Valóban érdekes kérdés, hogy milyen gyakran jár ki a kedves vezetőség az építkezésre, mert talán lenne valaki, aki megszánná a kis zöld bokrokat, amiket pont az első fagyos héten kellett beültetni a jégkoporsójukba.
Különben pedig az átváltás liliomdomb földjére lépve valóban hét=hónap.
Érdemes olvasgatni a többi lakópark topicját is. Egészen különös az építőipar, mint iparág, gondolom jópáran vagyunk, akiknek a szakmájában nem hogy hónapos, de talán még a hetes csúszás is elképzelhetetlen. De ami még különösebb, hogy mindehez társul egy pofátlan, következmények nélküli hitegetés.
Pontosan két hete a következőket írta: „Az 1. épület 2 héten belül teljesen végleges állapotban van”
A 2 héten kívül vagyunk, és finoman fogalmazva a közelébe nincs a végleges állapotnak az 1. épület.
Nem kérem, hogy mondjanak egy újabb időpontot, hogy mikor lesz kész, mert az lenne a sokadik időpont, felesleges újat mondani, látjuk a tempót, és látjuk a készültségi fokot. Nem tudom, Ön mikor járt kint az építkezésen, de eléggé kétkedve fogadtuk azt a két hetet, és ha most is 2 hetet mondana, bár szuper lenne, ha úgy lenne, de ugyancsak kétkedve fogadnánk. Szerintem inkább 2 hónap, mint 2 hét, de én nem vagyok szakember (vagy nem én vagyok a szakember)
Remélem, mielőbb elkészülnek, mert, ahogy Gabek7 fogalmazott, nekünk ez az otthonunk.
Kedves Dorka B., köszi az ui.-t, mert az ember mindig rossz hangulatban fogadja az ilyen elállós híreket, hogy egyesek talán bátrabbak nála :)
Egy valamit mondjuk én nem értek. Miért pont a liliomdombosoknak akarod eladni a bútort? Hiszen nekünk benne van az árban egy alapbútor, szóval teljes bútorra senkinek sem lesz szüksége itt, max kiegészítő elemekre. vagy rosszul gondolkodom?
A Liliomdomb Kft. a Zion 65 Kft.-ből jött létre névváltozással, tehát a tulajdoni lapon, mint korábbi bejegyzés, szerepelhet. A szerződést természetesen a Liliomdomb Kft.-vel kötötték, szerintem is elírás a Földhivatali értesítésen a Zion feltüntetése.
Az illeték előleget az Illetékhivatal veti ki, sajnos ez így törvényes, hogy a bekerült szerződés alapján mér kiszámolják, és az APEH szedi be. Lehet kérni halasztást, én is több olyan esetről tudok, hogy megadták.
Az APEH-tol szerintem az csak eliras lehetett... remelem (meg a labujjaim is keresztben) Az tulajdoni lapon a Foldhivataltol nekunk is azok az adatok szerepelnek ami nektek, de az a normalis. APEH, illetek. Szerintem felhaborito, foleg az, hogy a levelukben illetek elolegkent tuntetik fel. Nekunk mar regen megjott. Alanyi jogon lehet kerni fizeteshalasztast, amit 1 evre megadnak. Utana kerhetsz reszletfizetesi kedvezmenyt. Mi azzal mar nem eltunk es becsengettuk nekik, de nekunk nagyon-nagyon sok volt az illetek. Ha kell a fizeteshalasztashoz egy szivhezszolo level, priviben jelentkezz!
az APEH ertesitojen van, hogy a Zionnal kotott szerzodes ertelmeben kell fizetnem illeteket. foldhivatali tulajdoni lapot meg nem lattam, kabe 1 honapja jott papir, hogy az atvezetes meg nem tortent meg, mert nem alakult meg a tarsashaz (csak a tarsashaz alapitas tenye kerult feljegyzesre). "Az elozo szeljegyek elintezeseig" nyilvantartasba veszik azert a kerelmemet.
Szia, én is kaptam értesítést ingatlanszerzési adóról a szerződéskötés után fél évvel és 15 napom volt befizetni, nem volt lehetőség még részletfizetésre sem akkor... Az APEH-nél csak azt hajtogatták, ha nem fizetek indul a nem kicsi kamat, úgyhogy inkább fizettem. Nem néztem rendesen utána, de ők azt mondták, hogy a készültségi állapot nem fontos, a szerződés a lényeg, de nekem a Liliomdomb Kft szerepelt rajta. A 10% meg nagyon sok, több garázst nem veszek. :)
harmadik ütemes vagyok és kaptam az APEH-től illeték fizetésre csekket. Ti is kaptatok már?
Nagyon nem értem a dolgot, mert még el sem készült a lakás, még a földhivatalnál is csak várakozik, ráadásul a szerződés alapján valami Zion 65 Kft-vel kötöttem a szerződést? Pedig én a Liliomdomb Kft-vel.
Erdekelne, hogy a 3. epuletesek kozul kapott-e mar vissza valaki a MURUS-tol alairt papirokat, az esetleges modositasaikat illetoen. Tudjatok, ajtot idetol, falat odatol, onnan meg vizet fakaszt.
Tortent az, hogy mi modositottunk. Igertek, hogy 10 napon belul kuldik az arajanlatot. Aztan hallgatas volt... Aztan egyszer csak jelentkeztek, kuldtek arajanlatot. Talaltunk kisebb eltereseket az ajanlatban. Aztan azokat javitottak, de kozben kiderult, hogy amit eleinte vallaltak, azt egy szerkezeti elem miatt nem tudjak kivitelezni. Elkezdodtek a targyalasok rola, de egyszer csak kaptunk egy levelet, hogy 4 napon belul egyeztessunk le, kulonben a lakas az eredeti tervek szerint lesz kivitelezve. Raadasul minden egyes plusz modositasi talalkozo 40e + AFA. Hö???, mondom... A lenyeg, hogy Alberttel sikerult leegyeztetni mindent, akadalyozo szerkezeti elem elliminalva, papirokat alairtuk, stb, es most szeretett MURUSUNK eltunt. Pedig azt mondtak, hogy nehany napon belul ertesitenek, hogy az altaluk is alairt papirokat hol vehetjuk at. Nincsenek. Se MURUS, se papir.
Gabek7, nálam ugyanez a helyzet a burkolóval és a konyhással. 3 szabadságom és több délutánom ment rá a szakemberekre való várakozásra (szeptember óta). Általában azt a választ kapom, hogy 1. másik lakásban vannak, nemsokára odaérnek hozzám, 2. nem veszik fel a telefont, 3. ma nem jönnek (megbeszélt időpont ellenére), 4. nem sikerül délután 5-ig odaérniük Budafokra.
Igazán szeretném tudni, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy végre kijavítsák a hibákat, mert a lista egyelőre csak növekszik, minden egyes takarítás után. Van valakinek valami ötlete?
Kedves Varga Tamás,
Először is szeretném leszögezni, hogy mi szeretünk itt lakni, változatlanul nagyon tetszik a lakás.
De és most jön a DE.
Amíg Önöknek ez az építkezés egy munka, egy project tele váratlan fordulattal, és sok h***J lakóval, akiknek a problémáit meg kell oldaniuk. ( tulajdonképpen ez érthető is, mármint hogy maguknak csak egy munka ), addig nekünk ez az OTTHONUNK, amiért nem keveset fizettünk és sokan, így mi is 20 évre eladósodtunk, tehát hosszú távra terveztünk.
Ezért engem egy cseppet sem érdekel, hogy milyen problémák vannak az alvállalkozóval, én csak azt látom, hogy szeptember 10-e óta várjuk, hogy végre befejezzék a konyhánkat.
Most, hogy megtudtam, egy teljesen más cég fogja csinálni a 3-5 épületekben, én így esélyét nem látom annak, hogy a miénk egyszer elkészül. Kérdéseimre, hogy mégis miben reménykedhetek, a válaszok ezek: a jövő héten, vagy: majd ha megtörtént az összes lakás átadása az 1. épületben, akkor majd ráérnek velünk is foglalkozni, vagy: a konyhások főnöke megígérte, hogy személyesen jön és megcsinálja...persze a jövő héten. Ez megy szept. 10. óta.
Vagy mondok más konkrétumot, mert Ön mindig így kérdez vissza, hogy konkrétumokat mondjunk.
Az ajtók. Szeptember 10-e óta tudják, hogy az egyik ajtónk nem záródik, szorul. Valószínű, hogy egy szakembernek mindössze 10 percébe kerülne, hogy megcsinálja. Ránk soha nem szakítanak ennyi időt. Kérdéseinkre a válaszok: jövő héten jön az ajtós, tegnap volt itt az ajtós. Azóta az egyik ajtó felső zsanérja kiesett – még jó, hogy nem dőlt rá az egyik gyerekre -, erről is tudnak, mégsem kaptunk semmilyem megnyugtató választ, hogy jönnek és javítják....illetve kapunk : majd a jövő héten.
Az ablakok. Itt szeretném felhívni a leendő szomszédaim figyelmét, hogy az ablakokat jól nézzék meg, mert csak felrakják, de nem állítják be. Amikor ezt szóvá tettük a válasz: múltkor itt voltak az ablakosok és ahol otthon voltak, ott meg is csinálták a beállításokat. Köszönöm szépen! Mi nem voltunk otthon, akkor oldjuk meg magunk. Nos ez megtörtént, ki lehet húzni a listáról.
Kedves Tamás, olyan, de olyan jól indult ez az egész project, készségesek voltak, „törődtek” velünk. Most igenis úgy érzem, hogy kifizettük a lakást, megkapjuk a max. kötbért, aláírtuk, hogy nincs további kárigényünk, innentől kezdve a problémáinkhoz való hozzáállásuk kicsit változott.
A környezettel kapcsolatban azt szeretném megtudni, hogy pl. a takarítás a lépcsőházban és a tárolóban, valamint a bejárati ajtó előtti kövezés befejezése, a tároló bejárati ajtajára a kilincs felrakása mind-mind benne van az Ön által írt „végleges állapotban” ? Vagy ez a lakók feladata lesz? Ezt azért kérdezem, mert ha olyan ütemben csinálják, azaz sehogy, akkor ezek nem lesznek készen 2 héten belül.
És egy utolsó kérdés: A fűtésről van valami hír?
Köszönöm, hogy elolvasta és remélem, hogy kapok válaszokat...konkrétat:-)
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, külön sancarlosp-ép, bearanyozta a hétfő estémet.
Tudniuk kell, hogy nem magyarázkodás miatt írom le egy-egy dolog hátterét, hanem azért, hogy érzékeltessem a valódi problémát, és elejét vegyem a találgatásoknak, amiből így is van elég. Természetesen a Liliomdomb Kft.-é a felelősség, ismét meg tudom azt erősíteni, hogy a késések következményeit vállaljuk, vállaltuk, és minden vevőnkkel korrektül elszámolunk.
Nehéz kérdéseket feszegetnek, szabad-e az alvállalkozókkal való ügyes-bajos (sajnos többnyire bajos) dolgainkat leírni. Én a minél teljesebb tájékoztatásra törekszem, ezért nekem a válasz egyértelmű: szabad kiteregetni a szennyest. A felelősséget nem akarom áthárítani, csak érzékeltetni szeretném a szituációt. Sajnos sokszor kényszerpályán mozgunk. Ezzel a nagybanki finanszírozási konstrukcióval, amivel dolgozunk, rugalmatlanok vagyunk az alvállalkozók elzavarását, felvételét illetően. Minden megkötött alvállalkozói szerződésünket a bank megvizsgálja és befogadja. Ha én kirúgok egy rosszul teljesítő vállalkozót, akkor a finanszírozó bank azt érzékeli, hogy a projekt veszélybe került, és addig, amig nem hozok egy új vállalkozót, aki a szigorú banki feltételrendszert teljesíti (garanciális visszatartások, 30 napos fizetés, költségek, esetleg bankgaranciák...) akár fel is függeszthetik a projekt finanszírozását. Mivel már minden önerőt teljesítettünk, gondolhatják, hogy ez mivel jár, akár a projektet is megakaszthatja. Ezért minden radikális döntést úgy kell meghozni, hogy ahhoz a bank jóváhagyása szükséges. Nem könnyű elzavarni valakit, akivel szerződtünk.
A probléma nem csak a Liliomdombra jellemző, ma a finanszírozó bankok egyik legnagyobb dilemmája az, hogy a generálkivitelezők alatt dolgozó alvállalkozókat is monitorozni kell, hogy megfelelő teljesítés esetén valóban megkapják-e a pénzüket, illetve nem teljesítés esetén szankcionálhatók legyenek. 2 éve, amikor mi a bankkal leszerződtünk, még nem volt a helyzet ennyire átláthatatlan. Nehéz kihívás a lakóingatlan projektek finanszírozását illetően, ma még nincs meg a tuti megoldás.
Ettől függetlenül az 1-2 épületről már több vállalkozóval is szerződést bontottunk, ma már egy új "kisgenerál" dolgozik a 2. épületen (szerintem jóval jobban halad, mint az előző), tehát "folyik a vér" az építkezésen. Nehéz döntéseket hoztunk meg, és ma már az új, utolsó felállás működik. Mi jó minőséget várunk el, határidőre! Aki ezt nem tudja hozni, annak ez pénzbe fog kerülni, hiszen nekünk is pénzbe kerül. Ami a minőséget illeti, a beköltözött lakóink túlnyomó többsége elégedett, ami a határidőt illeti, na arra nem vagyok valami büszke.
A külső munkálatok több esetben is technológiai, illetve organizációs szükségszerűségből készülnek lassan, vagy állnak le néha megmagyarázhatatlannak tűnő okokból. Nincs taktika részünkről, más kérdés, hogy a tisztelt vállalkozók néha a munkák leállításával akarnak ránk nyomást gyakorolni. Nem fog menni.
Ami a teljes átadást illeti:
Az 1. épület 2 héten belül teljesen végleges állapotban van, a használatba vételi engedélyhez még két kisebb átalakítás szükséges a tűzoltók előírásainak megfelelően.
A 2. épületben az átadások 2 héten belül megkezdődnek, és december végére eléri a teljes készültséget.
A 3-4-5. épületet látják, a munka folyamatos, bár nem problémamentes. Bízunk az ígért határidőkben.
Az Europea-val a múlt héten egyeztettük a teendőket, tényleg jelentkezni fognak.
Igaza van optimistának. Én az írásommal nem Neked akartam igazat adni. Engem egyáltalán nem érdekel, hogy Te/Ti milyen viszonyban/helyzetben vagytok a Liliomdomb Kft-vel. Engem egy dolog érdekel, hogy mikor lesz végre kész az, amiért több mint 3 hónapja fizettem, nem keveset. Számomra nem válasz az, hogy az alvállalkozó nem teljesít, és nem érdekel, hogy miért nem teljesít (lehet, hogy azért, amit írsz de lehet, hogy nem, nem érdekel). Én nem az alvállalkozóval vagyok kapcsolatban (sem jogi, sem személyes). Én is sokáig termelő szektorban dolgoztam irányítóként (nem építés), ha nem voltunk kész valamivel, nem mondhattam a megrendelőnek azt, hogy „Ja, elnézést, az alvállalkozónk nem teljesített, azért nem vagyunk kész”. Ez nem válasz, az ügyfelet ez nem érdekli. Egyébként ilyen esetekben (mert sajnos volt ilyen), sem én, fővállalkozó, sem az alvállalkozók nem jártak jól, ez egy nagyon negatív kimenetelű játék. Ilyen helyzetekben, még a határidő előtt alvállalkozót váltottam, vagy felvettem még 3 alvállalkozót, és kész lett a munka. Így anyagilag jobban megérte nekem is, és az alvállalkozóknak is, mert a munka elkészülte után új munkát tudtak vállalni, és én is új munkába kezdhettem. (az erkölcsi vonzatáról nem is beszélve)
Mindezek mellett, nagyon remélem, hogy tisztázni tudjátok a dolgaitokat, és mihamarabb kész lesz minden, amihez Nektek is és a Liliomdomb Kft-nek is jó munkát és egészséget kívánok!
Te Rák, egy kicsit el vagy tévedve! Ha jól sejtem a hozzászólásaidból te alvállalkozó vagy (vagy valami olyasmi). Mi meg vagyunk a vásárlók. Mi vásárlók pedig a beruházóval állunk szerződéses jogviszonyban, ergo őt vonhatjuk kérdőre a lassú munka miatt, amit Sancalosp lakótársunk meg is tett. A beruházó azt fogja felelni, hogy az alvállalkozó nem teljesít időre, tehát visszakanyarodtunk oda, hogy az alvállalkozóval van a bibi. Így nem hiszem, hogy Sancarlosp hozzászólása téged igazolna. Tekinthetjük az ő hozzászólását egy felhívásnak is amit Varga Tamás úrhoz intéz, hogy tessék már rendbe rakni az alvállalkozókat, mert kezd tele lenni a „mikulás csizmánk”.
Lehet, hogy az ütemterv nem engedi a gyorsabb haladást (esetleg taktikai okok?), de pont ezért kérjük a t. Liliomdomb Kft a válaszadásra!
Ami a konyhát illeti (azt hiszem már írtam erről) minden rendben volt. Nagy a választék, színben, anyagban, és elég rugalmasan lehet változtatni a terveken. El kell menni a S&H irodájában, ahol elég gyorsan megtervezik neked 3D-ben a konyhát, a változásokkal együtt. Lehet változtatni az alap bútoron, meg a gépeken. A bútor ára közepes árfekvésű (vagy picit drága), a gépek B kategóriásak. Mi teljesen átvariáltuk a konyhát, illetve a gépeket is cseréltük, és minden rendben ment, azt kaptuk, és úgy, ahogy akartuk. A szereléssel sem volt semmi gond, minőségi munka, és amit kifogásoltunk, cserélték. A különbözetet pedig kifizettük. Kérdezzetek nyugodtan, hogy konkrétan mire vagytok még kíváncsiak.
A makett eddig is ki volt állítva, csak nem a Camponában, hanem a mellette lévő közösségi házban. Érdekes lesz majd megnézni, hogy a valóságot mennyire tükrözi…
Láttam, hogy itt is a soul&home kft. készítgette a konyhabútorokat. Nálatok minden simán ment, elégedettek vagytok a munkájukkal? A válaszok akár mailben is jöhetnek a kozi.l@citromail.hu címre. Köszönöm előre is! :)
Azt hiszem még nem köszöntük meg, hogy ilyen jó lakásokat építettek nekünk, úgyhogy most pótolnám, KÖSZÖNJÜK!
Említette, hogy a lakókat meg fogja keresni a közös képviselettel megbízott Europea Zrt. Ennek pontosan 1 hónapja, de mikor ezt írta, azt ígérte ez két héten belül meg fog történni. Mikor várható, hogy megalakul a társasház? Azért érdeklődöm, mert számos sürgető dolog lenne, amit meg kéne beszélni. A ház (1-es épület) közös részeit, ki fogja átvenni, és mikor? Mikorra várható, hogy végleg elkészül az 1-es épület? A legutóbb ígért átadás időpontja óta 3 hónap eltelt… (a legelső átadási dátum pedig több mint 10 hónapja volt). A lépcsőházak sincsenek még készen (festés, kapcsolók felrakása), és irgalmatlan kosz van, mivel a munkások, még elég gyakran bejárnak. A ’B’ lépcsőházban a fenti garázs fordulójában nincsenek kapcsolók, így aki ott fog parkolni, csak sötétben fog tudni felmenni a lakásához? Mikor lesz átadva az 1-es épület B lépcsőházához tartozó garázs, amiben ha jól tudom a többi épület burkolóanyagait tárolják? A liftet mikor üzemelik be? Mikorra lesz meg az 1-2 es épületek körüli tereprendezés, és mikor választják el az építkezéstő ezeket a területeket, ahogy ígérték? Mikor minősítik át lakóterületté a mostani építési területnek számító 1-2 –es épületeket? Azért teszem fel ezeket a kérdéseket, mert a munka tempóját elnézve, ebből tényleg jövő nyár lesz. Jönnek a rosszidők, és nem halad semmi. A 3-as, 4-es, 5-ös ház nagyon jó tempóval készül, de az 1-es 2-es ház maradék munkái hihetetlenül lassan mennek. 4 hét alatt készült el egy 18 fokból álló lépcső, az 1-es, 2-es között, pedig folyamatosan 5 ember dolgozott rajta. Tudom, hogy a minőségi munkához idő kell, de ez túlzás. Egyáltalán ellenőrzi valaki ezeket a munkákat? Ha igen, tényleg 4 hét-re tervezték a lépcső megépítését??? (nem hiszem, hogy lenne olyan építésvezető aki ezt megengedhetné magának). Ez csak egy kiragadott példa, laikusként állítom ezeket, akár lehet vele vitatkozni is, de a példától elrugaszkodva az nem vitatható, hogy összességében iszonyat lassan mennek a munkák az 1-es, 2-es ház körül.
Tisztelettel várom válaszait, és jó munkát kívánok a továbbiakhoz!
ahogy már qpz is kérte, építő jellegű és konkrét dolgokat írj be.
És könyörgöm, ezeket a szánalmasan erőltetett helyesírási hibákat hanyagold már. Ja, és köszi, hogy megnyugtattál, erre vártam már, csak is erre, hogy Te megnyugtass. Köszi
Félreértéseket elkerülve nem a lakokat akkarom megijeszteni.A lakoknan szerencsére épül a lakások(kissebb-nagyobb akadájokkal) számomra az épittetö és a kifizetésük gusztustalan. A lakoktol elnézést kérek. Ez igazábol nem érint öket. Ha kész lesz, nagyon szép lesz . sok sikert
Ja amúgy az alább leírtakra a 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról című törvény alábbi paragrafusai vonatkoznak:
A társasház alapítása, alapító okirat
5. § (1) Társasházat fennálló vagy felépítendő épületre lehet alapítani, ha abban legalább két, külön tulajdonként bejegyezhető lakás, illetőleg nem lakás céljára szolgáló helyiség van vagy alakítható ki. (2) ..... (3) .... (4)...... (5) Az alapításhoz a társasháztulajdonnak az ingatlan-nyilvántartásba való bejegyzése is szükséges. Az alapító okiratot az ingatlan-nyilvántartási iratokhoz kell csatolni.
7. § (1) Társasház felépítendő épületre úgy alapítható, hogy az épület engedélyezési záradékkal ellátott tervrajzának megfelelően a földrészlet tulajdonosa vagy valamennyi tulajdonostársa az alapítási szándékot alapító okiratba foglalja, és az előzetes alapítás tényét az ingatlan-nyilvántartásban a földrészlet tulajdoni lapjára feljegyzik. (2) ....... (3) A feljegyzett alapítást követően a társasház ingatlan-nyilvántartási bejegyzése a jogerős és végrehajtható használatbavételi engedély alapján kérhető. Ha a használatbavételi engedély eltér az építési engedélytől, a bejegyzés feltétele, hogy a változás szerint az alapító okiratot 60 napon belül módosítják és a szintenkénti alaprajzot a módosított alapító okirathoz csatolják. Ez vonatkozik rád, ezért nem tudtak téged bejegyezni még most sem, csak széljegyre
9. § Az alapító okiratban meg kell határozni: a) a külön tulajdonba kerülő lakásokat, nem lakás céljára szolgáló helyiségeket, b) a közös tulajdonban álló épületrészekből és a földrészletből az egyes tulajdonostársakat megillető - a külön tulajdonba kerülő lakáshoz tartozó - tulajdoni hányadot és ezek meghatározásának módját, c) a közös tulajdonba kerülő épületrészek felsorolását, d) az ingatlan-nyilvántartás szabályai által megkívánt egyéb adatot, jogot és tényt, e) a közösség közös nevét, amely egyéb megjelölés hiányában a társasház címe, a társasház megjelöléssel együtt.