Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
az is igen érdekes lesz, hogy mennyi idő alatt lesznek képesek a hagyományos gyártók felskálázni az EV gyártókapacitásaikat
A Neodimium pl. problémának tűnik, ha a legjobb hatásfok a cél. De úgy tudom, már a Tesla sem ezzel dolgozik. Végül is a háztartási gépekbe is ilyen gyengébb hatásfokú motorokat tesznek, mert az ár fontosabb szempont.
Jelenleg egy ember egy grammot se nagyon birtokol (telefon tok zárja, merevlemez fejmozgató), ha az autó motorját ezzel oldanák meg, kilószámra kellene belőle. Persze vissza lehet lépni a valamivel rosszabb hatásfokú árammal gerjesztett vasmaghoz.
A Lítium kevés lesz a jelenlegi bányákból, de elég gyakori elem, kell majd kevésbé dús lelőhelyeket is nyitni. Rengeteg akku gyárra lesz szükség, ezt nem feltétlenül maguk az autógyárak készítik majd.
Összességében szerintem nem lesz túl nehéz az átállás. Legalább 10 év lesz rá, fokozatosan állnak át.
Az elvileg úgy igaz, egyszer olyan lesz a közlekedés ....illetve nem lesz mert akkor automata lesz a kőműves is meg a varrónő is még a rendszergazda is tehát nem lesz közlekedés, nem kell menni senkinek sehonnan sehová..... ez ok. Én csak azt szóltam hozzá, hogy érdekes, hogy miért pont a személyautónál kezdik a fejlesztést aminél legkisebb a jelentősége? A naponta sok órát személyautót vezető emb nagyon ritka és azok is olyanok akik biztos, hogy nem tudják megfizetni. Aki naponta 2-3 órát vezeti az autóját annak honnan lenne....? ...mennyi is? .... most 6.3 millió ft az új trafipax ami annyit tud, hogy ha nem lökdösik, nem fúj a szél meg tudja mérni egy autó sebességét, de robot sofőrnek ennél nagyon sokkal kell több mindent tudni, ami lehetetlen, hogy ne növelje az árát.
Egyébként érdekes, a vízhajtások is mindég először személyautóban lennének alkalmazva, sose pl központifűtés kazán lenne bemelegítésképpen. (-:
Igen.. egyre inkább "Apple szagú" nekem ez a Tesla.... egyelőre NEM hiszem, hogy ők is egy akkora rakat kakit fognak
aranyáron árulni a hívőknek, mint ahogy azt az Apple is teszi (és nem feltétlenül az eladott "vas", sokkal inkább a hozzá kapcsolódó szolgáltatás minőségére, megbízhatóságára és ár-érték arányosságára utalok ezzel)....
.. de ez a véleményem a közeljövőben - puding próbája az evés - még változhat...
Hát nem tudom. Az Über sem szünteti meg a saját autó örömét. Mindig is jó, ha a garázsban van a masina. Nem hinném, hogy ebben gyors változás következne be. Tesla-nak van egy olyan elképzelése, hogy amikor a gazdinak nincs szüksége a járműre elengedheti azt pénzt keresni :)
Egyébként az a legviccesebb, hogy az önvezető autók szinte biztosan siettetni fogják az átállást egyrészt a közösségi alapú autózásra, másrészt az EV-re... egyrészt - akármennyire is gyerekcipőben jár a technológia és megannyi nyitott műszaki kérdés
van a terepen - egyelőre CSAK az EV-k alkalmasak elméletileg bárhol, bármikor tölteni az akkumulátoraikat, így a "tankolás"
a továbbiakban nem helyhez kötött tevékenység... másrészt ha a helyváltoztatás nem jár együtt emisszióval.. akkor semmi
sem szól amellett, hogy a járműveket zárt térben is alkalmazzuk/használjuk... ergo parkolóházakra sem lesz a mai formájukban
legalábbis szükség...
... garázsra sem.. és akkor még nem is beszéltünk a közlekedési lámpák, a sebességkorlátozás meg egy rakás egyéb, ma evidenciának számító dolog szükségességének megkérdőjeleződéséről (pl ki és miként fogja "összetörni" az autókat? stb.)... ezek korántsem
elhanyagolható jelentőségű dolgok... tedd mellé, hogy a mai autók utastere "közösségi tér" egy önvezető autó beltere viszont akármikor alakítható "egyedi térré" ahol vadidegenek is simán utazhatnak együtt interakció nélkül... harmadold, negyedeld le
a mostani mobilizációs szint fenntartásához szükséges autók számát... igazítsd hozzájuk az infrastruktúrát.. saccold meg mennyivel
kevesebb parkolóhelyre + passzív infrastruktúrára van szükség akkor, ha átalakul a mobilizáció... nem is beszélve arról, hogy
miként alakul át az "ingázás fogalma"... simán járhatsz dolgozni 50-100 km-ről is.. alhatsz is utazás közben... "háztól házig"
vagy csinálhatsz amit akarsz... "netezhetsz is a kocsiból" nem kell érdekeljen mi folyik körülötted....
... olyan mélységű és minőségű változásokat eredményezhet magában a társadalom szervezésében egy ilyen változás, amit
Izé... a 2017 CES-en bemutattak (tehát már kész a termék, csak sorozatgyártásra vár!) egy olyan integrált, kompakt inverteres rendszert ami 2x2m-en állít elő 3,5 KWh-t... gyakorlatilag a háztetődön megtermelheted a teljes energiaigényedet, ha el is tudod
tárolni...
... az a nagy büdi helyzet, hogy mihelyst megoldódik a gyártás felskálázása ÉS az akksik ára bekukucskál 100 $/KWh alá... igen
gyorsan történnek majd igen érdekes dolgok a világban... tedd mellé, hogy addigra már nagy valószínűséggel létezni fognak az
önvezetésre képes autók is...
... ha a számológépet rendszeresen nyomogatóknak és a trendeket követőknek hinni lehet... alig 6-8 év múlva már kb ott fogunk tartani...
Ezt nem értem, hogy miért nem pl a vovo teszi? Az világos, fülke nélküli autonom kamionok, megrakják az önvezető targoncák, a szállításhoz akkor ember nem is kell, hiszen a speditőr előbb lehet robot mint a sofőr, de még a cégvezető a ceo is. De pont a személyautó? Biztos, hogy van rá reális kereslet? Ha már így is úgy is bele kell üljek az autóba nem mindegy ha vezetem is? ....abban 10-15 percben egy nap? Személyautóban nagyon ritka aki naponta órákat vezeti, tényleg nem lehet akkor drágább mint egy okos teló.....vagy lehet majd ingyen letölteni alkalmazást a telóra és az vezeti az autót?
Trópusokon ma is megtehető. Európában a téli fűtés miatt nem elegendő a napelem+akksi. Kell gáz vagy fa (mint megújuló). De ha bejön a sok-sok EV, akkor a saját telken termelhető energia valsz nem elegendő az autónak, szóval vmi grid mindenképp szükséges, sőt nagyon durván kell bővíteni az ampereket.
hat ennek a videonak tenyleg nem sok ertelme volt. SEMMIT nem tudunk a Model 3rol, akkor milyen alapon hasontlitgatunk? a kamu autopilotos video itt is megjelent.
Either Wall Street is wildly enthusiastic about the future prospects of Tesla Inc. (TSLA) or pessimistic about Ford Motor Co.'s (NYSE: F). It could be some mix of the two that has brought Tesla's market cap of $43 billion, which is 88% of Ford's $49 billion.
A tudományos elmélet bizonyítása a célzott tömeges vizsgálat.
Az csak max egy greenpeaces köldöknéző fejében bizonyít bármit is hogy te vagy én hova költözünk.
Nem mellesleg nem azért nem élnek ott emberek, mert nem biztonságos, hanem mert egy nincs munka, kettő Ukrajnában van, onnan el mennek az emberek nem bevándorolnak.