Keresés

Részletes keresés

H0ri60 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 760

Nem tudok címet küldeni.Nem publikus...A Tiéd.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (757)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 759

Szia!

Előre is köszönöm!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (757)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.11 0 0 758

gondosarpadkukaccitromailponthu

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (755)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.11 0 0 757

Szia !

 

Természetesen.  Költségállásról szó sem lehet !   :-)

Küldj címet, vagy fussunk össze Budapesten, ha megoldható.

 

Üdv !

Ervin

ps: 2X2 másolatot készítek mindenkinek, egyet sima fehér papírokra a két oldalról és egyet-egyet egy, a korabeli papírokhoz hasonló anyagra.

Ha lehet, megpróbálom a két oldalra másolást, de ezt az utóbbi papírt a fénymásolók általában begyűrik.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: H0ri60 (756)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 756

Kaphatok én is belőle?

Természetesen minden költséget állok!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (755)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.09 0 0 755

Szervusz Árpád !

 

Nincs mit, nagyon szívesen !

( azt azért tisztázzuk, hogy nekem csak a dupla oldalas használati utasítás van meg, másom nincs (sajnos) )

Erről hétfőn csináltatok másolatokat. A munkám kapcsán keresztül megyek az egész városon - minden munkanap - ha gondold valahol összefuthatunk ( olyan 13 óra magasságában a jövő héten ), de ha ez nem tud működni, feladom postán Neked/Nektek.

( ebben az esetben kellene nekem majd postacím )

 

Üdv !

 

Ervin

Előzmény: Gondos Arpad (754)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.08 0 0 754

Ervin! Köszönöm, hogy felajánlod a Mikrolin leírásodat másolásra. Budapesti vagy? (elnézést a tegezésért Előre is). A másolatot szeretném átvenni, így nem kell csak a papír miatt belemenni egy eléggé magasra szállt árverésbe. Van egy másik tétel a neten, ami jobban érdekel minket, bár az is H0.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (750)
M.machinátor Creative Commons License 2014.08.07 0 0 753

Konlaborállni(boccs)Kollaborálni.

 

U.I.2:Egyébként nem volt haszontalan a P.V. vasút megsemmisülése ugyanis így már nem túl fiatal fejjel egy szép hobbit indított el.

 

Megtekinthetitek(bár többen ismerik):   www.picasaweb.google.com/hangay.peter   webcímen.

 

(Az én fiam le sem tojja a modelkedést,mert valszeg ott lehetett minden alkalommal és nem lett tőle tíltva és megkapta - tehát -már nem érdekli - mert neki már van!!!!)

Előzmény: M.machinátor (752)
M.machinátor Creative Commons License 2014.08.07 0 0 752

Szervusztok.

 

Nem volt itt semmiféle nyomás (meg szívás)(bár talán az utóbbi inkább)

 

Az öregem a verdébe dolgozott szinte az egész életében.Kb 67-68 körül lépett be és akkoriban -  néhány évvel azelött állt le a gyártás még pótalkatrész gyártás volt.

   A raktárakban dögivel volt az eladhatatlan vonat készlet és abból vásárolt évekkel késöbb egy pannonia "elfekvő" készletet miután mi megszülettünk a bátyámmal(össze kaparták a felelhető alkatrészekből-egységekből).

 

Emlékszem az elcsúsztatható fadoboz hátuljára Fogy.Ár:1650 v 1800 ft volt felvésve undorító kék tintával(lehet hogy hülyeséget írok de én erre emlékszem).

Namost ez a 30-40-es évek technikáját tükröző modell kifejezetten nem a póri népnek volt kitalálva(az öregem brigád vezetőként kapott 2400-at,egy melós1300-1800at).

 

A mérges drága és elavult technikának az NDK ipar 'majdnem ötöd annyiba kerülő' a házgyári lakásban élő aránylag jobb keresetü melósnak , jobban megfizethető volt mint az egyhavi fizetésbe kerülő ráadásul nagy helyigényü állandóan meghibásodó és 24 voltos nagy amperes "modell" vasúti készülék(anyámat úgy megrázta egyszer hogy össze esett(rálépett vizes lábbal)).Szóval a fejlesztés hiánya és a drága ár elöbb-utóbb...... elkerülhetetlen lett volna.

 

Nem mellesleg a Pénzverde nem a lemezárugyár volt hanem központi utasításra kezdték el gyártani ezt az elavult vackot mert más nem volt hajlandó elvállalni , hogy megmutassa a párt hogy igen lám nem kell marklin mert azt itthon is elő lehet állítani.Hát körülbelül ez a rövid története.

Ez az évi néhány ezres gyártási darabszám semelyik vállalatnál nem lehetett volna nyereséges és a p.verdénél sem volt,időközben a 60-as évek közepén meg már erőssen nyitott a szoci tábor külföld felé és az arab népek is kezdtek tőke erőssek lenni,a valuta meg köllött a különböző külker vállalatok (zsidó kereskedők)meg ontották az aranyárút keletre , mert végülis ez a pénzverő fő profilja és gyönyörű ékszereket,különféle modelleket(hajó,autó,épület)drágakő vagy gyémánt berakással gyártottak busás haszonnal veszteséges elnagyolt bádog modellek helyett.

 

Nagyon sajnálom hogy valszeg sokakat kiábrándítok ebből a számomra is kedves gyermek koromat vissza idéző vasút modellre(de azért sok baj volt vele)de nem kell itt konlaborállni a helyzet ilyen egyszerű.Üdv:Péter.

 

U.I.A Pannonia készletet kizárólag karácsonykor a piros betűs ünnepek alatt használhattuk!!!(bocsánat :nézhettük)ahogy lefutja azt a néhány sikeres körét majd kisiklik és füstől , aztán el lett zárva(kis javítgatás után)        

A hetvenes évek végén amikor megkaptuk a lakás kiutalást a vonat nagyanyámnál maradt a pincében...........Követketző nyáron oda lettünk vágva egész nyárra.....

         Szerintetek mi maradt belőle?!?!?!?!

 

pv-vonat Creative Commons License 2014.08.07 0 0 751

Nem kimondottan NDK nyomásra.  De a KGST-n belüli "megegyezés" szerint nekünk valóban fel kellett adni a játékvasút gyártást.  Kb mint ahogy személyautót sem gyárthattunk csak buszt meg teherautót.

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.06 0 0 750

Kedves Árpád !

 

Végigolvastam a cikket.

Ezek szerint emiatt szűnt meg a Magyar vasútgyártás a 60-as évek elején ?

Ezen sokat gondolkodtam..

Hiszen a Pénzverde is leállt a Helikon után...

( NDK nyomásra ? )

 

Illetve mikrolin készletem nekem is van egy dobozos ( nagyon szép kék személyvagonokkal, piros tetőkkel )

Leírásom 1 db van, ha gondolod készíttetek egy copyt és eljuttatom Neked/Nektek.

( vagy, ha a másolást meg tdjuk oldani Budapesten - elviszem Neked oda... )

 

Üdv !

Ervin

ps: hétvégén töltök fel képet róla ( Mikrolin )

illetve, hha érdekel valakit, van nagyon jó szerelő ismerősöm, nekem is Ö generálozta meg a mozdonyomat..

Előzmény: Gondos Arpad (746)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.06 0 0 749

Kedves Árpád !

 

Nem semmi, nagyon köszönöm ( köszönjük ) ezt a remek hozzászólást és a nagyon tartalmas képeket !

Szívet gyönyörködtető látvány a szintén Magyar vasútgyártás remek darabjait.

 

Üdvözlettel !

Ervin

ps: nem tudok betelni a képekkel, reggelig megvan a program  :-D

Előzmény: Gondos Arpad (746)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.06 0 0 748

Szia !

 

Lehet nyugodtan publikus, páran úgyis ismerik, jártak már nálam.

30/9841616

Király Ervin

2094 Nagykovácsi, Munkácsy . M. 14.

Üdv !

Ervin

ps: de nem szeretnék senkinek sem bekavarni.....

Előzmény: bgftt (747)
bgftt Creative Commons License 2014.08.06 0 0 747

Küldj üzenetet a cimemre. (postacimet és telefonszámot)

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (741)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.06 0 0 746

Mikrolin

 

MIKROLIN játékok

a Csolnoki Bányász Hagyományőrző Egyesület gyűjteményéből

JAVA építőjáték I, II és III-as csehszlovák exportos készlet: mindhárom dobozt az egykori Csehszlovákiába exportálták és egy internetes használtcikkes oldalon akadtunk rájuk. Megvannak az eredeti ötletfüzetek és a csehszlovák leírások. Igen hiányosak. A J3-as készlet különlegessége, hogy eredetileg motoros meghajtású modelleket lehetett belőle építeni, a hajtómű fogaskerekei és tengelyei megvannak. A készletekből bemutatónak egy platós teherautót állítottunk össze. A dobozokon gyártóként NAPSUGÁR KTSZ van feltüntetve.

Sikerült több belföldi eladásra készült sorozatot is összegyűjteni, a dobozaik jó állapotúak – eltérő a fedelük az exportos sorozattól, tartalmuk hiányos, de az egyik J3-as készletben megtalálható a motor és az elemes kapcsolópult.

Magyar szabadalom: 146824 Az első kiadású Jáva készletek árai:

Német szabadalom: 1090143 J1: 38Ft 50f

Angol szabdalom: 861268 J2: ?? Ft 72f

Francia szabadalom: 1218291 J3: 130 Ft

Olasz szabdalom: 604830

U. S. A. szabadalom: 3074203

Létezett egy Jk jelű csomag is (vélhetően Jáva kiegészítő), erről semmit sem tudunk, eddig nem került elő egy sem belőle.

Az első kiadású készleteket a doboztetőkön levő embléma alapján a Calderoni Művek (tanszergyártó) forgalmazta. Fel van még tüntetve gyártóként a Mikrolin, Tatabánya és Mikrolin Mechanikai Játkégyártó KTSZ, Tatabánya is.

A dobozok változatlanok maradtak a vélhetően második sorozatnál is, de a fedelükön és a kis ötletfüzetkéken MIKROLIN MŰANYAG– FÉM– ÉS MŰSZERIPARI SZÖVETKEZET * TATABÁNYA cégjelzés szerepel.

A vélhetően harmadik kiadású sorozatnál a dobozok képei eltérnek az első kettőtől, a 3.-ban ugyanúgy benne volt a motor és az elemes kapcsolópult.

A motoros készletek egy picike lapos csavarhúzót is tartalmaztak a tengelyek rögzítéséhez. Kezdetben a dobozok és az ötletfüzetek ábráit, leírásokat a kecskeméti Petőfi Nyomda készítette.

Az 1980-as években átnevezték Modulnak ezt az építőjátékot, kiegészítésként volt technik doboz is, különböző fogaskerekekkel, hajtómű elemekkel, szíjakkal, műanyag tengelyekkel, ezek felhasználásával kézzel működtethető modelleket, szerkezeteket lehetett építeni, motort, kapcsolópultot nem gyártottak már hozzá. A TRIÁL hangszer, sport és játékkereskedelmi vállalat forgalmazta. A Modul márkanevet egy erősen hiányos 03-as jelű, 2313-as cikkszámú technik és egy 23-as készlet képviselik, melyeknek szép állapotúak a dobozaik. A 23-as készlet adatai: forgalmazó a Triál, 2300.4 a cikkszáma és 270 Ft-ba került eredetileg. A doboztetőn ötletadó modellek, a doboz alján pedig a készlet alkatrészeiből 1-1 db fotó látható.

A Jáva és a Modul is egy olyan építőjáték, mint a Lego. A különböző időszakban készült alkatrészek egymással összeépíthetőek. A 2000-es évek óta újból kapható, (gyártó: Peppino Kft, Budapest). Ebben a sorozatban a régiektől eltérő, új elemek is megjelentek, melyek keverhetőek, vegyesen felhasználhatóak a régiekkel. A régi elemek közül néhány nagyon picit változott. Az új kiadásokból az első 3 készlet és 4 féle kiegészítő csomag van meg. Az ötletfüzetek az első kiadású J1, J2-es dobozokban található példák utánnyomásai. Technik készlet eddig nem jelent meg.

 

Telepről működtethető, 16,5 mm nyomtávolságú, kétsínes villanyvasút

Több készlet és külön árusított járművek ismertek, papírdoboz csomagolásúak.

A sínek egységesen keménypapír talpfarácsra szerelt, finomlemezből préselt harangprofilúak, hasonlóan a korai „papírtalpfás” kelet-német PIKO sínekhez, azokkal összekapcsolhatóak, az ívek mérete megegyezik a PIKO belső körével. A betápláló egyenes a kapcsolópult alaplapján van és egyben kézi vonatszétkapcsoló is. Csak egyféle íves (760 mm körátmérő, ) és 150 mm hosszú egyenes sínek ismertek, kitérőkről, átszelésekről és más kiegészítő vágánymezőkről nincs tudomásunk. Egy készlethez 16 db íves, egy kapcsolópulttal egybeépített és egy különálló egyenes tartozik.

A pult kicsit részletesebben, balról jobbra (a tehervonatos csomag vezérlőjének könnyen lejön a fedele, így ennek alapján):

  • M–STOP indulás és megállás,

  • K–O kocsiszétkapcsoló, K állásban bontja a vonatot,

  • I–II ellenállás megcsapolásos sebességszabályzó,

  • ← / →menetirányváltó.

Mindegyik csomaghoz ugyanolyan mozdony, a MÁV 275. sorozatú gőzmozdonya alapján gyártott de inkább játék kivitelű, mint modellértékű kéttengelyes gépet adtak. Jellege megfelel a H0 Piko BR80-as 3 tengelyes modell alapján készült PIKO Junior 2 tengelyes, egyszerűbb kialakítású mozdonyhoz. A függőleges tengelyű, állandó mágneses állórészű motor a vezetőállás („konyha”) alatti kerékpárt hajtja csigaorsóval és homlok fogaskerékkel, a másik pedig futó tengely. Mind a négy kerék piros, küllős műanyag tárcsájú, fém abroncsos. Az áramot a motor a kerekek tetejére nyomódó vékony rézlemezeken keresztül kapja a sínekből.

Jelenleg két teljes és két igencsak hiányos készletünk van. Az egyik készlet mozdonya sajnos roncs, a kaszni szép, az alja és motorja romos.

A dobozokban két-két, élénk zöld, szürke tetejű személykocsik; és fakó zöld, magas oldalú kéttengelyes nyitott tehervagonok találhatóak. Létezik olyan készlet, melyben a teherkocsik bordóak.

A mozdonyok között van néhány különbség.

A személyvonati készlet gépén:

  • az alvázkeret fém,

  • kis méretű, de jó tapadást adó súly van az alvázban,

  • a motort az alvázhoz rögzítő csavarok csak alul menetesek,

  • a négy ütköző fémből van

Vélhetően ez a mozdony a régebbi.

A tehervonat mozdonyának:

  • alvázkerete fekete műanyag,

  • nagy méretű, a kazánba benyúló súlya van,

  • a motort az alvázhoz rögzítő csavarok végig menetesek,

  • az ütközők belül menetes fekete műanyagból vannak.

A két készletben eltérő a kapcsolópult színe: a személyvonati csomag kapcsolótáblájának ezüstösen csillogó fémszínű, a tehervonatos dobozban levőnek pedig enyhén zöldes árnyalatú lemezburkolata van.

A két készleten kívül van még két, a dobozban levőekkel azonos személykocsink – az egyik a dobozban levőekkel azonos, zöld, a másik bordó; 1 db. három pár rakoncával felszerelt nyitott, 1 db. alacsony oldalú nyitott és 1 db. zöld MÁV Ky sorozatú teherkocsink (barna színben is létezik). Ez utóbbi már nem játék, hanem modell kivitelű. Mindhárom áruszállító járműnek műanyag ütközői vannak.

Ritkaság a működőképes, korához képes jó állapotú mozdony és kocsi, ugyanis a műanyag alkatrészek vetemedésre hajlamosak. Szerencsére a kocsikkal és az egyik mozdonnyal minden rendben van. Bár az igazság az, hogy a két mozdonyból lett egy összerakva. Találkoztunk olyan eladó készlettel is, ahol az eredeti sínekhez és személykocsikhoz Piko Junior gőzöst raktak és a síneket papírtalpfás, szintén Piko ütközőbakkal egészítették ki.

A személyvonati készlet eredeti ára 240, a tehervonatosé pedig 230 Ft. volt. A készleten kívüli személykocsik (Mikrolin II) 30 Ft-ba kerültek, a teherkocsik árát nem ismerjük.

Fényképen szerepel egy barna magas oldalú nyitott teherkocsi is, a dobozán MIKROLIN II felirattal (bár a zöld személykocsit is árusították külön, és annak dobozán is ugyanez olvasható). A csomagolás oldalán az adott jármű színes rajza is látható.

A tehervonati készlet dobozának fedelén az alábbi adatok vannak:

MIKROLIN MECHANIKAI JÁTÉKGYÁRTÓ KTSZ.

Budapest II. Varsányi I. (Irén) utca 21.

I. Játékszerelő Gyáregység

A doboztető belsejében 1964. II. 12-i dátum található. Vélhetően az 1950-es évek elejétől az 1960-as évek közepéig gyártották. A KGST-n belül a vasútmodellek gyártását, fejlesztését az NDK kapta.

A dobozokon gyártóként NAPSUGÁR KTSZ van feltüntetve.

 

NAPSUGÁR KTSZ

MIKROLIN I. H0 (1:87) játékvasút készlet

Eredeti ára 240 Ft.

Papírdobozos, tartalma:

16 íves sín; egy fémszínű, vékony lemezházas kapcsolópult piros billentyűkkel, csatlakozó 150 mm hosszú egyenes sínnel és vonatszétkapcsolóval közös alapra szerelve; egy 150 mm-es egyenes sín.

MÁV 275-ös sorozatú gőzmozdony egyszerűsített modellje, két egyforma, kéttengelyes személykocsi.

A mozdony fekete, a keréktárcsák és a fémből készült csatlórudak közepe piros, a személykocsik élénk zöldek, szürke tetővel, alvázuk fekete. A motor függőleges tengelyű, állandó mágnes állórészű, egyenfeszültségű, az alatta levő kerékpárt csigakerékkel hajtja. A kapcsok között zavarszűrő kondenzátor található.

A sínek vékony fémlemezből készült „kalap keresztmetszetűek”, vastag kartonaljakon.

Egyenfeszültségű, kétsínes rendszer, irányítása telepről táplált kapcsolópultról. A személykocsik (Mikrolin II dobozban) 30 Ft-ért külön is kaphatóak voltak.

MIKROLIN I. H0 (1:87) játékvasút készlet

Eredeti ára 230 Ft.

Papírdobozos, tartalma:

16 íves sín; egy zöldes színű, vékony lemezházas kapcsolópult piros billentyűkkel, csatlakozó 150 mm hosszú egyenes sínnel és vonatszétkapcsolóval közös alapra szerelve; egy 150 mm-es egyenes sín.

MÁV 275-ös sorozatú gőzmozdony egyszerűsített modellje, két egyforma magas oldalfalú, kéttengelyes nyitott teherkocsi.

A mozdony fekete, a keréktárcsák és a fémből készült csatlórudak közepe piros, a tehervagonok fakó zöldek, alvázuk fekete. A motor függőleges tengelyű, állandó mágnes állórészű, egyenfeszültségű, az alatta levő kerékpárt csigakerékkel hajtja. A kapcsok között zavarszűrő kondenzátor található.

A sínek vékony fémlemezből készült „kalap keresztmetszetűek”, vastag kartonaljakon.

Egyenfeszültségű, kétsínes rendszer, irányítása telepről táplált kapcsolópultról.

Készleten kívül kapható volt még, egyesével, MIKROLIN II papírdobozban:

magas oldalfalú, nyitott; magas oldalfalú, MÁV Ky sorozatú, alacsony oldalfalú, nyitott; három pár rakoncával felszerelt pőrekocsi. Mind kéttengelyes.

Színek: a magas falú világosbarna, a Ky fakó zöld, az alacsony oldalú és a rakoncás kocsik sötétbarnák. A személykocsik színe bordó vagy a készletben levőekkel azonos világoszöld. A bordó és a zöld személykocsi teteje szürke, de létezik zöld kaszni+bordó tető összeállítás is.

A kocsik oldalain fehér MÁV felirat olvasható.

A sínek hasonlóak a kelet-német PIKO kartontalpú rendszeréhez, illetve a későbbi műanyag talpfarácsos sínekkel is összekapcsolhatóak. MIKROLIN kitérőkről, átszelésekről, ütközőbakokról és más kiegészítő sínekről nincs tudomásunk. Házi barkács módon PIKO pályaelemekkel egészítették ki a nem túl hosszú alappályát.

Ritka a jó állapotú jármű, működő mozdony, ugyanis anyaguk vetemedésre, deformálódásra hajlamos. Kocsikból több jó állapotban megmaradt példányról tudunk, bár viszonylag ritkaság a Mikrolin vasút vagy ahhoz jármű, tartozék. Főleg internetes piactereken lehet rátalálni.

 

Jáva építő, második kiadású 3-as készlet motorral, elemes vezérlőpulttal. Ki-be, előre-hátra billentyűk. Hasonló a vasút vezérlőjéhez.

 

Elemes autóbusz, Ikarus60-as városi kivitel alapján.

 

Elemes trolibsz, Ikarus60T budapesti trolibusz alapján.

 

 

Elemes H0 vasút

 

Egyéb termékek, ízelítő nem műszaki játék témájú gyártmányokból (konyhai eszközök is készültek, egyelőre kép nincs róla). Csak a Jáva építő, az két elemes busz és a kisvonat tartozik érdeklődési körünkbe, ezekből próbálunk egy minél teljesebb gyűjteményt összeszedni és bemutatni, a vasúttal nagyon jól állunk, bár segítséget szeretnénk kérni: mind a 4 készletünk hiányzó eleme aleírás. Ugyan van a vaterán egy papíros készlet, de nem biztos, hogy a mienk lesz. akinek van leírása, ha lehet, olvasható, jó minőségben ossza meg itt, mert ahogy olvasom a fórumot, többünknek is van Mikrolinja.

 

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.06 0 0 745

Miben tudnál csatlakozni? Ami hiányzik, a GANZ-os plafotapasztó motorkocsihoz egy romos Előre postakocsi kaszni (alváz, festék, tető sem kell), ill. egy db bármilyen pénzverdei áramszedő. Állapot itt sem lényeg. Nem mozgó első szériás Előre csáp lenne a legjobb, mert van két törött darab (háromból lett egy összerakva, mely felújított mozdonyra került és a törött szedődarabokat elraktam alkatrésznek). Persze ha nincs, bármilyen megoldás érdekel, kivéve az, hogy romos mozdonyt vegyek. Egy áramszedő miatt gépet venni, ez most kissé luxus.

Előzmény: a_hollo (742)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.06 0 0 744

Köszönöm szépen,nem.

Ervin viszont érdeklődik utána.

Előzmény: bgftt (740)
a_hollo Creative Commons License 2014.08.06 0 0 743

Ebay-en találtam Előre síneket és trafót, ha esetleg érdekel valakit:

 

http://www.ebay.de/itm/291209516500?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

a_hollo Creative Commons License 2014.08.06 0 0 742

Izgalmasak a tervek az átépítésre! Remélem, hamarosan látjuk az eredményt is.  A Cavill motorkocsi építéséhez esetleg nem lehet csatlakozni?

 

Talán érdekes lehet, más is foglalkozik külföldön hasonló átépítéssel. Ez egy svájci oldal, hasonló korú BUCO 0-ás vonatokból épít olyan mozdonyokat, vezérlőkocsit stb., amit sosem gyártottak:

 

http://www.spur0hans.ch/bu-co.html

Előzmény: Gondos Arpad (739)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.06 0 0 741

Sziasztok !

 

Ha nem lesz gazdája, engem(is) érdekelne.

De persze elsőbbség a kapcsolatnak :-)

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: bgftt (740)
bgftt Creative Commons License 2014.08.05 0 0 740

Érdekel? Most szedtem elő a padlásról: igy néz ki, (pedig dobozban volt) csak ezek a kocsik maradtak meg a Mikrolin-ból.

Előzmény: H0ri60 (732)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.05 0 0 739

Mi Előre alapokat használuk, ilyen lesz hamrosan pl. a PV-Görgőkészítő Ktsz koprodukciós elektromos 275, illetve most rendeltem egy romos Előrét a majdani e-242-höz is.

 

Pocsék állapotú Előre postakocsit vennénk. Lehet csak kaszni is, tető sem kell. Lényeg, ne legyen horpadt, laposra taposott. Festékhiány előny-így legalább nem lesz csábítás a restaurálására. A terv a következő: egy Előre személy és postakocsi átszabásával, Előre mozdony alvázára felsővezeték-szerelő motorkocsit építenénk, van ehhez egy részben Pannónia alkatrészeket tartalmazó Előre alvázunk újjáépített világítással (LED), egyenfeszültségre átalakítva.

 

Van még egy kép a linkben, a Cavill Ganz motorkocsi. Ehhez sikerült egy Pannónia kocsit (fényezése igencsak elüt a gyáritól-zöld alapon sárgásfehér csíkok vannak, újrafényezett). Forgóvázai egy arany-fehér Helikon kocsi alá kerültek, ami ez alól kijött-egy jó és egy sérült forgóváz, pótalkatrész, eladásra nem kerül. Van már ajánlat a motorkocsi gépezetére, egy áramszedős tetőrész nélküli, újrafújt Pannónia mozdony képében (a tulaj elmondása alapján egy motoros. Lehet, hogy Pannónia kaszniba Helikon gépészet került?).

 

Egy korábbi hozzászólásban már volt róla szó képekkel.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129789553&t=9213335

 

Természetesen van bemutatható Előre és Pannónia készletünk is, mindkettő 1959-es, ezekről már korábban írtam is, iletve van itt róluk néhány fotó is, amikor egy budapesti modellkiállításon össze voltak rakva a pályák. Előrénk teljesen gyári festésű járművekből áll, a Pannónia, mivel egy dohos pincében hevert kb 20 évig, újra lett fényezve, kivéve a zöld kocsit, ő a szín- és feliratminta. A Helikon mozdony és a hozzá tartozó egyke kocsi csak futóképessé lett téve, fényezni nem fogjuk. Maradnak fellelt állapotban. Főleg a feliratozás miatt. Ha előkerül gyári állapotú fényezésű zöld kocsi, lehet, hogy majd felkínáljuk cserére a jelenleg a fadobozban lakó sérült festésű, de futóképes járművet. A két újrafújt kocsit (piros és kék) és a mozdonyt mindenképpen megtartjuk, a készletből a csak a zöld kocsi cseréje fordulhat majd elő.

Előzmény: a_hollo (736)
a_hollo Creative Commons License 2014.08.03 0 0 738

Szia, valaki már érdeklődött utána, ha mégse vinné el, jelzem. Egyébként jelképes árra gondoltam, inkább annak örülnék, ha valaki hasznát venné. 

Előzmény: pg54 (737)
pg54 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 737

Mennyiért adnád?

Előzmény: a_hollo (736)
a_hollo Creative Commons License 2014.08.01 0 0 736

Sziasztok,

 

Érdekel esetleg valakit barkácsoláshoz két 0-ás motoros alváz? Nem tudom, milyen gyártmány, talán valami francia. Email publikus.

 

 

chabie Creative Commons License 2014.07.31 0 0 735

Nem tudom, érdekel - e valakit,én véletlenül bukkantam rá.Nem reklám,nem az én bulim.    http://retronom.hu/node/44738

karikaV43 Creative Commons License 2014.07.25 0 0 734

Én is,így viszont majd elég drágán kerül hozzánk!

Előzmény: H0ri60 (732)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.07.24 0 0 733

A dobozos készlet mozdonyát külsőleg részben rendberaktuk, egyik oldalán megvan a teljes rudazat. A két kereket összekötő elem eredeti görgőkészítős, a dugattyús a Zeuke gépről került át. Méretben és formájában jó, bár az NDK-snak rövidebb a tengelytávja. A másik oldalán még nincs semmi sajnos, ugyanígy a fémkerekű gép is rudazatmentes még. De legalább van egy alap, hogy milyen alkatrészek jók és hova. Kiálítva is jobban mutat, hogy rajta vannak ezek a kiegészítők.

Előzmény: Gondos Arpad (729)
H0ri60 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 732

Találtam a Vaterán egy jó állapotú MIKROLIN vasutat...

pv-vonat Creative Commons License 2014.07.17 0 0 731

Feltettem a képeket a Pannónia vas sínkészletéről.  http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/gallery/19920490/renderimages/17447410/sinek-valtok-stb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!