Keresés

Részletes keresés

nohabrok Creative Commons License 2014.09.02 0 0 780

Megosztom az örömömet: régi vágyam teljesült. PV Áfor tartálykocsi. Köszönet Ervin barátomnak.

 

Emperor_ Creative Commons License 2014.09.02 0 0 779

Van fent a vaterán egy Helikon, ha valakit érdekel.

nohabrok Creative Commons License 2014.09.02 0 0 778
a_hollo Creative Commons License 2014.09.01 0 0 777

Szia Ervin,

 

Ezt a mozdonyt a cseh Chemoplast gyártotta, kb. 1955 és 1960 között. Később A Tiokához hasonlóan a Chemoplastot is átvette az Ikaria. Volt, amit saját név alatt tovább gyártottak, pl. ez a mozdony is létezik Ikaria logóval.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (776)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.09.01 0 0 776

Kedves Tibor !

 

Hogy szélesítsem az ismereteimet, írd meg lszi itt, hogy ez a mozdony pontosan melyik cég gyártmánya és mikori gyártású, ha lehet tudni ?

Illetve egy ismerősömnek, hha valakit érdekel - vagy esetleg pont Téged - van ugyanilyen "felségjelzésű" - azt nem tudom, hogy több, -  de egy tartálykocsija egészen biztosan.

 

Köszönettel és üdvözlettel !

Ervin

 

 

 

Előzmény: budapestjatekgyar (767)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.28 0 0 775

Írtam levelet.

 

Alakul és áttervezés alatt a Ganzos MOT 347: csak a postakocsi tető és alváz nélküli kasznija lesz hozzá felhasználva. Megpucoltam egy vaterán redvásan vásárolt Előre személykocsit, végre van egy újabb PV tehervagon: ennek a csupasz, rozsdától megszabadított alváza. A két csavart kicseréltem, mert porrá rohadtak, de meghagyom fellelt állapotban, újrafényezni nem fogom. A rugói rozsdásak, de jók. A személykocsi kaszniból (tetejét meghagyva) egy Előre hajtással összeházasítva GANZ BCmot motorkocsi lesz, a tetőhűtőt az egyik leszorító lemezrugó csavarjához fogom felszerelni. A kaszni amúgy szép, csak csupa rozsda és hámló festésű volt (sötétkék, fehér csíkokkal és ablakkeretekkel). Ahogy csak lehet, megpróbálok mindkét sínbusznál meghagyni mindent gyári állapotban, bár a postakocsi két végéhez, a homlokfalaknál hozzá kell majd nyúlni. A BCmot inkább stilizált lesz, marad a gyári tető és a gyári csavarok. Annyi tuningot fog kapni, hogy világítós lesz, így megfúrom hozzá a két-két lyukat a homlokfalakon. A BC-hez van egy rozsdás mozdony, de hiánytalan. Gépezet ki, megpucol, aztán beszerelem a személykocsi kasznija alá. Eredetileg ezt a gépet donornak vettem egy óraműves 242-es gőzös felbukkanása esetére, de ez elég esélytelennek tűnik, így jött a motorkocsi ötlete, illetve nem kell szétvágni két kasznit és összerakni igényesen két fél kocsit eggyé. Célunk, minél több megoldást, kialakítást meghagyni gyári állapotban.

 

A BCmot (később ABmot) milyen színűek voltak az 1950-es években?

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (764)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.26 0 0 774

Szia !

 

Köszi, hogy gondoltál rám, alapvetően egy db szépet keresgélek.

Roncsaim nekem is vannak.

 

:-)

De köszi !

Ervin

Előzmény: jgyurka (772)
Emperor_ Creative Commons License 2014.08.25 0 0 773

Szia!

 

Alapvetően jó állapotúnak látszanak a képek alapján, ezeknek magasabb az ára.

 

A kocsik kb 5 e Ft/db.

 

A mozdony már nehezebb ügy. A mozdonyod át van alakítva 3 sínes Märklin rendszerre, kb 15-20 e Ft.

 

A legtöbbért szerintem a Vaterán tudod eladni, egyben.

Előzmény: 1014 007 (770)
jgyurka Creative Commons License 2014.08.25 0 0 772

Szia! Nekem van egy borzalmasan viharvert, fél oldalfalam. Átfestve nincs, de tiszta rozsda és horpadás. És mondom, sajnos csak egy fél, de minden füle, nyílása megvan, törve nincs. Ha más nem akad, szívesen neked ajándékozom.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (771)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.25 0 0 771

Sziasztok !

 

Nincsen véletlenül valakinek 1 db P.v.4 ( nyitott teher ) csak oldalfala a számomra.

Komplett aljam van, csak a felépítmény hiányzik róla.......sajnos.

 

Üdv mindenkinek !

Ervin

 

 

 

 

1014 007 Creative Commons License 2014.08.24 0 0 770

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Az alábbi Pv Előre készletet szeretném eladni, de nem tudom, hogy mennyi a reális ára.  Ez 3 sínes rendszerhez való a mozdony.

 

 

Előre is köszi a segítséget!

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.21 0 0 769

Szia István !

 

Nagyon szívesen, örülök, hogy tetszik.

Viszont Árpáddal nem tudok kapcsolatba lépni, hogy Neki is

eljuttassam.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: H0ri60 (768)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 768

Megkaptam a levelet.Épségben ideért.A leírás fantasztikus...

Köszönöm!

 

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (762)
budapestjatekgyar Creative Commons License 2014.08.20 0 0 767

                                Eladó 0-ás ritkaság:

 

  2 Db Skoda mozdony. Szuperritka darab. Jól futnak. Ha jól emléxem az egyik 12, a másik 18V. Sajnos a tetőlemezt momentán nem találom de remélem hamarosan meglesznek! Csere lehetséges.

 

 

 

 Bocs, a fotókat 9 éve csináltam! Továbbá eladó 1 Zeuke 0-ás alapkészlet ritka dobozában. Van benne egy bakelit "T-48"-asnak írt BR gőzös, 2 zöld bádog személyvagon és sínek. Van még 1-1 eladó külön gőzösöm is: rugós és elemes. Jelentkezés csak itt: budapestjatekgyar@freemail.hu

Előzmény: Gondos Arpad (746)
Emperor_ Creative Commons License 2014.08.19 0 0 766

Egy kis érdekesség.

 

 

 

nohabrok Creative Commons License 2014.08.14 0 0 765

Érdekes festés.

 

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.14 0 0 764

Kedves Árpád !

 

Írtam mailt, viszont még nem jött rá válasz....

Készen vannak a másolatok, postáznám Neked, de nincsen címem.

Erre tudsz nekem írni:

kingscross1@t-online.hu

 

Üdvözlettel !

Ervin

Előzmény: Gondos Arpad (758)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.12 0 0 763

Írtam Neked!

A Temofeszten lesz egy PV-s asztala az alapítványunknak,oda szeretettel meghívlak egy tiszteletjeggyel hálám jeléül!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (762)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.12 0 0 762

Szia !

 

Elkészültek a másolatok , írj címet, hogy hova mehetnek és holnap feladom postán.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: H0ri60 (759)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.12 0 0 761

Szia !

 

Erre üzenj akkor...

kingscross1@t-online.hu

 

Üdv !

Ervin

ps: talán ma lesz időm meló előtt másoltatni.

Előzmény: H0ri60 (760)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 760

Nem tudok címet küldeni.Nem publikus...A Tiéd.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (757)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 759

Szia!

Előre is köszönöm!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (757)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.11 0 0 758

gondosarpadkukaccitromailponthu

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (755)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.11 0 0 757

Szia !

 

Természetesen.  Költségállásról szó sem lehet !   :-)

Küldj címet, vagy fussunk össze Budapesten, ha megoldható.

 

Üdv !

Ervin

ps: 2X2 másolatot készítek mindenkinek, egyet sima fehér papírokra a két oldalról és egyet-egyet egy, a korabeli papírokhoz hasonló anyagra.

Ha lehet, megpróbálom a két oldalra másolást, de ezt az utóbbi papírt a fénymásolók általában begyűrik.

 

Üdv !

Ervin

Előzmény: H0ri60 (756)
H0ri60 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 756

Kaphatok én is belőle?

Természetesen minden költséget állok!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (755)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2014.08.09 0 0 755

Szervusz Árpád !

 

Nincs mit, nagyon szívesen !

( azt azért tisztázzuk, hogy nekem csak a dupla oldalas használati utasítás van meg, másom nincs (sajnos) )

Erről hétfőn csináltatok másolatokat. A munkám kapcsán keresztül megyek az egész városon - minden munkanap - ha gondold valahol összefuthatunk ( olyan 13 óra magasságában a jövő héten ), de ha ez nem tud működni, feladom postán Neked/Nektek.

( ebben az esetben kellene nekem majd postacím )

 

Üdv !

 

Ervin

Előzmény: Gondos Arpad (754)
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.08.08 0 0 754

Ervin! Köszönöm, hogy felajánlod a Mikrolin leírásodat másolásra. Budapesti vagy? (elnézést a tegezésért Előre is). A másolatot szeretném átvenni, így nem kell csak a papír miatt belemenni egy eléggé magasra szállt árverésbe. Van egy másik tétel a neten, ami jobban érdekel minket, bár az is H0.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (750)
M.machinátor Creative Commons License 2014.08.07 0 0 753

Konlaborállni(boccs)Kollaborálni.

 

U.I.2:Egyébként nem volt haszontalan a P.V. vasút megsemmisülése ugyanis így már nem túl fiatal fejjel egy szép hobbit indított el.

 

Megtekinthetitek(bár többen ismerik):   www.picasaweb.google.com/hangay.peter   webcímen.

 

(Az én fiam le sem tojja a modelkedést,mert valszeg ott lehetett minden alkalommal és nem lett tőle tíltva és megkapta - tehát -már nem érdekli - mert neki már van!!!!)

Előzmény: M.machinátor (752)
M.machinátor Creative Commons License 2014.08.07 0 0 752

Szervusztok.

 

Nem volt itt semmiféle nyomás (meg szívás)(bár talán az utóbbi inkább)

 

Az öregem a verdébe dolgozott szinte az egész életében.Kb 67-68 körül lépett be és akkoriban -  néhány évvel azelött állt le a gyártás még pótalkatrész gyártás volt.

   A raktárakban dögivel volt az eladhatatlan vonat készlet és abból vásárolt évekkel késöbb egy pannonia "elfekvő" készletet miután mi megszülettünk a bátyámmal(össze kaparták a felelhető alkatrészekből-egységekből).

 

Emlékszem az elcsúsztatható fadoboz hátuljára Fogy.Ár:1650 v 1800 ft volt felvésve undorító kék tintával(lehet hogy hülyeséget írok de én erre emlékszem).

Namost ez a 30-40-es évek technikáját tükröző modell kifejezetten nem a póri népnek volt kitalálva(az öregem brigád vezetőként kapott 2400-at,egy melós1300-1800at).

 

A mérges drága és elavult technikának az NDK ipar 'majdnem ötöd annyiba kerülő' a házgyári lakásban élő aránylag jobb keresetü melósnak , jobban megfizethető volt mint az egyhavi fizetésbe kerülő ráadásul nagy helyigényü állandóan meghibásodó és 24 voltos nagy amperes "modell" vasúti készülék(anyámat úgy megrázta egyszer hogy össze esett(rálépett vizes lábbal)).Szóval a fejlesztés hiánya és a drága ár elöbb-utóbb...... elkerülhetetlen lett volna.

 

Nem mellesleg a Pénzverde nem a lemezárugyár volt hanem központi utasításra kezdték el gyártani ezt az elavult vackot mert más nem volt hajlandó elvállalni , hogy megmutassa a párt hogy igen lám nem kell marklin mert azt itthon is elő lehet állítani.Hát körülbelül ez a rövid története.

Ez az évi néhány ezres gyártási darabszám semelyik vállalatnál nem lehetett volna nyereséges és a p.verdénél sem volt,időközben a 60-as évek közepén meg már erőssen nyitott a szoci tábor külföld felé és az arab népek is kezdtek tőke erőssek lenni,a valuta meg köllött a különböző külker vállalatok (zsidó kereskedők)meg ontották az aranyárút keletre , mert végülis ez a pénzverő fő profilja és gyönyörű ékszereket,különféle modelleket(hajó,autó,épület)drágakő vagy gyémánt berakással gyártottak busás haszonnal veszteséges elnagyolt bádog modellek helyett.

 

Nagyon sajnálom hogy valszeg sokakat kiábrándítok ebből a számomra is kedves gyermek koromat vissza idéző vasút modellre(de azért sok baj volt vele)de nem kell itt konlaborállni a helyzet ilyen egyszerű.Üdv:Péter.

 

U.I.A Pannonia készletet kizárólag karácsonykor a piros betűs ünnepek alatt használhattuk!!!(bocsánat :nézhettük)ahogy lefutja azt a néhány sikeres körét majd kisiklik és füstől , aztán el lett zárva(kis javítgatás után)        

A hetvenes évek végén amikor megkaptuk a lakás kiutalást a vonat nagyanyámnál maradt a pincében...........Követketző nyáron oda lettünk vágva egész nyárra.....

         Szerintetek mi maradt belőle?!?!?!?!

 

pv-vonat Creative Commons License 2014.08.07 0 0 751

Nem kimondottan NDK nyomásra.  De a KGST-n belüli "megegyezés" szerint nekünk valóban fel kellett adni a játékvasút gyártást.  Kb mint ahogy személyautót sem gyárthattunk csak buszt meg teherautót.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!