Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2017.03.06 0 0 760

Az 5-ös szintű autonómia lényege, hogy az autó sokkal jobb döntéseket AZÉRT tud majd hozni, mert SOKKAL TÖBB információval rendelkezik, mint a sofőr.


durván leegyszerűsítve:

 

Több információhoz meg nem egy offline térképről fog jutni... "beszélgetnie kell" a többi járművel, a fix forgalomirányítással és nem árt tudnia elemezni a

forgalom állapotát rögzítő műholdképeket. Ez olyan mennyiségű adat, ami a mostani infrastruktúrát simán megfektetné... nem arról van szó, hogy egy-két

autó küldözget ide-oda adatokat, hanem arról, hogy milliószámra tolják az információt ide-oda.... többet, nagyobb pontosságút...

 

 

 

Előzmény: takacs.ferenc.bp (759)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2017.03.06 0 0 759

Jelenleg is működő öt független műhold hálózat biztosítja a pontos navigációt, amelyek pontos adatainak értelmezését már csak a vevő készülékek drágításával lehet növelni, de ez értelmetlen pénzkidobás volna. Nincs rá szükség.A navigációnak tehát semmi köze a jövőbeli műholdakhoz.

 

A mobilhálózatok a lakott területeken teljes lefedettséget, és megfelelő sávszélességet biztosítanak jelenleg is, de folyamatosan fejlesztik ezeket is. Tehát Musk a műholdjai egyrészt a lakatlan területeken jelentenek előrelépést, másrészt a lakott területeken teremtene konkurenciát a működő, és fejlődő hálózatoknak. Ez persze halott ügy, mivel a helyi rendszerek sokkal kisebb sugárzási teljesítménnyel biztosítják a stabil kapcsolatot. Az USA-ban persze több a lakatlan terület, és több a tengerész is, ott és általában a tengereken ennek valóban lehet valami értéke, bár műholdas telefonrendszer eddig is működött, bár nyilván korlátozottabb sávszélességgel.

 

Az önvezető autóknak megint csak semmi köze ehhez, mert azok elsősorban offline térképekkel dolgoznak, attól lesznek autonómok. Ezeket csak időszakosan kell frissíteniük, mivel viszonylag lassú a geológiai aktivitás, na meg az útépítő ipar sebessége is korlátos. Nem sok biztonságot adna az utazóknak, ha egy alagútbeli balesetről kizárólag a műholdon keresztül értesülne az alagútban utazó autó. Az eseményt saját magának kell észlelnie, és kezelnie, ha ez lehetséges.

Előzmény: Törölt nick (757)
Bétaverzson Creative Commons License 2017.03.05 0 0 758

12 ezer műholdat akar feljuttatni? Mekkora környezetszennyezés árán?

 

Riasztom a zöldeket, hogy ne kapjon zöld utat!

Előzmény: Törölt nick (740)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.05 0 0 757

A teljesen autonom kozlekedeshez elengedhetetlen lesz a pontos navigacio es a nagy felbontasu terkepek. 

Attol meg nem lesz tavvezerelt, erosen kevered a dolgokat.

Előzmény: takacs.ferenc.bp (755)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2017.03.05 0 0 756

Továbbá ott vannak a mobil hálozatok, amelyek sebessége egy szinten van a vezetékessel. Az időt már most is el lehet ütni utazás közben. Ehhez műholdakat fellőni nekem fölöslegesnek tűnik.

Előzmény: Auralianus (743)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2017.03.05 0 0 755

Attól lenne nem valódi, hanem távvezérelt, és nem autnóm. De nem lenne megbízható. Mit csinálna alagútban?

Előzmény: Törölt nick (754)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.05 0 0 754

"Az önvezetés nem a műholdas rendszerre támaszkodik."

 

A valodi onvezetes arra is fog tamaszkodni.

Előzmény: takacs.ferenc.bp (752)
Bétaverzson Creative Commons License 2017.03.05 0 0 753

"A Teslában van szuper kapacitor, nem tudja véletlenül valaki?"

 

Hát az tudható-e, hogy sérülése esetén mekkorát tud robbanni?

Előzmény: zöldkomcsi. (745)
takacs.ferenc.bp Creative Commons License 2017.03.05 0 0 752

Az önvezetés nem a műholdas rendszerre támaszkodik. Bőven elegendő, ha indulásnál lekérdezi az aktuális útinfót az útvonal kiválasztáshoz. Ezután már az is külön ajándék, ha tíz percenként tájékozódik. A térképeket saját memóriából veszi elő, amit saját maga korrigál, ha eltérést tapasztal.

Előzmény: Auralianus (743)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.05 0 0 751

SpaceX nincs részvénypiacon.

Előzmény: mica-r (742)
mmormota Creative Commons License 2017.03.05 0 0 750

A neten nyomát se találom ilyesminek. Szerintem simán az akkut tölti fékezésnél.

2011-ben beszélt Musk supercapacitor fejlesztésről, azóta nem nagyon. 

Az autókban normál Li akku van, és ehhez épít gyárat is.

Előzmény: Törölt nick (749)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.05 0 0 749

Fékből visszanyert energiát is tarolnak benne, mintha.

Előzmény: mmormota (748)
mmormota Creative Commons License 2017.03.05 0 0 748

Mire gondolsz? Általában backup-ra használják ezeket, pl. ne álljon le az óra ha kikapcsolják a gépet stb. Könnyen lehet, hogy van benne. Miért érdekes ez?

Előzmény: zöldkomcsi. (747)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.03.04 0 0 747

Bocs! Tesla akart lenni.

Előzmény: mmormota (746)
mmormota Creative Commons License 2017.03.04 0 0 746

Mi az a tesa?

Előzmény: zöldkomcsi. (745)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.03.04 0 0 745

A tesában van szuper kapacitor, nem tudja véletlenül valaki?

Rangun Creative Commons License 2017.03.04 0 0 744

Nincs is SpaceX részvény nyilvános forgalomban.

Előzmény: mica-r (742)
Auralianus Creative Commons License 2017.03.04 0 0 743

Nem most... régóta tervezi...  és nem csak ő... az EU és bővíti a rendszerét... ha komolyan gondolja az önvezető autózást, akkor

valahogy biztosítania is kell(ene) a megfelelő pontosságot és a teljes műholdas lefedettséget. Ha egy jármű önmagát vezeti, akkor

az utasoknak valami MÁST kell csinálni vezetés helyett. Ha elérted az autonóm vezetésben az 5-ik szintet, akkor már nem autókat

kell árulnod, hanem mozgó infotainment rendszereket. Valami azt súgja, hogy legközelett az IOT piacra akar majd belépni Musk....

Előzmény: Törölt nick (740)
mica-r Creative Commons License 2017.03.04 0 0 742

Valahogy magasan kell tartani a részvény árfolyamát...

Előzmény: Törölt nick (740)
mmormota Creative Commons License 2017.03.04 0 0 741

A csillagászok mit szólnak ehhez? Nem fognak ezek egyfolytában villogni? Vagy úgyis az űrtávcső a lényeg, az meg feljebb van? :-)

Előzmény: Törölt nick (740)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.04 0 0 740
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.04 0 0 739

A F9 62 milliót elhiszed, hogy ennyit fizetnek a vevők? A 90 millió ár ugyanonnan van...

Előzmény: Platon (736)
Rangun Creative Commons License 2017.03.03 0 0 738

Musk a 90 millión már sokat nyer, neki csak kb, 300-400 ezer dollár plusz üzemanyag a költségtöbblete.

Előzmény: Platon (736)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.03 0 0 737

Az emberi hardware is meg tudná oldani, hogy 7-10 évente történjen egy teljes fogcsere az egész élet során, ne csak egyszer gyerekkorban. Az összes fogorvos elmehetne közmunkásnak. :)

 

De ugye az a fránya "software".........

Előzmény: Platon (726)
Platon Creative Commons License 2017.03.03 -1 0 736

Na ne gyerekeskedjünk már :)

Előzmény: ShaReRe (735)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.03 0 0 735

FH ára 90 millió $.

Előzmény: Platon (725)
Rangun Creative Commons License 2017.03.03 0 0 734

Értsd úgy,hogy nem akartak 3 első fokozatot elbukni, még nem tudják visszahozni őket.

Előzmény: Platon (732)
mmormota Creative Commons License 2017.03.03 0 0 733

have the hardware needed

 

Szerintem nem véletlen, hogy hardware-t említ. Az megvan, az autó rendelkezik egy csomó szenzorral, meg az adatokat feldolgozni képes computerrel. Hogy aztán a szoftver elég jó-e, az egy másik kérdés.

Előzmény: Platon (726)
Platon Creative Commons License 2017.03.03 -1 0 732

Pazarolni?

 

Most mondtad, hogy pikk pakk megvan semmi az egész :)

Előzmény: Rangun (731)
Rangun Creative Commons License 2017.03.03 0 0 731

Nincs rá nagy szükség, és az alapot is folyamatosan átalakítják, harmadrészt a visszatérés volt a legfontosabb, addig nem akartak FH-t pazarolni, még az nincs meg, de idén eljött az ideje.

Előzmény: Platon (730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!