Keresés

Részletes keresés

mmormota Creative Commons License 2017.03.16 0 0 852

A Modell S cellákat 2,9...3 Ah-nak mérték. A jelenleg kapható legjobb Panasonic 18650 névleges kapacitása 3,4Ah, a valóságban inkább kevesebb. Vagyis ha tényleg sikerült 30%-kal nagyobb energiaűrűséget elérni, az sajnos még nem jelent meg a Panasonic gyártmányokban.

 

Előzmény: Rangun (851)
Rangun Creative Commons License 2017.03.16 0 0 851

A sűrűség növekedett annyit, nem a kapacitás, kevered a Samsung aksival.

Előzmény: Auralianus (850)
Auralianus Creative Commons License 2017.03.16 0 0 850

A 30% nem nagy mutatvány... számold ki, hogy a méretnövekedés mekkora térfogatnövekedéssel jár...

... anno kiveséztük, hogy egy cellánkénti kb 45%-os külső méretnövekedés mellett értéke el a 30%-os
kapacitásnövekedést

Előzmény: ShaReRe (847)
Platon Creative Commons License 2017.03.16 -1 0 849

Mondjuk úgy, hogy Elon állításaival kapcsolatban erősen szkeptikus vagyok a független megerősítésig. 

Előzmény: ShaReRe (847)
Platon Creative Commons License 2017.03.16 -1 0 848

Most kötözködsz? :))) 

 

Erről van tanulmány. De ha tényleg elolvastad volna ;) akkor észrevetted volna, hogy a Powerwallban használt NMC kémia is ott van benne.

 

Előzmény: ShaReRe (846)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.16 0 0 847

Csoda akksiról én sem tudok. Elon maga mondta a 30% energia sűrűség növekedést a 2170-es cellákkal kapcsolatban (YT videó). Gondolom nem hiszed. Én is szeretnék vkitől szétszerelés után méréseket látni.

Előzmény: Platon (843)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.16 0 0 846

Már bocs, de az általad hozod link végig EV és PHEV akksikat tárgyalt. Szóval mégsem olvastad :)

Előzmény: Platon (843)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 845

A környezetterhelés adatokhoz csak annyit még, hogy a Teslákban NCA akkukat használnak, a Power Wall ban pedig NMC-t. 

 

Hogy ezek mire képesek arról itt olvashatsz.

 

http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion

 

A ciklusszámokat beszorozhatod kettővel az akku kímélő megoldások okán. 

Előzmény: ShaReRe (840)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 844

De ha gondolod az elektromos autókat is megbeszélhetjük. Ott nem a fosszilist égető belső égésű motorokkal kell versenyezni, hanem a környezetbarát mesterséges üzemanyagot égetőkkel. 

 

Ahogy már sokszor elmondtam, szerintem nem a csak gazdagok által megfizethető EV be kellene ölni a forrásokat, hanem a tiszta energiával légköri CO2 ből előállított mesterséges üzemanyagokba. 

Előzmény: ShaReRe (840)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 843

Khm.

 

Eltekintve a rosszindulatú megjegyzéstől. Csendben jegyezném meg hogy a powerwallról volt szó, hogy jönnek ide a plug in hibridek meg az elektromos autók? Mellébeszélsz, miközben pikírt megjegyzéseket teszel.

 

Beraktam a panasonic 18650 celláinak adatait. Kutya közönséges lítium cellák.

De itt van a Panasonic oldaláról is.

https://na.industrial.panasonic.com/products/batteries/rechargeable-batteries/lithium-ion

Ha te valami csoda akku celláról tudsz akkor kéne rá valami komolyabb forrás is mondjuk a panasonictól, mert nekem van az a heppem egy ideje, hogy Elon Musknak már azt sem hiszem el ha köszön. És nem csak a Plútó, de az ilyen dolgok miatt sem:

https://electrek.co/2016/02/03/tesla-battery-tear-down-85-kwh/

Ezért pl. az EU-ban akkora fogyasztóvédelmi bírságot kapna, hogy csődbe menne. Igazán csodálatos ember. 

Miért van az hogy érvek helyett csak a pikírt megjegyzések jönnek? Nem lehet hogy teljesen elvakít az Elon Musk irányában érzett irracionális csodálat?

Csak kérdezem, nem állítom.

Előzmény: ShaReRe (840)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.15 0 0 842

A Powerwall-al kapcs. nincs még elegendő visszajelzés, hogy meg tudjuk becsülni az élettartamot. Nagyon egyszerűen meg lehet hosszabbítani. Szoftveresen. Nem engedi fullra leszívni a BMS és máris többszörözhető az élettartam. Ezzel persze a gyakorlati kapacitás csökken, de ez van. Nincs még szuperakksi, ezt tudjuk. Talán a nátrium-üveg cucc, ha vki kidolgozza rá a sorozatgyártást.

Előzmény: Platon (832)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.15 0 0 841

A 18650 csak méretszabvány. A kémia most sem LiFePO Teslánál.

Előzmény: Platon (839)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.15 0 0 840

Végigrágtam magam a riporton. Gondolom jószokásod szerint Te magad nem :)

Szóval a legnagyobb szennyezés abból ered, hogy milyen a grid energia összetétele. Ha sok a szén, akkor több a CO2, stb. Második szennyezés az alapanyagok bányászatából ered. Azonkívűl különbségek vannak LiFePO, LiMnO, LiNiC akksik özött is. Mindent összevetve azonban életciklusra vetítve a belső égésű autók a legszennyezőbbek, utána a plug-in hibridek és legkevésbé szennyezők a tisztán elektromos autók. Ezt kérném megjegyezni! Abból a linkből amit adtál.

Előzmény: Platon (837)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 839

Jah, most értettem meg hogy te egy jövőbeli termekről beszélsz.

 

Simán elképzelhető, meglátjuk. A jelenlegiek viszont kutya közönséges akkumulátorok. 

 

Erről jut eszembe az EPA jelentés külön kiemeli hogy nem megalapozottak a reciklálási ígéretek, mert a gyártók túl gyakran változtatják az akkuk kémiáját, ezt a régiek gyakorlatilag használhatatlanok nekik. 

Előzmény: ShaReRe (836)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 838

Ez tény sajnos.

Előzmény: Törölt nick (835)
Platon Creative Commons License 2017.03.15 -1 0 837

Legjobb tudomásom szerint a Tesla kutya közönséges Panasonic 18650 akkukat használ az autóiban. 30% az nagyon sok, ha a Panasonic ilyet tudna akkor az a többi termékén is látszana.

 

https://batterybro.com/blogs/18650-wholesale-battery-reviews/32496579-comparing-panasonic-18650-bd-vs-panasonic-18650-be

Előzmény: ShaReRe (836)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.15 0 0 836

Elkezdtem a 126 oldalas riportot is olvasni. Amiben viszont tuti nincs igazad az a "kutya, közönséges". Ugyanis manapság az a LiFePO típus. Teslánál nem azt használják. Saját állításuk szerint Panasoniccal karöltve sikerült 30% energy-density növekedést elérniük. Hogy ez igaz, vagy sem kiderül majd, amint a 2170 típus nagy mennyiségben eladásra kerül. Biztos lesz vki aki szétszedi és méregeti majd.

Előzmény: Platon (832)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.14 0 0 835

Az lehet, de pont ez egy oriasi veszely is. Ha a Tesla megfekszik, akkor visszavetheti az egesz villanyautozast.

Előzmény: Platon (834)
Platon Creative Commons License 2017.03.14 -1 0 834

Pedig azért ebben igaza van, még ha nem is a Tesla kezdte, nem is ők az úttörők, de a generál hype azért jót tette szerintem a területnek. 

Előzmény: Törölt nick (833)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.14 0 0 833

Már megint ez a hülyeség...

Ne fárassz légyszi.

 

Előzmény: divaoni01 (831)
Platon Creative Commons License 2017.03.14 -1 0 832

Nézd ez azt jelenti hogy ha 1 év múlva 1% kapacitáson ketyeg akkor sem cserélik neked.

 

Azért csak jelent valamit hogy nem vállalnak rá kapacitás garanciát. Korábban vállaltak. Aztán hopp, Elon Musk hirtelen kivette a garanciális feltételek közül. 

 

Érdekes módon minden szakember azt mondta, hogy nem bírhat ennyit az akku. 

 

Ne mond hogy nem látod az összefüggést.  Szerinted  miért nem mernek rá garanciát vállalni?

 

És de tudhatom. A lítium akku 1000 ciklus körül bír. Az három év maximum napi egy ciklussal számolva. Ennyi. (Tisztán napelemes rendszernél lehet az napi 4-10 is akár) 

Persze működik utána is, csak egyre durvábban kisebb kapacitással. 

 

Elonnak nincs semmilyen csoda akkuja. Kutya közönséges sok sok éve használt lítium akkukat használ.

 

Tudjuk mire képesek.

 

Környezetszennyezés. gondolom az EPA elég jó forrás:

 

https://www.epa.gov/sites/production/files/2014-01/documents/lithium_batteries_lca.pdf 

Előzmény: ShaReRe (829)
divaoni01 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 831

Hát ha nem is mindenki, de azért elég sokan nekiugrottak a dolognak.

 

Valszeg a Tesla nélkül eszükbe sem jutott volna.

Előzmény: Törölt nick (830)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.14 0 0 830

Valóban nem fair, de akkor a nagy autógyártókat se hasonlítsuk a Tesla-felszopók. Lásd: miért nem gyárt mindenki villanyautót, mint a Tesla...

 

Egyébként a Tesla vesztesége csak kis részben jön a beruházásokból, a fő gond az  hogy alacsony a nyereség amit egy autón elérnek, a Model 3mal ez pedig még kisebb lesz.

Előzmény: ShaReRe (828)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.14 0 0 829

A Powerwallról nem igazán lehet kijelentő módban objektívan állítani bármi ilyesmit. Ha kapacitásra nem is, de "unlimited cycle for 10 years" garanciát adnak. Mivel közel sincs még tíz éve piacon pusztán a saját érzésed mondatja veled, hogy nem jó termék. A környezetszennyezésre nem hoztál eddig semmi használható bizonyítékot.

Előzmény: Platon (826)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.14 0 0 828

A Fortune cikk régebbi és ha jól emléxem, azután történt meg hogy Q3 valóban profitot hozott Teslának. A lényeg sztem, amit az előbb írtam. Nagyon sok fronton dolgoznak, bazi nagy befektetésekkel. Egyszerűen nem fair 100 éves nagy autógyártó cégekhez hasonlítani őket.

Előzmény: Platon (825)
mmormota Creative Commons License 2017.03.14 0 0 827

Ez a bizalmon alapul. A befektetők elhiszik, hogy gyorsan fejlődő, stabil alapokon álló cégbe fektettek. Meg kell felelni ennek a várakozásnak, ami nem könnyű. Olyan cégek lépnek be a Tesla piacára, akiknek nagyobb az autógyártásban a tapasztalatuk, és sokkal kisebb kockázatvállalással kezdenek bele az elektromos üzletágba. Ráérnek, nem kell olyan várakozásoknak megfelelniük mint a Tesla, szép fokozatosan építkezhetnek. A Teslától csodákat várnak, és ez nagyon veszélyessé válhat, ha becsúszik pár kudarc.

Előzmény: ShaReRe (824)
Platon Creative Commons License 2017.03.14 -1 0 826

A napelemes tetőcserép nem új gondolat, de nem véletlenül vetették el. Sokkal drágább ugyanis KWh vetítve mintha egy dedikált napelem rendszert tennél a tetődre, és az se nagyon éri meg hálózati visszatáplálás nélkül amit viszont sorban tiltanak be, adóztatnak meg az államok. Az akkumulátoros megoldás (Power Wall) meg élettartamra vetítve nagyon nem éri meg. Drága, és túl hamar tönkre megy.  Nem véletlen hogy nincs rá kapacitás garancia már ahogy a Teslák akkumulátoraira sem. No és persze környezetszennyező is. 

Előzmény: ShaReRe (824)
Platon Creative Commons License 2017.03.14 -1 0 825

Hát, az a baj hogy túl régi a cég és még mindig nincs profit.

 

Egyes elemzők szerint megint majd 6 milliárdos tőke emelés kell. Az nagyon nagyon sok pénz. Lassan már illene nyereséget termelni. A Morgan Stanley legutóbbi note-ja szerint max 2000 Model-3 tudnak leszállítani idén, és jövőre sem fog felfutni a termelés. miközben év végére a készpénz állomány 800 millió köré apad. A Solar City sem javít a helyzeten mert az meg úgy égeti a pénzt mintha grill brikett lenne. 

 

Akárhova nézel Elon birodalmában mindenhol veszteség veszteség hátán.

 

Meddig tartható ez? És mikor rántja magával Tom Muellert és mondjuk a gyönyörű kis raptorját? 

 

Az utolsó mondat amúgy szerintem jól leírja a mi ki polémiánkat:

 

http://fortune.com/2016/09/09/tesla-profits-musk/

Előzmény: ShaReRe (824)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.14 0 0 824

Nem csoda ha nincs profit. Bevétel van Model S és X-ből, napelemekből, akkutelepekből. Viszont irgalmatlan ütemben bővülnek is gyárakkal, service centerekkel, supercharger állomásokkal. Sztem az a csoda, hogy csupán 70 cent veszteség volt részvényenként. De a részvény meg hintázik 200-250 dollár körül, szóval 70 cent kevesebb, mint 0,3% veszteség. Belekap a solar roof termékbe is, ami sztem nem rossz dolog, bár nem láttam még technikai leírást a kontakt megoldásáról és soros-párhuzamos összekötési megoldásról, ami pedig érdekelne. Pl. mi van ha meglazul, odébb csúszik egy cserép?

Előzmény: Platon (822)
Platon Creative Commons License 2017.03.14 -1 0 823

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!