Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8431

A google maps azért bejön, nem? ;) 

A "keskeny" villamosoknak egyébként valóban csak az indokolja a létjogosultságát, hogy a meglévő hálózaton közlekedhessenek, de ennek nyilván ott van jelentősége, ahol van vagy 10-15 vonal, nem ott, ahol 2, ráadásul azon is csak egy pár száz méteres szakasz a necces, amit hamarosan úgyis újra kell építeni.

Előzmény: Törölt nick (8428)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8430

Valóban. De hát panel-panel... :)

Előzmény: torqmatic (8427)
mk4047 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8429

Márpedig 15 cm nagy többlet a kényelem szempontjából, nem véletlenül törekednek mindenütt a lehető legszélesebb kocsik alkalmazására...

Előzmény: Törölt nick (8428)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8428

Nem vagyok debreceni, nem tudtam, hol van az Ajtó utca, és megtévesztett a "közös szakaszon nem jöhet szembe" szövegrész a 8413-ban. Úgy értettem, hogy a két villamosvonal közös szakaszáról van szó.

Ettől függetlenül én sok szempontból előnyösebbnek tartom a keskenyebb villamosokat. 15 cm nem nagy többlet a kényelem szempontjából, de akadálya lehet annak, hogy egy villamosszerelvény másik vonalon is járhasson.

Előzmény: torqmatic (8425)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8427

Én is arról a szakaszról beszéltem (meg a cikk is ezt említette), egyébként az tudtommal kispaneles.

Előzmény: ckg471 (8426)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 8426

Szerintem csak a Plaza és az Ajtó utca között indokolt a felújítás, onnantól kifelé a körútig eléggé korrekt a pálya. Szabad szemmel látható is egyébként, hogy a vágánytengely-távolság nagyobb az Ajtó utcától kifelé, mint a régi nagypaneles szakaszon.

Előzmény: torqmatic (8425)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8425

Igen, és kurva szűkek belülről is. Szállj fel mondjuk egy ICS-re Budapesten, aztán egy KCSV-re Debrecenben, utóbbival garantáltan a "hú bazmeg, de tágas" érzés fog hatalmába keríteni. De valószínűleg ugyanez a helyzet Combino-CAF viszonylatban is.

A gyártó olyan széles villamost készít, amilyet a megrendelő akar, nem hinném, hogy ez különösebben befolyásolná az árat, de ha igen, akkor sem lefelé... A meglévő pályát meg nem kellett átépíteni, mivel az említett szakasz az 1-es vonalán van, mellesleg még valamikor a KCSV-k beszerzése előtt kapott komolyabb felújítást. Szóval az átépítés egyébként is ráfér(ne), ha meg már hozzányúlnak, akkor mindegy hogy x cm-rel távolabb helyezik egymástól a síneket.

Előzmény: Törölt nick (8424)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8424

"... szakaszon nem jöhet szembe két CAF"

 

Valamit nem értek. Miért kellett olyan széles villamost beszerezni, amihez át kell építeni a meglevő pályát? Annyira olcsó volt, hogy még így is megéri? A pesti Combino és a szegedi PESA 10 cm-rel karcsúbb. Debrecennél nagyobb városokban is járnak jóval keskenyebb villamosok, több városban 1000 mm nyomtávú pályán. Szűk, kanyargós belvárosi utcákon is lazán elférnek.

Előzmény: marky-511 (8413)
szaunas Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8423

Ja, és a Csemete utcán a kimenő oldalon igen össze-vissza mutatott a tábla: hol 6, hol 1 percet, de nem volt kiírva hogy teszt üzemmódban (nem) működik.

Tényleg nem tudom, hogy ezek az "utasinformációsinformatikaiberuházások" mennyibe fájnak, de "annyit" sem ér, az biztos! 

Ha nem - vagy rosszul - működik, akkor már nem ér egy kalap szamócát sem!

És azért tartósan nem igen láttam még jól működni.

Viszont az A/4-es nyomtatott kiírások hibátlanul működnek.:)

 

Ebben a szélben igen érdekes volt a váróhelyek vékony plexijének "működése"...

Az, hogy mocskosak, az egy dolog. De nagyon nekidőlni nem tanácsos, mert hártya vékony a cucc... viszont - ha jól emlékszem - a Kispiacnál tiszta volt a kalitka, és ahol nem volt pad, ott egy siető pasas bő nyállal felkenődött, mert túl tiszta volt!

Az érdekes lesz, ha ott majd a 40 fokban nyáron az alászorult melegben a tűző napon hogy fognak kókadozni az emberek... (árnyékot egy fa sem ad - mivel nincs is...)

Előzmény: marky-511 (8420)
LoLkA Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8422

Én is szeretnék sok mindent vásárolni mégsem fogok.

 

Ma azért nem egyszerű azt vásárolni közbeszerzésen keresztül, amit szeretnénk.

Előzmény: Caf 518 (8419)
Chapadj Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8421

Óriási baklövés volt a DKV részéről, hogy nem vette meg az 502-est. Az összes Solaris troli protipusát!

 

Előzmény: Caf 518 (8410)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8420

Én meg - talán - az 517-est láttam sötét kijelzővel.

 

Épp a Vásáry István utcánál voltam, amikor egymással szemben haladt egy KCSV és egy CAF. Pár másodpercre a KCSV (!) kijelzője is elsötétült.

 

Mennyibe fog fájni, hogy ideiglenesen kijavítsák a hibát? Mert hogy megoldani nem fogják, az tuti.

Előzmény: szaunas (8417)
Caf 518 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8419

Ebben az országban minden egyszerű, ez Nagy Attila szájából hangzott el, hogy további Cafot szeretnének vásárolni, a másik kérdés az lenne, hogy miből vásárolnak már ? 

Előzmény: LoLkA (8418)
LoLkA Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8418

Azért nem lesz olyan egyszerű újra CAFot venni...

Előzmény: Caf 518 (8415)
szaunas Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8417

Ma az 516 "VIP" nagyon jól nézett ki a szélvédőn az A/4 es géppapírra nyomtatott 2-es (rajt)számmal.:(

Semmilyen utastájékoztatás nem működött rajta - a képernyők (is) sötétek voltak - és megnyugtató csend...

marky-511 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8416

2018-ra még a tervek se készülnének el! :D

 

Értem én, hogy egységes járműpark, de minek 27 jármű? Kell 4-5 tartalék?

Előzmény: Caf 518 (8415)
Caf 518 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8415

Igen 3-as villamos ami majd 2018-ra lesz kész :D, szerintem a KCSV-kat akarják selejtezni azért vesznek még Cafot majd, így villamosba is egységes járműpark lesz:), csak a trolikban marad némi változatosság. 

Előzmény: marky-511 (8413)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8414

510 helyett jött vésztartalék kén. mert 508 koccolásakor 510 másodjára ment volna visszafogva csak vezérlési hiba miatt jött ki, de még ma is kint van, 510 aznap vissza is állt csak nem volt tartalékos így jött 490.

Előzmény: by-169 (8406)
marky-511 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8413

Előbb utóbb az 1-esen is azok fognak közlekedni, mert 9 járművet akar még vásárolni a DKV. Így elkerülhetetlen lesz felújítani az Ajtó utca - Pláza szakaszt.

 

Egyébként ezt a "közös szakaszon nem jöhet szembe két CAF" dolgot hogy gondolták? A Bem téren bevárja majd egymást a két szerelvény, és a Kálvin / Bem téren ácsorog addig a villamos a megállóban? Elvégre "csak" 4 perces út.

 

Szvsz a Honvéd utcánál nagyon simán elférne a két CAF egymás mellett.

 

Mellesleg minek még kilenc jármű? 27 villamosa lenne a városnak. Akarnak 3-as villamost is? :D

Előzmény: Caf 518 (8403)
Ricsi89 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8412

És akkor még ezeket akarják kivonni a forgalomból. :)

Előzmény: by-169 (8411)
by-169 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 8411

Ma 4 Bengáli is volt kint 491,486,489 és a 490. Az emberek csodálkoztak hogy mennyi van még belőle:) 

Előzmény: Caf 518 (8410)
Caf 518 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8410

A reggeli csúcsban a 401-es meg délután a 403-as 

Előzmény: by-169 (8407)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8409

Hát pedig ennek nagy hagyománya van a DKV-nál... Ugye a trolik se közlekedtek jó hosszú ideig se hétvégén, se csúcsidőn kívül, pedig azok se 2 fillérbe kerültek.

Előzmény: NZA (8405)
KSKs Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8408

Nekem két adat tűnt fel:

80-85%-os csúcsidei kihasználtság azt jelenti, hogy a járatokat be kell sűríteni. (Mindenféle körítés nélkül: egy járat bevezetésekor a max. kihasználtság 80% optimális maximum. Vidéken 70% se rossz)

 

48 perc fordulóidő? eddig 44-et mondtak a villamosra (menetrend) akkor 7 perc helyett csak 3 perccel gyorsabba villamos? Ugyebár 7 perc volt... 
48 perc alaltt menetrend szerint megfordult a 31/32 is...

Előzmény: Caf 518 (8401)
by-169 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8407

Mikor járt ikarus a 3-son?

Előzmény: Caf 518 (8403)
by-169 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8406

Forgalomban van a 490-es Bengáli lehet az 508-ast pótolja ami reggel karambolozott egy román autóval. 

NZA Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8405

Hamarosan mind a 18 villamos megérkezik Debrecenbe, a DKV azt tervezi, hogy két szerelvényt tartalékállományba vesz, míg néhány megjelenik majd az egyes vonalon is. 

 

Kicsit drága mulatságnak tűnik azért venni két db. félmillárdos járművet, hogy félreállítsák tartalékba.

Előzmény: Caf 518 (8401)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8404

Egyébként várható, hogy esetleg valamikor a közeljövőben beépül a 2-es pályájába egy vagy két plusz vágánykapcsolat? Elég gáz lesz, ha valami apró probléma miatt egészvonalas pótlást kell megszervezni a reggeli csúcsban így, hogy nincs elég autóbusz...

Caf 518 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8403

Az mellékes számukra.. minden esetre én csak úgy engednék Caf-ot az 1-es re ha már felújították ezt a szakaszt és kiszélesítették, mert az érdekes művelet lenne ha nem mehetne el egymás mellett két Caf, vagy csak 1 esetleg 2 kerül az 1-esre a két bengáli helyett és egymás után indítják őket akkor nem fognak találkozni az biztos... 

Más téma: 
A cikkbe megemlíti Nagy Attila, hogy a 13, 22, 24, 44, 48 kapta meg a 31-32 csuklósait. 
Valamint ma reggel megtört a jég Ikarus közlekedett a 3-as trolivonalán 

Előzmény: ckg471 (8402)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 8402

Az nem zavar senkit, hogy ezen a szakaszon van a legszarabb állapotú pálya a városban?

Előzmény: Caf 518 (8401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!