Keresés

Részletes keresés

mmormota Creative Commons License 2017.02.14 0 0 546

az is igen érdekes lesz, hogy mennyi idő alatt lesznek képesek a hagyományos gyártók felskálázni az EV gyártókapacitásaikat

 

A Neodimium pl. problémának tűnik, ha a legjobb hatásfok a cél. De úgy tudom, már a Tesla sem ezzel dolgozik. Végül is a háztartási gépekbe is ilyen gyengébb hatásfokú motorokat tesznek, mert az ár fontosabb szempont.

Jelenleg egy ember egy grammot se nagyon birtokol (telefon tok zárja, merevlemez fejmozgató), ha az autó motorját ezzel oldanák meg, kilószámra kellene belőle. Persze vissza lehet lépni a valamivel rosszabb hatásfokú árammal gerjesztett vasmaghoz.

 

A Lítium kevés lesz a jelenlegi bányákból, de elég gyakori elem, kell majd kevésbé dús lelőhelyeket is nyitni. Rengeteg akku gyárra lesz szükség, ezt nem feltétlenül maguk az autógyárak készítik majd. 

 

Összességében szerintem nem lesz túl nehéz az átállás. Legalább 10 év lesz rá, fokozatosan állnak át.

Előzmény: Auralianus (495)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.14 0 0 545

Az elvileg úgy igaz, egyszer olyan lesz a közlekedés ....illetve nem lesz mert akkor automata lesz a kőműves is meg a varrónő is még a rendszergazda is tehát nem lesz közlekedés, nem kell menni senkinek sehonnan sehová..... ez ok. Én csak azt szóltam hozzá, hogy érdekes, hogy miért pont a személyautónál kezdik a fejlesztést aminél legkisebb a jelentősége? A naponta sok órát személyautót vezető emb nagyon ritka és azok is olyanok akik biztos, hogy nem tudják megfizetni. Aki naponta 2-3 órát vezeti az autóját annak honnan lenne....? ...mennyi is? .... most 6.3 millió ft az új trafipax ami annyit tud, hogy ha nem lökdösik, nem fúj a szél meg tudja mérni egy autó sebességét, de robot sofőrnek ennél nagyon sokkal kell több mindent tudni, ami lehetetlen, hogy ne növelje az árát.

Egyébként érdekes, a vízhajtások is mindég először személyautóban lennének alkalmazva, sose pl központifűtés kazán lenne bemelegítésképpen. (-:

Előzmény: ShaReRe (541)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.14 0 0 544

Igen..  egyre inkább "Apple szagú" nekem ez a Tesla....  egyelőre NEM hiszem, hogy ők is egy akkora rakat kakit fognak

aranyáron árulni a hívőknek, mint ahogy azt az Apple is teszi (és nem feltétlenül az eladott "vas", sokkal inkább a hozzá
kapcsolódó szolgáltatás minőségére, megbízhatóságára és ár-érték arányosságára utalok ezzel)....

.. de ez a véleményem a közeljövőben - puding próbája az evés - még változhat...


Előzmény: Törölt nick (543)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.14 0 0 543

"Tesla-nak van egy olyan elképzelése, hogy amikor a gazdinak nincs szüksége a járműre elengedheti azt pénzt keresni :)"

 

Termeszetesen csakis a Teslan keresztul.

Előzmény: ShaReRe (542)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 542

Hát nem tudom. Az Über sem szünteti meg a saját autó örömét. Mindig is jó, ha a garázsban van a masina. Nem hinném, hogy ebben gyors változás következne be. Tesla-nak van egy olyan elképzelése, hogy amikor a gazdinak nincs szüksége a járműre elengedheti azt pénzt keresni :)

Előzmény: Auralianus (540)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 541

Mindenfajta közlekedési módban jogosultsága van az automatizmusnak. Kevesebb baleset...

Előzmény: zöldkomcsi. (537)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.14 0 0 540

Egyébként az a legviccesebb, hogy az önvezető autók szinte biztosan siettetni fogják az átállást egyrészt a közösségi alapú
autózásra, másrészt az EV-re... egyrészt - akármennyire is gyerekcipőben jár a technológia és megannyi nyitott műszaki kérdés

van a terepen - egyelőre CSAK az EV-k alkalmasak elméletileg bárhol, bármikor tölteni az akkumulátoraikat, így a "tankolás"

a továbbiakban nem helyhez kötött tevékenység... másrészt ha a helyváltoztatás nem jár együtt emisszióval.. akkor semmi

sem szól amellett, hogy a járműveket zárt térben is alkalmazzuk/használjuk... ergo parkolóházakra sem lesz a mai formájukban

legalábbis szükség... 


... garázsra sem.. és akkor még nem is beszéltünk a közlekedési lámpák, a sebességkorlátozás meg egy rakás egyéb, ma evidenciának
számító dolog szükségességének megkérdőjeleződéséről (pl ki és miként fogja "összetörni" az autókat? stb.)... ezek korántsem 

elhanyagolható jelentőségű dolgok...  tedd mellé, hogy a mai autók utastere "közösségi tér" egy önvezető autó beltere viszont
akármikor alakítható "egyedi térré" ahol vadidegenek is simán utazhatnak együtt interakció nélkül...  harmadold, negyedeld le 

a mostani mobilizációs szint fenntartásához szükséges autók számát...  igazítsd hozzájuk az infrastruktúrát.. saccold meg mennyivel

kevesebb parkolóhelyre + passzív infrastruktúrára van szükség akkor, ha átalakul a mobilizáció...  nem is beszélve arról, hogy

miként alakul át az "ingázás fogalma"... simán járhatsz dolgozni 50-100 km-ről is.. alhatsz is utazás közben... "háztól házig"

vagy csinálhatsz amit akarsz... "netezhetsz is a kocsiból" nem kell érdekeljen mi folyik körülötted....  

 

 

... olyan mélységű és minőségű változásokat eredményezhet magában a társadalom szervezésében egy ilyen változás, amit 

ma a többség még csak elképzelni sem tud....

Auralianus Creative Commons License 2017.02.14 0 0 539
Auralianus Creative Commons License 2017.02.14 0 0 538

Izé...  a 2017 CES-en bemutattak (tehát már kész a termék, csak sorozatgyártásra vár!) egy olyan integrált, kompakt inverteres
rendszert ami 2x2m-en állít elő 3,5 KWh-t...  gyakorlatilag a háztetődön megtermelheted a teljes energiaigényedet, ha el is tudod 

tárolni...

 

... az a nagy büdi helyzet, hogy mihelyst megoldódik a gyártás felskálázása ÉS az akksik ára bekukucskál 100 $/KWh alá... igen

gyorsan történnek majd igen érdekes dolgok a világban...  tedd mellé, hogy addigra már nagy valószínűséggel létezni fognak az

önvezetésre képes autók is... 

 

... ha a számológépet rendszeresen nyomogatóknak és a trendeket követőknek hinni lehet... alig 6-8 év múlva már kb ott fogunk
tartani... 

 

 

Előzmény: ShaReRe (536)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.14 0 0 537

Ezt nem értem, hogy miért nem pl a vovo teszi? Az világos, fülke nélküli autonom kamionok, megrakják az önvezető targoncák, a szállításhoz akkor ember nem is kell, hiszen a speditőr előbb lehet robot mint a sofőr, de még a cégvezető a ceo is. De pont a személyautó? Biztos, hogy van rá reális kereslet? Ha már így is úgy is bele kell üljek az autóba nem mindegy ha vezetem is? ....abban 10-15 percben egy nap? Személyautóban nagyon ritka aki naponta órákat vezeti, tényleg nem lehet akkor drágább mint egy okos teló.....vagy lehet majd ingyen letölteni alkalmazást a telóra és az vezeti az autót?

Előzmény: ShaReRe (530)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 536

Trópusokon ma is megtehető. Európában a téli fűtés miatt nem elegendő a napelem+akksi. Kell gáz vagy fa (mint megújuló). De ha bejön a sok-sok EV, akkor a saját telken termelhető energia valsz nem elegendő az autónak, szóval vmi grid mindenképp szükséges, sőt nagyon durván kell bővíteni az ampereket.

Előzmény: Auralianus (535)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.14 0 0 535

Izé... így piramisjátékot lehet építeni... nem energiaellátó rendszert.... 

 

.. szerintem az az igazi win-win szituáció, ha senkinek nem kell vásárolnia az energiát, mert képes lesz megtermelni magának 

annyit amennyire szüksége van. Az energiafüggés megszűnése egészen drámai módon fogja átírni a társadalmak szerveződési
mechanizmusát....

Előzmény: ShaReRe (534)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 534

Miért jó ha Kaliforniában élsz? :)

Napelem+Powerwall. Olcsón veszed és drágán adhatod az energiát.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HQQvErGe0hY

Előzmény: ShaReRe (532)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.14 0 0 533

hat ennek a videonak tenyleg nem sok ertelme volt. SEMMIT nem tudunk a Model 3rol, akkor milyen alapon hasontlitgatunk? a kamu autopilotos video itt is megjelent.

Előzmény: ShaReRe (532)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 532

Összehasonlítás, lehet hogy már hoztam a linket:

 

https://www.youtube.com/watch?v=qf0O7UN8Vk8

Előzmény: ShaReRe (530)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.14 0 1 531

mint mindenki, evek ota, sot a tobbseg hamarabb kezdte mint Musk.

Előzmény: ShaReRe (530)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.14 0 0 530

GM is befektet az autonóm vezetés témába.

 

https://www.youtube.com/watch?v=v3CXSnY8MCk

 

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.13 0 0 529

A németek lenyúlták a bolíviai lítiumot, vegyes vállalat alakult a bolíviai állammal egy éve körül, azt nem tudom melyik cég a partner.

Előzmény: Rangun (509)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.13 0 0 528

Az olajkorszak előtt az orosz gdp a világ összesenben nagyobb hányaddal volt jelen.

Előzmény: Rangun (527)
Rangun Creative Commons License 2017.02.13 0 0 527

Úgy zuhan majd az orosz GDP, az olajkorszak végén.

Előzmény: Platon (526)
Platon Creative Commons License 2017.02.13 -2 0 526

Előzmény: Rangun (525)
Rangun Creative Commons License 2017.02.13 0 0 525

https://finance.yahoo.com/video/elon-musk-says-humans-must-162600727.html

 

Either Wall Street is wildly enthusiastic about the future prospects of Tesla Inc. (TSLA) or pessimistic about Ford Motor Co.'s (NYSE: F). It could be some mix of the two that has brought Tesla's market cap of $43 billion, which is 88% of Ford's $49 billion.

 

Ma már 45 milliárdot ér a Tesla.

Auralianus Creative Commons License 2017.02.13 0 0 524

no igen.... a Cleantechnica cikkeket is többnyire csak átfutom, ha megemlítik bennük Musk-ot... ezért is nem ártana

megpróbálni a tárgyilagosság szintjén maradni a témában.. pro és kontra... nagyon elfogultan nyilatkozik mindenki...

 

 

Előzmény: Törölt nick (512)
Platon Creative Commons License 2017.02.13 -1 0 523

A tudományos elmélet bizonyítása a célzott tömeges vizsgálat. 

 

Az csak max egy greenpeaces köldöknéző fejében bizonyít bármit is hogy te vagy én hova költözünk.

 

Nem mellesleg nem azért nem élnek ott emberek, mert nem biztonságos, hanem mert egy nincs munka, kettő Ukrajnában van, onnan el mennek az emberek nem bevándorolnak.  

Előzmény: Auralianus (519)
Platon Creative Commons License 2017.02.13 -1 0 522

A fenét működik. Majd 10 év múlva térjünk vissza rá. Ingyen kapták, pár év és ki is dobják az akkukat, majd csak figyelj.

Előzmény: ShaReRe (518)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 521

hat persze.

Előzmény: Rangun (517)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 520

Nagy mennyiségű energia tárolásra én inkább redox-flow elemeket használnék.

Auralianus Creative Commons License 2017.02.13 0 0 519

Bizonyítsd be kérlek.. költözz oda... aztán várunk pár évet.. megnézzük ,hogy működik-e mindez a gyakorlatban is...

.. tudod.. földhözragadt vagyok.. puding próbája az evés :) Önmagában a tény, hogy az általad leírtakat NEM valósítja

meg mégsem senki.. holott az ugye "mennyire bizonyított"....  NEKEM legalábbis elárul valamit...  ;) 

Előzmény: Platon (514)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.13 0 0 518

Lásd trópusi sziget full napelem+akkupack kombó. Működik.

Előzmény: Platon (515)
Rangun Creative Commons License 2017.02.13 0 0 517

Nem furcsa ez, fizetett politikai hirdetés, lehet, hogy a BMW fizette.

Előzmény: Törölt nick (512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!