Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Igen komoly jóindulat kell amikor az Autopilot 2.0 szlogenje úgy hangzik hogy:
"All Tesla vehicles produced in our factory, including Model 3, have the hardware needed for full self-driving capability at a safety level substantially greater than that of a human driver."
Elon Musk most már tényleg túl messzire ment, nagyon meg fogja szívni a bíróságon. Az apró betűs "tartsd a kezed a kormányon" nem fogja meghatni a bíróságot. Még nálunk se működik ebben a formában, az USA-ban meg pláne elmeszelik őket ezért.
Tényleg azt hiszed hogy olcsóbb mint a 3 db. F9? Az nem úgy megy hogy össze pókozom a három rakétát. Az egy nagyon bonyolult mérnöki feladat. Ez egy teljesen új konstrukció ami felhasznál optimális esetben minél több elemet a Falcon-9 ből, de ebben a formában bizony nem olcsó. Még akkor sem ha a fuel crossfeedet nem is terveztek bele. AZ még a Delta 4 Heavy-ben sincs, annyi problémát vet fel. De persze a nyereség is tetemes.
Szerintem a Super Draco-k arra elegek, de a kestrelből tényleg lehetne olcsó harmadik fokozatot csinálni. De azért egy hidrogénes motor sokkal sokkal ütősebb lenne.
Ugyan már, egy Falcon 9 62 millióba fáj, az FH, meg kevesebbe, mint 3db. F9, mert második fokozatból csak egy van, nem újrafelhasználva is kevesebb mint 180 millió dollár, de nyugodj meg, újrafelhasznált üzemmódban fogják megcsinálni a Hold kerülést, minimum a két boostert visszanyerik.
Pl. az amelyik nekiment a terelőnek... Ezt egy óvatos tulaj is könnyen beszedheti. Autópálya, nyugodt forgalom, oszlopban haladnak, unalmas mint a dög. Bárkinek elkalandozhat a figyelme. Aztán tized másodpercek, az előtte levő kifordul, mire átvenné a kormányt rég elkésett.
Elvileg a hold kerülés lehetséges, ha egyszer lesz jól működő falcon heavy és egy jövőbeli rad hardened Crew Dargonjuk akkor minden adott, még harmadik fokozat sem kell, egy 10 tonnát talán rá tud tenni egy free return circumlunarra az FH nem újrafelhasználható módban.
A baj csak az, hogy egy ilyen túra azért legalsó hangon is 4-500 millióba belefáj. Fejenként 100 millió dollár még a szuper gazdagoknak is sok pénz.
De szerintem egy "rakományt" össze lehetne hozni és reklámnak sem rossz. Reálisan 2020 de inkább 2022 ben.
Láthatóan az autopilot 2.0 isd éppolyan szar mint az előző.
Tele van a net ilyen video-kal. Az nem elég hogy néha ideális körülmények között jól működik. Ebben a formában nagyon veszélyes be kellene tiltani hogy a úgy lehessen haladni vele hogy nincs a vezető keze a kormányon.
Holdkerülés nem igazán illik bele SpaceX profilba. Kimondottan a Mars a cél. Gondolom leültek, számolgattak, megéri, nem éri meg annyi időt, erőforrást áldozni a meghosszabbított trunk meghajtással való ellátására, aztán döntöttek...
Nem vicc ez, Musk a world government summit-on még azzal vigasztalta a házigazda olajsejkeket, hogy 30-40 évig is eltart az átmenet, de a valóságban 20 év alatt le fog zajlani, már most 3 Gigafacotyt akar építeni az el sem készült egy mellé,amivel csak a Tesla évi 6 millió autónak fog elegendő akkumulátort gyártani.Leszállni képes rakétája meg rajta kívül senkinek nincs, majd talán valamikor lesz egy amerikai versenytársa, de az sem most, a többiek csak néznek, mint a moziban.
Mert Musk által veszélybe került Platon álomvilága,amiben az oroszok tényezők lehetnek, ha nem kell az olaj, még ennyi pénzük sem lesz, mint ami most van, a rakétázásban máris lemaradtak, Musk mögött.