Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A Modell S cellákat 2,9...3 Ah-nak mérték. A jelenleg kapható legjobb Panasonic 18650 névleges kapacitása 3,4Ah, a valóságban inkább kevesebb. Vagyis ha tényleg sikerült 30%-kal nagyobb energiaűrűséget elérni, az sajnos még nem jelent meg a Panasonic gyártmányokban.
Csoda akksiról én sem tudok. Elon maga mondta a 30% energia sűrűség növekedést a 2170-es cellákkal kapcsolatban (YT videó). Gondolom nem hiszed. Én is szeretnék vkitől szétszerelés után méréseket látni.
De ha gondolod az elektromos autókat is megbeszélhetjük. Ott nem a fosszilist égető belső égésű motorokkal kell versenyezni, hanem a környezetbarát mesterséges üzemanyagot égetőkkel.
Ahogy már sokszor elmondtam, szerintem nem a csak gazdagok által megfizethető EV be kellene ölni a forrásokat, hanem a tiszta energiával légköri CO2 ből előállított mesterséges üzemanyagokba.
Eltekintve a rosszindulatú megjegyzéstől. Csendben jegyezném meg hogy a powerwallról volt szó, hogy jönnek ide a plug in hibridek meg az elektromos autók? Mellébeszélsz, miközben pikírt megjegyzéseket teszel.
Beraktam a panasonic 18650 celláinak adatait. Kutya közönséges lítium cellák.
Ha te valami csoda akku celláról tudsz akkor kéne rá valami komolyabb forrás is mondjuk a panasonictól, mert nekem van az a heppem egy ideje, hogy Elon Musknak már azt sem hiszem el ha köszön. És nem csak a Plútó, de az ilyen dolgok miatt sem:
Ezért pl. az EU-ban akkora fogyasztóvédelmi bírságot kapna, hogy csődbe menne. Igazán csodálatos ember.
Miért van az hogy érvek helyett csak a pikírt megjegyzések jönnek? Nem lehet hogy teljesen elvakít az Elon Musk irányában érzett irracionális csodálat?
A Powerwall-al kapcs. nincs még elegendő visszajelzés, hogy meg tudjuk becsülni az élettartamot. Nagyon egyszerűen meg lehet hosszabbítani. Szoftveresen. Nem engedi fullra leszívni a BMS és máris többszörözhető az élettartam. Ezzel persze a gyakorlati kapacitás csökken, de ez van. Nincs még szuperakksi, ezt tudjuk. Talán a nátrium-üveg cucc, ha vki kidolgozza rá a sorozatgyártást.
Végigrágtam magam a riporton. Gondolom jószokásod szerint Te magad nem :)
Szóval a legnagyobb szennyezés abból ered, hogy milyen a grid energia összetétele. Ha sok a szén, akkor több a CO2, stb. Második szennyezés az alapanyagok bányászatából ered. Azonkívűl különbségek vannak LiFePO, LiMnO, LiNiC akksik özött is. Mindent összevetve azonban életciklusra vetítve a belső égésű autók a legszennyezőbbek, utána a plug-in hibridek és legkevésbé szennyezők a tisztán elektromos autók. Ezt kérném megjegyezni! Abból a linkből amit adtál.
Jah, most értettem meg hogy te egy jövőbeli termekről beszélsz.
Simán elképzelhető, meglátjuk. A jelenlegiek viszont kutya közönséges akkumulátorok.
Erről jut eszembe az EPA jelentés külön kiemeli hogy nem megalapozottak a reciklálási ígéretek, mert a gyártók túl gyakran változtatják az akkuk kémiáját, ezt a régiek gyakorlatilag használhatatlanok nekik.
Legjobb tudomásom szerint a Tesla kutya közönséges Panasonic 18650 akkukat használ az autóiban. 30% az nagyon sok, ha a Panasonic ilyet tudna akkor az a többi termékén is látszana.
Elkezdtem a 126 oldalas riportot is olvasni. Amiben viszont tuti nincs igazad az a "kutya, közönséges". Ugyanis manapság az a LiFePO típus. Teslánál nem azt használják. Saját állításuk szerint Panasoniccal karöltve sikerült 30% energy-density növekedést elérniük. Hogy ez igaz, vagy sem kiderül majd, amint a 2170 típus nagy mennyiségben eladásra kerül. Biztos lesz vki aki szétszedi és méregeti majd.
Nézd ez azt jelenti hogy ha 1 év múlva 1% kapacitáson ketyeg akkor sem cserélik neked.
Azért csak jelent valamit hogy nem vállalnak rá kapacitás garanciát. Korábban vállaltak. Aztán hopp, Elon Musk hirtelen kivette a garanciális feltételek közül.
Érdekes módon minden szakember azt mondta, hogy nem bírhat ennyit az akku.
Ne mond hogy nem látod az összefüggést. Szerinted miért nem mernek rá garanciát vállalni?
És de tudhatom. A lítium akku 1000 ciklus körül bír. Az három év maximum napi egy ciklussal számolva. Ennyi. (Tisztán napelemes rendszernél lehet az napi 4-10 is akár)
Persze működik utána is, csak egyre durvábban kisebb kapacitással.
Elonnak nincs semmilyen csoda akkuja. Kutya közönséges sok sok éve használt lítium akkukat használ.
Tudjuk mire képesek.
Környezetszennyezés. gondolom az EPA elég jó forrás:
Valóban nem fair, de akkor a nagy autógyártókat se hasonlítsuk a Tesla-felszopók. Lásd: miért nem gyárt mindenki villanyautót, mint a Tesla...
Egyébként a Tesla vesztesége csak kis részben jön a beruházásokból, a fő gond az hogy alacsony a nyereség amit egy autón elérnek, a Model 3mal ez pedig még kisebb lesz.
A Powerwallról nem igazán lehet kijelentő módban objektívan állítani bármi ilyesmit. Ha kapacitásra nem is, de "unlimited cycle for 10 years" garanciát adnak. Mivel közel sincs még tíz éve piacon pusztán a saját érzésed mondatja veled, hogy nem jó termék. A környezetszennyezésre nem hoztál eddig semmi használható bizonyítékot.
A Fortune cikk régebbi és ha jól emléxem, azután történt meg hogy Q3 valóban profitot hozott Teslának. A lényeg sztem, amit az előbb írtam. Nagyon sok fronton dolgoznak, bazi nagy befektetésekkel. Egyszerűen nem fair 100 éves nagy autógyártó cégekhez hasonlítani őket.
Ez a bizalmon alapul. A befektetők elhiszik, hogy gyorsan fejlődő, stabil alapokon álló cégbe fektettek. Meg kell felelni ennek a várakozásnak, ami nem könnyű. Olyan cégek lépnek be a Tesla piacára, akiknek nagyobb az autógyártásban a tapasztalatuk, és sokkal kisebb kockázatvállalással kezdenek bele az elektromos üzletágba. Ráérnek, nem kell olyan várakozásoknak megfelelniük mint a Tesla, szép fokozatosan építkezhetnek. A Teslától csodákat várnak, és ez nagyon veszélyessé válhat, ha becsúszik pár kudarc.
A napelemes tetőcserép nem új gondolat, de nem véletlenül vetették el. Sokkal drágább ugyanis KWh vetítve mintha egy dedikált napelem rendszert tennél a tetődre, és az se nagyon éri meg hálózati visszatáplálás nélkül amit viszont sorban tiltanak be, adóztatnak meg az államok. Az akkumulátoros megoldás (Power Wall) meg élettartamra vetítve nagyon nem éri meg. Drága, és túl hamar tönkre megy. Nem véletlen hogy nincs rá kapacitás garancia már ahogy a Teslák akkumulátoraira sem. No és persze környezetszennyező is.
Hát, az a baj hogy túl régi a cég és még mindig nincs profit.
Egyes elemzők szerint megint majd 6 milliárdos tőke emelés kell. Az nagyon nagyon sok pénz. Lassan már illene nyereséget termelni. A Morgan Stanley legutóbbi note-ja szerint max 2000 Model-3 tudnak leszállítani idén, és jövőre sem fog felfutni a termelés. miközben év végére a készpénz állomány 800 millió köré apad. A Solar City sem javít a helyzeten mert az meg úgy égeti a pénzt mintha grill brikett lenne.
Nem csoda ha nincs profit. Bevétel van Model S és X-ből, napelemekből, akkutelepekből. Viszont irgalmatlan ütemben bővülnek is gyárakkal, service centerekkel, supercharger állomásokkal. Sztem az a csoda, hogy csupán 70 cent veszteség volt részvényenként. De a részvény meg hintázik 200-250 dollár körül, szóval 70 cent kevesebb, mint 0,3% veszteség. Belekap a solar roof termékbe is, ami sztem nem rossz dolog, bár nem láttam még technikai leírást a kontakt megoldásáról és soros-párhuzamos összekötési megoldásról, ami pedig érdekelne. Pl. mi van ha meglazul, odébb csúszik egy cserép?