És ha már lúd legyen kövér:
gázolajszűrő: ALCO MD411 (Yanmar motorhoz, a poharas szűrőbe), a csapot ne felejtsd el elzárni csere előtt, és feltölteni a poharat mert a yanmart szívás légteleníteni.
Töprengek ezen a dolgon , de igazából okosat így távirányítva nem tudok mondani .
Nekem az a mániám , hogy mielőtt bármit csinálnék megpróbálom behatárolni a hibát , első a diagnosztika . Nagyon nem szeretem amikor ELŐBB szednek szét valamit , pláne kicserélnek , mintsem meglenne a hiba oka . Jó , tudom lehet diagnosztizálni az alkatrészek cserélgetésével is -- de ez elsősorban akkor észszerű , ha a cserealkatrészek ingyen/olcsón rendelkezésre állnak pl. donorkocsiból vagy kölcsönzés útján -- ha azonban vetetik a cuccokat a szerencsétlen tulajjal : kicseréljük ezt is , hátha akkor jó lesz .... Bizonyos hibák akkor határolhatók be , ha szétszedi az ember a technikát . Más hibák pedig csak az összerakott masinán produkálhatók .
Ezek szellemében elsőként több információt igyekeznék begyűjteni erről a dologról . Ha nem megy az egyik a henger akkor azt bizonyítani kell . Meglazítanám a nyomócsövet és nézném mi változik . Ha ezzel sikerül bizonyítani a lazsáló henger létét akkor lehet szűkíteni a kört . Utána esetleg felcserélném egymással a két porlasztót , hogy átmegy-e a hiba a másik hengerre .
Két mérőhengerrel ( a gyakorlatban erre célra fecskendőt használunk *) az önindító némi nyektetésével talán kimutatható , ha az egyik adagolóelem nem dolgozik alacsony fordulaton .
Porlasztóvizsgáló hiányában a motoron is vizsgálható az adagolóelemek működése .
* Én most készítettem a Lombardini motorokhoz efféle szerkezetet , az is orvosi fecskendőből lett :
A Kubotán a módszert fordítva kell alkalmazni , ott nem a betáplált üzemanyag mérésére van lehetőség , hanem a befecskendezettére .
Hát most sehogy se találok erre anyagot . A klasszikusok kivették a motorból a porlasztócsúcsokat ( fúvókatartóval együtt ) , kiforgatva összecsavarozták és tettek alá egy-egy mérőedényt . Majd forgatták önindítóval és megnézték a befecskendezett mennyiséget . Sajnos a te alapjárat problémádra ez nem megoldás , mert alapjáraton nem arra az adagolóelem-pozícióra áll be a motor , mint indítózáskor .
egy relé szerintem hiányzik ... tettem bele egyet és igazából semmi sem változott.
Nem egészen világos nekem az a történet . Előtte működött ? Mikortól romlott el ? Miből lehet tudni , hogy nincs izzítás ? Márminthogy pont izzítás nincs ?
Üdv. Köszi. A biztik jók egy relé szerintem hiányzik mert csak három van a négy helyett,és az üres helyen is vannak alul vezetékek, de tettem bele egyet és igazából semmi sem változott. Ráadásul az izzító relé nem is úgy néz ki mint a többi elvileg( neten láttam). Már azon gondolkozom megcsinálom nyomógombosra ideiglenesen.
Elöbb nézd meg a biztosittékot a muszer fal mögött jobb oldalt a kesztyűtartónál! Elvileg ennél minden jeladózva van illetve a kilométer óra szabályoz mindent.
Ezért linkeltem a maruti generátort.Kicsi,50amper körüli ha jól rémlik,és a lemezburkolat alatt van a szabályzó is!Így nem veszik le róla mikor bontva árulják mint a suzukiét.Azokét mindig külön akarják eladni!A marutiéra csak az akkut kell rákötni,meg a visszajelzőt,és egy pozitívat a gyújtáskapcsolótól.3 vezeték az egész.Úgyanúgy kell egy tartólemezt vágatni,és felszerelni.Csak ezzel a generátorral 5-7 ezerből megúszod az egészet.Az ékszíjnál gyorsító áttételt kell alkalmazni.Én majdnem kétszeres áttétellel hajtottam a főtengelyről.Ha jól rémlik valami 10ezer körülig lehet pörgetni a generátort.Majdnem dupla fordulattal már alapjáraton is tudott annyit mint a gyári max fordulatnál.
Mennyire volt nehéz a beépítése? Anno a trabantos korszakban több generátort telepítettem a dinamók helyére. Némi méregetés, függesztővas gyártás után már csak az új ékszíj hosszát kellett belőni, aztán minden rendben volt. Közben utánanéztem a fesszabályzó áraknak. A suzukié elég húzós, lehet valami másé lesz felrakva /Fiat, Ford,/valamilyen Bosch gyártmány van most célkeresztben. A német piacra szállított autókat típustól függetlenül sokszor bosch elektromossággal szerelik az importőr kérésére. Meglátjuk mi kerül képbe. Legyen minél kisebb , könnyebben felszerelhető, olcsón javítható. Persze ha minden rendben a generátorral, akkor csak fel kell tenni. Mondjuk Maruti generátort nem sokan keresnek, valószínűleg ezért van ennyi eladó 5-6e forintért.
Nem tudom az előéletét úgy vettem ,hogy rossz a motor én meg felújítottam ,de ezt te is tudod emailben írtam neked miket cseréltem, a felújítás nem érintette az adagolót.
Kérdésem az lenne ,hogy neki álljak szerintetek szétszedni az adagolót darabokra meg a porlasztót és kitisztítani meg a kopó alkatrészeket kicserélni vagy mit csináljak?
Köszi a segítséget. Én is ugyanarra jutottam mint amit leírtál.
Az átalakításhoz várom hogy az autóleadó helyen egy Suzuki bekerüljön, a generátor rögtön le fog ugran rólai. Vágatok kazánlemezből tartót lézerrel, feltelepítem.
Előtte átnézem a csapágyakat, szénkeféket. Ez a legjobb költséghatékonyságú műszakilag legkorrektebb és legmegbízhatóbb megoldás hosszú távra.
Egy szénkefe híddal egybeépített fesszabályzó pár ezer forintból megúszható ezek után, de az autóknál sem jellemző hogy tönkremenne.
Azért lenne lényeges a régi szabályzó bekötése hogy a másik gépen le tudjam tesztelni, nem akarom egy elkötéssel esetleg tönkretenni. A töltötekercs rendben, legalábbis ellenállásméréssel.
Szerintem nem az utángyártott cuccal van a gond , hanem az alaplappal -- valószínűleg azt alakították át . A mopedautókban eredetileg egyfázisú állórész van , vagyis vannak a tekercsek SORBA kötve , kijön a két drót a lendkerék alól ( a tekercsek NINCSENEK letestelve sehol ) bemegy a feszkorlátozóba , ami lényegében véve egy speciális Graetz-híd , amiben a két negatív dióda helyett tirisztor van a felesleges feszültségpúpok levagdosására . Mivel ez egy fázisban 20-30 A-t kezel gyakorta melegszik ( főleg ha a csatlakozásoknál kontakthiba lép fel ) ezért esetenként melegszik . Olykor túlmelegszik és megpusztul . Mint minden ami a mopedautókhoz kell , úgy ez sem olcsó --és akkor jönnek különféle alternatív megoldások . Valószínűleg ennek lehetett az áldozata az eredeti egyfázisú állórész : csináltak belőle 3 fázist , hogy az egy diódára eső áramerősséget csökkentsék . Vagy olyan feszkorlátozót tudtak szerezni . Aztán utóbb mégis beszereztek egy utángyártottat , ami mopedautóhoz való , de az állórészt nem variálták vissza hozzá .
Nekem az egyik Ligieremben ilyen (utángyártott) van , de azt a masinát nemitthon tárolom , ezért jópár nap , mire képet tudok róla hozni . Egyébként az az általános vélemény : ha benne van az áramtermelő a kocsiban és működik akkor nem kell foglalkozni vele . Ha gond van vele akkor meg kell nézni . hogy könnyen javítható-e ? Mert ha nagyobb költséggel járna a javítás akkor érdemes meggondolni egy bontott generátor beépítését .
Szóval ilyen a gyári állórész , ebből két ( testeletlen ) , egyforma (sárga) színű vezeték jön ki , és megy be a gyári (Ducati ) feszkorlátozó G-G lábára . A testet közvetlenül adja le , a vastag lábra van téve az eredetileg piros vezeték , ami a megtermelt áramot az aksira viszi . A pici sarura megy ( az asszem zöld) vezeték és az vezérli a lámpát -- ha nincs töltés testre kapcsolja és a műszerfalon világit a pilács . És van egy referencia áram , ami gyújtáskapcsolóról jön . Ennek az elektronikának az olcsóbb pótlására gyártják a te kocsidban levőt .
Ki ismeri a fényképen levő feszültségszabályzót? A lábkiosztás, vezetékek bekötése érdekelne melyik vezeték hova menne bekötésileg. Egy 40 A-os 3 fázisú töltőtekercs két fázisára volt kötve, persze nem töltött. Le akarom tesztelni, ez valami utángyártott dolog lehet. A mostani vezetékelést egyébként is teljesen rendbe kell tenni, olyan szintű mókolások vannak benne, magyarán valaki hozzáértés nélkül alakítgatott.
Ne mopedtíposhoz kérd, mert általános hajtástechnikai alkatrészeket forgalmaznak! A számlán levő méretek és cikkszám szerint fogsz boldogulni. Ha más méret kell az internetre feltöltött anyagukból tudsz válogatni. Egy-egy típusból akár ezer feletti db számot is tartanak.
Ligierhez vettem komplett felfüggesztő gumibak készletet. 3db tartóbak+ 2db kúpos olajteknő kitámasztó. Lehet hogy neked is jó, mert lombardini motoros a te géped is , a képről minden info adott.