Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Az 5-ös szintű autonómia lényege, hogy az autó sokkal jobb döntéseket AZÉRT tud majd hozni, mert SOKKAL TÖBB információval rendelkezik, mint a sofőr.
durván leegyszerűsítve:
Több információhoz meg nem egy offline térképről fog jutni... "beszélgetnie kell" a többi járművel, a fix forgalomirányítással és nem árt tudnia elemezni a
forgalom állapotát rögzítő műholdképeket. Ez olyan mennyiségű adat, ami a mostani infrastruktúrát simán megfektetné... nem arról van szó, hogy egy-két
autó küldözget ide-oda adatokat, hanem arról, hogy milliószámra tolják az információt ide-oda.... többet, nagyobb pontosságút...
Jelenleg is működő öt független műhold hálózat biztosítja a pontos navigációt, amelyek pontos adatainak értelmezését már csak a vevő készülékek drágításával lehet növelni, de ez értelmetlen pénzkidobás volna. Nincs rá szükség.A navigációnak tehát semmi köze a jövőbeli műholdakhoz.
A mobilhálózatok a lakott területeken teljes lefedettséget, és megfelelő sávszélességet biztosítanak jelenleg is, de folyamatosan fejlesztik ezeket is. Tehát Musk a műholdjai egyrészt a lakatlan területeken jelentenek előrelépést, másrészt a lakott területeken teremtene konkurenciát a működő, és fejlődő hálózatoknak. Ez persze halott ügy, mivel a helyi rendszerek sokkal kisebb sugárzási teljesítménnyel biztosítják a stabil kapcsolatot. Az USA-ban persze több a lakatlan terület, és több a tengerész is, ott és általában a tengereken ennek valóban lehet valami értéke, bár műholdas telefonrendszer eddig is működött, bár nyilván korlátozottabb sávszélességgel.
Az önvezető autóknak megint csak semmi köze ehhez, mert azok elsősorban offline térképekkel dolgoznak, attól lesznek autonómok. Ezeket csak időszakosan kell frissíteniük, mivel viszonylag lassú a geológiai aktivitás, na meg az útépítő ipar sebessége is korlátos. Nem sok biztonságot adna az utazóknak, ha egy alagútbeli balesetről kizárólag a műholdon keresztül értesülne az alagútban utazó autó. Az eseményt saját magának kell észlelnie, és kezelnie, ha ez lehetséges.
Továbbá ott vannak a mobil hálozatok, amelyek sebessége egy szinten van a vezetékessel. Az időt már most is el lehet ütni utazás közben. Ehhez műholdakat fellőni nekem fölöslegesnek tűnik.
Az önvezetés nem a műholdas rendszerre támaszkodik. Bőven elegendő, ha indulásnál lekérdezi az aktuális útinfót az útvonal kiválasztáshoz. Ezután már az is külön ajándék, ha tíz percenként tájékozódik. A térképeket saját memóriából veszi elő, amit saját maga korrigál, ha eltérést tapasztal.
Mire gondolsz? Általában backup-ra használják ezeket, pl. ne álljon le az óra ha kikapcsolják a gépet stb. Könnyen lehet, hogy van benne. Miért érdekes ez?
Az emberi hardware is meg tudná oldani, hogy 7-10 évente történjen egy teljes fogcsere az egész élet során, ne csak egyszer gyerekkorban. Az összes fogorvos elmehetne közmunkásnak. :)
Szerintem nem véletlen, hogy hardware-t említ. Az megvan, az autó rendelkezik egy csomó szenzorral, meg az adatokat feldolgozni képes computerrel. Hogy aztán a szoftver elég jó-e, az egy másik kérdés.
Nincs rá nagy szükség, és az alapot is folyamatosan átalakítják, harmadrészt a visszatérés volt a legfontosabb, addig nem akartak FH-t pazarolni, még az nincs meg, de idén eljött az ideje.