Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.27 0 0 640

Atyagatya, legalább vmi forrást hoznál ezekre az bődületességekre :))

Előzmény: Platon (626)
Platon Creative Commons License 2017.02.27 -2 0 639

Nagyon egyszerű, Kamov nem ismeri el hogy a SpaceX által az USA államtól kapott milliárdok állami támogatásnak minősülnek és szerinte a NASA-nak a Falcon csak annyiba kerül amit névleg az egyes indításokért kifizet. Az a pár milliárd meg amiből kifejlesztették és amit az USA állam fizetett nem számít.

 

Úgyhogy folyamatosan azt mantrázza hogy a wiki mennyit ír Falcon-9 indításra - ami amúgy a NASA-nak persze nem annyi, mert ha már a NASA fizette a fejlesztést, akkor igazán fizethet indításonként megint másfélszer annyit érte mint mindenki más.

 

Igazi közgépes típusú simicskázás az egész történet. 

Előzmény: Törölt nick (636)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 1 638

Űrhajó terén:

 

Egy orosz Progressz teherűrhajó és a hozzá való Szojuz hordozórakéta kb 50 millió dollárnak megfelelő összegből jön ki, ennyit fizet az orosz állam érte utanként.

Ezért:

-Fel tud vinni 1,5t darabárut hermetikus raktérben.

-Fel tud vinni 0,9t üzemanyagot az űrállomás orosz szegmensének.

-Orosz bérekkel

 

Egy SpaceX Dragonért és a hozzá való Falcon-9 rakéta kb 133-140 millió dollárt fizet a NASA utanként.

Ezért:

-Fel tud vinni 3t darabárut hermetikus raktérben.

-Fel tud vinni max 3t de általában csak kb 0,5-1t külső rakományt, amit a robotkarral rakodnak ki.

-Vissza is tud hozni 2,5t árut hermetikus raktérben; kutatási eredményt hűtőben, alkatrészt átvizsgálásra, szemetet, akármit.

-USA bérekkel

 

Az ESA ATV amikor még volt a hozzá való Ariane-5 rakétával kb 450 millió dollárnak megfelelő összegből jött ki.

Ezért:

-Fel tudott vinni kb 2-3t darabárut hermetikus raktérben.

-Fel tudott vinni kb 4,5t üzemanyagot az űrállomás orosz szegmensének, és pályaemelésre.

Tehát az összterhelés kb. 7,6 t volt összesen, tudott volna több darabárut is vinni az üzemanyag rovására.

 

Ezek az arányok.

 

Előzmény: kamov (637)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 1 637

A kereskedelmi műholdpiacon egy egyszer használatos Falcon-9-ért kb. 62 millió dollárt kell fizetni a kasszánál ha kereskedelmi műholdat akarsz vele indítani.

A hasonló képességű Protonért kb. 65 millió dollárt kell fizetni a kasszánál ha kereskedelmi műholdat akarsz vele indítani.

Az Arane-5-ért kb. 60-90 millió dollárt kell fizetni a kasszánál ha kereskedelmi műholdat akarsz vele indítani.

 

Ezek a kereskedelmi rakétaárak manapság ebben a kategóriában.

 

Az USA állami megrendelések ennél magasabb áron mennek, mert az USA állami hivatalok ilyenkor még egy külön, drága vízfejet tesznek az indító cég fölé és minden alkatrészbe plusz beleütik az orrukat, de ezt ki is fizetik.

 

Itt a két legfőbb szereplő az ULA és a SpaceX.

 

Egy SpaceX Falcon-9-ért a légierő vagy a NASA 90-100 millió dollár körül fizet egy rakétaindítást.

Egy ULA Atlas-5-ért minimum 150 milliót kell fizetni a kasszánál, de ez felmehet 200 millióig is.

 

Ez a mostani helyzet.

Ezért is van a Falcon-9 re 70+ megrendelés.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (636)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.26 0 0 636

Most már kíváncsi vagyok, hogy van ez?

Előzmény: kamov (631)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.26 0 0 635

Egyelőre az EV a legfosszília zabálóbb ...mondom, egyelőre, de az nagyon hosszú idő mire pl itt a mátrai erőműnél megfordul az arány most kevesebb mint 1% a napenergia a többi az szén.

Most a budapesti szmognál meg azt mondták a kipufogó gáz a legkevesebb benne, de olyan vélemény is van, hogy az EV-k mivel nehezebbek jobban rontják a városi levegőt mint a többi autó.

 

Előzmény: mica-r (634)
mica-r Creative Commons License 2017.02.26 0 0 634

Szerintem annyira még senki nem hisz az EV-ben, hogy felhagyjon a fosszilis zabálóval.

Előzmény: zöldkomcsi. (633)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.26 0 0 633

A nissan nem bízik az elektromos hatásban? Vagy mi okból tesztelik most 25 autón az új változtatható kompressziós motorjukat?

Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 632

Értem.

 

"De nem!"

 

Ez már az oviban is kínos volt érvnek nem gondolod? :)  

 

 

Előzmény: kamov (631)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 0 631

Platon, Platon, nem unod a folyamatos hazudozást?

 

Az számok valóban nem hazudtak, bebizonyították hol hazudtál szándékosan.

 

Hiába ismételgeted újra és újra.

Előzmény: Platon (629)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -2 0 630

Ja és ez nem jelenti azt hogy a Falcon rendszer ennyibe került, mert még a Googleről is lehúzott egy milliárdot, kisbefektetőktől is 500 milliót. Szóval valahol 7,5-8,5 milliárd dollár körül ment el eddig erre a kalandra. 

Előzmény: Platon (629)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -2 0 629

Kamov, kamov, nem unod még a folyamatos ferdítést és kamuzást? :))))

 

A Falcon-9 a világ legdrágább rendszere. Ez a nagy helyzet, a számok nem hazudnak, és bár Elon Musk mindent megtesz hogy a SpaceX zűrös pénzügyei ne kerüljenek nyilvánosságra, a GAO-nak hála tudjuk hogy hat milliárdot fizetett ki nekik az USA állam.

 

A primitív dragonnál kétszer nagyobb és sokkal fejlettebb ATV - ami pl. dokkolni is tud, és nem robot karral kell pakolgatni - fejlesztése is csak 1.5 milliárd dollárba került, de Muskéknak is számoljunk ennyit, mert akkora nagy pénzügyi zseni ;)

 

Ezért kapott cserébe 15 indítást a NASA. Nagyvonalúan számoljunk úgy hogy még 10 indítást előre kifizettek még akkor is 180 millió dollár, de cserébe mindennél szarabb a megbízhatósága.

 

Ha meg reálisan számolunk és a kezdetleges Dragon fejlesztésre 500 milliónál többet nem számolunk, előre fullban kifizetett - Ilyet se kap más az iparban - NASA indítanak meg max 5 öt veszünk, ami mellesleg a jelenlegi GAO adat, akkor meg bőven 270 millió felett vagyunk.

 

Na ezért kár volt felhoznod a témát.

 

Csak összehasonlítás képen Arianne-5 el egy közepes műhold indítása 60 millió, Proton 65 millió, és ezek mind sokkal megbízhatóbb rendszerek mint a Falcon-9

 

 

 

Előzmény: kamov (628)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 1 628

A Falcon-9 egy árban van a hasonló képességű orosz Protonnal amióta az oroszok 90-fől 65 millióra  dollárra csökkentették a Proton árát...

Ennyit kell érte perkálni a kereskedelmi műholdpiacon.

Az USA állami piacon meg sokkal olcsóbb mint a versenytárs ULA.

 

A Falcon-9 áras ámokfutásod meg a Kínais topikon szintén emlékezetes volt.

Úgy próbáltad kihozni minél drágábbnak a Falcon-9 rakétát, hogy lazán hozzácsaptad a Dragon teherűrhajók árait is.

Aztán pár hónappal később meg úgy próbáltad minél drágábbnak kihozni az emberes Dragon fejlesztését, hogy a ugyanezen Dragon teherűrhajók, meg a teher Dragonokhoz használt rakéták árát a legnagyobb nyugalommal hozzácsaptad ehhez is.

 

 

Majd miután ezek az orrod alá alá lettek dörgölve jött a sértett orrfelhúzás.

 

Most pedig a legnagyobb nyugalommal máshol előhúzod ugyanezt.

Ehhez azért pofa kell.

Előzmény: Platon (626)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 627

Ezek a pneumatikus tárolók érdekes dolgok, és úgy gondolom hogy még egy két évtized anyagtechnikai fejlesztés után tényleg használhatóak lesznek bizonyos alkalmazásokban. De a világot nem fogják megváltani, mert alacsony az energia sűrűségük a legtöbb alkalmazáshoz. 

Előzmény: ShaReRe (624)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 626

A Zip2 hoz semmi köze Musknak, egy darab döntése nem volt a cégben, PayPal detto más tollával ékeskedés, ami nagyon jellemző rá egyébként.

 

A Falcon-1 et a légierő fizette és a TRW szellemi tulajdonát használták, teljes kudarc. Sosem lett belőle sikeres termék.

A Falcon-9 et az USA állam fizette és a TRW szellemi tulajdonát használták fel. Az eredmény pedig egy nagyon megbízhatatlan és drága rakéta, aminél az egyetlen tényleges újdonság az első fokozatok visszanyerése, de még az is kérdéses, hogy használhatóak lesznek e a gyakorlatban is  azok a fokozatok, vagy ötből egyet lehet jókora felújítás után újrahasznosítani. 

 

A Tesla roadster az ugye technikailag Lotus, de ezt ne vegyük el tőle ez tényleg az ő eredménye a Lotussal kooperációban.

 

Model S, Model X hatalmas nagy pénzügyi, minőségi kudarc. Amiből van még pár ne felejtsük el pl. a Solar Cityt sem.

 

Előzmény: ShaReRe (622)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 625

Itt több a tech magyarázat (és éppen Budapesten történt:)

https://www.youtube.com/watch?v=-QNwGuqh9O0

 

Előzmény: ShaReRe (624)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 624

OFF,

 

Mert nincs köze Muskhoz. Azért hozom ide, mert energiatárolás. Nézzétek 5:50-től, addig elég sok szófosás.

https://www.youtube.com/watch?v=hZiaTV6uvFQ

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 623

A különbséget már leírtam, mikor az Arianspace-t és Orbital-t hoztad fel...

Előzmény: Warlimont (620)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 622

Ha nem sikerül a Zip2, Paypal, Falcon-1, Falcon-9, Tesla Roadster, Model S, Model X akkor ígérgethetne bármit, senki sem figyelne rá.

 

Tudod, hogy a texasi rakétapróbahelyet kitől vette meg? Mr. Bael-től, aki szintén óriásrakétát akart építeni. Ő hamar eltűnt a süllyesztőben. Azután, akikkel először nyertek együtt a COTS-ban, Kistler (?) - azok hol vannak??

 

Az eredményei beszélnek, nem tudom mit nem lehet ezen elfogadni?

 

Előzmény: Platon (617)
Rangun Creative Commons License 2017.02.25 0 0 621

Álmok nélkül nem lehet megváltoztatni a világot, az az alap, vagy az első lépés.

Előzmény: Warlimont (620)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.25 0 0 620

Látványos eredményei, érdekes termékei más cégeknek is vannak, voltak, a vezetőik mégse celebesednek "Vasember" szintig a bulvármédiában. A SpaceX és a Tesla természetesen nem lebecsülendő, de nem is túlértékelendő. Ezen felül csak duma van meg erős álmodozás.

Előzmény: Rangun (619)
Rangun Creative Commons License 2017.02.25 0 0 619

Ez nem szerintem kérdése, ott vannak a megvalósult tények.

Előzmény: Platon (617)
Platon Creative Commons License 2017.02.25 -1 0 618

:) 

Előzmény: Warlimont (615)
Platon Creative Commons License 2017.02.25 -1 1 617

Szerintem az ígéretei miatt.

Előzmény: ShaReRe (616)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.25 0 0 616

Rosszul látod. Az eredményei miatt celeb.

Előzmény: Platon (612)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.24 0 1 615

Egy kis esti fotosopp és máris....

 

Előzmény: Platon (613)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 0 614

eh, lehagyta a formázást.

 

fluxuskondenzátor

Előzmény: Platon (613)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 1 613

Azért megnéztem volna a jelenetet amikor Elon Musk összehívta a rakéta mérnökeit a meetingre, és köszölte velük:

 

Fiúk tegnap amikor a WC tartályt szereltem, leestem és bevertem a fejem ekkor villant be a fluxuskondenzátor hogy neki állhatnátok a parkolóban és fejleszthetnétek egy új fajta alagút építési metódust.

 

Kerüljön ötödébe mint eddig, de legyen tízszer gyorsabb.

 

Julius 4. én szeretném bemutatni Trump elnöknek. 

Előzmény: ShaReRe (611)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 1 612

Hát, celebenek nem utolsó, de a pénzügyi eredmények és az ígéretekhez köthető eredmények terén nem áll túl jól. 

Előzmény: ShaReRe (611)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.24 0 0 611

Wikiből ollózva:

Awards and recognition

Honorary doctorates

Előzmény: Platon (610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!