Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 405

" Tesla nyereséget fog termelni 35 ezer dolláros Model 3-al is, mivel mást nem tehet"

 

Muhaha :) Ez egy erdekes levezetes :)))

 

Ugy lesz a Model 3 35e dollar hogy lesz vagy 50e egy ertelmes valtozat belole. Ami Europaban 20%kal meg tobb is lesz.

Előzmény: Rangun (402)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 404

Eleve be sem fog indulni az iden a szeriagyartas, jovore is csak akadozni fog, es elso korben az USA megrendeleseket fogjak kiszallitani.

 

Mondom, mar az is jo eredmeny lesz ha 19ben szallitani fognak egyaltalan Europaba.

Előzmény: Rangun (401)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 403

nem erdekelnek a linkjeid, az erdekel hogy mire alapozod az allitasod.

Előzmény: ShaReRe (400)
Rangun Creative Commons License 2017.02.10 0 0 402

Szóval, akkor a Bolt úgy kerül 37500 dollárba, hogy a GM 9 ezret bukik rajta, a Tesla nyereséget fog termelni 35 ezer dolláros Model 3-al is, mivel mást nem tehet, nincs még 9 millió másik autó, ami eltartaná a Model 3-at.

Előzmény: Auralianus (398)
Rangun Creative Commons License 2017.02.10 0 0 401

400 ezer előrendelés között európaiak is vannak, ha jövőre elérik az 500 ezer darabos kapacitást, akkor lesznek itt autók is.

Előzmény: Törölt nick (397)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.10 0 0 400

Adtam linket a 390.hsz-ben. Az a Bolt-ról szól. Model 3-hoz is tudsz keresni linket.

Előzmény: Törölt nick (399)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 399

"De amit tudni lehet róla azzal is magasan very a Boltot."

 

Ugyan miben?

Előzmény: ShaReRe (390)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.10 0 0 398

Ezzel azért csak óvatosan....  a dolgok természetéből adódóan olyan dolgokhoz tudunk hasonlítani bármi mást, amit ismerünk...  

Igencsak bohó dolog lenne egy olyan autóhoz hasonlítani az összes többit, ami még meg sem jelent. a model 3-nak még NINCS
ára, nincs kiszállítási határideje, nincs pontos technikai paraméterezése....  a Boltnak meg van... ergo innentől kezdve a Bolthoz

mérhető a többi "versenytárs" és nem a Teslához....

 

... az egy dolog, hogy Musk eltwitterelget a fanjaival.. az meg egy másik, hogy mire előáll a kész termékkel, addigra más gyártók 

talán már piacra is dobtak valamit hasonló paraméterezéssel, de olcsóbban....  hogy lesz-e 2017-ben (2018-ban) Model 3 az ugye

nyitott kérdés..  mint ahogy az is, hogy mivel jön ki időközben a többi gyártó....

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ShaReRe (390)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 397

18ban meg nem lesz Europaban kaphato. Lehet 19ben sem.

Előzmény: Rangun (395)
mica-r Creative Commons License 2017.02.09 0 0 396

Ha valaki sorra kerül a tengerentúlon és idehozza tévedésből. Azért a forgalombahelyezés nem lesz túl könnyű. 

(egyébként amit én mondtam, az a hivatalos dealerekre vonatkozott)

Előzmény: Rangun (395)
Rangun Creative Commons License 2017.02.09 0 0 395

Jövőre már meg fognak jelenni a magyar utakon, ha idén még nem is.

Előzmény: mica-r (394)
mica-r Creative Commons License 2017.02.09 0 0 394

Kb stimmel. Ezért nem lesz még itthon legalább 2 évig kapható.

Előzmény: Rangun (393)
Rangun Creative Commons License 2017.02.09 0 0 393

http://www.portfolio.hu/vallalatok/belehuzott_a_tesla_indulhat_az_uj_modell_gyartasa.243824.html

 

A Tesla bejelentése szerint már ebben a hónapban megkezdődhet a Model 3 tesztváltozatainak gyártása. A befektetők örülnek a hírnek, a cég árfolyama erősödik az amerikai nyitás előtt.

Előzmény: mica-r (392)
mica-r Creative Commons License 2017.02.09 0 0 392

Nagyon elméleti síkon vagyunk :-) 

Még pár évig nem lesz T3 itt.

Előzmény: ShaReRe (390)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 391

Én már csak azértsem fogok Boltot venni, mert a motorháztér tele van motorral :) Nekem kell a frunk, illetve az életmentő gyűrődéstér.

Előzmény: ShaReRe (390)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 390

Valahol lejjebb írtam, hogy a Model 3 versenytársa a Chevy Bolt. Ez csupán az árra és hatótávra igaz. Egyébként nem. Jó tudom, még nincs Model 3. De amit tudni lehet róla azzal is magasan very a Boltot.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5MEQAV0Aud8

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 389
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 388
Előzmény: ShaReRe (387)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.09 0 0 387

Néhányszor linkeltem már a tanulmányt. Akár el is olvashatnád.

Előzmény: mmormota (385)
Platon Creative Commons License 2017.02.08 -1 0 386

Ez a szokásos a nagyot álmodunktól a mérnöki realitásokig vezető megvalósulási görbe.

 

Az egy más kérdés hogy szerintem ez esetben az üzleti realitások egyenese még a nagyot álmodunk szakaszban sem metszi a görbét. 

 

 

Előzmény: mmormota (385)
mmormota Creative Commons License 2017.02.07 0 0 385

Kezd hasonlítani a maglev vonatra. Kérdés, hogy tényleg olcsóbb-e, megéri-e az egész.

Kisebb, viszont vákuumcső kell neki, annak minden kellemetlenségével. Nyilván kocsi is sokkal több kell, nehézkesebb a ki- és beszállás, nyomasztó lehet az utasoknak egy szűk csőben feküdni kilátás nélkül, stb.

 

Előzmény: Platon (384)
Platon Creative Commons License 2017.02.07 -1 0 384

Az állomások rövid kis szakaszok nem oszt nem szoroz.  Igen állomás eredetileg is maglev volt, de jelenleg úgy néz ki az egész az lesz. Ha lesz. 

Előzmény: ShaReRe (383)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.07 0 0 383

Ha olvastad a tervet, akkor Musk is öszvér módszert alkalmaz. Gyorsító és lassító szakaszok maglevesek, közte pedig léghokis.

Előzmény: Platon (382)
Platon Creative Commons License 2017.02.06 -1 0 382

A lényeg hogy lebegjen, még ha nem is maglevről volt szó eredetileg Musknál - de a csőbe zárt kerekes buszt vagy TGV-t azért zárjuk ki a körből :) 

Előzmény: ShaReRe (376)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.06 0 0 381

a topiktarsunk arra kivant utalni, hogy a hangsebesseg kornyeki ill. feletti aramlasok a fizikanak elegge hezagosan feltart teruletei.

Előzmény: ShaReRe (379)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.06 0 0 380
Előzmény: mmormota (378)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.06 0 0 379

Tuti, hogy vezérlés kell hozzá. Hiszen függ a turbina fordszámától, a kapszula sebességétől és még van egy sűrített levegős nagy tartály is. Tehát sztem a pálya (van-e kanyar éppen) és a sebességtől függően kell vezérelni a fenti 3 dolgot. Még nem próbálták ki, hisz a max. sebesség nem volt 100 km/h a csapatok versenyében. Ahhoz komolyabb pálya is kellene.

Előzmény: mmormota (378)
mmormota Creative Commons License 2017.02.04 0 0 378

Kipróbálták ezt a levegőn siklást modellkísérletben? Elég ravasz dolognak tűnik hangsebesség közeli kis nyomású levegőt beszívni, csöveken lyukakhoz vezetni. Mit fog ez eredményezni, milyen áramlási és nyomás viszonyok alakulnak ki, mennyire lesz stabil, nem alakulnak-e ki rezonanciák, nem gerjed-e be, megtartja-e stabilan a kapszulát? Egyáltalán önstabil-e vagy vezérléssel kell biztosítani a stabilitást? 

Rangun Creative Commons License 2017.02.04 0 0 377

A végig mágnes pálya nagyon sokba kerülne, nem véletlen, hogy eddig csak egy 30km-es szakaszon üzemel maglev.

Előzmény: ShaReRe (375)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.04 0 0 376

A levegős lebegtetés előnye, hogy egycsapásra két legyet üt. Szívja maga elől azt a keveset és így nem fog feltorlódás/lassulást okozni a podnak. Valamint az így beszívott levegőt maga alá, mellé, fölé (ahogy éppen a pálya megkívánja) tudja nyomni. Ebből is látszik, hogy csak nagysebességnél van értelme a levegőszívást alkalmazni, szóval nem csoda, hogy a most versengő egyetemista csapatok nem építették bele a példányokba a funkciót.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!