Keresés

Részletes keresés

kisharsány Creative Commons License 2014.01.27 0 0 436

Igen, értelek Uram !

 

Persze, ezek valóban ott vannak, ámde ! Neked nem csak Uwe Topper, hanem Illig könyvét is el kell olvasnad mostmár :)) (Hf?? :))  )

Ami tény: az ezekbe bevett leírások valósságát még nem cáfolták - legalábbis közismert módon nem. Mellettük igen nyomós anyagot "hordott össze" Tóth Gyula is. Javasolom ezeket !

Előzmény: H. Bernát (434)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 435

Pechedre a Konstantinokkal, Leókkal, Mihályokkal, stb... Dunát lehetne rekeszteni, az érméken pedig nincsenek megszámozva. Az pedig nem érv, hogy "Nyilván valaki már megtette ezt"

Előzmény: H. Bernát (434)
H. Bernát Creative Commons License 2014.01.27 0 0 434

Itt: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Byzantine_emperors

 

Ezen belül itt: 

 

A mondjuk 457-től 820-ig uralkodott bizánci császároknak (is) jól ismertek a pénzei, lásd a link alatt. (Cirill betűs ismereteink mián mi is jól olvashatjuk a vereteken a neveket). Azaz ezekkel az imperátorokkal (is) el tud számolni a történelem. Továbbá -- ahogy tudom -- Isztambulban jó sok császári sír/síremlék fennmaradt, így az "érintett" uralkodók lajstromba vehetők. Nyilván valakik már régen megtették ezt.) Itt tehát nincs hiátus -- de nem azon okokból, amelyeket sejtetsz ...

Előzmény: kisharsány (433)
kisharsány Creative Commons License 2014.01.27 0 0 433

H.Bernát olvtárs a "Magyar őstörténet,..."  témában vetette föl, hogy Attila és az Árpádok között mintegy 300 éves hiátus van évszámok szempontjából.

 

Ez klasszikus ide vágó felvetés. Ha meghallgatjuk Tóth Gyulát a youtube-on, ha elolvassuk Uwe Topper könyvét (A nagy naptárhamísítás (Kitalált évszázadaink rejtélye)Allprint 2003, akkor - tekintve, hogy ez az Illig által írtnak az ő általa továbbkutatott adatait tartalmazza, de világméretű összefüggésekben (mellesleg mintegy 250 hivatkozása van), mindjárt kiderül: az a hiátus valójában nem létezik. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 432

...ez csupán annyit jelent, hogy a Bíborbanszületett a Duna folytatásának tekintette a Szávát, azaz ugyanazon folyónak. Ma is csupán megegyezés kérdése, melyik ágat tekintjük felfelé haladva a forrásnak.

Előzmény: Haralambos69 (431)
Haralambos69 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 431

„Ezen a helyen vannak bizonyos régi emlékek: az első, ahol Turkía kezdődik, Trajánusz császár hídja, azután még háromnapi útra ettől a hídtól Belgrád, amelyben a szent Nagy Konstantín császár tornya is van, és ismét a folyó visszakanyarodásánál van az úgynevezett Szirmium, Belgrádtól kétnapi útra, és azokon túl a kereszteletlen Nagy Moravia, melyet a türkök megsemmisítettek, s amelyen előbb Szvatopluk uralkodott."

Előzmény: Törölt nick (430)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 430

...elhiszem, de hol írják ezt a visszakanyarodást?

Előzmény: Haralambos69 (429)
Haralambos69 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 429

Eredetiben itt;

 

http://www.thelatinlibrary.com/orosius.html 

Mondjuk abban semmi különös nincs, hogy a Szávát (Iszter) keveri a Dunával (Iszter).

 

Amikor már tudták, hogy nem azonos, úgy fogalmaztak, hogy Belgrádnál a folyó visszakanyarodásánál... 

Előzmény: Törölt nick (428)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 428

Orosius fordítás, avagy hogy kell a Száva forrásvidékéből a Duna forrásvidékét legyártani, abból pedig német-francia határt:

 

"The boundaries of Pannonia, Noricum, and Raetia are on the east Moesia, on the south Histria, on the southwest the Poenean Alps, on the west Gallia Belgica, on the northwest the source of the Danube and the boundary that separates Germany from Gaul between the Danube and Gaul, and on the north the Danube and Germany."

 

Azután neg csodálkozunk, ha a Conversio fordításában olyanokat olvasunk, hogy Balaton, meg Rába folyó

Haralambos69 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 427

Magyarul a szlavón mindig tót volt.)

Előzmény: Törölt nick (426)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.18 0 0 426

szlavón dénár 13.sz.

szlovák euró 21.sz.

Haralambos69 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 425

Gurlitt lefoglalt gyűjteményének két darabja, már a Bundestag falát dísziti...

 

http://www.zeit.de/gesellschaft/2013-12/nazi-raubkunst-bundestag  

Előzmény: Haralambos69 (415)
ketni Creative Commons License 2013.12.16 0 0 424

Félelmetes belegondolni, hogy ez "nagyban" is így megy ám, az olyan

tudományoknak nevezett tárgyakban, mint pl. a történelemtudomány vagy a nyelvészet, de ilyen a régészet is, amelyek

nem támaszkodhatnak egzakt alapokra.

Hatalmas elméletek és egész iskolák építkeznek megalapozatlan légvárakra, koholmányokra.

A parttalan zavarosban halászás sajnos mindaddig fenn fog állni, ameddig ezek az ágazatok nem tudnak ténylegesen

a tudomány szintjére emelkedni.

Ez pedig még beláthatatlanul messze van.

 

 

Előzmény: nicsella (422)
nicsella Creative Commons License 2013.12.13 0 0 423

Ez egy nagyon jò, becsületes iràs. Tetszik! :)

Előzmény: ec pec kimehecc. (420)
nicsella Creative Commons License 2013.12.13 0 0 422
Haralambos69 Creative Commons License 2013.12.09 0 0 421

Mert hát a temetkezési szokások is megváltoztak ekkor [XI század]"

 

Nem változtak meg...majd csak a XII. században fognak megváltozni...

Előzmény: ec pec kimehecc. (420)
ec pec kimehecc. Creative Commons License 2013.12.09 0 0 420
ec pec kimehecc. Creative Commons License 2013.12.09 0 0 419
Haralambos69 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 418
abani Creative Commons License 2013.11.14 0 0 417

Jó összefoglaló.

Előzmény: sziapo1 (416)
sziapo1 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 416

409-410-re:
http://honismeret.network.hu/blog/ez-itt-az-en-hazam-cikkei/nagy-kiralyunk-arthur-legenda-gutkeledek

Bár ott is Tóth Gyula érvelését találjuk ide mutató bejegyzéssel a cikk után.

Előzmény: abani (409)
Haralambos69 Creative Commons License 2013.11.09 0 0 415

Egy kis kutatással a megbízási szerződést is megtaláltam;

 

Előzmény: nicsella (413)
Haralambos69 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 414

Van olyan nézet is, hogy lopták...

 

"Die meisten stehen im Verdacht, Juden von den Nazis gestohlen oder unter Druck zu viel zu niedrigen Preisen abgepresst worden zu sein."  

Krone.at

Előzmény: nicsella (413)
nicsella Creative Commons License 2013.11.07 0 0 413

Most akkor raboltàk, vagy vàsàroltàk ? Vagy az màr mindegy is ?

Előzmény: Haralambos69 (411)
nicsella Creative Commons License 2013.11.07 0 0 412
Haralambos69 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 411

Ez nem történelemhamisítás? 

http://index.hu/kultur/2013/11/06/nyoma_veszett_a_nacik_altal_rabolt_mukincsek_orzojenek/ 

 

A címben rabolt kincs van a szövegben vásárolt...

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 410

Árpád ezt a területet követelte vissza Szvatopluktól:

 

...Dum enim dux almus requiei locum per mensem unum in galicia habuisset: tunc dux galicie ceterjque consocij suj quorum filij in obsides posti erant sic almum ducem et suos nobiles rogare ceperunt, ut utra howos uersus occidentem in terra pannonie descenderent. Dicebant enim eis sic, quod terra illa nimis bona esset, et ibi confluerent nobilissimi fontes, quorum nomina hec essent, ut supra disimus, danubius, tyscia, Wag, Morisius, Crisius, Temus, et ceteri, que etiam primo fuisset terra athile regis.

Előzmény: sziapo1 (408)
abani Creative Commons License 2013.11.04 0 0 409

Érdekes összefüggés lehet a Mar-szóval kapcsolatban.:-)

 

http://dentu-m-agyaria.webnode.hu/news/matyas-bathory/

sziapo1 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 408

Atilla és Bleda bejegyzésből
megjegyzem egy India kutató videójában elmondja, hogy Buddha kiejtése arrafelé szítiszta-hangtiszta BUDA akárcsak ebben a bejegyzésben a hamisítók Bleda névre csúfolták át, amit máig BUDA néven nevezünk magyar nyelvet ismerők!

A mese, ha jól látom 434-ről szól:

"""A következő évben Attila és Bleda Margusnál (ma Pozsarevác) fogadta Bizánc küldöttét, és hun szokás szerint mindannyian lóháton ülve szerződést kötöttek: a keletrómaiak nem csak a menekült törzseket (akiknek jó hasznát vették a vandálok ellen) fordították vissza, hanem megduplázták 350 római fontnyi (kb. 114,5 kg) aranyra az adójukat (tribute),"""

Márpedig
szerintem sem léteztek külön vandálok, csak vengrija, vengerszki, vangar, vandal, azaz másféle megnevezéskörben akár VANDÁL!
aKKOR Bizánci hamisítás a meseszövésben a vandálok elleni magyar törzsek és a lóháton való teljes megegyezés,
hiszen erről csakis ŐK készíthettek feljegyzést (akár 100/több évvel később is)!
Az meg kiváló nagylelkűség, hogy hirtelen dupláját hajlandók elveszteni alattvalói adófizetésben!
Amúgy Pozsarevácról: "Nevének jelentése: „tűzváros”. Története Első említése 1476-ból való." Margus-ként nem említik, pedig ősibb-ként megtennék, ha lehetne...

Ami érdekes Margusról ezt olvasom:
"""

Valamikor 435-439 között a Morava (ókori nevén: Margus) dunai torkolatának keleti oldalán létezett Margus városának keresztény püspöke kirabolta a hun királyok sírjait.

Diplomáciai tárgyalásokon követelték a hunok a sírrabló főpap kiadatását a keletrómai kormányzattól. A tárgyalások nem jutottak el idáig, mert 440/441-ben a hunok lerohanták az Al-Duna menti keletrómai területeket. A püspök juttatta Margus városát a hunok, Attila hadai kezébe, így megúszta a királysírok kifosztása miatti retorziót.

Hogy a püspök a Dunán titokban átkelve kifoszthassa a királyi sírokat,  azoknak közel kellett lenni Margushoz és láthatóknak is kellett lenniük. Ergo a korai hun királyok (Ruga? Oktár? Mundzsuk?) még ősi keleti módon nagy halmok alá temetkezhettek. Talán a sírrablás miatt tértek át mégis utóbb a titokban történő eltemetésre.

Felmerül a kérdés, vajon kinyomozhatók-e a Margus püspöke által kifosztott hun királysírok?

Már miért is ne... Margussal éppen szemben egy sorba rendezve halmok láthatók régi temető (a harmadik katonai felmérésen Staro Groblje) felirattal. A szebb rajzolat miatt itt a második felmérésen mutatom őket:"""
EZ AZÉRT ÉRDEKES, mert eszerint szó sem volt magyar elbitangolt, de vandálokat verő törszek kiadásáról, hanem egy sírrablásról, és területszerző hadjáratról...
HA IGAZ PERSZE!

sziapo1 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 407

Gondolom a népmondák sokszor sürgették a történelem hamisítókat, hogy kitaláljanak valamit például Atilláról.
Egy Oszszk pdf-ben olvastam sajnos csak az 1. oldalról:
"""Egyik nemzetnél a félelem, a másiknál hőstettei csodálata
idézte elé a mondákat; azért is a népmondában vagy kárhoztatják
vagy bámulják, mert a nép ez irányban középútat nem ismer,
hanem csak gyűlöletet, kárhoztatást és gúnyt az egyik — és
bámulatot, magasztalást és elragadtatást a másik oldalon.
A mondák szerint Attila jellemét ugyan helyesen megítélni
lehetetlen, de mindenesetre — mivel az akkori történetírókra is
nagy befolyással voltak, — igenis fontosak, csakhogy tisztán
históriai igazságot bennök kutatni nem lehet. A népköltészet mit
sem törődik a históriai igazsággal és gyönyörét nem is leli abban,
hogy jövő nemzedékeknek történelmi forrásúi szolgáljanak egyes
termékei; ő egészen subjective bánik el azon alakkal, a melyet
felkarolt.
Az Attila-mondáknál két különböző áramlatot lehet egymástól
elválasztani: a latin és germán
népfajok mondáit, melyek az egész
középkoron át, a nélkül, hogy összevegyültek volna, az egyes
népeknél szájról szájra szálltak, még pedig a mint ez magától
értetődik, különböző variatiókban.*)

...

*) Thierry, König Attila und seine Zeit. Scliilderungen und S&gen
aoe dér Geschichte des V. Jalirhunderts. Deutsch von Dr. Ed. Burckhardt.
Leipzig, Lorck 1855. 188 1.
...
Két Attila van az italiai nép mondáiban: «a jó és rósz Attila.*
... a mondák egy része dicsőíti, ..., a másik pedig gyűlölettel halmozza el,
kárhoztatván őt mint a régi örökölt állapotok és szokások meg­buktatóját.

A germán mondákban nem találjuk Attilát olyan alaknak
feltüntetve, ki undort és gyűlöletet idézne elé, hanem ellenkezőleg,
itt Attila nem *flagellum dei*, hanem egy tökéletes germán ural­kodó, ki jó sikerrel és dicsőséggel végezvén be hadjáratait és ellenségeit lesújtván, kényelemben tölti várában életét és a meg­ nyert javak élvezésére adja magát.
"""
Azaz a hamisítók késztetést érezhettek a mindkét nép általi megfelelésre, azaz
Bukjon Atilla és birodalma, de létezzek Kirala-ként = Alarik, aki kizárólag dicsőséges,
és ki tudja, lehet hogy utódja Arnulf létezett is esetleg...
Bocsi nem nézek ennek is utána, pedig ép ésszel sok simli észrevehető!
Ha nem jajgatunk a zavaros mese-beszéd "tört"-énelem írás hamisságain!


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!