Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Schliemann88 Creative Commons License 2019.02.09 0 0 46612

Üdv Mindenkinek!

Tudna nekem segíteni valaki Aixam 400 távnyitójának pótlásában?

Hol lehet beszerezni hozzá, illetve hogyan tudom feltanítani rá?

 

Köszönöm előre is.

 

Gábor

Saca33 Creative Commons License 2019.02.07 -1 0 46611

KÖSZÖNÖM A GYORS SEGITTSÉGET  MINDENKINEK 

kiggyo Creative Commons License 2019.02.06 0 0 46610
És ha már lúd legyen kövér:
gázolajszűrő: ALCO MD411 (Yanmar motorhoz, a poharas szűrőbe), a csapot ne felejtsd el elzárni csere előtt, és feltölteni a poharat mert a yanmart szívás légteleníteni.
Előzmény: kiggyo (46609)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.06 0 0 46609
Egészen pontosan ALCO Synth X 5W-40 olajat szoktam venni, de nyilván más márka is jó bele, 5e km-enként cseréld.

Gondolom olajszűrő is kell majd bele, az pedig Mann w68 vagy hasonló, (pl ALCO SP1075).

légszűrő: Renault 9 1.1 81-85 (Technocar TEA909), de ezt ellenőrizd mert nem írtad az autó típusát.

Amit sokan elfelejtenek az a váltó olaj, SAEW/90 1 liter (ha a szuszogón van cső, olvass vissza) 10 ezer km-enként csere!!!
Előzmény: kiggyo (46608)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.06 0 0 46608
Igaza van az előttem szólónak, 5W40 olaj, valami normálisabb márkából.
Előzmény: Saca33 (46606)
kobor1954 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 46607

5w-40 az előirt mást nem érdemes de te tudod mennyi ideig akarod használni hiba nélkűl nekem is yanmar motoros van

 

Előzmény: Saca33 (46606)
Saca33 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 46606

Üdvözletem megint a segitségeteket kérném yanmar motorba milyen olajat vegyek szintetikusat vagy másmijet a kisauto 2008 as gyártásu

WooDoo Creative Commons License 2019.02.06 -1 1 46605

Igaz hogy elektromos, de újonnan 2,5M Ft-ért nem nagyon lehet mopedautót kapni:

 

https://g7.hu/vilag/20190205/olcso-elektromos-autokkal-torne-be-az-europai-piacra-kina/

zsolt117211 Creative Commons License 2019.02.04 -3 0 46604

Neki kell állni méregetni egy villamossági szerelőt keressen

Előzmény: dragster0 (46601)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.02.03 -3 1 46603

Töprengek ezen a dolgon , de igazából okosat így távirányítva nem tudok mondani .

Nekem az a mániám , hogy mielőtt bármit csinálnék megpróbálom behatárolni a hibát , első a diagnosztika . Nagyon nem szeretem amikor ELŐBB szednek szét valamit , pláne kicserélnek , mintsem meglenne a hiba oka .  Jó , tudom lehet diagnosztizálni az alkatrészek cserélgetésével is -- de ez elsősorban akkor észszerű , ha a cserealkatrészek ingyen/olcsón rendelkezésre állnak pl. donorkocsiból vagy kölcsönzés útján -- ha azonban vetetik a cuccokat a szerencsétlen tulajjal : kicseréljük ezt is , hátha akkor jó lesz .... Bizonyos hibák akkor határolhatók be , ha szétszedi az ember a technikát . Más hibák pedig csak az összerakott masinán produkálhatók .

Ezek szellemében elsőként több információt igyekeznék begyűjteni erről a dologról . Ha nem megy az egyik a henger akkor azt bizonyítani kell . Meglazítanám a nyomócsövet és nézném mi változik . Ha ezzel sikerül bizonyítani a lazsáló henger létét akkor lehet szűkíteni a kört . Utána esetleg felcserélném egymással a két porlasztót , hogy átmegy-e a hiba a másik hengerre .

Két mérőhengerrel ( a gyakorlatban erre célra fecskendőt használunk *) az önindító némi nyektetésével talán kimutatható , ha az egyik adagolóelem nem dolgozik alacsony fordulaton .

Porlasztóvizsgáló hiányában a motoron is vizsgálható az adagolóelemek működése .

* Én most készítettem a Lombardini motorokhoz efféle szerkezetet , az is orvosi fecskendőből lett :

 

A Kubotán a módszert fordítva kell alkalmazni , ott nem a betáplált üzemanyag mérésére van lehetőség , hanem a befecskendezettére .

Itt hasonló módszerrel mérik a résolajat :  https://www.youtube.com/watch?v=dNgCxNBOJQ4 

https://www.youtube.com/watch?v=q94rjLUg82U

https://www.youtube.com/watch?v=s1bL2McGa0Q

 

Ez a gyári technológia :  https://www.youtube.com/watch?v=cWeIxkw1uPQ

 

Hát most sehogy se találok erre anyagot . A klasszikusok kivették a motorból a porlasztócsúcsokat ( fúvókatartóval együtt ) , kiforgatva összecsavarozták és tettek alá egy-egy mérőedényt . Majd forgatták önindítóval és megnézték a befecskendezett mennyiséget .  Sajnos a te alapjárat problémádra ez nem megoldás , mert alapjáraton nem arra az adagolóelem-pozícióra áll be a motor , mint indítózáskor .

 

 

Előzmény: aixam500 (46592)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.02.03 -3 0 46602

egy relé szerintem hiányzik ...  tettem bele egyet és igazából semmi sem változott.

 

Nem egészen világos nekem az a történet . Előtte működött ? Mikortól romlott el ? Miből lehet tudni , hogy nincs izzítás ? Márminthogy pont izzítás nincs ?

 

dragster0 Creative Commons License 2019.02.03 0 0 46601

Üdv. Köszi. A biztik jók egy relé szerintem hiányzik mert csak három van a négy helyett,és az üres helyen is vannak alul vezetékek, de tettem bele egyet és igazából semmi sem változott. Ráadásul az izzító relé nem is úgy néz ki mint a többi elvileg( neten láttam). Már azon gondolkozom megcsinálom nyomógombosra ideiglenesen.

Előzmény: zsolt117211 (46600)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.02.03 0 0 46600

Elöbb nézd meg a biztosittékot a muszer fal mögött jobb oldalt a kesztyűtartónál! Elvileg ennél minden jeladózva van illetve a kilométer óra szabályoz mindent.

Előzmény: dragster0 (46596)
imy59 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 46599

Üdvözletem az szeretném kérdezni hogy virgóba hol lehet elő szilentet kapni vagy melyik tipuséval egyezik meg? Előre is köszönöm!

kobor1954 Creative Commons License 2019.02.02 -2 2 46598

A suzuki altó generátor ugyan az mindenbe meg egyezik

Előzmény: Poc2 (46593)
Poc2 Creative Commons License 2019.02.01 -2 2 46597

Ezért linkeltem a maruti generátort.Kicsi,50amper körüli ha jól rémlik,és a lemezburkolat alatt van a szabályzó is!Így nem veszik le róla mikor bontva árulják mint a suzukiét.Azokét mindig külön akarják eladni!A marutiéra csak az akkut kell rákötni,meg a visszajelzőt,és egy pozitívat a gyújtáskapcsolótól.3 vezeték az egész.Úgyanúgy kell egy tartólemezt vágatni,és felszerelni.Csak ezzel a generátorral 5-7 ezerből megúszod az egészet.Az ékszíjnál gyorsító áttételt kell alkalmazni.Én majdnem kétszeres áttétellel hajtottam a főtengelyről.Ha jól rémlik valami 10ezer körülig lehet pörgetni a generátort.Majdnem dupla fordulattal már alapjáraton is tudott annyit mint a gyári max fordulatnál.

Előzmény: muszak01 (46594)
dragster0 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 46596

Van egy microcar f8c járgányom, és nincs izzitásom. Hol keressem az izzító relét benne? Ha valakinek lenne elképzelése megköszönném a segítséget.

kobor1954 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 46595

Ha a porlasztót szétszedted lehet az alaminium alátétet is kicserélted és az 1-es jukat nemcsináltál bele nekem ezvólt a baj anno

Előzmény: muszak01 (46594)
muszak01 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 46594

Mennyire volt nehéz a beépítése? Anno a trabantos korszakban több generátort telepítettem a dinamók helyére. Némi méregetés, függesztővas gyártás után már csak az új ékszíj hosszát kellett belőni, aztán minden rendben volt. Közben utánanéztem a fesszabályzó áraknak. A suzukié elég húzós, lehet valami másé lesz felrakva /Fiat, Ford,/valamilyen Bosch gyártmány van most célkeresztben. A német piacra szállított autókat típustól függetlenül sokszor bosch elektromossággal szerelik az importőr kérésére. Meglátjuk mi kerül képbe. Legyen minél kisebb , könnyebben felszerelhető, olcsón javítható. Persze ha minden rendben a generátorral, akkor csak fel kell tenni. Mondjuk Maruti generátort nem sokan keresnek, valószínűleg ezért van ennyi eladó 5-6e forintért.  

Előzmény: Poc2 (46593)
Poc2 Creative Commons License 2019.01.31 -4 2 46593

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=maruti%20gener%C3%A1tor

Tessék!Nekem ilyen volt benne,ebben a fesszabályzó is benne van.

Előzmény: muszak01 (46589)
aixam500 Creative Commons License 2019.01.31 -2 1 46592

Nem tudom az előéletét úgy vettem ,hogy rossz a motor én meg felújítottam ,de ezt te is tudod emailben írtam neked miket cseréltem, a felújítás nem érintette az adagolót.

 

Kérdésem az lenne ,hogy neki álljak szerintetek szétszedni az adagolót darabokra meg a porlasztót és kitisztítani meg a kopó alkatrészeket kicserélni vagy mit csináljak?

Előzmény: Bakancs4 (46591)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.30 -1 1 46591

Nehéz ügy , még úgy is ha ott állunk ( tanácstalanul ) a járgány mellett , hát még távirányítással .

Előtte milyen volt ? A felújítás érintette az adagolót , vagy csak a henger-dugó-gyűrű társulatot ?

 

Előzmény: aixam500 (46590)
aixam500 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 46590

Sziasztok!

 

Tegnap beindítottam végre a Kubota z482-es motort amit most újítottam fel ,de sajnos felmerült egy probléma mégpedig nincsen alapjáratom.

Miután beindítom és elengedem a gázt (hagynám alapjáraton) akkor elkezd rángatni ,olyan mintha 1 hengerezne vagy legalábbis kihagyna a henger.

Ha kicsit feljebb tekerem az alapjáratot akkor már pörög nagyon a motor és viszi a szíjjat is.

 

Én az üzemanyagnál gondolom ,hogy probléma van (Adagoló,Porlasztó)

 

Azt leszeretném szögezni ,hogy vezérlést nem pakoltam el (jelölésekkel csináltam) , le lett légtelenítve többször is.

 

Kérdésem a következő ti mire tippeltek ,hol lehet baj ,hogyan hárítsam el?

 

Válaszaitokat köszönöm!

 

Üdv!

muszak01 Creative Commons License 2019.01.30 -3 0 46589

Köszi a segítséget. Én is ugyanarra jutottam mint amit leírtál.

Az átalakításhoz várom hogy az autóleadó helyen egy Suzuki bekerüljön, a generátor rögtön le fog ugran rólai. Vágatok kazánlemezből tartót lézerrel, feltelepítem.

Előtte átnézem a csapágyakat, szénkeféket. Ez a legjobb költséghatékonyságú műszakilag legkorrektebb és legmegbízhatóbb  megoldás hosszú távra.

Egy szénkefe híddal egybeépített fesszabályzó  pár ezer forintból megúszható ezek után, de az autóknál sem jellemző hogy tönkremenne. 

 Azért lenne lényeges a régi szabályzó bekötése hogy a másik gépen le tudjam tesztelni, nem akarom egy elkötéssel esetleg tönkretenni. A töltötekercs rendben,  legalábbis ellenállásméréssel.

Még egyszer köszi. 

Előzmény: Bakancs4 (46588)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.29 0 2 46588

Szerintem nem az utángyártott cuccal van a gond , hanem az alaplappal -- valószínűleg azt alakították át . A mopedautókban eredetileg egyfázisú állórész van , vagyis vannak a tekercsek SORBA kötve , kijön a két drót a lendkerék alól ( a tekercsek NINCSENEK letestelve sehol ) bemegy a feszkorlátozóba , ami lényegében véve egy speciális Graetz-híd , amiben a két negatív dióda helyett tirisztor van a felesleges feszültségpúpok levagdosására . Mivel ez egy fázisban 20-30 A-t kezel gyakorta melegszik ( főleg ha a csatlakozásoknál kontakthiba lép fel ) ezért esetenként melegszik . Olykor túlmelegszik és megpusztul . Mint minden ami a mopedautókhoz kell , úgy ez sem olcsó --és akkor jönnek különféle alternatív megoldások . Valószínűleg ennek lehetett az áldozata az eredeti egyfázisú állórész : csináltak belőle 3 fázist , hogy az egy diódára eső áramerősséget csökkentsék . Vagy olyan feszkorlátozót tudtak szerezni . Aztán utóbb mégis beszereztek egy utángyártottat , ami mopedautóhoz való , de az állórészt nem variálták vissza hozzá .

Nekem az egyik Ligieremben ilyen (utángyártott) van , de azt a masinát nemitthon tárolom , ezért jópár nap , mire képet tudok róla hozni . Egyébként az az általános vélemény : ha benne van az áramtermelő a kocsiban és működik akkor nem kell foglalkozni vele . Ha gond van vele akkor meg kell nézni . hogy könnyen javítható-e ? Mert ha nagyobb költséggel járna a javítás akkor érdemes meggondolni egy bontott generátor beépítését .

 

Szóval ilyen a gyári állórész , ebből két ( testeletlen ) , egyforma (sárga) színű vezeték jön ki , és megy be a gyári (Ducati ) feszkorlátozó G-G lábára . A testet közvetlenül adja le , a vastag lábra van téve az eredetileg piros vezeték , ami a megtermelt áramot az aksira viszi . A pici sarura megy ( az asszem zöld) vezeték és az vezérli a lámpát -- ha nincs töltés testre kapcsolja és a műszerfalon világit a pilács . És van egy referencia áram , ami gyújtáskapcsolóról jön . Ennek az elektronikának az olcsóbb pótlására gyártják a te kocsidban levőt .

Előzmény: muszak01 (46587)
muszak01 Creative Commons License 2019.01.29 -2 0 46587

Ki ismeri a fényképen  levő feszültségszabályzót? A lábkiosztás, vezetékek bekötése érdekelne melyik vezeték hova menne bekötésileg. Egy 40 A-os 3 fázisú töltőtekercs két fázisára volt kötve, persze nem töltött. Le akarom tesztelni, ez valami utángyártott dolog lehet. A mostani vezetékelést egyébként is teljesen rendbe kell tenni, olyan szintű mókolások vannak benne, magyarán valaki hozzáértés nélkül alakítgatott. 

muszak01 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 46586

Ne mopedtíposhoz kérd, mert általános hajtástechnikai alkatrészeket forgalmaznak! A számlán levő méretek és cikkszám szerint fogsz boldogulni. Ha más méret kell az internetre feltöltött anyagukból tudsz válogatni. Egy-egy típusból akár ezer feletti db számot is tartanak.  

Előzmény: lacbp (46579)
muszak01 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 46585

Ligierhez vettem komplett felfüggesztő gumibak készletet. 3db tartóbak+ 2db kúpos olajteknő kitámasztó. Lehet hogy neked is jó, mert lombardini motoros a te géped is , a képről minden info adott.

Előzmény: lacbp (46579)
zogobacsi Creative Commons License 2019.01.29 0 0 46584

Sziasztok!  Van valakinek eladó jó állapotú első teleszkóp Aixam 400-hoz?    Üdv. mindenkinek: Z

arkon19 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 46583

Sajnos nekem ez sokkal tovább tart. Erzsébettől majdnem Lakihegyig ( 10-15 km).

Bár tudom hogy ez csak átmeneti megoldás, mármint az Aixam mert utána eladom,legalább addig ne szívasson.

Nagyon rá költeni sem akarok még többet.

Most tartok ott hogy amit rá költöttem azt vissza hozhatja eladási árában.

Én is gondolkoztam valami gyors kötözős gumi szőnyeges megoldáson de nem vagyok a kókányolós típus.Inkább nem nyúlok hozzá

Előzmény: WooDoo (46582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!