Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 371

Én értem a koncepciót, TE nem érted hogy egyetlen egy komoly csapat sem használja.

 

 

Katt a korábbi linkre, ott van feketén fehéren.

 

Maglevet terveznek végig, a musk féle agyatlan pneumatikus lebegést elvetették.

Előzmény: Rangun (370)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 370

Látom nem érted a koncepciót, mágnesesen lebeg, gyorsítás, lassítás közben, üzemi sebességnél meg pneumatikusan lebeg, ezzel megspórolják a drága maglev pálya kiépítését, mindössze az út néhány %-án lesz maglevre szükség.

Előzmény: Platon (369)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 369

Ehhez képest lebegett. Mágnesesen és csak úgy fog lebegni.

Előzmény: Rangun (368)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 368

98 km/h-nál nem fog a jármű lebegni, nincs is olyan cél.

Előzmény: Platon (367)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 367

Nem.

 

Volt egykét csapat ami pneumatikus rendszerrel indult, de labdába se rúgtak. A Magleves csapatok pedig deklaráltan magleves verziót fejlesztenek. 

 

http://www.mithyperloop.org/levitation.html

Előzmény: Rangun (366)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 366

Mert az a pályázat azt a részt akarta tesztelni.

Előzmény: Platon (365)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 365

Minden komolyanvehető csapat maglev only pályázott. 

Előzmény: Rangun (364)
Rangun Creative Commons License 2017.02.03 0 0 364

Döntött kanyarok lesznek, a centrifugális erő és a nehézségi erdője mindig lefelé fog hatni, a lebegést az elején a mágnesek biztosítják, majd üzemi sebesség mellett veszik át a levegős csapágyak, de az nem 98km/h lesz.

Előzmény: Platon (363)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 0 363

A múlt vasárnapi 27 csapatnak is demonstrálnia kellett, hogy van jól működő fékjük. Megtették, szóval megoldható a dolog.

 

Összesen három csapat demonstrált a hosszú csőben max 98 Km/órát, és mindegyik maglevet használt, de csak kettőnek sikerült levitálni is.

Át is alakították a csövet a verseny előtt hogy maglevvel is működjön, mert egyetlen komoly csapat sem próbálkozott Elon Musk Hyprloop koncepciójával. 


Egyetlen működő pneumatikus hyperloop pod sem mutatkozott be a tényéleges pályán. A maglev természetesen tud fékezni. A hyperloop meg nem. 

 

sűrített levegőt tárolna, de nagyon sokat. 

 

Akkor még drágább lesz a történet.... Az ugyanis alacsony energia sűrűség mellett nagyon drága.

 

Vagy másra gondolsz?

 

A szűkületeknél légritka tér alakul ki, máshol meg feltorlódik a levegő. Szépen kitolja a pod orrát a falnak, amire a centrifugális "erő" is rásegít. A pod elején a külső oldal közelebb kerül a falhoz - mert egyenes a cső meg görbe - ergo bernoulli törvénye alapján csökken a légnyomás a fal és a kabin között, míg az ellenkező oldalon távolabb kerül ergo megnő a nyomás.

 

Szerintem az hogy a komoly próbálkozók mind maglevvel jöttek, sőt valójában alig akadt aki nem maglevvel érkezett, az mindent elmond a koncepció életképtelenségéről. 

Előzmény: ShaReRe (360)
Platon Creative Commons License 2017.02.03 -1 1 362

:) 100 Km+ napi forgalomban, nagyvárosok között használt rendszert $50 alatti jegyárral. 

 

Így jó lesz? És hogy az oddsokat is belőjük elég ha egy üveg sört teszel fel a rekesszel szemben ;)

Előzmény: ShaReRe (359)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.03 0 0 361

"A múlt vasárnapi 27 csapatnak is demonstrálnia kellett, hogy van jól működő fékjük. Megtették, szóval megoldható a dolog."

 

Erre az egyre reagalnek, mert a tobbi jelenleg a sci-fi kategoriaba esik.

 

Attol meg hogy prezentalsz egy darab mukodo prortotipust meg egyaltalan nem biztos hogy az szeriagyartasban, minden napos uzemben is megvalosithato, vagy gazdasagosan megvalosithato.

Előzmény: ShaReRe (360)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.03 0 0 360

Az energia és tárolására reagálnék. Egyrészt őt ismerve tuti, hogy Powerpack-ok lesznek az extra-extra energia eltárolására. Viszont afölött talán átsiklottál, hogy sűrített levegőt tárolna, de nagyon sokat. Egy szerelvény egy útjára cserélhetően lesz sűrített levegős palack, tehát abból kell tárazni rendesen.

Kanyar lesz, mi azzal a gond? Még sugarakat és nehézkedést is számolnak, illetve különböző sebességeket a pálya egyes szakaszain. Mivel kvázi légpárnás a cucc, el tud mozdulni a kapszula oldalirányban leküzdendő a kanyar fordító hatását. Vagy másra gondolsz?

Ami sztem nehézkes az ő megoldásában, hogy a gyorsító-lassító fokozat csak kb. 100km-ként lesz a csőben, de nagyon nagy pontossággal kell elkapja a szerelvény a "síneket". De belegondolva ez is megoldható egy-egy nagyobb résnyitású szakasszal, ahova tuti be tud manőverezni és azután három oldalról állandó mágnesek tartanák a kellő fizikai távolságot a kapszula saját és a csőben levő cuccok között.

Nem értem mi gondod a fékezéssel. A múlt vasárnapi 27 csapatnak is demonstrálnia kellett, hogy van jól működő fékjük. Megtették, szóval megoldható a dolog.

Előzmény: Platon (357)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.03 0 0 359

Jó, ezt a rekesz sört tartom! De kell egy időhatár, mondjuk 10 év? És egyéb feltételek is, hogy mit tekintünk megvalósult hyperloop-nak?

Előzmény: Platon (357)
Platon Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 358

Csövet építeni könnyű. A tűréseket betartani, meg a kemény vákuumot fenntartani benne évekig, és napi 40 ezer ember áttolni rajta ahogy Muskék tervezik......

 

Kanyar van benne pl? 

Előzmény: ShaReRe (355)
Platon Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 357

Nah, elolvastam, olyan mint Muskék minden mutatványa. Elsőre impozáns, aztán feltűnik hogy a lényeges pontok hiányoznak vagy nem stimmelnek. Olyan mint a tehetséges hallgató összecsapott szakdolgozata. Ötletes, látványos, de hiányzik a kidolgozottság és a súlyos problémák felismerése, kezelése. 

 

A teljesség igénye nélkül:

 

1, Hogyan fog kanyarodni?  A kanyarban a tubus és a jármű közötti távolság aszimmetrikussá válik, ami azt jelenti hogy a Bernoulli törvény és a tehetetlenség egymást erősítve felkeni a falra, ahogy már sokszor említettem. Ő meg csak lazán a tehetetlenséggel törődik. 

 

2, Vajon meddig bírják a kapszulák? létfenntartás!!, légmentes hatalmas as ajtók, kompresszorok, elektronika, a napi sokszori  kompresszió, de-kompresszió okozta anyagfáradást tűrő törzs, stb.... Elon szerint 100 évig :)))))) Az évszázad vicce.

 

3, Létfenntartás, vagy hermetizálós probléma esetén az egész vonal leáll úgy egy hétre,lehet meneti az utasokat. Ha erre 1% az esély havonta a 40 kapszula mellett akkor durván évente négyszer nézhetjük átlagosan a TV-ben ahogy mentik őket a tűzoltók. 

 

4, Ha egy helyen is megsérül a cső akkor az egész járat egy hatalmas légpuskává változik. Amikor szembe csap az 1 bar légnyomás az nem a túlélhető baleset lesz a csőben. Ráadásul jókora csőszakasz is megsemmisül. 

 

5, Alig érinti az üzemeltetés, és fenntartás kérdését, és röhejes módon ingyen energiával számol. A napenergia nincs ingyen, sőt az egyik legdrágább áramforrás ha nem tudod a hálózatot államilag dotálva "akkunak" használni. Márpedig nem tudja. 

 

6, A tervezett 100 Pa vákuum, az 1 mbar. Az már durva vákuum. Ez csak 20, 25x keményebb vákuum, annál amit az ipari vákuumszivattyúk tudnak. Liofilizáshoz szoktak ilyen vákuumot használni, ő meg egy több száz kilométeres csőrendszerre tervezi. Csak a vákuum fenntartása egy vagyonba kerül az elkerülhetetlen szivárgás miatt folyamatosan hatalmas gépeknek kell mennie jókora költséggel. 

 

7, Elon Musk szerint 6 év alatt $20 jegyárral a 40 kapszulás rendszer behozza 6 milliárdos árat.  És az üzemeltetési költség? A pár száz kilométer kemény vákuumot tartalmazó csőrendszer a lineáris gyorsítók a létfenntartó rendszerek, a CO2 elnyelő reagensek, a monitoring rendszer, az alkalmazottak, az adók, a biztosítás az energia az meg mind ingyé van....

 

8, Nincs, és nem is lehet fék a szerelvényekben.

 

Van egy rekesz söröm rá, hogy soha a büdös életben nem lesz ebből se több mint a mágnesvasútból. 

Előzmény: ShaReRe (340)
Platon Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 356

Abba nem kell minden pillérbe egy szabályozó mechanika.... 

Előzmény: ShaReRe (351)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 355

SpaceX mellett pikk-pakk megépítettek 1200 méter csövet. Jó, hogy nem ezerrel száguldoznak benne, de vákumkörnyezet 1200 méter hosszan! Nos, milyen illesztéseket és hőtágulásokat számoltak, terveztek, valósítottak meg? Vihar egy pohár vízben! :)

Ja, és a sebesség ilyen szempontból irreleváns, ugyanis a megvalósítandó cucc lebegni fog a csőben.

Előzmény: Platon (349)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 354

Nem vitatom, hogy mérnöki kihívás, de megoldható. Ez a szál abból indult ki, hogy olvastátok-e magának az ötletnek a leírását és mi lenne az, amitől esetleg megvalósíthatatlanul drága lenne? Kezdem úgy érezni, hogy felesleges ezen gyötrődni, megcsinálják előbb-utóbb. Lásd, az arabok sem sajnálnak 160millió dollárt beletenni az előkészítő tanulmányba.

Előzmény: Törölt nick (352)
Rangun Creative Commons License 2017.02.02 0 0 353

Tegyél, már egy vasúti viaduktot, meg egy Hyperloop csövet egymás mellé, hogy lásd a méretek hatalmas eltérését, a vasút javára.A vasúton több 100 tonnás szerelvények száguldoznak, a csőben meg néhány tonnás szerkezet fog.

Előzmény: Platon (349)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.02 0 0 352

dehogy, koze sincs hozza.

Előzmény: ShaReRe (351)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 351

Híd?? Barátság II. kőolajvezeték, inkább.

Előzmény: Platon (349)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.02 0 0 350

"De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok."

 

Egyertelmu. Ez marhara nem annyi, hogy epitunk egy sor pilont, rarakjuk a vascsoveket aztan viszlat.

 

Amugy akik nem jaratosak muszaki temakban azok egyszeruen nem erzik a tureseket es a meretpontossagot, hogy az mit jelent a valosagban, es mekkora oriasi muszaki problema megoldani + talajmozgas + hotagulas.

 

 

Előzmény: Platon (349)
Platon Creative Commons License 2017.02.02 -1 0 349

Ez egy hid, vedd észre. Per definitionem magasépítészet.

 

Olyan mintha viaduktra tennéd a vasutat egész vonalán. A pilont építheted részben előregyártott elemekből, ahogy szokták is hidaknál, felüljáróknál, de mm tűréssel szintbe kell tenned az egészet, olyan módon hogy úgy is maradjon, úgyhogy jóval több az előregyártott pilonnál, gondold már végig. De nem vagyok építész úgyhogy megkérdezem ma majd egy építész barátomat. De hogy mérnökileg jóval bonyolultabb feladat egy vasúti töltésnél abban biztos vagyok.

 

Előzmény: ShaReRe (341)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 348

Lucid Motors és Faraday Future jönnek ki a Model S és Model X kategóriájú autókkal a közeli jövőben(?), épp csak jóval drágábbak lesznek azoknál.

 

Másik említésre méltó hírmorzsa; Tesla ezek után már nem 18650, hanem 2170 típusú saját gyártású cellákkal fog dolgozni (mármint akksi). Ezek csak picit vastagabbak és hosszabbak, mint a 18650 (18.6x65.2mm), értelemszerűen 21 mm átmérőjű és 70mm hosszú. Tipikus kapacitás értéke 4500mAh!

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.02 0 0 347

Easter Egg, vagyis ajándék szoftver Model X részére. Hogy is lehetne körülírni? :) Meg kell nézni a videót!

 

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_147817209&feature=iv&src_vid=OKSmo987-5I&v=JHXSOInbroc

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 346
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 345
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.01 0 0 344

Model X ízelítő tulajdonostól:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Up0d0SY5Rpg

 

 

magyarpityu Creative Commons License 2017.02.01 0 0 343

Szia!

Köszönöm a képeket a dilatációs megoldásokról! Szeretném kérdezni, milyen esetekben szokták ezeket alkalmazni? Arra gondolok, hogy többnyire nem engedik a hőmérséklet változások miatti dilatációs elmozdulásokat síneknél (hőtágulás miatti deformáció helyett mechanikus feszültségek keletkeznek a megfelelő sínleszorítások kialakításával). Talán ott van szükség hőtágulásból eredő elmozdulások megengedésére, ahol valami okból el akarják kerülni az axiális feszültségek miatt fellépő jelentős axiális erőket? Mondjuk hidak, felüljárók esetén, váltók közelében, ahol tehermentesíteni akarják a sínleszorításokat a hőtágulásból adódó vízszintes erőktől? Még egyszer köszönöm a képeket, nekem újdonság volt, eddig úgy tudtam, már régen nincsenek hőtágulást engedő megoldások (és ezen a képen is olyan hiba történt, ami a nem megfelelő -vagy inkább, nem megfelelően karbantartott- sínleszorítás miatt történt, mivel nincs hőtágulást engedő szakasz).

Előzmény: Platon (325)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.01 0 0 342

Így jár az ember, ha túl sok atomenergetikai szakirodalmat olvas, vagy oda szocializálódik... 

 

... szinte a vérévé válik, hogy a gazdaságossági számítások csakis a"marketing részei" :)

Előzmény: Platon (336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!