 3 tesztváltozatainak gyártása. A befektetők örülnek a hírnek, a cég árfolyama erősödik az amerikai nyitás előtt.

Előzmény: mica-r (392)
mica-r Creative Commons License 2017.02.09 0 0 392

Nagyon elméleti síkon vagyunk :-) 

Még pár évig nem lesz T3 itt.

Előzmény: ShaReRe (390)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 391

Én már csak azértsem fogok Boltot venni, mert a motorháztér tele van motorral :) Nekem kell a frunk, illetve az életmentő gyűrődéstér.

Előzmény: ShaReRe (390)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 390

Valahol lejjebb írtam, hogy a Model 3 versenytársa a Chevy Bolt. Ez csupán az árra és hatótávra igaz. Egyébként nem. Jó tudom, még nincs Model 3. De amit tudni lehet róla azzal is magasan very a Boltot.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5MEQAV0Aud8

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 389
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 388
Előzmény: ShaReRe (387)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 387

Néhányszor linkeltem már a tanulmányt. Akár el is olvashatnád.

Előzmény: mmormota (385)
Platon Creative Commons License 2017.02.08 -1 0 386

Ez a szokásos a nagyot álmodunktól a mérnöki realitásokig vezető megvalósulási görbe.

 

Az egy más kérdés hogy szerintem ez esetben az üzleti realitások egyenese még a nagyot álmodunk szakaszban sem metszi a görbét. 

 

 

Előzmény: mmormota (385)
mmormota Creative Commons License 2017.02.07 0 0 385

Kezd hasonlítani a maglev vonatra. Kérdés, hogy tényleg olcsóbb-e, megéri-e az egész.

Kisebb, viszont vákuumcső kell neki, annak minden kellemetlenségével. Nyilván kocsi is sokkal több kell, nehézkesebb a ki- és beszállás, nyomasztó lehet az utasoknak egy szűk csőben feküdni kilátás nélkül, stb.

 

Előzmény: Platon (384)
Platon Creative Commons License 2017.02.07 -1 0 384

Az állomások rövid kis szakaszok nem oszt nem szoroz.  Igen állomás eredetileg is maglev volt, de jelenleg úgy néz ki az egész az lesz. Ha lesz. 

Előzmény: ShaReRe (383)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.07 0 0 383

Ha olvastad a tervet, akkor Musk is öszvér módszert alkalmaz. Gyorsító és lassító szakaszok maglevesek, közte pedig léghokis.

Előzmény: Platon (382)
Platon Creative Commons License 2017.02.06 -1 0 382

A lényeg hogy lebegjen, még ha nem is maglevről volt szó eredetileg Musknál - de a csőbe zárt kerekes buszt vagy TGV-t azért zárjuk ki a körből :) 

Előzmény: ShaReRe (376)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.06 0 0 381

a topiktarsunk arra kivant utalni, hogy a hangsebesseg kornyeki ill. feletti aramlasok a fizikanak elegge hezagosan feltart teruletei.

Előzmény: ShaReRe (379)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.06 0 0 380
Előzmény: mmormota (378)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.06 0 0 379

Tuti, hogy vezérlés kell hozzá. Hiszen függ a turbina fordszámától, a kapszula sebességétől és még van egy sűrített levegős nagy tartály is. Tehát sztem a pálya (van-e kanyar éppen) és a sebességtől függően kell vezérelni a fenti 3 dolgot. Még nem próbálták ki, hisz a max. sebesség nem volt 100 km/h a csapatok versenyében. Ahhoz komolyabb pálya is kellene.

Előzmény: mmormota (378)
mmormota Creative Commons License 2017.02.04 0 0 378

Kipróbálták ezt a levegőn siklást modellkísérletben? Elég ravasz dolognak tűnik hangsebesség közeli kis nyomású levegőt beszívni, csöveken lyukakhoz vezetni. Mit fog ez eredményezni, milyen áramlási és nyomás viszonyok alakulnak ki, mennyire lesz stabil, nem alakulnak-e ki rezonanciák, nem gerjed-e be, megtartja-e stabilan a kapszulát? Egyáltalán önstabil-e vagy vezérléssel kell biztosítani a stabilitást? 

Rangun Creative Commons License 2017.02.04 0 0 377

A végig mágnes pálya nagyon sokba kerülne, nem véletlen, hogy eddig csak egy 30km-es szakaszon üzemel maglev.

Előzmény: ShaReRe (375)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.04 0 0 376

A levegős lebegtetés előnye, hogy egycsapásra két legyet üt. Szívja maga elől azt a keveset és így nem fog feltorlódás/lassulást okozni a podnak. Valamint az így beszívott levegőt maga alá, mellé, fölé (ahogy éppen a pálya megkívánja) tudja nyomni. Ebből is látszik, hogy csak nagysebességnél van értelme a levegőszívást alkalmazni, szóval nem csoda, hogy a most versengő egyetemista csapatok nem építették bele a példányokba a funkciót.

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.04 0 0 375

És mondjuk a max sebesség 500km/h felett és tökmindegy, hogy légpárnán vagy mágnespárnán teszi a dolgát. Végül is ha a csőre végig napelemet tesznek akár mágneslebeghet is végig a cucc, lesz energia bőven.

Előzmény: ShaReRe (374)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.04 0 0 374

Ok, tehát 2027 február 1 környékén már napi használatban levő 100+ kilométeres pályán, irányonként 50 dollárnál kevesebb jegyárért. Tartom! :)

Előzmény: Platon (362)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 373

Téged nem zavar hogy mit írnak a saját projektjükről igaz?

Előzmény: Rangun (372)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 372

Dehogy vetették el, az csak egy kis bemelegítő verseny volt, nem a valós Hyperloop koncepciója.

Előzmény: Platon (371)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 371

Én értem a koncepciót, TE nem érted hogy egyetlen egy komoly csapat sem használja.

 

 

Katt a korábbi linkre, ott van feketén fehéren.

 

Maglevet terveznek végig, a musk féle agyatlan pneumatikus lebegést elvetették.

Előzmény: Rangun (370)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 370

Látom nem érted a koncepciót, mágnesesen lebeg, gyorsítás, lassítás közben, üzemi sebességnél meg pneumatikusan lebeg, ezzel megspórolják a drága maglev pálya kiépítését, mindössze az út néhány %-án lesz maglevre szükség.

Előzmény: Platon (369)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 369

Ehhez képest lebegett. Mágnesesen és csak úgy fog lebegni.

Előzmény: Rangun (368)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 368

98 km/h-nál nem fog a jármű lebegni, nincs is olyan cél.

Előzmény: Platon (367)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 367

Nem.

 

Volt egykét csapat ami pneumatikus rendszerrel indult, de labdába se rúgtak. A Magleves csapatok pedig deklaráltan magleves verziót fejlesztenek. 

 

http://www.mithyperloop.org/levitation.html

Előzmény: Rangun (366)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 366

Mert az a pályázat azt a részt akarta tesztelni.

Előzmény: Platon (365)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 365

Minden komolyanvehető csapat maglev only pályázott. 

Előzmény: Rangun (364)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 364

Döntött kanyarok lesznek, a centrifugális erő és a nehézségi erdője mindig lefelé fog hatni, a lebegést az elején a mágnesek biztosítják, majd üzemi sebesség mellett veszik át a levegős csapágyak, de az nem 98km/h lesz.

Előzmény: Platon (363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!