Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ezt a mozdonyt a cseh Chemoplast gyártotta, kb. 1955 és 1960 között. Később A Tiokához hasonlóan a Chemoplastot is átvette az Ikaria. Volt, amit saját név alatt tovább gyártottak, pl. ez a mozdony is létezik Ikaria logóval.
Hogy szélesítsem az ismereteimet, írd meg lszi itt, hogy ez a mozdony pontosan melyik cég gyártmánya és mikori gyártású, ha lehet tudni ?
Illetve egy ismerősömnek, hha valakit érdekel - vagy esetleg pont Téged - van ugyanilyen "felségjelzésű" - azt nem tudom, hogy több, - de egy tartálykocsija egészen biztosan.
Alakul és áttervezés alatt a Ganzos MOT 347: csak a postakocsi tető és alváz nélküli kasznija lesz hozzá felhasználva. Megpucoltam egy vaterán redvásan vásárolt Előre személykocsit, végre van egy újabb PV tehervagon: ennek a csupasz, rozsdától megszabadított alváza. A két csavart kicseréltem, mert porrá rohadtak, de meghagyom fellelt állapotban, újrafényezni nem fogom. A rugói rozsdásak, de jók. A személykocsi kaszniból (tetejét meghagyva) egy Előre hajtással összeházasítva GANZ BCmot motorkocsi lesz, a tetőhűtőt az egyik leszorító lemezrugó csavarjához fogom felszerelni. A kaszni amúgy szép, csak csupa rozsda és hámló festésű volt (sötétkék, fehér csíkokkal és ablakkeretekkel). Ahogy csak lehet, megpróbálok mindkét sínbusznál meghagyni mindent gyári állapotban, bár a postakocsi két végéhez, a homlokfalaknál hozzá kell majd nyúlni. A BCmot inkább stilizált lesz, marad a gyári tető és a gyári csavarok. Annyi tuningot fog kapni, hogy világítós lesz, így megfúrom hozzá a két-két lyukat a homlokfalakon. A BC-hez van egy rozsdás mozdony, de hiánytalan. Gépezet ki, megpucol, aztán beszerelem a személykocsi kasznija alá. Eredetileg ezt a gépet donornak vettem egy óraműves 242-es gőzös felbukkanása esetére, de ez elég esélytelennek tűnik, így jött a motorkocsi ötlete, illetve nem kell szétvágni két kasznit és összerakni igényesen két fél kocsit eggyé. Célunk, minél több megoldást, kialakítást meghagyni gyári állapotban.
A BCmot (később ABmot) milyen színűek voltak az 1950-es években?
Szia! Nekem van egy borzalmasan viharvert, fél oldalfalam. Átfestve nincs, de tiszta rozsda és horpadás. És mondom, sajnos csak egy fél, de minden füle, nyílása megvan, törve nincs. Ha más nem akad, szívesen neked ajándékozom.
A segítségeteket szeretném kérni. Az alábbi Pv Előre készletet szeretném eladni, de nem tudom, hogy mennyi a reális ára. Ez 3 sínes rendszerhez való a mozdony.
2 DbSkoda mozdony. Szuperritka darab. Jól futnak. Ha jól emléxem az egyik 12, a másik 18V. Sajnos a tetőlemezt momentán nem találom de remélem hamarosan meglesznek! Csere lehetséges.
Bocs, a fotókat 9 éve csináltam! Továbbá eladó 1 Zeuke 0-ás alapkészlet ritka dobozában. Van benne egy bakelit "T-48"-asnak írt BR gőzös, 2 zöld bádog személyvagon és sínek. Van még 1-1 eladó külön gőzösöm is: rugós és elemes. Jelentkezés csak itt: budapestjatekgyar@freemail.hu
( azt azért tisztázzuk, hogy nekem csak a dupla oldalas használati utasítás van meg, másom nincs (sajnos) )
Erről hétfőn csináltatok másolatokat. A munkám kapcsán keresztül megyek az egész városon - minden munkanap - ha gondold valahol összefuthatunk ( olyan 13 óra magasságában a jövő héten ), de ha ez nem tud működni, feladom postán Neked/Nektek.
Ervin! Köszönöm, hogy felajánlod a Mikrolin leírásodat másolásra. Budapesti vagy? (elnézést a tegezésért Előre is). A másolatot szeretném átvenni, így nem kell csak a papír miatt belemenni egy eléggé magasra szállt árverésbe. Van egy másik tétel a neten, ami jobban érdekel minket, bár az is H0.
(Az én fiam le sem tojja a modelkedést,mert valszeg ott lehetett minden alkalommal és nem lett tőle tíltva és megkapta - tehát -már nem érdekli - mert neki már van!!!!)
Nem volt itt semmiféle nyomás (meg szívás)(bár talán az utóbbi inkább)
Az öregem a verdébe dolgozott szinte az egész életében.Kb 67-68 körül lépett be és akkoriban - néhány évvel azelött állt le a gyártás még pótalkatrész gyártás volt.
A raktárakban dögivel volt az eladhatatlan vonat készlet és abból vásárolt évekkel késöbb egy pannonia "elfekvő" készletet miután mi megszülettünk a bátyámmal(össze kaparták a felelhető alkatrészekből-egységekből).
Emlékszem az elcsúsztatható fadoboz hátuljára Fogy.Ár:1650 v 1800 ft volt felvésve undorító kék tintával(lehet hogy hülyeséget írok de én erre emlékszem).
Namost ez a 30-40-es évek technikáját tükröző modell kifejezetten nem a póri népnek volt kitalálva(az öregem brigád vezetőként kapott 2400-at,egy melós1300-1800at).
A mérges drága és elavult technikának az NDK ipar 'majdnem ötöd annyiba kerülő' a házgyári lakásban élő aránylag jobb keresetü melósnak , jobban megfizethető volt mint az egyhavi fizetésbe kerülő ráadásul nagy helyigényü állandóan meghibásodó és 24 voltos nagy amperes "modell" vasúti készülék(anyámat úgy megrázta egyszer hogy össze esett(rálépett vizes lábbal)).Szóval a fejlesztés hiánya és a drága ár elöbb-utóbb...... elkerülhetetlen lett volna.
Nem mellesleg a Pénzverde nem a lemezárugyár volt hanem központi utasításra kezdték el gyártani ezt az elavult vackot mert más nem volt hajlandó elvállalni , hogy megmutassa a párt hogy igen lám nem kell marklin mert azt itthon is elő lehet állítani.Hát körülbelül ez a rövid története.
Ez az évi néhány ezres gyártási darabszám semelyik vállalatnál nem lehetett volna nyereséges és a p.verdénél sem volt,időközben a 60-as évek közepén meg már erőssen nyitott a szoci tábor külföld felé és az arab népek is kezdtek tőke erőssek lenni,a valuta meg köllött a különböző külker vállalatok (zsidó kereskedők)meg ontották az aranyárút keletre , mert végülis ez a pénzverő fő profilja és gyönyörű ékszereket,különféle modelleket(hajó,autó,épület)drágakő vagy gyémánt berakással gyártottak busás haszonnal veszteséges elnagyolt bádog modellek helyett.
Nagyon sajnálom hogy valszeg sokakat kiábrándítok ebből a számomra is kedves gyermek koromat vissza idéző vasút modellre(de azért sok baj volt vele)de nem kell itt konlaborállni a helyzet ilyen egyszerű.Üdv:Péter.
U.I.A Pannonia készletet kizárólag karácsonykor a piros betűs ünnepek alatt használhattuk!!!(bocsánat :nézhettük)ahogy lefutja azt a néhány sikeres körét majd kisiklik és füstől , aztán el lett zárva(kis javítgatás után)
A hetvenes évek végén amikor megkaptuk a lakás kiutalást a vonat nagyanyámnál maradt a pincében...........Követketző nyáron oda lettünk vágva egész nyárra.....
Nem kimondottan NDK nyomásra. De a KGST-n belüli "megegyezés" szerint nekünk valóban fel kellett adni a játékvasút gyártást. Kb mint ahogy személyautót sem gyárthattunk csak buszt meg teherautót.