Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.26 0 0 636

Most már kíváncsi vagyok, hogy van ez?

Előzmény: kamov (631)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.26 0 0 635

Egyelőre az EV a legfosszília zabálóbb ...mondom, egyelőre, de az nagyon hosszú idő mire pl itt a mátrai erőműnél megfordul az arány most kevesebb mint 1% a napenergia a többi az szén.

Most a budapesti szmognál meg azt mondták a kipufogó gáz a legkevesebb benne, de olyan vélemény is van, hogy az EV-k mivel nehezebbek jobban rontják a városi levegőt mint a többi autó.

 

Előzmény: mica-r (634)
mica-r Creative Commons License 2017.02.26 0 0 634

Szerintem annyira még senki nem hisz az EV-ben, hogy felhagyjon a fosszilis zabálóval.

Előzmény: zöldkomcsi. (633)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.26 0 0 633

A nissan nem bízik az elektromos hatásban? Vagy mi okból tesztelik most 25 autón az új változtatható kompressziós motorjukat?

Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 632

Értem.

 

"De nem!"

 

Ez már az oviban is kínos volt érvnek nem gondolod? :)  

 

 

Előzmény: kamov (631)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 0 631

Platon, Platon, nem unod a folyamatos hazudozást?

 

Az számok valóban nem hazudtak, bebizonyították hol hazudtál szándékosan.

 

Hiába ismételgeted újra és újra.

Előzmény: Platon (629)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -2 0 630

Ja és ez nem jelenti azt hogy a Falcon rendszer ennyibe került, mert még a Googleről is lehúzott egy milliárdot, kisbefektetőktől is 500 milliót. Szóval valahol 7,5-8,5 milliárd dollár körül ment el eddig erre a kalandra. 

Előzmény: Platon (629)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -2 0 629

Kamov, kamov, nem unod még a folyamatos ferdítést és kamuzást? :))))

 

A Falcon-9 a világ legdrágább rendszere. Ez a nagy helyzet, a számok nem hazudnak, és bár Elon Musk mindent megtesz hogy a SpaceX zűrös pénzügyei ne kerüljenek nyilvánosságra, a GAO-nak hála tudjuk hogy hat milliárdot fizetett ki nekik az USA állam.

 

A primitív dragonnál kétszer nagyobb és sokkal fejlettebb ATV - ami pl. dokkolni is tud, és nem robot karral kell pakolgatni - fejlesztése is csak 1.5 milliárd dollárba került, de Muskéknak is számoljunk ennyit, mert akkora nagy pénzügyi zseni ;)

 

Ezért kapott cserébe 15 indítást a NASA. Nagyvonalúan számoljunk úgy hogy még 10 indítást előre kifizettek még akkor is 180 millió dollár, de cserébe mindennél szarabb a megbízhatósága.

 

Ha meg reálisan számolunk és a kezdetleges Dragon fejlesztésre 500 milliónál többet nem számolunk, előre fullban kifizetett - Ilyet se kap más az iparban - NASA indítanak meg max 5 öt veszünk, ami mellesleg a jelenlegi GAO adat, akkor meg bőven 270 millió felett vagyunk.

 

Na ezért kár volt felhoznod a témát.

 

Csak összehasonlítás képen Arianne-5 el egy közepes műhold indítása 60 millió, Proton 65 millió, és ezek mind sokkal megbízhatóbb rendszerek mint a Falcon-9

 

 

 

Előzmény: kamov (628)
kamov Creative Commons License 2017.02.26 0 1 628

A Falcon-9 egy árban van a hasonló képességű orosz Protonnal amióta az oroszok 90-fől 65 millióra  dollárra csökkentették a Proton árát...

Ennyit kell érte perkálni a kereskedelmi műholdpiacon.

Az USA állami piacon meg sokkal olcsóbb mint a versenytárs ULA.

 

A Falcon-9 áras ámokfutásod meg a Kínais topikon szintén emlékezetes volt.

Úgy próbáltad kihozni minél drágábbnak a Falcon-9 rakétát, hogy lazán hozzácsaptad a Dragon teherűrhajók árait is.

Aztán pár hónappal később meg úgy próbáltad minél drágábbnak kihozni az emberes Dragon fejlesztését, hogy a ugyanezen Dragon teherűrhajók, meg a teher Dragonokhoz használt rakéták árát a legnagyobb nyugalommal hozzácsaptad ehhez is.

 

 

Majd miután ezek az orrod alá alá lettek dörgölve jött a sértett orrfelhúzás.

 

Most pedig a legnagyobb nyugalommal máshol előhúzod ugyanezt.

Ehhez azért pofa kell.

Előzmény: Platon (626)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 627

Ezek a pneumatikus tárolók érdekes dolgok, és úgy gondolom hogy még egy két évtized anyagtechnikai fejlesztés után tényleg használhatóak lesznek bizonyos alkalmazásokban. De a világot nem fogják megváltani, mert alacsony az energia sűrűségük a legtöbb alkalmazáshoz. 

Előzmény: ShaReRe (624)
Platon Creative Commons License 2017.02.26 -1 0 626

A Zip2 hoz semmi köze Musknak, egy darab döntése nem volt a cégben, PayPal detto más tollával ékeskedés, ami nagyon jellemző rá egyébként.

 

A Falcon-1 et a légierő fizette és a TRW szellemi tulajdonát használták, teljes kudarc. Sosem lett belőle sikeres termék.

A Falcon-9 et az USA állam fizette és a TRW szellemi tulajdonát használták fel. Az eredmény pedig egy nagyon megbízhatatlan és drága rakéta, aminél az egyetlen tényleges újdonság az első fokozatok visszanyerése, de még az is kérdéses, hogy használhatóak lesznek e a gyakorlatban is  azok a fokozatok, vagy ötből egyet lehet jókora felújítás után újrahasznosítani. 

 

A Tesla roadster az ugye technikailag Lotus, de ezt ne vegyük el tőle ez tényleg az ő eredménye a Lotussal kooperációban.

 

Model S, Model X hatalmas nagy pénzügyi, minőségi kudarc. Amiből van még pár ne felejtsük el pl. a Solar Cityt sem.

 

Előzmény: ShaReRe (622)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 625

Itt több a tech magyarázat (és éppen Budapesten történt:)

https://www.youtube.com/watch?v=-QNwGuqh9O0

 

Előzmény: ShaReRe (624)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 624

OFF,

 

Mert nincs köze Muskhoz. Azért hozom ide, mert energiatárolás. Nézzétek 5:50-től, addig elég sok szófosás.

https://www.youtube.com/watch?v=hZiaTV6uvFQ

 

ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 623

A különbséget már leírtam, mikor az Arianspace-t és Orbital-t hoztad fel...

Előzmény: Warlimont (620)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.26 0 0 622

Ha nem sikerül a Zip2, Paypal, Falcon-1, Falcon-9, Tesla Roadster, Model S, Model X akkor ígérgethetne bármit, senki sem figyelne rá.

 

Tudod, hogy a texasi rakétapróbahelyet kitől vette meg? Mr. Bael-től, aki szintén óriásrakétát akart építeni. Ő hamar eltűnt a süllyesztőben. Azután, akikkel először nyertek együtt a COTS-ban, Kistler (?) - azok hol vannak??

 

Az eredményei beszélnek, nem tudom mit nem lehet ezen elfogadni?

 

Előzmény: Platon (617)
Rangun Creative Commons License 2017.02.25 0 0 621

Álmok nélkül nem lehet megváltoztatni a világot, az az alap, vagy az első lépés.

Előzmény: Warlimont (620)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.25 0 0 620

Látványos eredményei, érdekes termékei más cégeknek is vannak, voltak, a vezetőik mégse celebesednek "Vasember" szintig a bulvármédiában. A SpaceX és a Tesla természetesen nem lebecsülendő, de nem is túlértékelendő. Ezen felül csak duma van meg erős álmodozás.

Előzmény: Rangun (619)
Rangun Creative Commons License 2017.02.25 0 0 619

Ez nem szerintem kérdése, ott vannak a megvalósult tények.

Előzmény: Platon (617)
Platon Creative Commons License 2017.02.25 -1 0 618

:) 

Előzmény: Warlimont (615)
Platon Creative Commons License 2017.02.25 -1 1 617

Szerintem az ígéretei miatt.

Előzmény: ShaReRe (616)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.25 0 0 616

Rosszul látod. Az eredményei miatt celeb.

Előzmény: Platon (612)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.24 0 1 615

Egy kis esti fotosopp és máris....

 

Előzmény: Platon (613)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 0 614

eh, lehagyta a formázást.

 

fluxuskondenzátor

Előzmény: Platon (613)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 1 613

Azért megnéztem volna a jelenetet amikor Elon Musk összehívta a rakéta mérnökeit a meetingre, és köszölte velük:

 

Fiúk tegnap amikor a WC tartályt szereltem, leestem és bevertem a fejem ekkor villant be a fluxuskondenzátor hogy neki állhatnátok a parkolóban és fejleszthetnétek egy új fajta alagút építési metódust.

 

Kerüljön ötödébe mint eddig, de legyen tízszer gyorsabb.

 

Julius 4. én szeretném bemutatni Trump elnöknek. 

Előzmény: ShaReRe (611)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 1 612

Hát, celebenek nem utolsó, de a pénzügyi eredmények és az ígéretekhez köthető eredmények terén nem áll túl jól. 

Előzmény: ShaReRe (611)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.24 0 0 611

Wikiből ollózva:

Awards and recognition

Honorary doctorates

Előzmény: Platon (610)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 0 610

Csak már látnám....

 

Mert eddig csak a hangot hallom, az embert meg az eredményt nem látom.

Előzmény: Rangun (609)
Rangun Creative Commons License 2017.02.24 0 0 609

A tehetség az ilyen, átalakítja a világot, veled ellentétben, aki csak zsennyeg.

Előzmény: Platon (608)
Platon Creative Commons License 2017.02.24 -1 0 608

Ez megint hihetetlenül vicces.

 

Majd ő a parkolóban ötödére csökkenti az alagútfúrás költségeit. 

 

Melyiket? A Sziklás talajra valót, vagy a puha talajra valót? 

 

Már a NATM is csúnyán bebukott a heathrow alagút katasztrófa során.

 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/tunnel-inquiry-focuses-on-cost-cutting-method-1445669.html

 

 

Ez egy sok milliárdos üzlet hatalmas pénzekkel a K+F ben ő meg majd a parkolóban megreformálja. Egy beomlott alagútban persze munkások - rosz esetben polgári forgalom - is lesznek, ez nem olyan mint az elpukkanó rakéták. 

Előzmény: divaoni01 (606)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.24 0 0 607

Ez is beleillik a közlekedés megreformálási törekvésbe. Legyen háromdimenziós az egyik pontból a másikba való eljutás. Az alagútfúrási sebességet heti egy mérföldre növelné. Idővel meglátjuk.

Előzmény: divaoni01 (606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!