Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 697

Rendben meggyőzél, elolvasom. 

Előzmény: ShaReRe (694)
Auralianus Creative Commons License 2017.02.28 0 0 696

Ez majdnem jó...

 

..15 éve akart venni... akkor kosarat kapott, ezért fejlesztett saját rakétákat... 

 

.. tudnál rá forrást linkelni, hogy Elon Musk orosz rakétákkal tervezi a holkerülést? Nekem van éppenséggel TEGNAPI közleményem arról,

hogy SAJÁT rakétákkal tervezi az utat....

http://www.spacex.com/news/2017/02/27/spacex-send-privately-crewed-dragon-spacecraft-beyond-moon-next-year


... ha van más, ENNÉL AKTUÁLISABB (2017-02-27 UTÁNI) híred, kérlek tedd közkinccsé... előre is köszi :)

Előzmény: Platon (692)
divaoni01 Creative Commons License 2017.02.28 0 1 695

Mondjuk igen.

 

Ez a könyv minden volt csak propaganda nem.

 

Sőt néha úgy éreztem még kifejezetten rá is játszik Musk kétes megítélésű dolgaira.

 

Tény nyilatkozni akkor érdemes valamiről ha megismerjük. 

Előzmény: ShaReRe (694)
ShaReRe Creative Commons License 2017.02.28 0 0 694

A propaganda elolvasása lenne a feltétele az objektív ítélet alkotásnak?

Ugye, ugye hogy mennyire nem vagy objektív? Elég lenne az első bekezdést elovasni a könyvből, hogy kiderüljön ez nem egy bértollnok által írt könyv. Dicshimnusz engem sem érdekel.

Nem értem neked miért fáj a dolog, de valós eredményei vannak az embernek. Aminek a mentén gondolkozik azt is nagyon soxor elmondta; sustainable energy, transportation, multiplanetáris mankind. Ezek után sztem csak dícséret illeti, ha egy-egy mérföldkövének a megvalósítás közeli állapotába kerül. Úgy gondolom, hogy ha az összes (fűtés kivételével) neked szükséges energiát megtermeled és eltárolod a saját házadon (solar roof, powerwall), közlekedsz 500 km hatótávú elektromos autóval már sokat tettél te is az élhetőbb Földért, a jövőért.

 

Hogy mikor lesz marsi kolónia, meglátjuk. Viszont SpaceX az amelyik tesz is érte vmit. A vízió a legfontosabb és az elérésért tett lépések. Ha ebbe beszáll az állam PPP (public-private partnership) keretében az egy win-win szitu.

Előzmény: Platon (664)
Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 693

Vagy mégse, és akkor mégsem a Space Adventuressel álltak össze.

Előzmény: Platon (692)
Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 692

Szegény oroszok.

 

Elon Musk éppen most jelentette be hogy vesz tőlük Szojuzt holdkerülésre....

 

 

Pedig a dragon mennyivel jobb nála :)))))))))

Előzmény: Rangun (667)
Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 691

Nem mondod hogy elhiszed ezt a sztorit is? :))))

Előzmény: Rangun (687)
Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 690

Nyilván az egész iparág hülye hogy rad hardened elektronikát és szélsőséges körülményekre tervezett kábelezést használ....

 

Az hogy mindenből hármat teszel be, amit Musk megoldásnak állít be, az nem extrém többszörözés hanem a bevett iparági gyakorlat. Csak a többiek a rad hardened elektronikát többszörözik. 

 

Előzmény: kamov (684)
Platon Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 689

Hát igen. Biztos így lesz. Jövőre egyszerre megy a Marsra és a holdra, akinek se humán kapacitása, se nehéz hordozórakétája nincsen.

 

Ez az a pont ahol már a legvadabb Elon Musk fanokba is bele kéne hogy marjon a kétely :)

Előzmény: Törölt nick (685)
mmormota Creative Commons License 2017.02.28 0 0 688

Nem lenne rossz. Szívesen mennék, ha ki tudnám fizetni. Gyanítom, hogy rengeteg utasuk lenne mondjuk 100e usd alatti áron. Nyilván 10M-ért is akadna érdeklődő, csak az már nem lenne tömeges. Pl. lehetne ott találkozni Simonyival... :-) 

Előzmény: Rangun (687)
Rangun Creative Commons License 2017.02.28 0 0 687

Nemrég írtam, hogy a Hold erre lesz jó, űrturizmusra.

Előzmény: Törölt nick (685)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.28 0 0 686

Szerintem egyébként nem kell már olyan sokat várni a Tesla márkájú moon buggy-ra.

Előzmény: Törölt nick (685)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.27 0 0 685
kamov Creative Commons License 2017.02.27 0 0 684

A tervezőmunka egyik alapja, hogy ne tegyél oda anyagot, ahova nem kell...

Ha valamit meg lehet oldani olcsóbb cuccal is azt ne oldd meg drágábbal...

 

További fontos dolog, hogy amit mi lehetetlennek tartunk, azt más esetleg meg képes valósítani. A fejlődés irány sokféle lehet és egy feladatra adott esetben több teljesen eltérő jó megoldás lehetséges.

Aki ezt nem képes elfogadni, annak a szakmai lemaradása idővel garantált. A berögzött szokásokat időről időre felül kell vizsgálni.

 

Újabban egyre inkább teret hódít hogy nem radhard elemekkel, hanem nem radhard elemek extrém többszörözésével és megfelelő hálózatba szervezésével érik el az űrállóságot.

Ezt harminc éve még sokan elképzelni sem tudták, ma meg ott tart a dolog hogy NASA űrállomáshoz NASA jóváhagyással lehet ilyen rendszereket hozzákapcsolni.

Mint ahogy ez sikeresen meg is történt immár tíz alkalommal.

Előzmény: Platon (676)
Rangun Creative Commons License 2017.02.27 0 0 683

Nem volt mentőkabin, elavult konstrukció, a cserepekről nem is beszélve.

Előzmény: Törölt nick (681)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.27 0 0 682

Igen, kütyüket ki lehet találni és gyártani is, amikor anyagtudomány a szűk keresztmetszet akkor nagyon lassú az előrehaladás.

Előzmény: Törölt nick (681)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.27 0 0 681

Az a baj az űrhajózással, hogy anyagtechnológiánk határait feszegeti. Ezek merev, fizikai korlátok. Nagy hő, nagy sebesség, nagy erők, szélsőséges viszonyok, ezek kikezdik a jelenlegi anyagainkat. A space shuttle-nél sem jött be annyira ez az újrafelhasználósdi, egy hővédő cserép megsérült, és robbant az egész fel a francba.

Előzmény: Rangun (678)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.27 0 0 680

Az autózás kezdetén sem a felrobbanása volt a kockázat, hanem a lerobbanás. Az űrhajózás a Szputnyik-1 óta ugyanúgy rizikós műfaj, az autózás, vagy a polgár repülés meg 60 év alatt azért nézd már meg, milyen átalakuláson ment át....

Előzmény: Rangun (678)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.02.27 0 0 679

Lehet, de ennek a korszaknak ez nem az eleje, hanem a VÉGE! Te! (-:

Ebből végül nem lett ürhajózás, ez nem hajózás hanem nagyon fejlett tűzérség, több tonnás darabokat tudnak fellőni olyan magasra ahonnan már le se esik. (-: Ennyi.

Előzmény: Rangun (678)
Rangun Creative Commons License 2017.02.27 0 0 678

A repüléshez nyugodtan lehet hasonlítani, ott sem csak új gépre szállsz fel.Tudod olyan ez, mint az automobil a kezdetekben, még nem bíztak benne az emberek, addig egy gyalogosnak kellett előtte vörös zászlóval jelezi, hogy jön a veszély, a rakéta újrafelhasználás is csak addig lesz veszélyes, még párszor ki nem próbálják.

Előzmény: Warlimont (677)
Warlimont Creative Commons License 2017.02.27 0 0 677

"Itt nem birtoklásról van szó, hanem szállításról, te sem kötekedsz a taxissal, ha nem új autóval jön érted."

Ez a hasonlat erősen torz, már bocsáss meg. Egy városi autóút jelentette rizikó gyakorlatulag nulla, így a taxi kora is mindegy. De ha a taxinál valós kockázat lenne, hogy a jármű váratlanul felrobban és te garantáltan megsemmisülsz, akkor kétszer is meggondolnád, mibe ülsz be!

 

A rakétáknál márpedig ez a kockázat a kezdetek óta megvan, és nézd meg, évi pár indításból mindig van kudarc, szóval a rizikót ne hasolítsuk egy autózáshoz a városban.

Előzmény: Rangun (663)
Platon Creative Commons License 2017.02.27 -1 0 676

Ami igaz is, szemben Elon Musk kommunikációjával.

 

Amúgy meg felteszem mérnök vagy.

 

Mi a véleményed arról hogy a Falcon-9 adatbuszai bolti - nem rad hardened, nem space rated - Cat-5e Ethernet kábeleket használnak (-55 to +60 C) még az újabban már kriogénnek minősülő fokozatokban is? 

 

Sőt, mi a véleményed arról hogy egy darab rad hardened elektronika nincsen a Falconban?

 

Egyedül a dragonon van MIL-STD-1553, mert az ISS csak azt beszéli, oda kénytelenek voltak tisztességes kábelezést rakni.

És ez csak egy példa volt arra miért is inferior a többi versenyzőhöz képest minőségben a Falcon.

 

Tényleg rendben van? :)

Előzmény: kamov (674)
kamov Creative Commons License 2017.02.27 0 0 675

A teljesség kedvéért ugyanis meg kell említeni, hogy a következő orosz Szojuz űrhajó, ami indulni fog, szerződésesen NASA pénzből épült több más társával együtt.

Előzmény: kamov (674)
kamov Creative Commons License 2017.02.27 0 0 674

Azzal házal hogy a NASA CCP programjának keretén belül fejleszt...

 

De mint tudjuk az állami pénzeket csak akkor kell kedélyesen felszopni, ha dicső Oroszország anyácska űrvállalataihoz kerülnek.

Előzmény: Platon (671)
Rangun Creative Commons License 2017.02.27 0 0 673

A siker már csak ilyen, dőlnek a milliárdok, és nem csak állami.

Előzmény: Platon (671)
kamov Creative Commons License 2017.02.27 0 0 672

7db indítás van idénre beütemezve a Protonra.

 

 

 

Előzmény: Platon (669)
Platon Creative Commons License 2017.02.27 -1 0 671

Tudod nem a Boeing házal mindent tele, hogy ő mekkora fasza jani gyerek hogy "magántőkéből" fejleszt. 

 

Az jól látszik, hogy továbbra is dőlnek az állami milliárdok Muskhoz. 

 

 

Előzmény: kamov (670)
kamov Creative Commons License 2017.02.27 0 0 670

Van szerződésük a NASA-val kb 2.7 milliárd értékben 20 db teher Dragonra rakétástól, amit a teljesített részek után fizetnek.

 

Van továbbá egy 2,6 millárdos szerződésük (összesen kb 3,1 milliárd a régiekkel) emberes Dragon űrhajó fejlesztésére és indítására, amit szintén teljesített részek után fizetnek.

Ugyanerre az emberes űrhajóra a konkurens Boeing 4,2 milliárdot kapott (összesen 4,8 milliárd a régiekkel). Érdekes mód itt nincs ugatás hogy hűdeállami csak ha SpaceX logó kerül rá...

 

Előzmény: Platon (665)
Platon Creative Commons License 2017.02.27 -1 0 669

Miközben éppen semmi köze Elon Muskhoz, Van idénre kilenc megrendelésük Protonra, összesen még 25 indításuk biztos lesz idén.  Ez nagyságrendileg annyi amit összesen valaha Elon Musk indított, és majd kétszer annyi amit hurrá optimista módban idénre tervez.

 

Szóval nem nagyon értem a lelkesedésedet :)

Előzmény: Rangun (667)
Platon Creative Commons License 2017.02.27 -1 0 668

Az se mindegy ám hogy hány visszatért fokozat lesz alkalmas újra repülésre.

 

Mert amíg Bezosék az egy prototípust simán újrahasználták majd fél tucatszor, addig Elon Musk már jó ideje gyűjtögeti a fokozatokat. Ennyiből már csak akad egy amit fel lehet újítani. 

Előzmény: Warlimont (661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!