Kedves Fórumozók! Van egy 1,4-es benzin-gáz üzemű lacettim ami rosszalkodik mostanában..
Hideg indításkor 2-3 indítás után indul el,de akkor is nagyon nehezen.. felmegy a fordulatszám mérő, leesik meg áll... kezdjük újra, és ha sikerül elindul, ha elindul, mert rángatózik, puffog.. addig játszok a gázpedállal míg át nem áll gázra, és utána megy mint a vihar... Most lett benne kicserélve a benzin szivattyú,de így is rossz.. Kód olvasó semmit sem mutat, teljesen tehetetlenül állnak előtte akárhova viszem.. :( gyertya csere, sőt már szinte minden kivan benne cserélve..!! Teljesen elvagyok keseredve, ez az autó a mindenem.. Tudom így látatlanba nagyon nehéz, de hátha valaki tudna valami tippet, hogy mi lehet a baja..!?!?! Előre is köszönöm
Vettem a felajánlást, de nem ilyen egyszerű. Budapesti vagyok, de hétvégére pont el kellett mennem, egyrészt ezért nem éltem vele. Másrészt ezek azok a helyzetek amik sokszor megkönnyítik, de olykor nagyban megnehezítik az életet. Az autószerelő az egyik barátunk jó barátja, egyébként kitűnően érti a dolgát, lelkiismeretes, sok spéci ügyben keresik - a lacetti viszont pont nem a márkája. A legjobb szándéka szerint járt el, már megvan az időpont, amikor viszem hozzá, hogy gariban kicseréltesse az ő haverjával a fojtószelepet... Ezt nem lehet leállítani csak úgy, bármily kedvesen is segítenétek. Ha egy baráti szálakon nem kötődő szerelő, vagy műhely lenne, az egészen más.
Most előre, sértődés nélkül lehet egyeztetni, hogy ha megint baj lesz, akkor pl. máshoz viszem. Ebben volt jó a segítségetek, hogy milyen álláspontot képviseljek. Most pl. úgy látom, kapásból nem kel az EGR szelepet is cseréltetnem.
Én látatlanban azt mondom, hogy rossz a beépített alkatrész, vagy nem gondosan lett beépítve. Nem tetszik, hogy nem mondták meg a feljövő hibakódokat. Most úgy hangzik a történeted, mi nt bármelyik szakszervizben: cserélgetik a dolgokat, mert nem is sejtik, hol a hiba. A fojtószelep mellett a szívó oldalon még ott a MAP szenzor, vagy az EGR szelep, de ha az utóbbira lenne most hibakód, azt inkább gyanítanám következménynek, mint oknak - látatlanba. Én sem vagyok szerelő, de az eltelt 100000 km alatt előjött pár gixer, mégsem lett zsebbenyúlós, mert volt szakember, aki javított.
Ha valaki bontós is, nem biztos hogy jó szerelő is. Egy ilyen Chevy szerelő+bontóst ismerek: sebike. Viszont őrá meg vakon rá merném bízni az autót, persze ismerem személyesen. Nem a szerelőd, vagy a kollégája ellen beszélek, de ilyenkor, amikor csak tippek vannak, meg kell keresni egy másik, hozzá értőt.
Jó lenne tudni, az ország melyik részén laksz, hátha tudunk valakihez irányítani. Ha pesti lennél, látod sebike ma meg tudta volna nézni a vasat és adott volna tanácsot.
Igazatok van, persze, pontos diagnózist csak személyes viszgálat után lehet felállítani :-) Eddigi tapasztalataim szerint ugyanakkor kevés és pontatlan információból is mindig kellően hasznos eligazítást tudtatok adni, hogy merre lépjek (vagy ne lépjek) tovább. Nehezíti a dolgomat, hogy nem értek a kocsikhoz, és az a szerelő, akihez viszem, ebben a speciális ügyben egy haverjához viszi tovább, aki bontós is, és aki a márkával kifejezetten foglalkozik. Tehát az információim közvetettek.
A folytószelep házat cserélték egy bontottra, és ezzel az lett a problem, hogy nincs szívató, reggel alig forog a motor. Nem tudok ennél pontosabbat, hogy az a bontós tag, aki foglalkozik ezzel a márkával, rendelkezik a hangolásához szükséges célműszerrel. A szívató miatt vissza vittem, újra hangolták, ekkor a szívató továbbra sincs, viszont előjött a sárga lámpa (ami 4 hibát is jelez, de nem mondták meg pontosan, mit) és a gyorsulási probléma. Ezért most megint vissza viszem, azzal az ígérettel, hogy a folytószelep házat kicseréli gariban, de azt mondta a szaki, hogy az EGr szelepet is ki kell, mert az "megbolondítja" az egész rendszert, ezért a sok hibaüzenet.
Ezt nem tudom, mennyire hihető.
Bocs, de ennél pontosabban nem tudom leírni, de mielőtt újabb költségbe verem magam, érdekelne, hogy elvileg lehetséges-e, amit mondtak nekem szelep ügyben?
Lássuk be, látatlanba mi mást lehet mondani? Ment bele egy bontott micsoda? Alapjárati motor nincs az 1.6-ban. Mit cseréltek? Fojtószelepet? MAP szenzort? Mivel állították be?A célműszer nagyon sok mindent takar, de nem biztos, hogy pont arra jó.
szombaton Budapesten leszek igény esetén tudok diagnosztikát csinálni gyári műszerrel ,ha valakinek valamilyen alkatrészre van szüksége azt is fel tudok vinni
Kedves Fórumtársak! A következő a kérdésem: az alapjárat motort kicserélték, utána jól ment a kocsi, de hideg indulásnál nem volt szívató, egyszer le is állt az alacsony fordulatszám miatt a még hideg motor. Visszavittem, újra hangolták, gyakorlatilag most sem jobb a hideg indulás, viszont ha már bemelegedett a motor, az eddigi 10 év alatt megszokotthoz képest nagy változást érzek. A gázadásra gyorsításkor azonnal alig reagál, inkább mintha megtorpanna, majd lassan mégis gyorsul, aztán hirtelen, kb 4000 fordulatszámon kezd húzni, akkor viszont tök jól. Nem számítottam erre a furcsa viselkedésre, és bizony első alkalommal egy előzésnél derült ki, ami nagyon kellemetlen volt. 50-nél vissza kell ezentúl 2-be kapcsolnom, ha gyorsítani akarok?
Még nem tankoltam, de ránézésre a fogyasztásom az eddigi 10 l-nél biztosan kevesebb lesz.
És kigyulladt a sárga lámpa, már így hoztam el a szerelőtől mert nagyon kellett az autó. Időnként villog (ilyet korábban sosem csinált), máskor folyamatosan ég. A szerelő azt mondta, hogy egyszerre 4 hibát is jelez a rendszer, ami lehetetlen, mert ha igaz lenne, nem is menne az autó. Megbeszéltük, hogy visszaviszem, mert szerinte az EGR szelepet is ki kellene cserélni, mert ha nem euro 4-es szabvány szerinti van benne, akkor ez hülyíti meg az egész rendszert.
A szerelő egyébként megbízható, de ehhez a márkához nem igazán ért. A chevi-t egy bontóshoz viszi, akinek van célműszere a behangoláshoz, és a chevihez is ért. Ő mondta ezt az EGr szelep cserét is.
Tegnap munkából hazafele jövet megnyomtam neki 4-esben 3e-s fordulat felett, hogy tisztuljon valami, erre ma már nem világít a motorhiba jelző lámpa.Ez alapján valamit lehet sejteni? Részecskeszűrő???
De úgy is fogom vinni olajcserére a következő 1-2 hétben és megmondom, hogy nézzenek rá jobban, hogy mi lehet vele.
Megszokott rohadni a dugattyú felülete,a szerelőd valamit elcseszett mert mint írtam jópárat megcsináltam és nem jött vissza ezek közül 1 sem,hogy baj lenne a fékével