"A Krétakört és társait a közlés célja és a formanyelv - amely nem öncélú, hanem figyelemfelhívó is - egysége teszi művészivé,"
Én azért a primitív, céltalan ordibálást, bazári magamutogatást nem nevezném művészetnek. Látszik az oktatás teljes csődje. Régen az iskolák arra törekedtek, hogy a tanulók minél magasabb szintet érjenek el, ma meg az az irányvonal mutatkozik, hogy a legbutábbak szintjére csökkentik az általános műveltséget. A béka feneke alatti műveltségűeknek teljesen megfelel ez a bunkó stílus.
Mi a probléma? Mi van most másként - a médiakampányt leszámítva, mint korábban? Szerintem a kampánnyal is csak relativizálás megy. A fehér ember bűneit felnagyítva, a migránsokéit lekicsinyítva, sőt, azokat gyakran elhallgatva folyik a szerecsenmosdatás ezerrel.
benne van a társadalomban az a szexista hozzáállás, hogy a nő teste eszköz, amit az előrehaladáshoz használni lehet. szerinte nincs olyan nő Magyarországon, akit még nem ért semmilyen kellemetlen élmény, legyen az utcai beszólogatás, sunyi taperolás, vagy sarokba szorított helyzetben kapott ajánlat olyan embertől, akitől erre nem számított
mindig azt kellene alapul venni, mi eshet rosszul a leggyengébbeknek és legérzékenyebbeknek, és azt nem csinálni.
Döbrösi Laura megemlítette a nőkre nehezedő társadalmi nyomást: már 11 éves korban elkezdődik a nyomasztás, borzasztó elvárásokat támasztanak feléjük arra vonatkozóan, hogyan kell kinézni. Amikor viszont bajba kerülnek, pont azzal hibáztatják őket, amit elvártak – minek csinosította ki magát?
ok férfi és fiú, aki szexista légkörben nőtt fel, észre sem vette, ha megbántott egy nőt,
Antoni Rita
rámutatott: a #metoo kampány nem azt jelenti, hogy mindenki, aki csatlakozott, konkrét fizikai szexuális erőszak áldozata. Van, aki azt írja le, hogy megfogták a fenekét, valaki azt, hogy gyermekkori abúzus áldozata volt, de egy utcai beszólás is lehet felkavaró élmény, ami már gyermekekkel is megtörténik.
Mindez arról szól, hogy nem emberi lény, hanem egy dughatósági skálán elemezhető húsdarab vagy,"
A Krétakört és társait a közlés célja és a formanyelv - amely nem öncélú, hanem figyelemfelhívó is - egysége teszi művészivé, ezzel szemben a valóságshow-k céltalan nihilizmusukkal, hedonizmusukkal semmi értéket nem képviselnek.